Så starter jeg semi-vegetar'isk måned... {{forumTopicSubject}}
Glæder mig helt vildt. Var til healing igår, for første gang nogensinde. Og det var så fed en oplvelse, der vil sikkert være nogle der synes jeg er helt tosset, men så det godt vi alle er forskellige
Følte mig som et helt nyt menneske da jeg gik derfra, så vil prøve at følge hendes råd. indtil næste gang jeg skal se hende. Skulle droppe så meget kød som muligt, må gerne spise æg og fisk.. Og hvis jeg ikke kunne undvære kød, måtte jeg købe økologisk eller frilands kød.
Skulle droppe så meget sukker dom muligt, så cola er kun i weekenderne, og chokoladen skulle være mørk chokolade.
(det er ikke en slankekur, men en "bliv i bedre humør kur" )
Iaften står den på falaffel, og imorgen vegetarisk lasagne. søndag står den på svampe med pasta, og chili.. mmmhm..
Måtte bare dele det med nogle
glæder mig så meget til at se om det virker.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
Husk at lyt til din krop undervejs - Du skulle jo nødigt fjerne nogle vigtige nærings kilder
Dog kan du jo suplere med lidt vitaminer hvis du efterhånden tror du mangler
Held og lykke med det
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.889
Jeg ville også være noget utilfreds vis jeg ikke skulle spise kød, men jeg ved også at hvis jeg spiser for meget okse eller svine kød så får jeg dårlig mave.
Nu har jeg også droppet alt for meget spisning af fede eller sukkerholdige ting, får stadig slik om fredagen og andre gode ting, bare ikke i store mængder det skal der være plads til
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
håber jeg får noget godt ud af det. Har fundet nogle super lækre opskrifter på alt muligt , både med fisk og nogle der er helt vegetariske.
Var vegetar i et år da jeg boede hjemme hos min mor, s kunne jeg ikke undvære ribbensteg og entrecot mere. Og rigtig lasagne.. mmmhm.. :$ ..
Emma - Jeg danser Zumba i 20 minutter hver morgen .
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Har nu været ovo-lacto vegetar i nogle måneder, og det er et af de bedste valg jeg har truffet for mit velbefindende :O)) Jeg er helt sikkert blevet i bedre humør - ik fordi jeg tror kød generelt gør folk triste/sure el noget, men fordi jeg ik ka tåle kød, og det havde en meget negativ indvirkning på min søvn og dermed også mine smerter..
Mht vitaminer/mineraler og næring, så er der intet vi ikke ka få fra en vegetarisk kost.. Komplekse proteiner er vel den vigtigste næringsbestandel vi får fra kød, men vi ka sagtens få dækket vores behov fra visse grove grøntsager, bønner, linser og kikærter :O)
Held og lykke med projektet
jun 2011
har været ude og købe to bøger fyldt med lækre sunde opskrifter på alle mulige lækre ting. Nu må vi se om kæresten tør hoppe med på vognen eller om han tager kød-mad istedet for
har købt en masse bulgur, ris, ærter, kikærter, en hel masse grøntsager(auberginer, squash, citron, gulerøder, rød og grøb peber, persille, karse, brocoli, en masse forskellige svampe, og mmmhmm
fedt at høre !!
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 883
Jeg blev også meget lettere, mere glad og følte det som en hel befrielse da jeg stoppede med at spise kød.
Mennesket er biologisk set ikke en kødæder, og det er meget svært at fordøje for de fleste.
Hvis du får nogle gode vegetar opskrifter så del dem endelig, det var nemlig det jeg søgte på da jeg fandt dette indlæg
jun 2011
Bulgurdeller , m. valdorf salat. (bulgur, løg, t kogte kartofler, mel, æg, solsikkeolie, timian, basilikum, chili,)
Falaffel med hvidløg og gulerod i , + pitabrød salat og dressing.(kikærter , solsikke olie, mel, lidt vand, chili , eller anden kryderi efter smag)
Chili pasta, med fløde. (kogte, og ristede pasta skruer, med chili, og s en god cremet fløde)
Lakse , spinat lasagne.
Svampe-pasta, (østershatte, alm- svampingnonger, og kanteraller, blandet sammen med kryderier og evt. fløde.)
smoothies , man kan købe de der poser med bær i , alt efter ens smag, så kan man blande , mælk, appelsinjuice, æblejuice, eller andet guf i
Advokado med chili marinerede rejer, lakemad, med dild dip på fra kims
kartoffel rugbrøds mad, (kogte kolde kartofler, med mayonaise, løg, ristede løg, salt og peber)
Agurke rugbrøds mad (med evt. mayo på. )
seleri, gulerøder, agurke strimler, + god dressing, (creme fraise, ketchup, paprika, cironpeber)
deler gerne flere gode ideer til lækker frokost, eller aftens mad
vil varmt anbefale "Super food" skrevet af Helena Nyblom
og "Yoga kogebogen" skrevet af ?? udgivet af Palunda
jun 2011
protein kommer heldigvis ikke kun fra kød
apr 2006
Har netop fået fingre i en super vegetar-kogebog "Grønt!" af Pippa cuthbert og en mere.. Den fåes desværre ik længere på dansk..
jun 2011
her er opskriften jeg gik ud fra
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 883
Det lyder super godt :)!
apr 2006
jun 2011
hvor længe har i været igang
apr 2006
Også er jeg ik fanatisk, selvom jeg burde være det... Så når vi som i sidste uge fx har haft meget travlt og derfor ik har fået lavet mad, så spiser jeg altså kød og hvidt brød (=fastfood) - også betaler jeg så prisen nu ;O)))
Som dig nyder jeg det når jeg ellers følger det - ka mærke en stor forskel på hvordan min krop har det :O))) Man bliver dejlig mæt af vegetar-mad, hvorimod jeg bliver dårlig af kød, hvidt brød og for meget pasta/ris..
jun 2011
men kommer nu ogsp til at nyde en frilands kotelet, og frilands kylling
apr 2006
Det er vildt at kød ka have så dårlig en påvirkning på én... Det er jo bare kød ;O)
Fisk har en helt anden sammensætning end fx oksekød... Kylling har også en lettere struktur, så måske det heller ik giver dig problemer :O)
jun 2011
har en ven i århus der har samme problem med smerter i maven. når han får kød, bliver han opustet og får ondt i maven. men så snart han kun spiser "sundt" grøntsager, frugt og diverse vegetar retter er der ingen smerter.
apr 2006
Måske har han irritabel tyktarm (det er nemlig grunden til at jeg får ondt i maven af kød..)??
Har faktisk fået fortalt, at rigtig mange søvnproblemer ka løses ved at undlade kød om aftenen - og generelt tung mad efter kl 18 - da problemet stammer fra at maven har travlt med at bearbejde maden... Og kød kræver meget bearbejdning..
jun 2011
Bae det har hjulpet lidt, så det også godt. lidt har også ret
det kan være
apr 2006
Dejligt at du oplever forbedring på maven - det er sgu så ubehageligt at have problemer med maven :O)
Hvordan tager din kæreste det - har han taget din nye kost til sig eller holder han sig til "kød, sovs og kartofler" ;O)??
Så starter jeg semi-vegetar'isk måned...