{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
343 visninger | Oprettet:

Løntilskudjob - hjælp? {{forumTopicSubject}}

Kære alle HG'er,

Tænkte at I måske havde prøvet noget lignede, kender nogle der har eller har erfaring på andenvis ; )

Jeg tænker når man er i et løntilskudsjob og kontrakten er skrevet på 1 år og man er glad for det kan denne så blive forlænget? (Har hørt at nogle bliver forlænget under specielle forhold men hvilke)

Når man har været i løntilskudjob i 1 år kan man så komme i et nyt løntilskudjob eller har man opbrugt sin 'kvote'.

Jeg er fuldstændig obs på at et løntilskudjob er til for at man kan opkvalificere sig og komme i ordinært job.

Jeg har så en anden plan at påbegynde uddannelse efter endt løntilskudjob da jeg snart har det 1 års relevant erhvervserfaring som adgangskravet er for den uddannelse jeg starter på som voksenelev.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løntilskudjob - hjælp?
  • #1   11. sep 2011 Du burde ikke kunne forlænge løntilskuddet, men nogle får jo begrænset ansættelse bagefter, måske det er det du tænker på?
    Så vidt jeg ved må man være i løntilskud, praktik og anden aktivering i hele sin dagpengeperiode, bare man står til rådighed for arbejdsmarkedet... Men jeg er ikke helt sikker...
    Men er ret sikker på man kun kan være ét sted i max et år...

• #2   11. sep 2011 Nej, du kan ikke have mere end 1 års løntilskud..

Derefter må de ansætte dig under almindelige vilkår.

JEG har ihvertfald ikke ret til mere end 1 års løntilskud

Heidi, er det ikke virksomhedspraktik, du har været i? Det lyder meget sådan, som du beskriver det

• #3   11. sep 2011 Reglerne siger minimum 3 mdr, mas 1 år i løntilskud... Har du fået andet så er det enten praktik eller en helt speciel aftale fordi de kunne tilbyde dig et job efterfølgende... Sådan er reglerne i min kommune i hvert fald, og er ret sikker på de er ens alle steder......

• #5   11. sep 2011 heidi & brian:
    Ja hvis du har lavet en speciel aftale med virksomheden og især hvis der er job bagefter, så er det jo også kun en fordel for jobcentret at give dig lov til det løntilskud... Ville jo være tosset andet... men under "normale" omstændigheder er det vist minimum 3 mdr.... Men ja du har godt nok været en af de heldige... Fedt at du kunne få fast job så hurtigt efter...

• #6   14. sep 2011 Jeg ska' lige ha' det ind med skeer idag - vil det sige at man max kan have et løntilskudjob i 1år i en dagpengeperiode på de 2år den er reduceret til eller kan man efter at have været i løntilskudjob i 1år indgå aftale om et nyt løntilskudjob i et andet firma 1år?

Idag har jeg fået at vide at når jeg stopper efter mit ene år hos den virksomhed jeg er i løntilskudjob i (offentlig) så ansætter de én anden løntilskudjobber i den løntilskudsstilling jeg havde - mener at lovgivningen skriver noget om at det må virksomheden ikke er det korrekt?

• #7   14. sep 2011 Jo de må gerne ansætte en ny, det er de, fuldstændig frit for.. De skal bare have minimum 5 ordinært ansatte for én løntilskudsansat... kommuner fx får penge fra staten for hver løntilskudsansat de har, derfor ansætter de bare i flæng (mener de har en kvote på 10 løntilskudsansatte de må have), også derfor det er så omtalt i medierne med offentligt løntilskud, for de ansætter som regel bare for at få gratis arbejdskraft (de tjener jo oven i købet på det), så de ansætter dem til alle de kedelige opgaver som de ikke selv gider lave...

Jeg tror godt du må have et andet løntilskudsjob efter det år, bare det ikke er samme sted...

• #8   14. sep 2011 Ville ønske jeg kunne fortsætte der hvor jeg er nu til jeg ska' begynde på uddannelse til midt januar 2012

Kommentér på:
Løntilskudjob - hjælp?

Annonce