{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.404 visninger | Oprettet:

Så starter jeg semi-vegetar'isk måned... {{forumTopicSubject}}

Glæder mig helt vildt. Var til healing igår, for første gang nogensinde. Og det var så fed en oplvelse, der vil sikkert være nogle der synes jeg er helt tosset, men så det godt vi alle er forskellige smiley
Følte mig som et helt nyt menneske da jeg gik derfra, så vil prøve at følge hendes råd. indtil næste gang jeg skal se hende. Skulle droppe så meget kød som muligt, må gerne spise æg og fisk.. Og hvis jeg ikke kunne undvære kød, måtte jeg købe økologisk eller frilands kød. smiley
Skulle droppe så meget sukker dom muligt, så cola er kun i weekenderne, og chokoladen skulle være mørk chokolade.

(det er ikke en slankekur, men en "bliv i bedre humør kur" )

Iaften står den på falaffel, og imorgen vegetarisk lasagne. søndag står den på svampe med pasta, og chili.. mmmhm.. smiley

Måtte bare dele det med nogle smiley glæder mig så meget til at se om det virker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så starter jeg semi-vegetar'isk måned...
  • #1   2. sep 2011 Bliver man i dårligt humør af kød da?

• #2   2. sep 2011 Her ville det godt nok heller ikke passe fruen, hvis det daglige kød blev fjernet...

• #3   2. sep 2011 Humøret påvirkes ihvertfald af, hvad vi spiser smiley

• #4   2. sep 2011 Heldigvis er vi alle forskellige smiley

Husk at lyt til din krop undervejs - Du skulle jo nødigt fjerne nogle vigtige nærings kilder smiley
    Dog kan du jo suplere med lidt vitaminer hvis du efterhånden tror du mangler smiley

Held og lykke med det smiley

• #5   2. sep 2011 Held og lykke med det smiley

Jeg ville også være noget utilfreds vis jeg ikke skulle spise kød, men jeg ved også at hvis jeg spiser for meget okse eller svine kød så får jeg dårlig mave.

Nu har jeg også droppet alt for meget spisning af fede eller sukkerholdige ting, får stadig slik om fredagen og andre gode ting, bare ikke i store mængder det skal der være plads til smiley Det hele plus mere motion har gjort mig i bedre humør og så har jeg fået mere energi smiley

• #6   2. sep 2011 Det sagde healeren til mig. At jeg var en af de mennesker der ikke havde godt af kød, vi får aaaaaltid kød kød kød og kød .. Hun mener temlig sikkert jeg skal opdage frugter, grøntsager og såda noget er lækkert. :$ tænker jeg lidt..

håber jeg får noget godt ud af det. Har fundet nogle super lækre opskrifter på alt muligt , både med fisk og nogle der er helt vegetariske.

Var vegetar i et år da jeg boede hjemme hos min mor, s kunne jeg ikke undvære ribbensteg og entrecot mere. Og rigtig lasagne.. mmmhm.. :$ ..

Emma - Jeg danser Zumba i 20 minutter hver morgen . smiley og så gr jeg tur på stranden i 1 time - 1½ time med hundene . Så prøver så vidt muligt også at få noget god motion :$ godt andre også gør noget smiley

• #7   2. sep 2011 Man ka sagtens leve uden kød - det ka faktisk være en hel befrielse :O))

Har nu været ovo-lacto vegetar i nogle måneder, og det er et af de bedste valg jeg har truffet for mit velbefindende :O)) Jeg er helt sikkert blevet i bedre humør - ik fordi jeg tror kød generelt gør folk triste/sure el noget, men fordi jeg ik ka tåle kød, og det havde en meget negativ indvirkning på min søvn og dermed også mine smerter..

Mht vitaminer/mineraler og næring, så er der intet vi ikke ka få fra en vegetarisk kost.. Komplekse proteiner er vel den vigtigste næringsbestandel vi får fra kød, men vi ka sagtens få dækket vores behov fra visse grove grøntsager, bønner, linser og kikærter :O)

Held og lykke med projektet smiley

• #8   2. sep 2011 michelle - ¨¨hr hvor dejligt at høre der er nogle der har haft gode oplevelser med det. smiley det glæder mig at høre !! smiley
    har været ude og købe to bøger fyldt med lækre sunde opskrifter på alle mulige lækre ting. Nu må vi se om kæresten tør hoppe med på vognen eller om han tager kød-mad istedet for smiley vi har fryseren fyldt med alt muligt , da det ikke liige var planen lige nu. Men sådan ændre tingene sig jo.
    har købt en masse bulgur, ris, ærter, kikærter, en hel masse grøntsager(auberginer, squash, citron, gulerøder, rød og grøb peber, persille, karse, brocoli, en masse forskellige svampe, og mmmhmm smiley ) ..

fedt at høre !! smiley

• #9   18. sep 2011 Det lyder godt.
    Jeg blev også meget lettere, mere glad og følte det som en hel befrielse da jeg stoppede med at spise kød.
    Mennesket er biologisk set ikke en kødæder, og det er meget svært at fordøje for de fleste.
    Hvis du får nogle gode vegetar opskrifter så del dem endelig, det var nemlig det jeg søgte på da jeg fandt dette indlæg smiley

• #10   18. sep 2011 yasmin , har en masse lækre opskrifter smiley Spiser både fisk og æg. æggene er fra lokal bondemand hvor hønsene får lov at rende rundt og hygge sig. smiley

Bulgurdeller , m. valdorf salat. (bulgur, løg, t kogte kartofler, mel, æg, solsikkeolie, timian, basilikum, chili,)
    Falaffel med hvidløg og gulerod i , + pitabrød salat og dressing.(kikærter , solsikke olie, mel, lidt vand, chili , eller anden kryderi efter smag)
    Chili pasta, med fløde. (kogte, og ristede pasta skruer, med chili, og s en god cremet fløde)
    Lakse , spinat lasagne.
    Svampe-pasta, (østershatte, alm- svampingnonger, og kanteraller, blandet sammen med kryderier og evt. fløde.)
    smoothies , man kan købe de der poser med bær i , alt efter ens smag, så kan man blande , mælk, appelsinjuice, æblejuice, eller andet guf i smiley igen alt efter smags ønske. Jeg er VILD med jordbær, banan med mælk. mmmhmm <3..
    Advokado med chili marinerede rejer, lakemad, med dild dip på fra kims smiley evt andet tilbehør.
    kartoffel rugbrøds mad, (kogte kolde kartofler, med mayonaise, løg, ristede løg, salt og peber)
    Agurke rugbrøds mad (med evt. mayo på. )
    seleri, gulerøder, agurke strimler, + god dressing, (creme fraise, ketchup, paprika, cironpeber)

deler gerne flere gode ideer til lækker frokost, eller aftens mad smiley bulgur dellerne er gået lige ind i hjertet på min kæreste som bestemt ikke er vegetar smiley !!! han var vild med dem.

vil varmt anbefale "Super food" skrevet af Helena Nyblom
    og "Yoga kogebogen" skrevet af ?? udgivet af Palunda

• #11   18. sep 2011 Kikærter, ærter, bønner og linser indeholder også mange proteiner.

protein kommer heldigvis ikke kun fra kød smiley og ellers kan man jo købe frilands kød, eller økologisk, hvis man virkelig slet ikke tror man kan leve uden smiley

• #12   18. sep 2011 Vil meget gerne have opskriften på bulgurdellerne :O))

Har netop fået fingre i en super vegetar-kogebog "Grønt!" af Pippa cuthbert og en mere.. Den fåes desværre ik længere på dansk..

• #13   18. sep 2011 http://www.vegetarbladet.dk/mad_opskrifter.aspx?Opskrift=73
    her er opskriften jeg gik ud fra smiley tog soltørrede tomater fra, og bouiljng terning smiley puttede lidt ekstra løg i istedet for smiley

• #14   18. sep 2011 Tusinde tak!
    Det lyder super godt :)!

• #15   18. sep 2011 Tak smiley

• #16   19. sep 2011 har nydt det mmmhmm .. smiley men kan godt se at hvis jeg skipper fisk og mælkeprodukter, får jeg svært ved at dække mine mad lyster smiley
    hvor længe har i været igang smiley ?

• #17   19. sep 2011 Jeg har været igang i nogle måneder (ved ik præcis hvornår jeg startede..) - men jeg spiser både æg og mælkeprodukter.. Dem vil jeg ik undvære :O))
    Også er jeg ik fanatisk, selvom jeg burde være det... Så når vi som i sidste uge fx har haft meget travlt og derfor ik har fået lavet mad, så spiser jeg altså kød og hvidt brød (=fastfood) - også betaler jeg så prisen nu ;O)))
    Som dig nyder jeg det når jeg ellers følger det - ka mærke en stor forskel på hvordan min krop har det :O))) Man bliver dejlig mæt af vegetar-mad, hvorimod jeg bliver dårlig af kød, hvidt brød og for meget pasta/ris..

• #18   19. sep 2011 michelle, hvordan påvirker kødet dig ? Så snart jeg har fået kød bliver jeg irritabel, sur, ked af det. og til tider arrig smiley fisk har heldigvis ikke den virkning på mig smiley !!
    men kommer nu ogsp til at nyde en frilands kotelet, og frilands kylling smiley engang imellem. men har ikke gjort det endnu smiley

• #19   19. sep 2011 Jeg oplever det mest fysisk i form af ondt i maven, kvalme, oppustet, dårligere søvn og flere smerter (har fibromyalgi).. Og det gør selvfølgelig at jeg får mindre overskud, bliver mere irritabel og sådan..

Det er vildt at kød ka have så dårlig en påvirkning på én... Det er jo bare kød ;O)

Fisk har en helt anden sammensætning end fx oksekød... Kylling har også en lettere struktur, så måske det heller ik giver dig problemer :O)

• #20   19. sep 2011 michelle . det var da noget vildt noget at fejle. av smiley lyder til at gøre ondt. ja det vildt hvad det kan gøre ved os.
    har en ven i århus der har samme problem med smerter i maven. når han får kød, bliver han opustet og får ondt i maven. men så snart han kun spiser "sundt" grøntsager, frugt og diverse vegetar retter er der ingen smerter.

• #21   19. sep 2011 Ja det er e knap så rar sygdom - så derfor tog jeg beslutningen om at undvære kød i håb om at det kunne hjælpe :O))

Måske har han irritabel tyktarm (det er nemlig grunden til at jeg får ondt i maven af kød..)??

Har faktisk fået fortalt, at rigtig mange søvnproblemer ka løses ved at undlade kød om aftenen - og generelt tung mad efter kl 18 - da problemet stammer fra at maven har travlt med at bearbejde maden... Og kød kræver meget bearbejdning..

• #22   20. sep 2011 michelle. googlede det lige, for anede ikke hvad det var, det lyder bestemt ikke som noget der er spændende at have smiley din stakkel.
    Bae det har hjulpet lidt, så det også godt. lidt har også ret smiley !

det kan være smiley det dælme svært når det maven der knager, det kan være så meget. Jeg er heldigvis blevet tekket for alt tænkeligt, både for tumorer' og huller i tarmene og alt muligt. Intet var der smiley heldigvis da. Men ondt gør det da .. men mens jeg kun har spist grønt og ris og kartofler og sådan, har det hjulpet meget på maven smiley

• #23   21. sep 2011 Lidt har nemlig også ret :O))

Dejligt at du oplever forbedring på maven - det er sgu så ubehageligt at have problemer med maven :O)

Hvordan tager din kæreste det - har han taget din nye kost til sig eller holder han sig til "kød, sovs og kartofler" ;O)??

Kommentér på:
Så starter jeg semi-vegetar'isk måned...

Annonce