Skræmmende Vågne drømme????? {{forumTopicSubject}}
Hej :o)
Er der nogen af jer der har prøvet at have en "vågen drøm" eller hvad man kalder det..
Jeg har altid, med jævne mellemrum haft nogle ubeskrivelige ubehagelige drømme, hvor jeg samtidig er vågen.
Dette har foregået på den måde, at det er sket i situationer hvor jeg har taget en "morfar", og inden jeg falder i søvn, (hvilket sker at jeg bliver lynhurtig træt) kan jeg mærke at det spænder på en måde i min krop, og mine øjne falder i, og at jeg ikke kan holde igen. Ikke fordi jeg er så træt jeg ikke kan holde mig vågen (tror jeg), for i hovedet er jeg på det tidspunkt bevidst om at nu får jeg en af de "drømme" hvor jeg ikke kan gøre modstand. Jeg drømmer ofte noget ubehageligt som gør mig utryg eller angst for at sove, også fordi jeg på ingen måde kan bevæge min krop.
Jeg kan ikke åbne mine øjne selvom jeg spænder i hele min krop, og føler at jeg bruger alle kræfter på at åbne dem. Nogen gange lykkedes det, men kun et par sekunder efter lukker mine øjne i, igen da jeg er for træt til at holde dem vågen, på trods af jeg i det øjeblik er bevidst om at jeg SKAL vågne helt for ikke at drømme at jeg ikke kan vågne. Hvis man kan sige det sådan..
Når jeg er "inde" i drømmen, er jeg vågen på den måde, at jeg kan fortælle efterfølgende, hvad der har været i fx. Fjernsynet, og hvad der er blevet sagt. Jeg ved hvad der foregår omkring, MEN kan på INGEN måde bevæge mig, eller tale overhovedet! Jeg vågner tit ved et spjæt, som om jeg har brugt alle mine kræfter på at vågne og til sidst "vinder" jeg.
Jeg har fundet ud af en måde at bryde det på, og det er at vende mig om på den anden side, og sove igen, så stopper det. Dette kan foregå 4-5 i løbet af den tid jeg tager en lur.
Idag "udviklede" mine drømme sig så på den måde, at jeg hallucinerede samtidig. I de øjeblikke hvor jeg prøvede at vågne op, så jeg en skikkelse stå foran fjernsynet. (mine øjne var en smule åbne) første gang troede jeg det var min kæreste, men efter jeg første gang vågnede op, så jeg han lå i den anden side af sofaen og sov. Dette skræmte mig fra vid og sans,da jeg hørte en mandestemme samtidig i de gange jeg ikke prøvede at vågne. Og kan huske skikkelsen var iført sort joggintøj med 2 hvide striber ned af benene.
Dette har jeg aldrig før oplevet, og blev rigtig utryg da jeg var sikker på jeg så en mand stående, 3-4 gange mens jeg prøvede at vågne.
Nogen som har prøvet noget lignende det jeg har oplevet???
I gennem hele mit liv har jeg nok haft disse drømme 20 gange +\- ...
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
(link fjernet)
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.339
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.860
okt 2007
Det er rigtig skræmmende. Havde en periode som ung, hvor jeg næsten ikke turde lægge mig til at sove, fordi jeg ofte fik det.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Det lyder i hvert fald MEGET skræmmende og jeg er sgu lidt ked af det på dine vegne, da jeg selv tit har rigtig realistiske drømme og det tager mig i hvert fald 1½ time at "komme over" - men det er jo intet i forhold til dit
jul 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 38
Det er noget jeg længe har ledt efter, og må indrømme at det er en utrolig behagelig følelse at få det "bekræftet", på den mådecat jeg ikke har hørt om andre der har haft det, og når jeg har fortalt om det til folk, har de troet der var noget galt med mig :-b
Så det er dejligt at det er ret 'normalt'.
Tak
okt 2007
"Gentagne episoder med søvnlammelse, især hvis de ledsages af skrækindjagende hallucinationer, er absolut grund til en tur til lægen."
(link fjernet)
okt 2007
Der står også at søvnlammelse nogengange kan løses med receptpligtig medicin.
jul 2011
Da det heldigvis ikke er noget jeg oplever tit, ved jeg ikke om det er noget jeg burde gå til lægen med?
Men har tit overvejet at få det analyseret eller hvad man kan sige.
Har førhen været rigtig bange for det, og især fordi man er bevidst om alt der sker omkring én, men ikke kan bevæge sig eller åbne øjnene eller noget, det er utrolig skræmmende.
Men det idag, skræmte mig helt vildt.
Det er dog første gang jeg har prøvet at hallusinere, eller hvad man siger.
Det var dæmme klamt :S
okt 2007
Ja, det kan jeg næsten forestille mig. Bare det, ikke at have kontrol over sin krop, er skræmmende, fordi man føler sig helt forsvarsløs.
jul 2011
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
Foregår på nøjagtig samme måde som dig,. Er vågen kan ikke bevæger mig eller åbne øjnene. Det føleles som om en lige trækker min dyne lidt ned og ager mig på kinden, prøver at skriger og råbe på hjælp men der kommer ingen ord ud af min mund. Troede egentlig bare jeg var ved at blive lidt småskør.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.753
Det kan være virkelig skræmmende.
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 472
Det sker ofte at jeg "vågner" samtidig med at jeg drømmer fordi jeg ikke trækker vejret, ret klamt, men så mens jeg drømmer kan jeg høre bilerne udenfor, det er slet ikke rart
Det værste jeg nok har prøvet med det, var da jeg havde åbne øjne mens det hele skete. Jeg prøvede at råbe på min far som var lige i rummet ved siden af, men havde ingen kræfter, jeg prøvede at bevæge min hånd men kunne ikke løfte den, og jeg lå som en grøntsag og kunne intet gøre! Det var frygteligt og uhyggeligt! Jeg måtte ligge der og vente til jeg kunne trække vejret igen.
Jeg ved ikke om jeg har prøvet det med hallucinationer, men jeg har prøvet at mens jeg sov med lukkede øjne, halvt vågen, mens jeg drømte om mit værelse præcist som det så ud i virkeligheden, hvor der kom en ånd ud fra min lampe eller et andet sted og fløj ind i mig og styrede min krop, og da den gjorde det åbnede jeg mine øjne og kunne se mit rum, samtidig med at hele min krop rystede og lavede bevægelser som jeg ikke selv gjorde, det tog en del sekunder før det holdte op og så faldt jeg sammen ned i sengen. jeg var virkelig bange, men det var nok noget af det mærkeligste jeg har prøvet!
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 472
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
What??? sovesaft og hjernestamme? Det her er ting du drømmer eller hvad?
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
Skræmmende Vågne drømme?????