kanariefugle ude/inde kanariefugle ude/inde
Jeg skal til at købe nogle kanarier. Jeg har fundet nogle jeg er vilde med farverne, men de plejer at komme ind om vinteren, da deres bur ikke er stort nok til at flyve for meget rundt til at kunne holde varmen.
Sælger mener at det ikke har nogen betydning at de ikke er van til det om vinteren, hvis de bliver sat ud i et voliere der er masser af plads til at flyve rundt og holde varmen. Disse fugle er van til at være ude resten af året på nær vinter.
Jeg er usikker på om disse fugle kan bevare varmen ude hele vinteren. Volieret bliver dækket helt til i vinterperioden så der ikke kommer træk ind på dem.
Så mit spørgsmål er:
Kan kanarierne godt vænnes til at være ude hele året, når de er van til at være inde om vinteren?
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.479
jun 2009
Følger: 231 Følgere: 102 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 139 Svar: 3.002
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.109
Når du så når hen til vinteren og du dækker deres voliere til med isolering, så kan du sagtens lade dem være ude.. Du kan evt. sætte sådan en varmelampe op.. en af de der griselamper..
jul 2007
Nåh ja havde helt glemt fuglegruppen, tak for det
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.350
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 677
Hvis de fugle du får er vant til at være ude hele året ( er nemlig ikke sikker på at jeg forstår det rigtigt ) så kan du sagtens sætte dem ud, de kan klare meget kolde temperature, bare de ikke få træk.
Hvis ikke de har været vant til at være ude, så er det for sent at begynde og vænne dem til det nu, så må du vente til foråret.
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.542
Så hvis de fugle du godt vil købe indtil nu har gået ude, så kan jeg slet ikke se noget problem i det. De ER jo vænnet til at være ude.
Min veninde har kanarier i åben udendørs voliere. Enderne er faste vægge, ligesom der er tag på. Men derudover er der kun dækket 1 meter af i den ene side. Hendes fugle klarer da fint vinteren.
jul 2007
kanariefugle ude/inde