Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Galdesten
  • #1   16. sep 2011 tror jeg forsøgt i godt et halvt år, at prøve at undgå anfaldene, men da jeg på 7 dage havde haft 4 anfald, så var jeg moden på at blive opereret. Tror der gik 4-5 mdr fra henvisningen til jeg blev opereret. Det trak ud fordi at jeg havde haft en sten der sad fast og gav infektion og så skal der gå 3 månder fra det og til de vil operere.
    Jeg fik fremskyndet operationen til at være lige da der var gået de 3 mdr, ved at vælge et sygehus 1½ time væk, med den mindste ventetid.

• #2   16. sep 2011 Det har jeg, ja.. Mmmm mener jeg gik 2 mdr med anfald.. De første 3 uger var fordi jeg vimsede rundt til forskellige læger.. Min egen havde ferielukket.

Rendte også til læge i de efterfølgende uger (samt et par besøg hos/og af vagtlægen) til sidst måtte min mor med op og slå i bordet.. "Heldet" ville at jeg fik et anfald, mens jeg sad i venteværelset, så min læge var slet ikke i tvivl, da vi kom ind.

Jeg blev indlagt en mandag, fredag fik jeg en kikkertundersøgelse, for at vi skulle være helt sikre på at det var galdeblæren. Tirsdag fik jeg fjernet galdeblæren via kikkertoperation.

Kunne ikke gå oprejst i flere uger efter..

Og min mave er stadig ikke okay, her 9 år efter.. Jeg kan ikke spise særlig fed mad, uden at skulle på toilettet kort efter..

Er det blevet opklaret, at det er galdeblæren?

Btw mit første anfald blev - på Amager skadestue - en torsdag formiddag formodet at være et begyndende mavesår, fordi morfin indsprøjtning og "Link" virkede..

Set i bagspejlet var det jo nok fordi at stenen(e) var passeret..

• #3   16. sep 2011 De belsuttede at fjerne min fordi når stenene har været så store, at de må snitte i gangen under kikkertundersøgelsen, for at den kunne passere, så bliver de ved med at være så store...

• #4   16. sep 2011 jeg fik en ultralydscanning, som viste hvad det var... men min læge var nu ikke i tvivl da jeg beskrev smerten, som værende laaaangt størrer end at føde et barn på 5 kg, uden bedøvelse. smiley
    Og alm smertestillende havde ingen virkning... fik at vide at jeg måtte kontakte lægevagten for at få et skud morfin når anfaldet kom.... men jeg var totalt handlingslammet af smerte, når det kom, så det fik jeg aldrig gjort.. led bare i 4-5 timer.... damn det var smerter, som man aldrig ønsker at opleve igen.

• #5   16. sep 2011 Først troede de også at det var mavesår og derfor har jeg været i behandling for mavesår.

Har så været til en scanning for et par uger siden, som viste galdesten og min læge sagde at det var det, der gjorder at jeg fik smerteanfald. Umiddelbart blev der ikke gjort mere ved det, men nu har jeg fået mit andet smerteanfald indenfor denne her uge og det er sgu bare ikke særlig sjovt smiley

• #6   16. sep 2011 Ja, jeg vil heller ikke opleve dem igen smiley Jeg lå og krummede mig sammen og græd, mens jeg messede: "avavavavavavavav"

En gang kom vagtlægen og gav mig et skud morfin, men anden gang ville han ikke, da vi var derovre en søndag eftermiddag.. Så var det at min mor tog med op til lægen dagen efter for at banke i bordet

For s*tan, det er hårdt.. Det første anfald startede som ondt i ryggen, en kollega gav massage, som hun ofte havde gjort før det.. Pludselig bredte det sig til et bælte hele vejen rundt og jeg kunne næsten ikke få vejret.. Vi arbejdede tæt på Amager skadestue, så det var i fuld fart i taxa derover.. Meget meget væmmeligt..

• #7   16. sep 2011 Platugler, ja, det er en smerte uden lige!
    Jeg har faktisk også morfin lignende smertestillende liggende til at tage smerterne, når det er.

• #8   16. sep 2011 langt fra alle har genere af at have galdesten... så det kan godt være at det er mavesår du faktisk har. Ved ikke hvordan de udelukker det ene eller det andet...
    Ved mig var de bare slet ikke i tvivl og jeg har intet mærket til det siden jeg blev opereret i juni

• #9   16. sep 2011 Det var jo nemlig det jeg kunne huske, Jeanett..

Det lyder meget som mit tilfælde.. Jeg ville ringe til lægen mandag..

Og nå ja, Link er til mavesår.. Jeg nåede at drikke et par liter før vi fandt ud af, at det ikke var mavesår.. Nåede også at tabe en åben flaske ude i mit køkken.. *SUK*

• #10   16. sep 2011 Jeg har heller ikke mærket noget.. Andet end at jeg skal passe på med for fed mad smiley

Svært når man elsker bacon og sårn *G*

• #11   16. sep 2011 jeg kunne slet ikke få noget i pille form der kunne hjælpe... pga smerterne, så stoppede maven totalt og så virker piller ikke og stikpiller gav bare racerrøv(sorry:-) og så virkede det jo heller ikke smiley

• #12   16. sep 2011 jeg har ingen gener... har kun et par enkelte gange haft en kortvarig smerte/ubehag i området

• #13   16. sep 2011 Sidst, jeg var hos lægen, spurgte jeg hende om hun ik kunne sende mig videre tik en kikkertundersøgelse, så vi endelig kunne få be- eller afkræftet et evt. mavesår.
    Men næh nej smiley

• #14   16. sep 2011 ville da foretrække en ultralydsscanning - ingen grund til at lave et hul smiley

• #15   16. sep 2011 Jeg har også fået konstateret galdesten og skal opereres den 28 september.. ENDELIG! For i guder hvor gør det ondt!
    Jeg fik det konstateret i juni måned, ved hjælp af ultralydsscanning.

• #16   16. sep 2011 Der er ingen huller ved kikkertundersøgelse :o)

Man skal "bare" sluge et kamera...

• #17   16. sep 2011 føj... det blev dælme ikke med mig som deltager smiley

• #18   16. sep 2011 tænk hvis de kommer til at bytte om på den til halsen og så den til en anden ende ... aaddrrrr smiley

• #19   16. sep 2011 Bedste: ja hvis man skal udelukke mavesår, så kan jeg godt forstå at der skal en kikkert til... men heldigvis var der slet ingen tvivl hos mig

• #20   16. sep 2011 Jeg fik noget beroligende, og faldt i søvn på vej ned til undersøgelsen *rødme* selvom de sagde meget specifikt, at det måtte man ikke..

Jeg vågnede op med kameraet nede i.. Og DET var rigtig ubehageligt og noget af et chok..

Men altså det er jo 9 år siden, så mon ikke de har fundet andre løsninger (som scanning) siden smiley

• #21   16. sep 2011 ja, de ville dælme ikke have kunne se min røv, for bare skosåler smiley hejhej.. og væk var jeg..

• #22   17. sep 2011 se det var noget jeg kunne være med til.... hvis det nogen sinde skulle komme til det smiley

• #23   17. sep 2011 Bedste: nu har jeg prøvet det... og er faktisk ikke sikker på at jeg ville kunne finde mig i at få en slange i halsen... hmm, måske hvis det var lige imens jeg havde ondt, hvis de kunne love mig at det ville hjælpe... men ellers ikke...
    og jo, jeg havde herre ondt... helt uden sammenligning.

• #24   17. sep 2011 måske ikke... men det er nok mere tanken for mig. Da min kæreste var utrolig syg og endte i koma, der var jeg med til alt muligt de lavede ved ham, bla da de lagde 2 CVK kateter på ham.. sygeplejesken udvandrede og jeg måtte hjælpe lægen... der var mange ting og alt kunne jeg fint med.. MEN da det kom til at de skulle skifte sonden i næsen på ham, fik jeg brækfornemmelse og måtte se væk ... der satte jeg grænsen, til meget stor forundring for personalet, som havde set mig klare det der var meget værre.

Så tror bare jeg har noget med slanger ind den vej - ville heller aldrig kunne blive så snottet at jeg ville kunne bruge en næsespray.

• #25   17. sep 2011 Øhm jeg ville nu rigitg gerne have sluppet for den slange.. selvom jeg havde de smerter..

Den der pille lyder smart

Og Anita, du beskriver mine "følge-mén" rigtig godt.. Jeg får nemlig også rigtig ondt i maven..

• #26   18. sep 2011 Er undersøgelsen ikke gennem halsen?

• #27   18. sep 2011 jeg blev bare ultralydsscannet og det er uden på maven...

• #28   18. sep 2011 Jeg fik den der "lidt beroligende".. Det virkede bare knaldgodt på mig, så jeg faldt helt i søvn (som jeg også skrev tidligere :o) )

• #29   18. sep 2011 Hehehe.. Ja, det kan jeg godt forestille mig smiley Jeg vågnede jo så bare op mens kameraet var nede i maven/hvor det nu var.. IKKE sjovt.. Men det gik jo alligevel smiley

• #30   18. sep 2011 Men må ihvertfald give lægen et kald i morgen, for det gør ondt og der har været en konstant smerte hele weekenden.

• #31   18. sep 2011 tror ikke det lyder som galdesten... så længe kan man simpelthen ikke holde den smerte ud.... men derfor skal du stadig undersøges, for du skal da ikke have ondt

Kommentér på:
Galdesten

Annonce