{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Uha, hvad gør jeg her? (knæskade) {{forumTopicSubject}}

Som nogen af jer ved fik jeg i maj 2010 en knæskade på en temadag med arbejde, altså en arbejdsskade. Jeg har så længe bøvlet med det dumme knæ og synes slet ikke jeg er færdig med det.
I sidste uge afgjorde arbejdsskadestyrelsen så sagen med en méngrad på 8 %, hvilket er ok. Jeg har selv ønsket at få den afgjort hurtigst muligt, for at komme videre med mit liv!

Nu har jeg så (igen) været sygemeldt i sidste uge pga stærke smerter og idag blev jeg så mr skannet igen ( arbejder på en røntgen afd. så har jo nemt til det = frynsegode *ggg*)
Nu viser det sig at den cyste jeg har i min menisk ( som de fandt ved seneste mr skanning i november, men kunne ikke genfindes i en artroskopi nr. 2 i dec.) er vokset betydeligt og strækker sig fra udgangspunktet bagtil i menisken og aflangt helt om til fortil på knæet, dvs jeg slet ikke er færdig med den skade og skal højst sandsynligt opereres igen, snøft.

Min spørgsmål er nu: Skal jeg anke sagen ved arbejdsskadestyrelsen dvs stoppe dem og udsætte sagen eller skal jeg bare sige god for de 8 %. Jeg er lidt bange for de udsætter sagen endnu 1 år og at de så siger jeg evt er helbredt og siger endten 0 % eller 5 %, hvilket er dårligere end nu?

Det er ikke fordi jeg er penge grisk, men med det liv jeg har haft siden skal jeg sgu også have lidt for. Erstatningen svarer til lidt over 3 mdr's løn, så det er bestemt ikke noget jeg bliver rig på.....

Undskyld det blev lidt langt, men synes jeg er totalt i vildrede nu :o\


(ps Hvis jeg ikke lige deltager i tråden inden kl 21.00 er det fordi jeg er til forældre møde :o) )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uha, hvad gør jeg her? (knæskade)
  • #1   13. sep 2011 Min mor har haft en sag kørene med en arbejdsskade i hendes skulder.

    Jeg syntes du skal høre din fagforeing ad, de er rigtig gode at spørge til råd her.
    Min mors sag blev ført af hendes sagsbehandler på hendes fagforeing (3F) og hun gjorde virkelig alt hun kunne.

    Det er nu ca. 2 år siden, hun fik udbetalt en ersatning, men det er desværre blevet værre ingen, så nu bliver sagen taget op igen - hun er gået fra at kunne arbejde i 37 timer til kun at kunne holde til at arbejde i 16 timer.

    Afsted til fagforeningen de kan give dig den bedste rådgivning.


  • #2   13. sep 2011 Jeg tænkte også straks fagforeningen - de ved hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan.

    Og - rigtig god bedring til dig!


  • #3   13. sep 2011 Jeg har haft kontakt med fagforeningen og de ville egentlig ikke hjælpe med mindre jeg var utilfreds med arbejdsskadestyrelsens afgørelse. Det er jeg jo ikke, men jeg er bare i tvivl om jeg allerede nu skal stoppe ( altså anke) for at få den i bero. Ved jo ikke hvad fremtiden bringer :-\

    Uhh, det er svært. Jeg har 4 uger til at anke og den første uge er gået idag.
    Tror i en snak med lægen ville hjælpe? Kan han rådføre mig??


  • #4   13. sep 2011 PS. mr skanningen kommer med på ortopædisk konference på fredag, hvor de skal diskutere om de kan gøre noget eller ej, så jeg burde jo nok vente til fredag med at beslutte noget?

  • #5   13. sep 2011 Jeg har forsøgt at slette mit indlæg men kunne jeg ikke smiley - men her kommer det lige i rettet udgave smiley :

    Jeg syntes du skal høre din fagforening af, de kan med sikkerhed hjælpe dig her, de har styr på disse sager og kan give mange gode råd.
    Min mor fik en arbejdsskade i hendes skulder for nogle år tilbage, og hendes sag blev ført af hendes sagsbehandler fra fagforeningen 3F. I hele forløbet var 3F inde over sagen, så hvert gang min mor var det mindste i tvivl skulle hun blot kontakte dem så gav de den super god rådgivning.

    Det er nu ca. 2 år siden, hun fik udbetalt en ersatning. Men er det desværre blevet endnu værre, det er nu været ude over hendes anden skulder samt albuer også fordi hun prøver at afbelaste den anden. Hun er gået fra at kunne arbejde i 37 timer til kun at kunne holde til at arbejde i 16 timer.
    Så sagen er nu blevet taget op igen, med 3F som hjælp endnu engang.

    Så afsted til fagforeningen de kan give dig den bedste rådgivning.



  • #6   13. sep 2011 Ja du skal helt klart vente til alle muligheder er undersøgt - det skal lige siges at min mor blev rådgivet af lægerne til at få udført en operation for at rette op på skaden - hvilket gjorde mere skade end gavn.

  • #7   13. sep 2011 Susanne: Det tænker jeg desværre også lidt. Min mors fagforening gjorde alt for hende, det var også dem der rådede hende til at tage sagen op igen.

    Mig med den plettede pølse: Hvilken fagforening har du?


  • #8   13. sep 2011 Det kan da godt være jeg skal prøve at snakke med dem igen.

    Min fagforening er FRD ( Foreningen af Danske Radiografer).

    Ved bare slet ikke hvem jeg skal kontakte for svar :o(


  • #9   13. sep 2011 Undskyld, den hedder da " Foreningen af Radiografer i Danmark"..... *ggg*

Kommentér på:
Uha, hvad gør jeg her? (knæskade)

Annonce