23. nov 2004 Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Løntilskudjob - hjælp? {{forumTopicSubject}}
Kære alle HG'er,
Tænkte at I måske havde prøvet noget lignede, kender nogle der har eller har erfaring på andenvis ; )
Jeg tænker når man er i et løntilskudsjob og kontrakten er skrevet på 1 år og man er glad for det kan denne så blive forlænget? (Har hørt at nogle bliver forlænget under specielle forhold men hvilke)
Når man har været i løntilskudjob i 1 år kan man så komme i et nyt løntilskudjob eller har man opbrugt sin 'kvote'.
Jeg er fuldstændig obs på at et løntilskudjob er til for at man kan opkvalificere sig og komme i ordinært job.
Jeg har så en anden plan at påbegynde uddannelse efter endt løntilskudjob da jeg snart har det 1 års relevant erhvervserfaring som adgangskravet er for den uddannelse jeg starter på som voksenelev.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.796
Så vidt jeg ved må man være i løntilskud, praktik og anden aktivering i hele sin dagpengeperiode, bare man står til rådighed for arbejdsmarkedet... Men jeg er ikke helt sikker...
Men er ret sikker på man kun kan være ét sted i max et år...
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Derefter må de ansætte dig under almindelige vilkår.
JEG har ihvertfald ikke ret til mere end 1 års løntilskud
Heidi, er det ikke virksomhedspraktik, du har været i? Det lyder meget sådan, som du beskriver det
dec 2009
dec 2009
Ja hvis du har lavet en speciel aftale med virksomheden og især hvis der er job bagefter, så er det jo også kun en fordel for jobcentret at give dig lov til det løntilskud... Ville jo være tosset andet... men under "normale" omstændigheder er det vist minimum 3 mdr.... Men ja du har godt nok været en af de heldige... Fedt at du kunne få fast job så hurtigt efter...
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Idag har jeg fået at vide at når jeg stopper efter mit ene år hos den virksomhed jeg er i løntilskudjob i (offentlig) så ansætter de én anden løntilskudjobber i den løntilskudsstilling jeg havde - mener at lovgivningen skriver noget om at det må virksomheden ikke er det korrekt?
dec 2009
Jeg tror godt du må have et andet løntilskudsjob efter det år, bare det ikke er samme sted...
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Løntilskudjob - hjælp?