Traktornavn til børnehistorie. Traktornavn til børnehistorie.
Jeg er i sving med at skrive en lille historie og jeg er bare blank over navnet til min skrækindjagende traktor. Nogen der har forslag?
Ideen er at Traktoren som er gul skal have et navn der lyder uhyggeligt. Gerne noget i retningen af "gule XXX" Jeg ved godt at gul ikke er synderligt uhyggeligt men netop derfor skal det være noget der hænger ved. ( Historien er om en mus som bliver jaget væk fra sit hjem af en grøn mejetærsker omtalt grønne bæst (Monsteret) Og derfor skal jeg have en pendant ti traktoren. Noget som bonden ville kalde sin traktor, men som for en mus lyder uhyggeligt... Hjælp modtages med kyshånd.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 521 Svar: 12.537
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.375
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 66 Svar: 1.915
Den Stygge Gule
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 409
Jeg sakser lige lidt fra historien ind så i kan se sammenhængen.
”Jo altså, en dag midt om natten hørte min bror, Oskar, bondemanden snakke med sin kone om, at det var tid. Alle i hele familien fik rigtigt travlt. Vi skulle alle pakke, alt hvad vi havde af mad sammen og flytte så hurtigt som muligt, sagde min far. Jeg spurgte ham hvad der var galt og han fortalte om …….”MONSTERET”… ! Det gøs i den lille mus, da han tænkte på det. ”Far sagde at der kun ville være få timer til vi skulle stikke af, ellers ville ”MONSTRET” slå os alle ihjel. Jeg var meget bange og skyndte mig at hjælpe, med at samle vores ting sammen. Jeg hørte staldknægten sige: ”Gule Sally” trækker så godt at det nok skal gå hurtigt at rydde marken.” Det gik op for mig hvorfor musefar havde sagt at mennesker var farlige. Tænk sig hvor ondt! At Rydde marken for mus, det lød væmmeligt. Gad vide om ”Gule” havde koste med? Musefar sagde altid at jeg skulle holde mig ude af syne, hvis der var mennesker i nærheden og jeg ALDRIG måtte røre musefælder. ”De er livsfarlige” sagde han. Jeg syntes nu at ”Gule ” lød endnu mere farligt.” Far sagde at ”Gule ikke var nær så slem som *MONSTRET*, det ”Grønne Bæst”.
”Det var blevet mørkt og vi løb mellem vores nye musehul og vores gamle hjem. Vi bar på alt hvad vi kunne. Vi var fem i reden da monsteret begyndte at brøle, næsten lige ved siden af vores hjem. ROOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAARRRRR…. Brølede det så højt jeg fik ondt i ørerne. Oskar skreg at alle skulle ud, NU! ”Monstret kommer”, råbte han, ”Det ”grønne bæst” kommer”. Vi løb i panik ud af hullet og ud over marken. Der var kulsort. Det eneste jeg kunne se var to store lyskegler, der skinnede ned over marken. Lyset kom fra ”gules” øjne. Jeg har aldrig været så bange i mit liv. Jeg kunne ikke se noget som helst og heller ikke høre andet end monstret der ville brølede. Larmen kom hele tiden tættere og tættere på. Jeg løb først i den ene retning men ”Gule” kom direkte imod mig, så jeg pilede i den anden retning. Jeg kalde på min far og Oskar. Mine ben gjorde ondt, men jeg vidste at jeg ville dø hvis jeg stod stille bare et sekund. Jeg løb i den anden retning og kom væk fra ”Gule”.
ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAARRRRRRR…. Lige ved siden af mig kom lyden pludselig. Jeg var så angst at jeg ikke kunne flytte mig. Det var *Monstret*… Jeg skreg igen på far, han måtte jo redde mig. Min supermusefar, men jeg tror ikke han kunne høre mig. Jeg måtte skynde mig i dækning, før ”Gule Sally” fik mig fra den ene side og ”Grønne Bæst” fra den anden. Gisp! Jeg løb i zigzag og nåede lige at smutte mellem de to forfærdelige uhyrer, inden det var for sent. Jeg løb over græsmarkerne og ned forbi en sø. Jeg løb rigtig, rigtig længe imens mit hjerte hamrede. Til sidst kunne jeg næsten ikke løbe mere. Jeg var forpustet og træt og mine ben gjorde forfærdelig ondt.
Traktornavn til børnehistorie.