{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Fradrag - kloge hoveder? {{forumTopicSubject}}




Skrevet: 15-08-2011 18:09:41 Slet hele emnet

Søger svar til hvordan ens fradrag kan falde drastisk?

I 2010 arbejdede jeg 4 km fra hjemmet på en restaurant. Jeg havde på daværende tidspunkt et fradrag på 43xx (kan ikke huske præcis).

Jeg rendte ind i en stressperiode og blev sygemeldt fra november 2010 - maj 2011. Da jeg var på toppen igen fik jeg hurtigt et job i Herning, så jeg havde et rimelig højt fradrag på grund af befordring. Det var dog kun et vikar job og jeg har ledt efter noget permanent.

Jeg har nu fundet et job igen 4 km fra hvor jeg bor ca. Starter op d. 1/9. Da jeg er en spasser til det tast-selv skrev jeg en henvendelse til skat, om de kunne rette min forskudsopgørelse, således at jeg ikke længere fik befordring.

Her kommer det så!

Mit gamle job som var de 3-4 km fra mit hjem. Det var ikke fuldtid, så jeg havde omkring 7-9 tusind udbetalt. Jeg havde som skrevet ovenfor lidt over 4300 i fradrag.

Mit nye job: Samme afstand (altså ingen befordring). Det er fuldtid, så jeg vil jo få en del mere udbetalt. Jeg har dog stiftet et lån i banken (fradragsberettiget), jeg er blevet meldt ind i fagforening og A-kasse (fradragsberettiget). Da jeg havde desperat brug for kørekort tog jeg et lån på 10 tusind til det (ligeledes fradragsberettiget).

Jeg er godt klar over at det alt i alt ikke giver flere tusind ekstra i fradrag, men så vidt jeg kan regne ud burde jeg få det gamle fradrag plus 4-500 om måneden.

Jeg kan dog se på min nyeste forskudsopgørelse, at jeg står til kun at få 3400 kr? Hvordan dælan kan det være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fradrag - kloge hoveder?
  • #1   15. aug 2011 Jo mindre du tjener, jo mindre fradrag som jeg har forstået det.

    Så hvis din forskudsopgørelse er lavt sat, så er det måske derfor ?


  • #3   15. aug 2011 har du husket og få sat din lønindkomst op. hvis du tjente mindre før skal det jo rettes op til det du tjener nu

  • #4   15. aug 2011 rene: Det hænger ikke sammen. Så burde jeg jo også få mere i fradrag, når jeg nu kommer til at tjene mere.

    HolleChristina: Jeps. Jeg har skrevet alle oplysninger til dem, og de har rettet det ud fra det?

    Daisie: Jo jo. Jeg er da klar over at jo mere man tjener, jo mere skal man betale i skat. 1000 kr er dog MEGET at blive sat ned, specielt taget i betragtningen af at jeg har stiftet gæld, meldt mig ind i fagforening osv som er fradragsberettiget.

    Som eksempel. Min kæreste har et fradrag på over 5000 kr. Han tjener mere end mig. ALLE vores lån, undtagen et på 50 tusind ca. er stiftet sammen. Altså giver det ingen mening at jeg skulle få 1500 mindre i fradrag.


  • #5   15. aug 2011 Udfra de oplysninger du her giver, så lyder det mærkeligt....

    Du tjener mere end dengang = højere beskæftigelsesfradrag
    Du har optaget lån = rentefradrag
    Du har meldt dig ind i fagforening + A-kasse = forhøjet fradrag

    Er du sikker på at dit fradrag dengang på 43xx var korrekt??

    Hvis du vil have det kan jeg godt regne dit fradrag efter... Jeg er uddannet finansmedarbejder i Nordea (på udd. lærer man manuelt at regne fradrag og skat ud) samt har arbejdet 1½ år som revisortrainee smiley


  • #6   15. aug 2011 Du har ikke noget gammelt skattegæld...?

  • #7   15. aug 2011 Har din trækprocent også ændret sig siden 'dengang' ?

  • #8   15. aug 2011 Har du husket at skrive til SKAT hvor meget din befordring skal være på for den tid du har arbejdet i Herning?
    Og har du skrevet hvor meget du har tjent indtil videre og hvor meget du har betalt i skat til nu?


  • #9   15. aug 2011 Alle sammen: Jeps. Hver eneste gang jeg har skulle ændre noget med hensyn til min forskudsopgørelse, så har jeg kontaktet skat personligt og givet dem den information de nu har skullet bruge. Har intet rettet selv!

    Michelle: Om mit fradrag den gang var korrekt? Det har jeg ingen ide om overhovedet. Hver eneste gang man har skullet modtage restskat eller betale restskat, så har det lagt omkring 200 -/+. Så jeg går stærkt ud fra at jeg har betalt det jeg har skullet og det fradrag var rigtigt. Som du skriver, så forstår jeg det slet heller ikke!!.
    Hvordan vil du kunne regne det ud? smiley


  • #10   15. aug 2011 Lene: Min trækprocent var dengang 39% og det er det også den dag i dag smiley

  • #11   16. aug 2011 Forsvandt der ikke nogle fradrag på et tidspunkt for nylig eller det personlige blev sat ned? Jeg mener også mit faldt omkring årsskiftet engang

Kommentér på:
Fradrag - kloge hoveder?

Annonce