5.174 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Pædagoger hjælp mig :) Pædagoger hjælp mig :)

Hej hg - pædagoger/studerende.

Jeg går på pædagog sem. på 4 semester, og vi skal til at skrive en opgave om det tværprofessionelle element.
Jeg er i min 2. praktik på en specialskole for adfærds vanskelige og udadreagerende unge, som bor på opholdsteder.
Jeg er virkelig virkelig fustreret, først og fremmest fordi jeg er en som altid har styr på tingene og virkelig er skarp til det med opgave skrivning, men denne her opgave - den tager virkelig livet af mig!

Er der en herinde der ligger inde med en opgave omhandlende det Tværprofessionelle element, som jeg evt. kunne få lov til at læse, så opgiver jeg gerne min mail adresse så den kan sendes. Det ville være rart så jeg kunne få en ide af hvad opgaven skal indeholde osv.

Håber virkelig der er en som kan hjælpe mig igang smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pædagoger hjælp mig :)
  • #1   6. okt 2011 Sandra, hvad er det, der er dit problem i forhold til det udgangspunkt?

Jeg tænker, at der jo er et væld af pædagogiske problemstillinger, der kan belyses ud fra det tema.

Har du en mere konkret opgavebeskrivelse?

• #2   6. okt 2011 Jamen skal selv lave en case og så besvare den, med henblik på det tværfaglige samarbejde. Men jeg kan slet ikke komme igang. Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal finde og formulere en case, som så også skal have fylde nok til at jeg kan skrive 3-5 sider.

• #3   6. okt 2011 Casen kan jo bare være en fiktiv historie, du fortæller. Beskriv et klassisk eksempel på en ung, der har de vanskeligheder, som i arbejder med.

Lav nogle konkrete eksempler på, hvordan din fiktive hovedperson kan finde på at reagere i forskellige situationer - både på skolen og på opholdsstedet. Beskriv også gerne, hvis denne har forskellig reaktion på samme ting afhængigt af, hvor denne er henne.

Beskriv det tværfaglige samarbejde i forhold til løsningen af de probemstillinger der gør, at den unge reagerer som han/hun gør. Indrag gerne både lærere, pædagoger og socialfagligt personale - og hvad du ellers kan komme på af aktører - psykologer, psykiatere måske forældre...

• #4   6. okt 2011 Husk det er en god ide at tage udgangspunkt i de ressourcer den unge i din case har. Brug dem i din løsning af casen og gør brug af de tværfaglige personer CH nævner. Du vil også ofte i den slags situationer have SSP med ind over.

• #5   6. okt 2011 Når jeg snakker ressourcer er det både hos den unge selv og i vedkommendes omgivelser....

• #6   6. okt 2011 Altså den case du skal bruge i opgaven det skal jo være en virkelig en fra institutionen så det kan da ikke være så svært? smiley Den hedder det tvær prof samarbejde fordi man skal skrive en opgave om det tvær prof samarbejde der finder sted på institutionen og finde nogle og interview om det... Fx så havde vi en dreng der var lagt bag efter de andre med alt og krævede meget mere tid af os voksne end de andre børn, som jo så gik fra dem, så han burde havde været i en special børnehave... Da jeg startede i praktik var de allerede langt henne i forløbet, så jeg kunne ikke nå at være med når der var tale pæd, psykologer osv der arbejde med ham... desuden var det også alt for følselsladet for forældrene, så dem kunne jeg heller ikke interview, så det blev til at jeg interviewede den daglige leder i børnehaven om alt hvad der var sket i forløbet med ham drengen her, hvem de havde samarbejdet med ude fra osv.

Og så er det en god idé når du skal lave dit interview at video filme det( selvfølgelig hvis den du skal interview går med til det), for ellers går der rigtig mange information tabt, fordi man simpelthen ikke kan nå at skrive dem ned smiley

Lyder det alt for fremmed det her? Hvilken del af landet hører du til? Jeg går i viborg, så det kan jo ske tingene er anderledes fra skole til skole smiley

• #7   6. okt 2011 Det er bare ikke det den tvær prof opgave handler om... i hvert fald ikke hvis man hører til viborg smiley
    Det er det tvær prof samarbejde der må og skal være i fokus med opgaven... altså hvilke andre samarbejder institutionen med uden for institutionens grund (fx psykologer, tale pæd, sygeplejerske, folk der levere mad til stedet, kommunen osv)...

Mødet med pædagogen er en fin idé, men det er bare samarbejde inden for institutionen så det dur ikke smiley

• #8   6. okt 2011 Jeg har lige afleveret rapport om det tværprofessionelle element på 4. Semester.. Jeg har ikke fået svar på den endnu, men regner med den er god nok.. Har også mulighed for at skaffe dig fire andre opgaver.. De er nok ikke inden for din case/problemstilling, men tror bare, at uanset hvad, så skal du indover en masse lovstof og retningslinjer specielt med henblik på tværprofessionelle element.. Og den er hammer svær lige at komme igang med!! Havde det på præcis samme måde.. Send mig en pm med din mail, hvis du er interesseret i mere..? smiley

• #9   6. okt 2011 Ja den er træls at få taget hul på, men når man først er kommet igang så synes jeg det går okay smiley Vi fik afvide at det er den sværeste opgave vi skal skrive :s

• #10   6. okt 2011 Ja.. Sad og læste socialministeriets og det kriminalpræventive råds håndbøger igennem igen og igen.. (ps i DKR's bog om omsorgssvigtede børn, er der et helt afsnit om det tværfaglige samarbejde... Og den er gratis!) Og jeg blev bare helt skeløjet af alt det lovstof, barnets reform og alle de kommunale retningslinjer, men da man kom over de ca. 6000 tegn, så gik resten egentlig meget nemt smiley (vi skal aflevere 15.500 tegn)

• #11   6. okt 2011 Altså jeg har i august afleveret min eksamens opgave i det tværprofesionelle element.. Hvor jeg beskrev samarbejdet mellem en socialrådgiver/ pædagoger på det opholdssted, hvor jeg var i 3. praktik..
    Vi skulle godt nok ikke skrive en case, men måske du kan få lidt inpiration?
    Jeg går på 7. semester og er færdig til januar...

• #12   6. okt 2011 Foresten vil jeg anbefale Andy Højholdts bog omkring det tværprofessionelle samarbejde..

• #13   6. okt 2011 Tusinde tak for alle jeres gode råd smiley Det har givet mig lidt ideer og tænke over smiley

Kommentér på:
Pædagoger hjælp mig :)

Annonce