{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

forvent gaver på fødselsdag.. {{forumTopicSubject}}

godaftenHG:)

Mig og og kæresten har en lille diskution som jeg nu ikke ved om jeg har misforstået konceptet smiley -

altså..

min kæreste har snart fødselsdag, og gider ikke have gæster. Jeg har på mine fødselsdage inviteret min familie og hans familie, fordi jeg syntes at den er en af de få gange på et år, hvor man er samlet, og jeg altid er opdraget sådan at man må yde for at kunne nyde, så jeg ville aldrig forvente gaver af folk, hvis jeg bare sad herhjemme og gik ud fra folk dympede ind med en 500 kr seddel.

Min kæreste derimod er opvokset sådan at man ikke inviterer nogen, og de folk der måtte komme med en gave i løbet af dagen kunne få en cola...

Jeg føler en sådan flovhed over det!!! - jeg er virkelig ikke opvokset med det, og har sagt til min kæreste at han bestemt ikke skal forvente gave fra min familie, når de ikke engang bliver inviteret til et kop kaffe eller kage..

Hvordan er i opdraget med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forvent gaver på fødselsdag..
  • #1   16. okt 2011 I min familie har vi det som regel sådan: Hvis man ikke holder noget, får man heller ingen gave - medmindre andet er aftalt smiley
    Jeg fik ikke noget (udover fra husfamilien og svigermekanikken) da jeg f.eks. blev 17, og min mor var syg så holdte ikke noget. Ej heller da jeg fyldte 19 smiley

• #2   16. okt 2011 Maria:
    puuhhaa så er det ikke mig der er underlig smiley - jeg kunne aldrig selv drømme om at køre hen og afleverer en til nogen hvor jeg ikke var inviteret ...

• #3   16. okt 2011 Fra nærmeste familie så som kæreste / ægtefælle, børn og forældre forventer jeg at give og få uanset hvad..
    Men ellers nej

• #4   16. okt 2011 Her er det også sådan at man intet får hvis man intet holder..

Min kæreste gider heller ikke det der fødselsdagshalløj, så jeg inviterede min søster, hendes kæreste, jeg inviterede min kærestes søster og min veninde og så var der hygge, boller, kage OG KAGEMAND. vi grillede om aftenen og det endte med han synes det var skide hyggeligt..

• #5   16. okt 2011 Rikke:
    ja nemlig!! - også min tanke, og er faktisk en smule flov over at han ikke vælger at vil have gæster. jeg har holdt noget på min fødselsdag de 3 år vi har boet sammen, og jeg har inviteret på hans vejne de sidste 2 år. Men han gider bare ikke i år.. og det er så flovt!! min mor er allerede begyndt at spørge om de skal komme osv osv...

• #6   16. okt 2011 Tina:
    selvfølgelig får han gave af mig og hans familie- men tvivler på at min familie kører hele vejen herop, afleverer en gave og køre hjem igen.. hvilket jeg godt forstår, og mener heller ikke det er rimligt

• #7   16. okt 2011 Jeg syntes det er flovt, fordi det i min familie altid har været sådan at man lige bliver inviteret til noget- om det er kaffe og kage er underordnet. Derfor er det lidt flovt syntes jeg ...

• #8   16. okt 2011 Forventer han at få gaver? For så synes jeg, det e meget mærkeligt. Eller ham om det og så er det da bare at fortælle dine forældre, han ikke holder noget.

Jeg holder heller ikke fødselsdag. Inviterer måske mine forældre til en bid kage, men det er som regel også det. Til gengæld forventer jeg heller ikke at få gaver af nogen som helst

• #9   16. okt 2011 I min familie får man altid gave af forældre, bedsteforældre og søskende. Også selvom man ikke holder noget. Vi gad ikke holde min i år fordi vi ikke følte der var tid til det og kunne ikke finde en dag hvor alle kunne. Men gaverne fik jeg da alligevel. Det var jo trods alt min fødselsdag.

• #10   16. okt 2011 mener ikke han skal invitere for deres skyld. men han forventer gaver- han synes bare mine forældre gav ham nogen nederen gaver sidste år, så var det sku oss bare ligemeget i år.

Jamen det er jo nok bare forskelligt hvordan man er opdraget så, og hvad man er van til. smiley

• #11   16. okt 2011 Ingen gæster - ingen gaver. Sådan er det i min familie smiley

• #12   16. okt 2011 Mine forældre gav forresten min kæreste gave i år selvom de ikke var inviteret med. Vi har været fra hinanden et lille år og havde lige fundet sammen en uges tid før, så han inviterede mig med sammen med sin familie til brød og kakao. Han bor lidt langt væk og i en lille etværelses, så jeg tror, mine forældre syntes, det var ok, de ikke var inviteret. De bad mig bare om at tage gaven med til ham og har ikke sagt noget om, de var sure over det.

De andre år har de som regel været ude at rejse når han havde fødselsdag. Så har jeg givet ham gaven på dagen og senere er de kommet til kaffe. Men det kunne de jo også have gjort selvom han ikke havde haft fødselsdag.

Det er lidt pinligt, men jeg kan faktisk ikke huske, om jeg har fået fødselsdagsgaver af hans forældre, men jeg tror det ikke

• #13   16. okt 2011 Altså hvis jeg forstår det rigtigt, at han forventer at få gaver af din familie men ikke gider invitere dem fordi de gav en dårlig gave sidste år, så synes jeg, han er en kæmpe idiot :D. hvad bilder han sig ind. Enten har man lyst til at holde fødselsdag ellers har man ikke. Det skal da ikke afgøres af om man tror, man får gode gaver for det.

• #14   16. okt 2011 han er også til tider et lille barn - nok mest det jeg blev sur over i vores diskution omkring det.... skal lige siges at jeg også er flov over det, da min bedstemor, mens mark har været sygemeldt har hjulpet os med adskillige tusinde kroner... vi snakker nok i nærheden af 8000 kr.. og så er det vel det mindste at man lige kunne give lidt kaffe på sin fødselsdag !

Men ved at min familie ikke giver ham gave, eller i hvertfald ikke en særlig stor en , når de ikke nliver inviteet

• #15   16. okt 2011 Marianne K

synes godt om

• #16   16. okt 2011 Altså- han gider ikke rigtig have gave af dem, fordi den var så dårlig sidste år... ja det sårer mig jo et eller andet sted at han siger sådan, når jeg ved at de har givet ham de gaver i bedste mening .

Men lige for at give forklaringen på sidste års "skod-gaver" i hans øjn..

Mark ønsker sig mest penge- som han bruger på sig selv:) fred være med det.. Men min familie havde gennem et år husket på alt det han sagde han manglede eller godt kunne bruge, så de på den måde havde skrabt lidt sammen, og givet ham de ting han havde nævnt smiley jeg syntes jo det var en vildt go ide, men Mark blev super skuffet over at han ikke fik penge...

• #17   16. okt 2011 Nå ok, jamen hvis han ikke forventer gave, er han i sin gode ret, synes jeg.

At han så lyder møgforkælet når han bliver fornærmet over ikke at få penge, er en anden sag. Og måske kunne han også tænke over dine følelser, når han formulerer sig. At få gaver, man ikke bliver glad for er en ærlig sag. Jeg gider ikke selv, at folk lyver om, de blev glade. Men man kan jo godt sætte pris på tanken selvom gaven i sig selv ikke lige var sagen

• #18   16. okt 2011 Man får da kun gaver, hvis man inviterer folk.

Mine forældre giver mig en gave, og mine to nære veninder gør vist også (har allerede glemt hvad der skete for 10 mdr siden).

Men derudover får jeg aldrig gaver, da jeg ikke holder fødselsdag, og ikke har gjort det siden jeg var 12..
    Det er da meget enkel???

Det er ingen skam at blive væk, hvis man ikke er inviteret - og hvordan satan skulle man så kunne aflevere en gave???

• #19   16. okt 2011 Altså også det jeg tænker.. nå men jeg må bide det i mig, og accepterer at han ikke vil at vi inviterer, og håber virkelig ikke at min familie giver ham nogen gaver!!!

Virker måske led- ja- men er bare rigtg skuffet, og halv ked af situationen ...:/

• #20   16. okt 2011 Mig og min kæreste har boet sammen i 6 år. Vi har ALDRIG holdt en fødselsdag. Vi gider ikke. Vores forældre har så kommet med gaver de første 2 år, derefter var det slut.. Det er fint med mig.

Kan ikke se hvorfor du er flov over det..

• #21   16. okt 2011 Men Lene, MANGE voksne holder ikke fødselsdag.. i mine øjne er det lidt en børneting..

Jeg vil til at gøre lidt ud af det, men udelukkende for min søns skyld, så han vokser op med at vi laver en god dag og har venner og familie på besøg..

Som nævnt før er det over ti år siden jeg har gjort noget større ud af det, end at spise lidt mad med mine forældre..

• #22   16. okt 2011 altså det er jo ikke sådan en fødselsdag med falg og balloner smiley
    Men i vores familie har vi altid været sammen når nogen havde fødselsdag, om det var morgenmad, eftermiddags kaffe eller hvad det er er sådan set ligegyldig ..
    syntes bestemt ikke det er børne-agtig, men mere en mulighed for at få familien samlet til en hyggelig aften eller andet.

• #23   16. okt 2011 Lene,
    igen, gør aldrig noget ud af fødselsdag.. og sådan har mange det, der er da ingen grund til at være flov over at din kæreste ikke har de samme ideer og normer mht. den slags som sig smiley

• #24   16. okt 2011 føler det bare lidt alligevel -- men igen sådn er jeg vokset op smiley

• #25   16. okt 2011 Jeg har ikke holdt fødselsdag i mange år lige ud over i år hvor jeg blev 30, det skulle da fejres :-))

Men jeg forventer da bestemt ikke at få gaver når jeg ikke holder fødselsdag, jeg får fra min mor, mormor og lillebror og det er det og andet forventer jeg virkelig ikke...

Jeg synes da det er fair at han ikke gider holde noget, kan sagtens følge ham, jeg hader selv alt det familie tam tam, gider det ikke :-((

• #26   16. okt 2011 Delte meninger - hvilket jeg er ret glad for, for troede faktisk at det var meget normalt lige at inviterer det nærmeste af familien smiley

• #27   16. okt 2011 I min familie er der altid blevet holdt fødselsdag med fætter, kusine, moster, onkel, bedsteforældre, søskende og forældre.
    De seneste år har min bror (tviling) og jeg dog kun holdt for kærester, forældre og bedsteforældre. Primært fordi min bror ikke gider det helt vilde. Vi får derfor kun gaver fra dem vi invitere. Desuden får jeg også gave fra min svigerfar. Regner ikke med at få noget fra min svigermor, da hun økonomisk er helt på herrens mark og skal skaffe 11.000 indenfor den næste uge, hvis hun vil indgå tvangsauktion.

I min kærestes familie går de absolut ikke op i fødselsdage. Tror det hænger sammen med at børnene boede på kosts Ole og derfor sjældent var hjemme til fødselsdag. Min svigerfar glemte sågar min kærestes fødselsdag og blev mindet om det dagen efter af min kærestes bror. Min kæreste plejer blot at få sat nogle penge ind på sin konto fra sin far. Hans mor er jo som sagt ude af stand til at kunne give, så hende fik han ikke noget fra. Mine forældre var på besøg halvanden uge efter hans fødselsdag hvor han fik gave fra dem. Så plejer jeg (og Fenris) at give ham en gave.

Det var også mine forældre der gav middag og gave da min kæreste blev færdig som diplomingeniør. Mine svigerforældre bor langt væk og har meget travlt.

Til gengæld går de hysterisk højt op i jul og julegaver. Og jeg får gave for et beløb tilsvarende eller større fra hans far som mine egne forældre. Der er mine forældre en del mere afdæmpet.

• #28   16. okt 2011 Vi holder ikke jul sammen...

• #29   17. okt 2011 Han skal da vist bare være glad for at få noget som helst med den attitude, ved godt det er din kæreste, men altså....hvis man regner med at få gaver selvom man ikke engang gider have folk indenfor døren, og hvis en af grundene til det er at han ikke fik penge i gave men i stedet fik det han manglede fra en betænksom familie, og derfor ikke ikke have dem indenfor fordi han sikkert ikke får penge....altså hvis det var min kæreste så havde jeg sku taget en uge syd på med min familie og lade ham holde fødselsdag alene med sin flade holdning.
    Så kunne det være han kunne finde noget taknemlighed frem til næste år i stedet for den barnagtighed.

Kommentér på:
forvent gaver på fødselsdag..

Annonce