{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
387 visninger | Oprettet:

Linsesalat? {{forumTopicSubject}}

Hvad smager linser af.
Hvad bruger i grønne eller røde?
Mætter de som f.eks pasta og ris?

Har i nogle gode opskrifter helst uden feta og avokado eller i hvert fald med forslag til erstatninger?

Vi vil gerne spise sundere med jeg gider bestemt ikke alm. grøn salat for tit, så derfor prøver jeg at finde andre salater at spise til kødet smiley

Jeg modtager også gerne forslag på andre salater smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Linsesalat?
  • #1   23. aug 2011 Vi har ved nogle lejligheder brugt quinoa i stedet for ris. Det smager glimrende smiley

Men det er ikke fordi de, eller linser er mere kaloriefattige end eksempelvis ris, så på det punkt kan det egentligt ikke rigtigt betale sig.

• #2   23. aug 2011 så vil jeg da anbefale dig bulgur salat.
    http://da.wikipedia.org/wiki/Bulgur.

bulguren koges og afkøles.
    du kan bare komme det i du kan lide, fx. tomat agurk oliven, ja, what ever du nu kan li´.
    jeg plejer at komme tomat, rødløg, rød peber, oliven, feta, græskarkærner, sesam, persille ( og hvad jeg nu ellers har smiley og en dressing af olie, edike, citron, hvidløg og krydderier, som vendes i salaten.
    du kan også komme linser i.

jeg syntes at det er lidt svært at forklare hvad linser smager af, de smager ok, ikke af specielt meget, men jeg syntes at de har en tendens til at virke melede, så jeg fortrækker at bruge dem i lidt mindre skala, end som en hel ret smiley

• #3   23. aug 2011 Røde linser smager af "noget":-) - og de bliver melede, når de bliver kogt, så det er nok ikke en god idé til salat...

Grønne puy-linser er til gengæld helt faste - men synes nu ikke man kan bruge dem som erstatning for ris - så skal man hen i quinoa, bulgur, couscous eller noget i den retning de andre foreslår..

Elsker puy-linser med ingefær, peberfrugt og hvidløg (som salat) - med dressing af citronsaft, sukker, salt og peber

Desuden er spirede linser fortrinlige i salat, men det skal ens mave lige vænne sig til:-)

-noget andet der er godt, hvis du ikke gider de grønne salater - er at blande kogte kidneybønner med majs, peberfrugt, løg, tomater, hvidløg, krydderurter, chili og knust spidskommen, salt og peber - og så med en olie- edikkedressing - eller hvis man har noget salsa, kan man bruge det som dressing...

• #4   23. aug 2011 Vi skal have bulgursalat i denne uge. Jeg har bare så tit hørt om linsesalat. Men hvis det ikke engang er sundere end ris, så gider jeg ikke bruge dem.

Kommentér på:
Linsesalat?

Annonce