2.922 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Babynavne :) Babynavne :)

Hej alle.
Ja, jeg venter mig - og derfor er vi så småt begyndt at kigge på navne. Har lånt navnebøger på bibloteket og googlet, men synes det er ret så uoverskueligt!

Vi ved ikke hvad køn det er, så vi søger både drenge og pigenavne smiley
Det skal være et specielt navn, men dog stadig et man har hørt om før.

Nogen med gode forslag?? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Babynavne :)
  • #1   29. aug 2011 Er helt vild med pigenavnene: Zoey og Evalina

Drengenavne har jeg altid været vild med Vincent (Nej det er ikke fordi prinsen hedder det. Har haft en ting for det navn i MANGE år)

Og tillykke smiley

• #2   29. aug 2011 jeg er også gravid og har termin her d. 21 september så der er jo ikke længe :):)

Vi venter en dreng og hvis navnet ellers passer til barnet bliver han nok en lille Elias

Ellers kan jeg meget godt lide Tristan også men det går kæresten aldrig med til

Til Piger snakkede vi både Puk og Sofia

• #3   29. aug 2011 Uh tillykke smiley

jamen jeg er helt vild med specielle navne, drenge navne : Aijo, eno, ketil
    pigenavne : sne, medina, aya smiley

• #4   29. aug 2011 ....Eller Silke .. altså til en pige smiley

• #7   29. aug 2011 Havde en lærer der havde en pige der hedder Leonora ... smiley

Jeg synes ikke man skal vælge et specielt navn bare fordi det er specielt, men man skal vælge det navn man kan lide, og så kan det da godt være det ender med at være specielt...

• #8   29. aug 2011 Jeg kan huske at jeg hadede mit navn da jeg var lille, fordi jeg altid skulle gentage det når de andre børn spurgte hvad jeg hed. Jeg var lidt flov over det, netop fordi der ikke var nogle andre børn som hed det, og de spurgte altid flere gange, hvilket fik mig til at tro at de andre børn ikke kunne lide det. Så når de andre børn på legepladsen spurgte om mit navn havde jeg aldrig lyst til at svare :s

Sådan har jeg det dog ikke mere, men husker stadig hvor irriterende det var.

Jeg hedder Thea, og navnet er blevet meget mere almindeligt, men jeg synes at man som forælder skal overveje at give sit barn et lidt mere almindeligt navn og så måske vælge et specielt navn som mellemnavn. Det er som om den nye trend her i Danmark at at give sit barn så mærkeligt (i mine ører ofte grimt) navn så muligt fordi man selv synes det er enormt sødt men jeg synes man skal overveje at børnene kan få de mere anderledes navne som mellemnavne så kan de altid selv vælge at bruge det smiley

Jeg kan godt lide Oliver, René, Mads er ikke så god til det med pigenavnene

• #9   29. aug 2011 Jeg kiggede mod de specielle navne. Men gerne rigtige navne, som bare ikke er så brugte.
    Det skulle ikke være noget jeg selv digtede.

Min søn hedder derfor Vito Gabriel Luca smiley

Jeg var også vild med Maximilian, Balthazar, Christian, Vitus, Frey, Gregers, Leander, Loke, Pai, Willum, Yngve eller Florian smiley

Pigenavne kan ejg ikke hjælpe dig med. Udover at jeg faktisk synes Olga er vildt sødt!

• #10   29. aug 2011 Uh, og Villads.

Men alle v/w-navnene er vildt populære i øjeblikket.
    Villum, William, Vilhelm, Villads, Vitus osv. synes jeg bare ALLE drenge hedder i øjeblikket..

• #12   29. aug 2011 Louise... Ja.. Ella er et sødt navn smiley

Anja... Fantastisk navn din søn har smiley ... Og Vitus kan jeg fakisk godt lide...

• #13   29. aug 2011 Mine børn hedder Lærke og Andreas, det er der faktisk heller ikke så mange der hedder.
    Dejlige nemme navne;)

• #14   29. aug 2011 jeg har to piger der hedder Caroline og Cecilie.

Jeg syntes at man skal huske at navnet skal fungere gennem hele livet, ikke kun som baby men også som en voksen mand/kvinde der har et job osv osv.. Jeg syntes der er mange mindre heldige navne.

• #15   29. aug 2011 lonnie,
    tak, jeg er også selv glad for det, og håber at han også bliver det smiley

der er jo mange der ikke bryder sig om navnet Vito, men man vænner sig jo til det smiley

• #17   29. aug 2011 Det jo svært hvilke navne man er til
    Jeg syntes godt om Oliver til drenge og til piger navne som Malou (bare synd Malou Stella har ødelagt det lidt ;)), Victoria, Jessica, Amy osv osv .

• #18   29. aug 2011 jeg har ikke rigtig tænkt navne, men har dog bestemt mig for at det skal være to-stavelses og pigerne skal ende med a..

• #19   29. aug 2011 Min søn hedder Michel, og selvom det viste sig at Michelle efterfølgende blev lidt modenavn til piger, har han aldrig haft problemer med det. Han er iøvrigt en af de eneste af hans kammerater, der ikke har et øgenavn smiley Det er kun hans dumme forældre, der har kaldt ham Michellin (fordi han var bollefed som baby *GG*)

Hvis jeg havde fået en pige, ville vi nok have kaldt hende Megan.

• #20   29. aug 2011 Kan se at nogen af jer skriver Vitus, det hedder min kæreste's lillebror så det er lidt udelukket smiley

Af drengenavne har vi snakket om Liam og Milton
    Pigenavne har vi snakket om Elina, Jessica og Tasia smiley

• #21   29. aug 2011 Hmm. Har en kusine der hedder Medina og synes simptelthen navnet er skønt smiley

Er selv ret kedelig mht til navne, dog skal min barn ikke lide under mangel på navne (da jeg ikke selv har gjort det)

Men hvis jeg får en lille pige kommer hun højest sandsynligt til at hedde Amalie Edith (Amalie har jeg været vild med i 5-6 år nu og Edith fordi det hedder min mormor og min kærestes afdøde farmor)

Hvis det bliver en dreng bliver det nok en Martin Emil smiley

Hedder selv Anne Katrine og synes at 4 navne (efternavne talt med) er passende i et navn smiley

• #22   29. aug 2011 Når jeg engang for børn, forhåbentlig om mange år smiley

Hvis det er en pige skal hun hedde Adriane og hvis det er en dreng skal han hedde Theo smiley

• #23   29. aug 2011 Mine to små englebørn hedder Adelina og Joshua..

Mine to kommende små mirakler skal hedde Naja og Noah smiley

• #24   29. aug 2011 Stinne P..
    Jep smiley Er min x som er far til dem der har bestemt det.. Synes det er super sødt, og mit krav var blot at der skulle være et bogstav for hvert af deres savnede søskende i det smiley

• #25   29. aug 2011 Mine børn hedder Rasmus, Jonas og Kristoffer - det er da fantastiske navne ;-))

Ellers har jeg i dag lige hørt Janus, det synes jeg er lidt specielt men samtid ikke ekstremt mærkeligt og så kan jeg lide navnet Mikkel.

Til piger Karla, Puk, Alma, Frederikke, Karoline.

• #26   29. aug 2011 Synes også Pelle eller Silas er et søde navne smiley

• #27   29. aug 2011 stort tilykke, hvornår har du Termin?

• #28   29. aug 2011 Citronmåne - mange tak smiley Det har jeg 28. marts, så der er lidt tid endnu smiley Det vare dog ikke længe før vi kan få at vide hvad køn det er, og så er det jo godt med nogen navne idéer smiley

• #29   29. aug 2011 Elsker Viola, men jeg tror, der er en del, der kommer til at hedde det nu. Esmeralda synes jeg også er rigtig fint, men det er lidt langt. Jeg har selv været træt af at have et langt navn. Solvej har jeg altid haft noget med, men jeg har ikke mødt så mange andre, der brød sig om det smiley

Af drengenavne kan jeg også godt lide noget med E. Især Ejgil, men Ejnar er da også fint :). Og så er der noget sødt ved dem med dobbeltkonsonant; Jeppe, Pelle osv.

• #31   30. aug 2011 Lilly var også en af mine forslag, men det siger kæresten er helt udelukket smiley

Vi har et vennepar som har en søn der hedder Storm - ellers også et rigtig flot navn smiley

• #32   30. aug 2011 Uha jeg har en hel liste med mulige navne til mine kommende børn. smiley
    Min datter hedder Angelina Michaela, Michaela efter min oldemor, og Angelina fordi jeg var vild med det navn.
    Min næste datter skal hedde Malaika, og jeg drømmer om en søn der hedder Zacharias. Min kæreste vil gerne have en Joshua, men efter DUM kan jeg altså ikke have en søn der hedder Joshua. -Beklager, så godt der var nogen hvis søn hedder det..

• #33   30. aug 2011 Alma og Elina synes jeg er gode til piger...

Og Liam er også godt...

• #34   30. aug 2011 Lonnie:

Elina og Liam er også vores favoritter som det ser ud lige nu smiley

Kommentér på:
Babynavne :)

Annonce