Pædagoger hjælp mig :) Pædagoger hjælp mig :)
Hej hg - pædagoger/studerende.
Jeg går på pædagog sem. på 4 semester, og vi skal til at skrive en opgave om det tværprofessionelle element.
Jeg er i min 2. praktik på en specialskole for adfærds vanskelige og udadreagerende unge, som bor på opholdsteder.
Jeg er virkelig virkelig fustreret, først og fremmest fordi jeg er en som altid har styr på tingene og virkelig er skarp til det med opgave skrivning, men denne her opgave - den tager virkelig livet af mig!
Er der en herinde der ligger inde med en opgave omhandlende det Tværprofessionelle element, som jeg evt. kunne få lov til at læse, så opgiver jeg gerne min mail adresse så den kan sendes. Det ville være rart så jeg kunne få en ide af hvad opgaven skal indeholde osv.
Håber virkelig der er en som kan hjælpe mig igang
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg tænker, at der jo er et væld af pædagogiske problemstillinger, der kan belyses ud fra det tema.
Har du en mere konkret opgavebeskrivelse?
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 87
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Lav nogle konkrete eksempler på, hvordan din fiktive hovedperson kan finde på at reagere i forskellige situationer - både på skolen og på opholdsstedet. Beskriv også gerne, hvis denne har forskellig reaktion på samme ting afhængigt af, hvor denne er henne.
Beskriv det tværfaglige samarbejde i forhold til løsningen af de probemstillinger der gør, at den unge reagerer som han/hun gør. Indrag gerne både lærere, pædagoger og socialfagligt personale - og hvad du ellers kan komme på af aktører - psykologer, psykiatere måske forældre...
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.375
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.375
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 1.750
Og så er det en god idé når du skal lave dit interview at video filme det( selvfølgelig hvis den du skal interview går med til det), for ellers går der rigtig mange information tabt, fordi man simpelthen ikke kan nå at skrive dem ned
Lyder det alt for fremmed det her? Hvilken del af landet hører du til? Jeg går i viborg, så det kan jo ske tingene er anderledes fra skole til skole
maj 2006
Det er det tvær prof samarbejde der må og skal være i fokus med opgaven... altså hvilke andre samarbejder institutionen med uden for institutionens grund (fx psykologer, tale pæd, sygeplejerske, folk der levere mad til stedet, kommunen osv)...
Mødet med pædagogen er en fin idé, men det er bare samarbejde inden for institutionen så det dur ikke
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 138
maj 2006
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 138
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 296
Vi skulle godt nok ikke skrive en case, men måske du kan få lidt inpiration?
Jeg går på 7. semester og er færdig til januar...
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 296
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 87
Pædagoger hjælp mig :)