{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.678 visninger | Oprettet:

Ulykkelig kærlighed.. {{forumTopicSubject}}

Efter mange op- og nedture (flest nedture) lader det til at det denne gang ikke er til at reddes mellem kæresten og mig. Min kæreste har på mange områder været rigtig streng over for mig, men af en eller anden grund har jeg ikke kunnet løsrive mig selv fra ham. Vi har det rigtig godt sammen og jeg elsker hans selvskab, men i perioder går bølgerne utroligt højt herhjemme, og som det ser ud nu, er kæresten ikke villig til at prøve at redde stumperne, og jeg selv skifter hele tiden, og er ude af stand til at tage en endegyldig beslutning. Vi har været sammen i 3 år, og han har hjulpet mig igennem svære tider, og har været der for mig, når ingen anden har. Vi er begge meget unge, men vi er begge kommet over teenagestadiet med byture osv, selvom min kæreste er umoden på mange andre områder.
Nu står jeg tilbage, og kan ikke rigtig komme videre. Jeg frygter at skulle være alene, og økonomien er ikke det store, da jeg er på SU, og jeg har også min kære hund, som jeg aldrig kunne finde på at gå af med. Det med at skulle ud og finde lejlighed og flytte, efter jeg for første gang i mit liv egentlig føler at jeg er kommet på plads, er helt uoverskueligt. Har i nogle gode råd? Hvordan er i selv kommet ovenpå igen efter et knust hjerte?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulykkelig kærlighed..
  • #1   10. aug 2011 Det er en hård omgang du skal igennem, jeg har selv været der. Det hele vendte for mig, da jeg fik mit eget sted at bo, hvor min Bella også kunne komme med. Jeg flyttede til en by, hvor ingen kendte mig som en del af et par. Her kunne jeg starte forfra, skabe en ny vennekreds som ikke kendte min eks. Det hjalp mig rigtig meget at de ikke havde en mening om vores forhold..

    Du skal forsøge at bruge alle dine frustrationer og alt din energi på at finde et sted at bo. Om i så evt. finder sammen længere ud i fremtiden, ved man jo ikke men det lyder til i trænger til at leve hver jeres liv lige nu.

    Jeg nåede dertil hvor jeg virkelig nød min frihed og min nye by.. smiley


  • #2   10. aug 2011 Nå en dør lukkes åbner du for en masse andre smiley

    Tag det en ting ad gangen - skriv en liste med de ting der skal gøres og lav en prioritering af hvad der er vigtigst at få på plads først - og så tag det en ting ad gangen - ellers kan det virke alt for uoverskueligt.

    Husk at nyde de små ting der lykkes hen ad vejen og glæd dig over de mennesker der er omkring dig.

    Held og lykke med alle de nye gode ting du skal igang med smiley


  • #3   10. aug 2011 Sugar - Ja, bare det at vide at der er en fremtid uden ham i den, er det jeg har behov for, også selvom det er svært at forestille sig, men det kommer til at være en stor tryghed at jeg har mit eget sted, som jeg selv kan bestemme over. Det er godt nok svært at se ham komme hjem, også ud af døren igen, uden at vide noget som helst, også kan jeg sidde herhjemme og kukkelure.. Min bedste veninde er rejst på ferie, og har ingen bil lige pt, og hele min familie bor over 40 km. væk.. Synes godt nok det er ensomt..

    Henriette - Tak, er så småt igang med at få fokus rykket lidt rundt, regner med at skulle starte til weightpulling med hunden, hvilket bliver en god mulighed for at komme ud blandt nye mennesker og få igang sat en ny interesse smiley


  • #4   10. aug 2011 Cavalier - det giver meget mening, isør fordi det netop er trygheden der knager. Jeg flyttede hjemmefra som 15-årig og har siden der været lidt rodløs, det eneste vedvarende har været forholdet, og nu skal jeg også til at give slip på det. Jeg har angst og en depressive tendenser, og er bange for at jeg simpelthen ikke kan komme videre følelsesmæssigt.. Det ville være skønt, hvis man kunne spring det her over, og komme videre i sit liv.


  • #5   10. aug 2011 ej hvor underligt. det ligsom du beskriver mit liv ..
    er os lige gået fra kæresten .. eefter 5år.. mødte ham da jeg var 15.. så han har os været en stor del af mit liv..det er self' rigtig hårdt, men det bliver bedre .. tro mig .. nu skal du bare bruge tiden på at finde dig selv,self' vil du savne at ha en at komme hjem til og at der eer en der hele tidne, men på den anden side vil du os syns det dejligt med lidt fred.. som de andre siger, når en dør lukkes åbnes der en ny smiley , held og lykke .


  • #6   10. aug 2011 Laura - Rart at vide at jeg ikke er den eneste der kender til situationen, selvom det måske virker lidt kliché. Tror du nogensinde du finder én du passer bedre med end ham? Problemet for mig er også lidt at se for mig, at være sammen med en anden, og åbne op for et andet menneske som jeg gjorde med ham..

  • #7   10. aug 2011 Miss, det er rigtigt, min svaghed ligger hos min kæreste. Jeg kan godt sige nej over for alle andre end ham, og hvis jeg siger nej, ved han at jeg er tilbøjelig til at omvendes. Man tænker aldrig over at det er een selv, man sårer i sidste ende, selvom alt det man gør, netop er for at undgå at blive såret. Det er svært ikke at lade sig drive af sine følelser, selvom man burde bruge sin sunde fornuft..

  • #8   10. aug 2011 Ja.. Tak, rådet smiley

  • #9   10. aug 2011 Har du ikke en veninde du kan ringe til???

  • #10   10. aug 2011 Miss x: forstår ikke hvad du vil frem til?? Pigen har brug for råd, ikke brug for at vide hvad NEJ betyder og gør?


  • #11   10. aug 2011 Nikita : Bid tænderne sammen, når du har det som du har, er det nu du skal gå..
    Det blir hårdt, men det klare du oss !
    Har en buller og er på su, betaler lejlighed og regninger, og vi lider ingen nød smiley
    YOU CAN DO IT smiley


  • #12   10. aug 2011 Anita - Jo, det har jeg, verdens bedste af slagsen endda, men hun sidder nede i Grækenland lige nu smiley

    Jennifer - godt at høre at det kan løbe rundt? Hvad har du af husleje og udgifter, og evt. indtægter udover SU'en? Er nemlig lidt usikker på hvor meget jeg kan betale i husleje, og samtidig have penge at leve for tilbage..


  • #13   10. aug 2011 Ja, man lærer hurtigt at spare smiley jeg har su lån og 4650 i husleje, med vand, varme og tv smiley og vi mangler intet smiley

  • #14   10. aug 2011 Maria - tak for rådet, det vil jeg gøre.
    Maria og jennifer - jeg har ikke lånt nogle penge hidtil, men må jeg spørge hvor meget i lånte, og hvor meget af de lånte penge brugte i månedligt? Hvis nu jeg fandt en husleje, der samlet set kostede ca. 4700 ligesom jeres, og jeg får 5500 i SU, så har jeg 800 kr. tilage i SU, hvor meget derudover, har i erfaret at det er nødvendigt at bruge til en person plus hund ? smiley Min hund får pt. RC, som jeg får meget meget billigt - 20 kg. for ca. 400, så på en måned vil jeg sige at jeg bruger 2-300 kr. på foder.. Havde ikke tænkt før nu på at tage et lån, men kan godt se at det ikke kan løbe rundt med blot 5500..


  • #15   10. aug 2011 Det er jeg da ked af at høre Nikita :O( Det er aldrig sjovt når et forhold slutter, netop fordi man føler hele ens verden falder lidt fra hinanden - man ska finde ny bolig og bare generelt have en anden tilværelse... Og når man så samtidig stadig elsker sin kæreste, som i dit tilfælde, må det være tæt på ulideligt...

    Men jeg er sikker på at du nok skal klare det.. Og endda rigtig godt :O)

    Jeg oplevede at det var sundt for mig at have tid for mig selv - jeg havde ik prøvet at bo alene selvom jeg flyttede hjemmefra som 17 årig.. Så tror jeg lærte mig selv bedre at kende, og jeg lærte virkelig at nyde mit eget selskab ;O)

    Økonomisk kan det også sagtens lade sig gøre - også selvom du har din dejlige buller :O)
    Da jeg var alene havde jeg mindre udbetalt (var elev) end man har på en SU med SU-lån og maks indtægt ved siden af - og jeg havde både lejlighed (huslejen alene var på 4500 kr) bil, hund og lån.. Mine hunde har i hvert fald aldrig manglet noget :O))


  • #16   10. aug 2011 MIchélle - tak, jeg flyttede også hjemmefra som 15-årig, men har ikke været alene siden, så jeg er naturligvis ekstra knyttet til kæresten, fordi han var der i de mest skrøbelige år af mit liv.. Men som du også siger, så tror jeg også det bliver sundt for mig at være alene, og lære at være tryg bare ved at være mig selv. Jeg har været og stadig er for afhængig af ham..

  • #17   10. aug 2011 Det er meget forskelligt smiley jeg ligger også til side til evt dyrlæge og til hans forsikringer, det er hurtigt 500.. Men jeg lever for 1200 inkl harleys mad, men det er mad, toiletpapir og lignende.. Og så kommer hans forsikring og tilsidesatte penge oveni smiley

  • #18   10. aug 2011 Jennifer - hvordan i alverden kan du klare dig for 1200, når hundemad oven i købet også er med derindunder? Det tror jeg simpelthen ikke jeg ville kunne..

  • #19   10. aug 2011 Harleys mad holder 3 mrd.. 20 kg smiley køber det direkte ved producenten, og det koster 328, altså ca 110 kr om måneden.. Og ellers fryser jeg alt ned, så en lassagne holder jo til 4 gang, det samme med kødsov, frikadeller, bøf og lignende smiley og så er det slet ikke dyrt, hvis man køber når der er tilbud ;-))


  • #20   10. aug 2011 Jennifer - det er godt nok noget jeg skal lære.. Jeg er ikke den store, ustyrlige impulsshopper - men, når jeg har lyst til noget bestemt til aftensmad, så bliver der handlet ind på dagen..

    Hvad fodrer du Harley med, om jeg må spørge? smiley


  • #21   10. aug 2011 Ja, det første stykke tid, brugte jeg oss mere end jeg havde smiley jeg fodre med noget der hedder "Skyttens" smiley og harley får det til hvalpe smiley
    Jeg får det store su lån, så jeg får 7400 udbetalt, og jeg har et problem med penge, jeg ska bruge hver en krone smiley


  • #22   10. aug 2011 Okay, så er jeg ikke den eneste smiley Nu er jeg lidt mere rolig smiley +

  • #23   10. aug 2011 Ha ha smiley nej, slet ikk den eneste smiley

  • #24   10. aug 2011 Det store SU-lån, vil det sige du bare får det maksimalesom man kan? smiley Så vidt jeg forstår kan man selv bestemme hvor meget oveni SU'en man vil have udbetalt hver måned ikke? Jeg vil nemlig gerne have et lån som fordeler sig månedligt, og ikke et af dem hvor man får det hele på een gang, det kan jeg ikke styre..

  • #25   10. aug 2011 Har for nyligt stået i en lignende situation herhjemme, men vi har så valgt at gøre en ekstra indsats for at redde stumperne - og bare i det, at vi begge arbejder for det nu, går det meget bedre - men det er selvfølgelig ikke let i jeres tilfælde, hvis din kæreste ikke er villig til at gøre noget ekstra.

    Men jeg er klar over, at det er sårbart, og at jeg om kort tid kan stå, og være tvunget til at finde et andet sted at bo.

    Jeg har brugt mange timer på at kigge lejlighed på nettet, i tilfælde af ''hvad nu hvis'', og jeg er kommet frem til, at hvis jeg skal klare det med min elevløn, må en lejlighed ikke koste meget mere end 4500,- inklusiv forbrug, hvis jeg samtidig skal have til mad, regninger - og ikke mindst transport. Lulus foder æder jo en god slat penge, sammen med hendes forsikringer.
    Det er næsten umuligt - især hvis der samtidig skal være mulighed for at have hund.

    Det er ikke en sjov situation at stå i - og mest af alt uvisheden er skræmmende. Om man kan klare det, og om man finder et sted at bo - ikke mindst med en ''ikke velset race''.

    Jeg tror dog også det er sundt, at prøve at stå på egne ben, for en tid.

    Jeg håber virkelig det hele løser sig for dig. Det er en svær situation at stå i, uanset hvad.


  • #26   10. aug 2011 Danielle - ja, uvisheden som du beskriver er svær. Jeg håber at din kæreste og dig finder ud af det, men hvis ikke håber jeg at du finder et sted du kan være med Lulu. Jeg gjorde det sidst da vi flyttede, at jeg sagde at jeg havde en engelsk terrier - hvilket jo ikke er løgn, så sagde jeg at den er ret muskuløs af udseende, men at det ikke er en kamphund - hvilket jo også er sandt, også fik vi lov til at have vovsen her smiley Bare det der "bull" kan være skræmmende for nogle mennesker, så det udelader jeg bare.. Hvis jeg ved folk ikke kender til racen, hvorfor så ikke give det bedste indtryk og de vigtigeste fakta fra start af, bare ved at udelade ordet "bull".. smiley

  • #27   10. aug 2011 Nej nej, nikita smiley mit er oss fordelt smiley får 7400 inkl mit su smiley nej, jeg havde brugt hele lortet på EN gang smiley

  • #28   10. aug 2011 Okay, det var også sådan jeg forstod det smiley

  • #29   10. aug 2011 Det jeg mente med det maksimale, var om du bare fik det maksimale SU-lån månedligt oveni din SU som man kan? Altså så de 7400 er det maksimale man kan få månedligt? smiley

  • #30   10. aug 2011 Ja, jeg får det maximale man kan få i su lån, og det gir sammenlagt med min su de 7400 ca, ved ikk præcis hvad der kommer, men ca 7400 smiley

  • #31   10. aug 2011 Nikita H

    Vi har gjort nøjagtigt det samme, når vi har skullet kontakte udlejer første gang. Lulu var en hvid ''terrier'' på omkring tyve kg (udlejer anede alligevel ikke forskel på hunderacer - men ville alligevel ikke afskrække med ordet ''bull'')
    Og Hemingway var en Engelsk Terrier.

    Det er altid lettere, at lade udlejer møde en, høre lidt - og så møde hunden, for så har de allerede fået et godt indtryk af en som lejer, samt af hunden.
    Hellere det frem for, at bruse ud med ''bull'' og så få stukket et nej i hovedet, før man har fået en chance for at bevise sit værd smiley


  • #32   10. aug 2011 Jeg ser forresten frem til, at se billeder af din buller nr. 2, når han engang bliver oprettet ;O)

  • #33   10. aug 2011 Miss x : Ja, det er rigtig smiley men det er aldrig rart at skulle vende hver en 50øre smiley

  • #34   11. aug 2011 Miss x : du har ret smiley men det er hårdt i starten, og intet er værre end kærestesorger, det kan slå selv den bedste ud ;-(
    Krydser mine fingre for Nikita og hendes kæreste finder ud af det, og gør de ikk, så er jeg slet ikk i tvivl om at hun nok skal klare den smiley
    Sov godt, til jer alle smiley


  • #35   11. aug 2011 Jennifer - Super, jeg har regnet på det, og det burde sagtens kunne løbe rundt så smiley Nu skal jeg nok bare til at finde noget hvor man må have hund - er helt lettet for økonomien har været en kæmpe bekymring, fatter ikke jeg ikke havde tænkt over det noget før, og undersøgt det..

    Danielle - Præcis! Folk skal bare have lov til at møde hunden, så man kan bevise dens værd, og uden nogen forudfattede meninger.. smiley

    Tak for alle de gode svar, og fordi i gad bruge tiden på det - utroligt man kan finde lidt trøst i et hundeforum, men oftest er det et super sted at få nogle forskellige, objektive synsvinkler smiley


  • #36   11. aug 2011 Danielle - den anden bull terrier er min kærestes hund, så ved nu ikke om den bliver oprettet, det kommer helt an på om han ikke har noget imod det, men du kan se den her smiley - (link fjernet)

  • #37   11. aug 2011 Nikita - Ah, så forstår jeg bedre smiley Under alle omstændigheder, ser han i hvert fald super lækker ud! Nam smiley

  • #38   11. aug 2011 Danielle - Tak, ja han bliver en ordentlig basse, hav vejer allerede et par og tyve kg, og han er kun omkring 9 måneder smiley

  • #39   11. aug 2011 Uh, han bliver da en rigtig ''bull!'' smiley

  • #40   11. aug 2011 Ja, det er hans far godt nok også - det er ham på samme hjemmeside der hedder Bob, moren er Lady smiley Felix' mor er Bianca smiley Alle tre på siden smiley

  • #41   11. aug 2011 Hold op en ordentlig basse! Det var da alligevel imponerende! smiley

    Har altid været vild med Byankas meget milde "ansigt"


  • #42   11. aug 2011 Ja, han er en ægte buldozer smiley Ja, hun re skøn, godt nok er det Lady der er den milde, og Hector har arvet hendes temperament, og Felix har så meget damp, at det nærmest står ud af ørerne på ham! smiley Kender du Slawek? smiley

  • #43   11. aug 2011

    Ha ha, åh de bullere!

    Nej, jeg kender ham ikke personligt, men har luret på hans hunde flere gange, dengang vi stadig spekulerede på endnu en standard smiley


  • #44   11. aug 2011 Okay, de er skønne, kan kun anbefale ham! Spekulerer i på en miniature nu? smiley

  • #45   11. aug 2011 har også altid synes godt om hans hunde smiley
    ja, jeg ligger mere eller mindre fast på, at det bliver en mini næste gang - selvom det kan være en udfordring at finde et super eksemplar, da de ofte mangler type i forhold til standarden. Jeg har dog et par opdrættere jeg håber kan indfri mine krav ;o) men det er svært


  • #46   11. aug 2011 Totalt ot (undskyld nikita), men nu nævner du det med type Danielle - anser du mini'en som en variant af bull terrier'en eller som en race for sig selv??

    Jeg synes også mini'en har større problemer med typen end standarden - og bruger en del tid på at kigge hunde, opldrættere og linier i håb om at finde præcis det jeg vil have i fremtiden :O))
    Men førhen troede jeg de to racer var en og samme; at mini'en var en lillebror til standarden.. Men faktisk er de jo nærmere fætre; mini'en besidder gener som standarden ikke har bla PLL (juhuu... eller noget) - og da det netop er to forskellige racer vil det være svært (hvis ik umuligt) at finde en mini der er magen til en standard..


  • #47   11. aug 2011 Ja, det er det, har desværre oftest også kun set knapt så racetypiske eksemplarer .. Jeg har en teori om at at der er mere sydom hos minierne, men det er fordi jeg ikke har oplevet sygdom hos nogle af Slaweks hunde eller andre standardbullere jeg har mødt.. smiley

  • #48   11. aug 2011 Michéle - synes bare også at maneg minier, ikke har det der karakteriske ægformet hoved, som man forventer bullere.. Ved ikke om det var det Danielle også tænkte på.. smiley

  • #49   11. aug 2011 Michélle - det gør forresten intet, synes det er fedt at tråden udvikler sig til en bull terrier tråd ! smiley

  • #50   11. aug 2011 *Michélle

    Både og. Ved ikke om du læser med på Bulliez forumet, men der går bølgerne pt meget højt, med hensyn til miniaturen, og hvordan den skal ses i forhold til standarden.

    Jeg er jo i den lejer, der mener, at miniaturen skal ligne en standard - blot i miniature - netop fordi standarden er nøjagtigt den samme, lige med undtagelse af højden.

    Det er et super spændende emne - og også et følsomt emne, for man brænder let nallerne, når det pludselig handler om hvordan en race skal udvikle sig i fremtiden.

    Det samme når det gælder interbreeding. Jeg er jo igen i den lejer, der mener, at så længe der er mening med det (forbedring af type, samt udvidelse af genpøl) så er det intet problem - så længe det ikke overtager - for så står vi jo bare med 50 cm høj ''miniature'' om nogle år.

    Højden er jo en ''key-feature''.



  • #51   11. aug 2011 Men jeg synes faktisk, der er nogle minier, der kommer meget tæt på. Det er desværre bare fåtallet.

  • #52   11. aug 2011 (link fjernet)

    Ham her, synes jeg eksempelvis, er en af de sjældne minier, der stadig har masser af power smiley


  • #53   11. aug 2011 Den ville jeg nok ikke kunne gætte var en mini, den er sgu flot! smiley

  • #54   11. aug 2011 Haha, den er også polsk, så vidt jeg kan se på hjemmesiden, og Slawek importerer også selv polske hunde.. Der er noget godt over Polen alligevel smiley

  • #55   11. aug 2011 Glemte lige at nævne at jeg selv er halvt polsk.. smiley

  • #56   11. aug 2011 Efter hvad jeg ved, så er han faktisk tysker - efter en anden tysker, samt en svensker smiley
    Men kuldet han ligger gener til er i polen smiley


  • #57   11. aug 2011 http://i593.photobucket.com/albums/tt11/bullicompagnes/DSC_0110.jpg

    Og en lækker danskavlet han - her ni måneder. Mums!


  • #58   11. aug 2011 Danielle - jeg er af fuldstændig samme holdning som dig :O)) Men blev lidt "slået ud" af oplysningen om at de to racer mere er fætre end brødre, hvilket kan forklare hvorfor det er SÅ svært at avle et veltypet mini....
    Så jo, følger en del med på bulliez :O) Desværre ka jeg kun læse med - de ka ik finde ud af at oprette mig derinde...

    Torben og Vanessa's kuld er bare SÅ lækkert - mums :O))) Derudover er jeg ret vild med Marvel's første kuld: http://velvestmbt.jimdo.com/litters/ - og er meget ked af at jeg ik bor i hus, da jeg fik tilbudt den ene tæve som stammoder til det opdræt jeg endnu ik har...

    Hvem er den lækre dreng du linker til?? Altså den første??

    Nikita - hovedet er et stort problem hos mini'en (synes jeg!)... Min egen tæve har også et dårligt hoved - typisk (tysk) mini uden det klassiske æggeformede hoved.. De er fladere i profilen.. Men det er der også standarder der er..


  • #59   11. aug 2011 Danielle - okay, så langt kiggede jeg ikke, men så bare at hjemmesiden var polsk - woaw, den danske han er godt nok også smuk smiley Det kunne da godt være at man en dag skulle overveje en mini smiley

  • #60   11. aug 2011 Michélle:

    Heldigvis er der stadig opdrættere, der deles vores mening ;O) jeg var også noget lamslået over nogle af de holdninger der kom på bordet derinde - og jeg var overrasket over hvor mange der egentligt ikke mener, at en miniature behøver at ligne en standard.

    Hold op ja, et lækkert kuld! Det er gået min næse helt forbi! Plejer ellers nok, at have følehornene ude ;O)

    Den første jeg linkede til var King Chaos vom Kaiserstuhl. Synes generelt set også, at Kaiserstuhl formår at lave lækre hunde


  • #61   11. aug 2011 Michélle - Bestemt, man ser lige så mange "grimme" standarder, men til gengæld ser man også mange flere flotte end med minierne, men mon ikke det er fordi at avlen på minien ikke er nået så langt endnu? smiley

    Danielle - hvordan kan det være at du springer over til minien? smiley


  • #62   11. aug 2011 Nikita

    Tror i stor grad det er på grund af fascinationen over en rigtig ''bullie'' i en lille krop.
    Derudover tiltaler det mig, at den er mere ''handy'' - samt det faktum, at der kan være flere af dem i sengen ;O)

    Jeg har ikke nogen rigtigt ''gode'' grunde. Jeg tror bare, det er noget jeg er nødt til at prøve af, for derefter at kunne beslutte mig endegyldigt for hvilken lejer jeg hører hjemme i. Men jeg ser mange fordele i den mere håndterbare størrelse smiley


  • #63   11. aug 2011 Normalt er jeg ellers overhovedet ikke til små hunde ;O)

  • #64   11. aug 2011 Tænk at jeg ik ku se det - sætter mig ovre i hjørnet og skammer mig ;O))

    ELSKER hans far - Bulliebompa's carbon type.. Har et svagt punkt for den sort brindlede :O)))

    Ja, der er heldigvis opdrættere for enhver smag :O)) Hellere lidt for høj med masser af type - end lille og uden type ;O) Selvom det selvfølgelig vil være at foretrække at alt er i orden...
    Er overrasket over dem der næsten er sure over at man i tidernes morgen ikke omskrev standarden for mini'en og gerne så den ændret idag....

    Hvad er jeres erfaring mht temperamentet/sindet hos standarden vs minien??

    Hazel er min første mini, og jeg synes ik jeg oplever nogle forskelle mellem hende og de to standarder mine forældre havde.... Men så igen, det er jo 10 år siden, så måske der er ting jeg ik husker ;O)


  • #65   11. aug 2011 Danielle - det er præcis også det jeg tænker, hvis jeg nu skulle anskaffe mig een en dag smiley

  • #66   11. aug 2011 Jeg har faktisk ikke mødt så mange minier, så ved ikke hvordan de er anderledes end standarden adfærdsmæssigt, men min opdrætter siger at de er mere "terrier-agtige" og har lidt mere temperament.. smiley

  • #67   11. aug 2011 Nikita - helt enig, der er langt flere lækre standarder... Måske det også er fordi der er mange flere standarder?? Mini'en er en antalsmæssig meget lille race jo.. Og derudover så skulle det være svære at avle de mindre hunde - fx ser man ofte at de bliver for lange i ryggen når de bliver lavere.. Eller at vinklingen er dårligere.. Nå ja, også er der jo hovedet ;O))

    Dog vil jeg lige sige, at jeg bestemt ik tror at mini'en er mere usund.. Faktisk tværtimod.. De har PLL, men det har vi jo fået DNA test for nu - og min oplevelse (udfra hva gamle, garvede opdrættere siger og udfra status på en masse hunde) er at mini'en sjældnere har hjerte- nyre- eller knæproblemer...


  • #68   11. aug 2011 *Michélle

    Jeg er så enig, som man overhovedet kan blive smiley Det var faktisk lettere foruroligende, det med at standarden skulle have været omskrevet! En miniature har jo netop sin berettigelse på grund af storebroderen. Ellers ville det jo ikke være en ''miniature bull terrier''. Så kunne man jo ligeså godt kalde den noget helt andet.

    Åh ja, Carbon er også en af dem jeg kan sukke over smiley Har også en svaghed for de mørke - både brindle, men også tricolor

    Med hensyn til temperament, oplever jeg, at det i høj grad handler om den individuelle hund samt dens linjer, frem for race. Jeg ser ikke nogen særpræg, som ikke findes i begge lejre. Nogle mener jo at miniaturen er langt mere ''terrier'' og fremme i skoene, men jeg har nu oplevet flere, der har været ligeså ''laid back'' som standarden - samt standarder der i høj grad har terrierpræg og er fremme i skoene.



  • #69   12. aug 2011 MIchélle - okay, det er nok bare min egen opfattelse så, men det er også fordi at den opdrætter vores hunde er fra, altid har haft sunde og raske hunde, der har levet længe.. Det eneste tilfælde jeg kender til er Eddie - en bull terrier herinde, som døde af en blodprop eller hjertestop? Men den havde også tidligere levet under meget ringe kår, og var virkelig undervægtig.. Vi har heldigvis fået scannet Felix' hjerte og nyrer, og der var ikke det mindste smiley

  • #70   12. aug 2011 Danielle - det tror jeg du har ret i, det med temperamentet.. Vores to bullere er også meget forskellige smiley Hector er lidt reserveret, Felix er totalt frembrusende smiley

  • #71   12. aug 2011 Danielle - du siger det jeg tænker :O) Ingen bull terrier = ingen miniature bull terrier... Navnet og standarden siger det hele :O)

    Så er det ikke bare mig, der ikke har opdaget disse særpræg folk snakker om :O)

    Må jeg spørge hvilke opdrættere du har kig på? Det lyder som om vi er til samme type :O)

    Nikita - generelt opfatter jeg slet ik bullerne som syge racer, tværtimod :O) Men det hænger måske sammen med at jeg har haft fransk bulldog - også ka vi tale syg race :O(
    Øv, det skærer i hjertet at høre om en buller der ik har haft det godt ;O( Også med den udgang.... De mennesker sku selv have haft samme tur!


  • #72   12. aug 2011 Michélle - Okay, ja, den franske er godt nok også udsat, tror bare jeg er blevet præget af at folk altid spørger om ikke bull terrieren har et skidt helbred.. smiley

  • #73   12. aug 2011 En lille update - fandt idag en lejlighed, som bar er super! Kæresten og jeg er blevet enige om at prøve at få det til at fungere med hver vores bopæl.. Vi har snakket om at han godt kunne tænke sig et værelse i København, hvor han skal til at studere, også kan han komme og gå hos mig, som det nu passer smiley


  • #74   12. aug 2011 Ej, hvor godt - ka mon sige tillykke her :O)?? Håber at I på denne måde ka få det til at fungere og så senere hen igen flytte sammen - måske han på denne måde indser hvad han har, og derved er mere villig til at gøre en indsats :O))

    Forsikringsselskaberne (i hvert i Sverige) mener åbenbart også den er meget syg, for den er da mega dyr at forsikre... Ville ellers have skiftet fra dyrekassen til agris - men nej, ska betale omkring dobbelt så meget hos agria ;O)


  • #75   12. aug 2011 Det kan du godt, synes det er en god løsning, også fordi at jeg nu har nogle faste rammer som jeg ikke skal bekymre mig om.. Den nuværende lejlighed står i hans navn..

    Hehe, vi har købstædernes forsikringselskab, det er rimeligt smiley


  • #76   12. aug 2011 Ka godt forstå du synes det er rart med nogle faste rammer - det må være så skønt, at du nu har fundet ud af at det kan hænge sammen, og hvordan det ska hænge sammen :O))

    Har altid haft Tryg og været glade for dem, men det er kun de færreste forsikringsselskaber der tegner livsforsikring på hunde... Og efter at have mistet vores 3 hunde sidste år ser jeg en sådan som en god løsning..


  • #77   12. aug 2011 Ja, det er dejligt.. Det kan jeg godt forstå, ejj, det må have været noget af et år.. smiley

  • #78   12. aug 2011 Nikita - nøj, en dejlig nyhed! Tillykke! Dejligt at det er på plads smiley

    Michelle
    - Jeg har ikke mange bestemte opdrættere i øjnene, men mere en bestemt type - og hvis en opdrætter har netop den type, og samtidig er fornuftig med hensyn til sundhed og socialisering, så kan jeg godt være en mulig interesseret køber.

    Men jeg har da haft meget kig på især Bulliebompa, da jeg er meget, meget glad for deres indstilling til racen - samt deres krav til sundhed.

    Jeg har også luret på Mooncraft, vom Kaiserstuhl og Von Der Alten Veste

    Men jeg har svært ved at finde den perfekte opdrætter synes jeg. Især fordi typen varierer så voldsomt - og selv indenfor samme opdrætter, kan jeg finde hunde jeg elsker at se på, og hunde jeg slet ikke synes om, når det kommer til udseende.


  • #79   12. aug 2011 Tak, det er skønt smiley

  • #80   12. aug 2011 Nikiat - ja det var noget af det hårdeste jeg har oplevet... Den ene af mine franske sov ind hos dyrlægen tidligt fredag morgen (hun boede dog til dagligt hos min mormor og morfar, men var da på ferie hos os) og om søndagen måtte vi aflive den anden af mine franske ;O( Især tabet af den sidste var forfærdeligt - hun var mit et og alt.. Havde selv været med til at opdrætte hende og passet hende siden hun blev født, så havde et specielt bånd til hende smiley
    Men det har jo ført til at vi idag har Hazel og Asti - så intet er så dårligt, at det ik er godt for noget :O)))

    Danielle - Bulliebompa og Von der alten veste er også nogle af mine favoritter :O)) Skulle oprindeligt have haft en han fra Bulliebompas H kuld, men få dage inden vi sku hente ham valgte gearkassen at gå :O( Super øv!

    Men ja, typen variere meget selv hos den enkelte opdrætter... Det for mig til at tro at det er en meget svær race at opdrætte - selv de meget gamle opdrættere ka ik bare læne sig tilbage..

    Har du evt kigget på engelske el australske opdrættere? De må da også være noget for dig :O)
    Jeg har bla kig på Baddlesmere - Juliet Shaw ved RIGTIG meget om racen, går meget op i sundheden og er jo nærmest forgangskvinde på det område og så laver hun mini'er som jeg synes ligner bull terrier bare i små :O)
    Marvel som jeg linkede til avler på nogle af de samme linier (ik Zedbees men bla Emred)...


  • #81   12. aug 2011 Michélle - det må have været en hård omgang, men som du selv siger har det medførst to dejlige, nye basser smiley

  • #82   12. aug 2011 Michélle:


    Åh, jeg husker godt, da du nævnte, at du ventede en Bulliebompa herinde - og jeg var gul og grøn af misundelse, da jeg var inde og se på kuldet. Dejligt mørke alle sammen! ;O)

    Jo, jeg har bestemt luret både engelske og australske, men jeg har af en eller anden grund, aldrig fået gået i dybden med de engelske - jeg tror egentligt hurtigt jeg fik et indtryk af, at meget af den engelske avl var meget ''betændt'' (her tænker jeg især på rygter) så jeg synes det har været svært at danne sig et ordentligt indtryk, når én person sviner den anden til, og en tredje siger noget fjerde og så videre.
    Men jeg har været meget tilfreds med meget af den australske avl. Flere ligger meget tæt på, hvad jeg gerne så racen bevæge sig imod.

    Kiggede lige på Badlesmeres hjemmeside, og jeg kan bestemt lide det jeg ser ;O) Det er dejligt, at se en opdrætter der har været med i ''kampen'' længe, og gør noget positivt for racen.
    - og hold op, hvor har hun nogle lækre hunde. NAM !
    Kan finde masser af eksemplarer, der gerne måtte komme hjem og bo her ;O)


  • #83   12. aug 2011 Hvilken af hvalpene var du skrevet op til i H kuldet?

  • #84   12. aug 2011 Nikita - ja man ska være positiv og glad jo :O)) Og ELSKER Hazel helt utrolig meget, hun har så lækkert et sind :O)

    Danielle - hehe :O)) Er stadig ærgelig over at det gik som det gjorde... Var ik skrevet op til en bestemt da de selv sku beholde en han, og så må man jo som hvalpekøber vente til opdrætter har valgt ;O) Men ville rigtig gerne have haft Headline som er en af de to hanner der selv har beholdt - synes han havde de flotteste aftegn og lækkert udtryk.. Og han har også udviklet sig fint synes jeg :O)
    http://gallery.bulliebompa.se/#43.12 - han mangler dog profil...

    Det er så irriterende når de engelske madamer går igang med deres person-fnidder på bulliez .... Og det ødelægger sikkert mere for dem end det gavner - du er sikkert ik den eneste der har svært ved at danne dig et ordentlig indtryk (har jeg også selv) af opdrætterne når alt bliver mudret til af person krig..

    Kunne godt finde plads til ALLE Juliets hunde herhjemme - de er SÅ lækre :O)))
    Selvom hun nogle gange er med i den engelske krig, er hun en af dem jeg har fået et godt indtryk af, fordi hun ved uendeligt meget om racen og sundheden og gør meget for at afhjælpe problematikkerne og oplyse om dem. Samtidig er hun også engageret i omplacering af bullere i England - og er vidst bare generelt helt buller-tosset ;O) Og som du ka se laver hun bare nogle fantastisk smukke hunde :O))
    Håber at møde hende en dag på en udstilling så jeg ka komme ind i varmen ;O)))


  • #85   12. aug 2011 Michélle - det er skønt, jeg må indrømme at jeg er ved at få grå hår af vores hunde, - specietl Felix, han er skøn og dejlig, og er glad for alt og alle, men han har fået en vane med at gø hele tiden, ved efterhånden ikke hvad jeg skal stille op..

  • #86   12. aug 2011 Forresten, hvis du kommer i tanke om nogle opdrættere der laver "vores" type bullere må du gerne sige til :O))

  • #87   12. aug 2011 Han er bestemt smuk - og har den dejligt mørke og varme brindle jeg holder så meget af.

    Jeg mener også deres personfnidder ødelægger mere end det gavner. Jeg kan i hvert fald se på mig selv, at jeg opgav før jeg nærmest overhovedet gik i gang, fordi det netop ikke er til at finde ud af, hvad der er rigtigt, og hvad der er ondsindede rygter.

    Jeg må sige, at jeg er dybt imponeret over Badlesmere hundene, men jeg kunne godt forestille mig, at det ikke er en opdrætter det er let at komme ind hos? Jeg mener, hendes kuld er vel revet væk, længe før fødslen, taget hendes seriøsitet i betragtning? smiley


  • #88   12. aug 2011 I lige måde Michelle ;O)

  • #89   12. aug 2011 Nikita - han lyder (desværre..) som Hazel... Hun er også ekstremt vagtsom - og det driver virkelig en til vanvid smiley

    For nogle hjælper det at sige "tak" - hunden gør det jo kun for at gøre os opmærksomme på det.. Men synes bare ik det virker på vores tykhovedet bullere smiley
    Jeg har en træner der er super god til at håndtere disse specielle væsner ;O) Prøver at spørge hende på søndag - måske hun har et godt råd el to smiley

    En anden ting der giver grå hår i hovedet herhjemme er al deres legeri... De farer rundt; ind i buret, over i køkkenet, op i sofaen og over i den anden... Og så ligger de og bidder i hinanden så begge piver og skriger og knurre.. Så skønt her om aftenen når man er træt ;O)
    Det må du da også kende nu I har to?


  • #90   12. aug 2011 Nikita

    Åh nej, de Nykker har vi også været igennem med Lulu - og vi døjer stadig med dem, når hun bliver alt for ''tændt''.
    Det er nemlig til at få grå hår i hovedet af ;O) Men det er jo sååå skægt i Lulus øjne.


  • #91   12. aug 2011 Danielle - så er det ikke kun hos os, synes bare det kan virke så voldsomt med Felix, han kan blive så "tændt" at han kommer til skade.. Eksempelvis har han sit bur, som han ELSKER, han kan bogstaveligt talt ikke sove andre steder end i sit bur, også selvom jeg lokker ham op i sengen, så går der ikke lang tid så lunter han ud i sit bur. Det er bare indbegrebet af total tryghed for ham - men så idag da jeg støvsugede lukkede jeg ham derinde, for han er ikke glad for støvsugeren, men så da jeg støvsuger omkring hans bur donker han sit grødhovedet voldsomt ind i tremmerne, for at kunne følge med, så meget at det begynder at bløde lidt.. Altså den anden vi har kunne aldrig finde på noget lignende, men det er som om Felix bare bliver så intens, at han slet ikke lægger mærke til at han slår sig..

  • #92   12. aug 2011 Michélle - ja, det kan du tro jeg kender.. Okay, så er jeg ikke den eneste - men vores den lille er bare så stille og rolig, så Felix bare virker som et ondt monster ved siden af (selvom den lille provokerer, specielt når man ikke kigger), så nogle gange tænker jeg bare at Felix er fuldstændig unormal..

  • #93   12. aug 2011 Ligesom Lulu.

    Når hun får hendes flip, så hamrer hun også ind i ting, og jeg finder på ugentlig basis store blå mærker og rifter på hende, fordi hun simpelthen bliver ved.

    Hendes bullerflip foregår som regel med bordkanter og stoleben som det eneste der får hende til at skifte retning - vel at mærke først efter hun har hamret ind i dem.. Suk..

    Her er et godt eksempel på når hun rigtig er i actionmode - og dette er ikke engang voldsomt. http://www.youtube.com/watch?v=PTH-MTbECYI

    Hendes gøen forekommer dog mest, når vi er på stranden, og hun gør af bølgerne, hvis vi er i skoven, og hun ikke lige får pinden kastet med det samme, hvis hendes yndlingsgæster ikke lige giver hende opmærksomhed - eller hvis der går en lækker hund på den anden side af gaden, som hun bare vil i kontakt med. Det er enormt frustrerende i længden - men det er blevet meget bedre.
    Indenfor er hun normalt meget stille, og samtlige af gadens hunde kan stå og gø, uden hun siger en lyd - men når hun stresser - så får den ikke for lidt.


  • #94   12. aug 2011 Men ja, Lulu har desværre meget let ved at stresse helt op, så hendes stresstærskel kan være en stor udfordring, bare man skal det mindste.

  • #95   12. aug 2011 Åhh, gud, det er ligesom at se Felix.. Vi har et fast sted vi slipper hundene, hvor der er nogle træer, og Felix bliver bare ved med at hoppe op efter de grene, til sidst så meget at han hyler fordi han er så tændt.. Men kan se at jeg ikke er den eneste der har det sådan, Hector er bare meget nemmere at distrahere, og få ud af de der flip, hvorimod Felix ikke standser før han er helt udmattet.. Bare da jeg afspillede klippet, begyndte han at gø og køre sig selv op over det .. smiley

  • #96   12. aug 2011 Til gengæld er Hector heller ikke en engel, han er bare diskret.. smiley Han åd min hårbalsam forleden, nåede lige at se det, inden han rigtig kunne slubre i sig, han have bare hærget flasken godt og grundigt. han sniger sig også ind i sengen og op i sofaen, hvis han ved at han ikke lige bliver holdt øje med.. Også snapper han Felix i ørerne eller poterne, mens han bare står og glor på at Felix bare er helt oppe at køre - sådan rigtig lillebror agtig..

  • #97   12. aug 2011 Ha ha! Åh de er nu skønne de skabninger!

    Men ja, hvis jeg selv havde kunnet vælge, så havde jeg nok ønsket, at Lulu ikke havde en ligeså lav stresstærskel. Det er jo også en enorm begrænsning for hende selv, og det er træls som ejer, at være tvunget til at begrænse hende i de ting, hun jo i bund og grund godt kan lide.

    Hvis vi giver hende en bold i haven, så bliver hun f.eks. ved med at lege, indtil hun til sidst er tvunget til at lægge sig ned, for at kunne få vejret - og hvis man bare tager et skridt mod bolden, så tvinger hun sig selv i gang igen, i stedet for at indse, at hun burde tage en slapper.

    Det er også rigtig trist, ikke at kunne have legetøj fremme til hende hele tiden - hun får sit legetøj en gang i mellem - i begrænsede tidsrum - ellers ville hun aldrig lægge sig og slappe af.

    Men det er heldigvis blevet bedre. Hen over sommeren er vi gået fra, at hun i haven er blevet ved, og ved til hun simpelthen gispede efter vejret, til at hun rent faktisk kan aflede sig selv, fra legetøjet - og tage en stille tur rundt for at snuse.
    Men vi kan stadig ikke gå i nærheden af bolden, uden hun på ét sekund er tilbage, for at fortsætte legen.


  • #98   12. aug 2011 Nikita

    Ha ha! Han lyder som en rigtig snydepels, gør han!

    Jeg kommer sådan til at smile, når jeg hører historier om bullere. De er nu engang helt specielle ;O)

    Når du nævner balsamen kommer jeg til at tænke på en ret usund svaghed Lulu har - for maling. Hver eneste gang vi har haft gang i maling, har hun formået diskret at snige sig hen, for ligeså stille at slikke på det, når man vender ryggen til.
    Jeg har sågar grebet hende i at stå og slikke på en nymalet dørkarm. Tåbelige dyr ;O)

    (hun er heldigvis altid blevet stoppet i det hurtigt)


  • #99   12. aug 2011 Danielle - det er fuldstændig som Felix! Vi har et akvarium der stor på gulvet ( det er rent faktisk en stor vase) som Felix bliver fuldstændig fikseret af at kigge på, er nødt til at dække det, ellers er jeg bange for at han vælter det. Han står bare med hovedet direkte ind mod glasset og glor, også danser han rundt om det, som om han snude er limet fast til glasset..

    Haha, den med malingen er god, Felix har ikke de vaner, men Hector æder alt, også mine planter - virkelig ALT.. Men shampooen holder han nu mest af - hehe smiley Nåhjo, Felix slikker i kummen hvis han kan komme til det.. han drikker ikke vandet, men slikker langs kanten i kummen, det er forfærdeligt! smiley


  • #100   12. aug 2011 Danielle - det er umuligt at finde hoved og hale i hvad der foregår i england.... Det er ren klike-dannelse virke det som om - bare det at man ik vil lade hinanden bruge ens hanner osv er for mig totalt børnehave fis..
    Det burde handle om den fælles interesse for racen, og det fælles mål at opdrætte sunde, racetypiske bullere :O)

    Jeg ved ik hvor svært det er at komme i betragtning.. Men min tanke er den samme som din, så derfor har jeg endnu ik ville skrive ;O)
    Hvorimod jeg synes det var lidt lettere med kennel Marvel som er helt grøn.. Jeg ska jo ik have flere lige nu, men det er meget rart allerede nu at skabe kontakterne :O)


  • #101   12. aug 2011 Ej jeg er færdig af grin over jeres skønne fortællinger :O)))) Ka man andet end at knus-elske de lækre skabninger?? De er bare fantastiske og der findes altså ingen der ka måle sig med dem :O))

    Herhjemme har vi også bur til hundene - begge racer er super intense og det er en god måde at få dem til at slappe af på smiley
    Hazel ELSKER også sit bur - nu er hende og jeg alene, mens kæresten er på arbejde og har Asti med.. Hun kunne ligge ved mig i sofaen, men nej, hun er træt og har trukket sig tilbage i sit bur :O)) Det er hendes hellige sted :O)
    Faktisk er hun kun lukket derinde om natten fordi hun ellers skader sig - skøre lille kræ ;O) Hun havde i hvert fald som lille en tendens til at hoppe fra gulvet over sofaen og over skabet der står bag sofaen.. Og vi har glatte trægulve, så det er en rigtig dårlig kombi, der næsten resulterede i et knækket korsbånd :S

    Danielle - det med stressen er jo lidt racens svaghed, desværre... Og en af de fælder rigtig mange nye falder i smiley For det er jo bla så sødt at hunden jagter sin hale.. smiley
    Herhjemme har hundene kun legetøj når de ik er sammen - Asti er desværre voldsomt beskyttende og vil ik dele med Hazel... Og samtidig ka de begge have tendens til at køre for meget op..
    Lulu lyder som Hazel med de bolde - haha :O) Vi er nødt til at ta bolden fra hende for at hun ka slappe af - dumme dumme dyr smiley
    Til gengæld er det GULD værd til træning - bolden fungere som perfekt belønning fos Hazel fordi hun er så vild med den smiley

    Nikita - hahaha, hvor er han skøn ham Hector; totalt udspekuleret ;O))


  • #102   12. aug 2011 Hehe, din Hazel lyder fuldstændig som Felix smiley Vi lukker også kun om natten, men Felix er det ikke nødvendigt, men lige nu passer vi en killing, også er det helt klart det sikreste, selvom killingen er på badeværelset, men man kunne jo hurtigt glemme at lukke døren.. Men Hector klatrer op alle steder og forstyrrer vores nattesøvn, så han bliver lukket inde.. Godt at høre at vi ikke er de eneste med bure, da vi kun havde Felix var det bare fordi at det var en super måde at lære ham at blive renlig, og han vidste så også at han havde sit eget sted.. , men når man har to hunde er det godt nok guld vær at kunne sige pause en gang imellem, og lukke dem inde, sommetider kan de ikke falde til ro, hvis ikke de kommer ind, og der bliver sat en stopper for legen.. smiley
    Haha, ja, ham Hector er en lille djævel i forklædning, og det sjoveste er at han ser snot dum ud smiley


  • #103   12. aug 2011 Nikita: Jeg kommer sådan til at grine ! Det er de bullerhoveder i en nøddeskal - og det er vel i bund og grund derfor vi elsker dem ;O)

    Michelle - Jeg er helt enig i, at det burde være den fælles interesse for racen, der burde være det vigtigste, og ikke det andet pjat. Det hører ikke til blandt voksne mennesker, efter min mening.

    Jeg synes tit det er meget svært, at komme ind på de helt store opdrætternavne. Jeg har flere gange forsøgt at få kontakt til nogen, hvor man så simpelthen ikke får svar, fordi man ikke kender opdrætter i forvejen, og opdrætter så har gang i mange andre ting i stedet. Det er lidt trist, når man forsøger at være en seriøs køber, og så henvende sig ved de man ved har et godt rygte. smiley

    Lulu har også et bur stående i soveværelset, og hun brugte det rigtig meget da hun var yngre - men det er som om hun er vokset lidt fra det, her på det sidste. Hun er i hvert fald begyndt at vælge vores seng frem for buret, hvor det godt kunne være omvendt før i tiden. Men hun har vel ikke brug for trygheden derinde længere, så det må hun selv passe smiley

    Lulu er heldigvis et madøre af dimensioner, så jeg behøver ikke våge mig ud i nogle bolde til træning. Det ville gå helt galt, fordi hun bliver så fikseret, at hun ikke hører noget som helst, og hun har kun øje for bolden, som hun ved gemmer sig et eller andet sted - men der er ingen tvivl om, at det ville være den perfekte belønning, hvis hun kunne administrere at abstrahere fra den, for bolde vækker oceaner af glæde.






  • #104   12. aug 2011 Ja, det er da derfor smiley Jeg ville ønske jeg kunne holde fokus med mad eller godbidder, men når der er andre hunde i nærheden bliver han helt fikseret på dem..

  • #105   12. aug 2011 Så fik Felix skabt sig så meget, at han endte heroppe i sofaen med mig alligevel.. Dummerjan..

Kommentér på:
Ulykkelig kærlighed..

Annonce