{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

hjælp min lejlighed hvad skal jeg gøre. {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen smiley

ja jeg sidder med et meget stort problem ang. min lejlighed...

det startede da vi flyttede ind for ca 2 år siden, hvor at loftet var utæt, det blev lavet, men ikke godt nok synes jeg, da de ikke var inde i lejligheden og sætte nyt loft op, og eventuelt se om der var kommet en vandskade oppe under loftet.
det var det første problem...

så kommer vi så til det andet problem...
sidste vinter hvor der var så mange frost grader, frøs vores vandrør, ude i køkkenet og den 25 december måtte vi igen kontakte udlejer. der gik ca 2 måneder før det var brugbart igen. der blev lovedet dengang at han ville betale for forbruget af varmeblæser som han brugte de den tid, men aldrig set en mønt fra ham... og nu sker det nok igen... vores køkken og bad er ligesom fryser om vinteren, og vi kan ligge kød ind i skabet og det er stadig frossent dagen efter...

vi har lige fået en efterregning på 2500 kr på varme og vi skal ha brugt ca for 8000 kr på et år, og vi har kun tændt for radiatoren 4 måneder om året, så vi kan ikke helt forstå hvad vi skal ha brugt så mange penge på... og vi har kun 70 kvm.

han lovede så højt og hellig når vejret var til det at han vil isolerer det bedre, men men men nu siger vi snart november og det er allerreder begyndt at blive frost igen om natten...

jeg synes at jeg har vært utrolig venlig og mit bæger er ved at løbe over.

men det er ikke de eneste problemer jeg har, der er skimmelsvamp eller i hvert fald sorte pletter ude i brusenichen, og vi har prøvet at tage det med sillibang, men efter ca en uge så kom det dobbeltfold tilbage...

jeg syns det er total usundt at bade vores 3 årigt søn i det, så vi låner svigerforældrenes bad til ham...

vi har prøvet at kontakte legernes LO men forgæves, da vi alligevel betaler for det... vi ringede så til kbh legernes LO men vi skal ringe på fredag...

har i nogle gode forslag eller har sat i linede situationer som mig, og hvad har i gjort?

jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind og overvejer kraftigt at flytte her fra....

hjælp hjælp....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp min lejlighed hvad skal jeg gøre.
  • #1   17. okt 2011 I alle kommuner der der huslejenævn. De er til for dig her. Kontakt dem. De kan få huslejen nedsat til tingene er i orden, og jeg kan love dig udlejer bliver hurtig med at få orden i tingene, når der bliver trukket det halve husleje.
    Jeg havde dem ude i et hus, hvor ejeren røg på tvang. Jeg fik huslejen nedsat til under det halve pga. svamp. FLyttede derfra så hurtigt jeg fandt noget andet. I bliver alle syge af det. Jeg fik astmatisk bromkitis og havde det alle de mdr jeg boede der.
    Men kontakt huslejenævnet i din kommune og fortæl dem om problemerne. De kommer gerne 4-6 syk og syner det, og det er sammen med udlejer, da han bliver kontaktet af dem.

• #2   17. okt 2011 Og det er ikke noget du skal være medlem af. De et til for dig. og ganske gratis.

• #3   17. okt 2011 Så lige i en enkelt kommune der stod det kostede lidt. Men de er ihvertfald her i lollandskommune det hele værd. Og er bestemt på lejrenes side ( var de hos mig ihvertfald)

• #4   17. okt 2011 Sidste år boede vi i et hus hvor samtlige vinduer og døre var utætte + der ingen isolering i væggen var. Oliefyret duede ikke, så vi havde 2 elradiatorer til at varme 100 kvm hus op.

Vi frøs af HELVEDS til om vinteren. Der var frost ude på toilettet.. Udlejer var pisse ligeglad.. Vi valgte at flytte.

• #5   17. okt 2011 Iøvrigt er det meget normalt med mug i brusekabinen.. Det kommer når man ikke lufter godt nok ud.

• #6   17. okt 2011 Som bonus fik vi en efter elregning på varmen på 14.000... kun for november og december..

• #7   17. okt 2011 Jeg er i samme situation som du er lige nu og jeg har lavet en sag ved LLO som nu er ved at få hjul. De har sendt min udlejer et brev om at det skal ordnes, jeg har boet her i 3 år nu og har ikke fået nogen af de to udlejer som har haft ejendomme i den tid til at fikse det, men jeg har bestemt at jeg flytter ud snart for jeg kan ikke bo her længere.

• #8   18. okt 2011 Hsis der reelt er tale om skimmelsvamp, så ville jeg pakke mine ting og flytte MED DET SAMME (det har folk sagt til mig i et helt år nu, og nu er det endelig lykkes at finde et andet sted) -med en mulig rørskade og fugt, kunne det nemt være tilfældet - hvis der bare er lidt mug hist og pist på badeværelset, er det nu ikke så slemt (rodalon er bedre end cillit bang, i øvrigt).

Jeg flyttede ind i min nuværende lejlighed. 1-2 måneder efter måtte jeg hive katten afsted til dyrlæge p.g.a. hårtab og hudproblemer - og jeg selv var til læge med kraftigt kløende eksem - Havde åndedrætsbesvær, som om jeg ikke kunne trække vejret ordentligt ned i lungerne, og hostede og harkede. Min hund lider nu af ekstremt hårtab, og katten er begyndt at tabe hår igen... Det eneste der hjælper er KONSTANT udluftning, og når det er oktober, er det ikke skide fedt at være nødt til at have alle vinduer åbne døgnet rundt! - Da jeg sagde det til udlejer, sagde de, jeg skulle lufte noget mere ud (Hvilket er ret ironisk, eftersom mine vinduer har stået åbne stort set siden jeg flyttede ind - og når jeg lukker, og prøver at opvarme lejligheden, kan jeg ikke få luft)

Hmm, kan ikke hjælpe dig, men bare sige flyt, så snart det er muligt, hvis der ER et reelt problem med skimmel og fugt! - det er så omfattende at få bugt med svampen!

• #9   18. okt 2011 -og jeg glemte lige at fortælle, at jeg får nøglen til mit nye hus på onsdag, så jeg glæder mig til at se, hvad der sker med dyrenes og mine skavanker:-)

• #10   18. okt 2011 vi flyttede fra et hus 1/2-11, fordi vi hele vinteren havde levet med at det sneede ind.. og intet blev der gjort.. vi havde beton gulv i 75% af huset, hvilket var pisse koldt..
    ikke ret meget i huset var funktionelt og udlejer mente at vi selv skulle betale for at få alting lavet..

Nu Skal vi snart i fogedretten fordi de mener at vi ikke har betalt dem en masse penge osv..

Jeg ville godt nok flytte med det samme! Man skal ikke finde sig i hvad som helst fra de der udlejere..

Kommentér på:
hjælp min lejlighed hvad skal jeg gøre.

Annonce