{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.057 visninger | Oprettet:

Hpv positiv :( {{forumTopicSubject}}

Så har jeg fået svar på prøven fra min 23-års undersøgelse, som viser at jeg er hpv positiv smiley :( Øv en nyhed..
Dette betyder at jeg skal videre til gynækolog og ha foretaget en kikkertundersøgelse for at se om det er kræft udviklet...
Jeg har søgt og søgt men kan kun finde noget om hpv vaccinationen, og ikke om direkte behandling af hpv hvis ikke den er udviklet til livmoderhalskræft... Er det "bare" med et keglesnit det behandles? For væk skal det vel? Øv hvor bliver man bekymret og fyldt med diverse tanke :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hpv positiv :(
  • #1   31. okt 2011 Ej hvor er livet uretfærdig !!!!
    Ja jeg ved ikke hva jeg skal skrive! Håber det bedste for dig også i fremtiden:)
    Held og lykke:)

• #2   31. okt 2011 Ej stakkels dig, sender dig alle mine varmeste tanker, og håber alt det bedste for dig

• #3   31. okt 2011 Puha kan godt forstå du er bekymret... Mange tanker herfra!

• #4   31. okt 2011 HPV betyder ikke automatisk livmoderhalskræft, det betyder blot at der kan være en højere risiko for livmoderhalskræft. Er der ikke celleforandringer, så er der ikke noget at være bekymret for og man går til kontrol ligesom alle andre. Er der celleforandringer, så skal man alt afhænging af hvor svære de er, til mere regelmæssige og større kontroller - eller hvis det er svære celleforandringer, så får man tilbudt et keglesnit.

Har det udviklet sig til kræft, så risikerer man at skulle have fjernet livmoderen, strålebehandling osv.

Det "gode" ved livmoderhalskræft er at det normalt udvikler sig langsomt, sådan at man ofte når at fange celleforandringerne i tiden inden de udvikler sig til decideret kræft. Der er også en forholdsvis høj overlevelses chance selvom det skulle have udviklet sig til kræft.

Jeg har været en del af møllen igennem og har fået foretaget et keglesnit, og det var faktisk ikke særlig slemt og slet ikke så slemt som jeg havde forventet.

• #5   31. okt 2011 Du kan sagtens være HPV-positiv uden at der er celleforandringer!
    Hvis ikke der er celleforandringer, er der ingen grund til at være bekymret smiley

80% af DK's kvinder får en HPV infektion i løbet af deres liv, og kun 1% udvikler livmoderhalskræft *S*

• #6   31. okt 2011 M.I.: Hvad så hvis det kun er hpv og ikke celle ira drunter? Min læge sagde nemlig at jeg pga hpv positiv skulle til kikkertundersøgelse og ikke til keglesnittet som ved en celleforandring :S

• #7   31. okt 2011 Camilla: men hvordan behandles det??

Min læge sagde at hun skrev 1. Prioritet på min henvisning, og at hvis en privat klinik ikke kunne tilbyde mig plads i denne uge skal jeg via skadestuen i Roskilde...

• #8   31. okt 2011 Hvis ikke der er celleforandringer udløst af HPV, så behandles der ikke.
    Der er simpelthen ingen grund til det.

Der findes over 100 forskellige HPV-typer, og kun få af dem er potentielt kræftfremkaldende.

• #9   31. okt 2011 Jeg er en ung kvinde på 24 der sidste år fik konstateret hpv virus + celle forandring.. Org.. tror du lige jeg græd flere dage efter.. Jeg går så til kontrol hvert 1/2 år, og bliver tjekket i hoved og røv.. Men intet kræft er fundet.. Men kan sååå godt forstå dig, det er slet ikke en sjov nyhed og få.. Tænker på dig, og hold hoved højt, du skal nok se lysere på det efter en undersøgelse.. MEN ring i morgen og bestil en tid.. jeg fik en henvisning og tænkte så får jeg da hurtig tid, men nej... 4 mrd måtte jeg vente på et tjek, og det er ikke holbart når man i forvejen er nervøs..

• #10   31. okt 2011 Jeg er næsten sikker på jeg ikke har kræft (7,9,13 - den mentalitet har jeg bare...) men forstår bare ikke at hpv ikke behandles.. Min læge sagde at det Var meget alvorligt, og at jeg skulle indstille mig på negativ besked.. Men det skal hun jo sige.. Og hun sagde også noget med at 70% udvikler kræften med denne hpv form.. Lukkede lidt af, da jeg ikke gider tage sorgen på forskud.. Og hun inviterede mig ind til en samtale, selvom hun lukkede 15 min efter opkaldet..

• #11   31. okt 2011 Som Camilla A siger, så behandles der ikke hvis der ikke er celleforandringer. Igen HPV er ikke automatisk lige med hverken celleforandringer eller livmoderhalskræft, kun en lille øget risiko for det.

• #12   31. okt 2011 Så vidt jeg ved, så kan selve HPV ikke behandles, man kan vist kun symptombehandle.

• #13   31. okt 2011 M.i.: ved godt det ikke er en betegnelse for kræft smiley

• #14   31. okt 2011 M.i.: det er også det jeg e kommet frem til via 100 internet sider smiley hehe.. Kan godt lude at være forberedt... Hader når jeg ikke ved hvad der skal ske..

• #15   31. okt 2011 Da HPV er en virusinfektion kan man ikke behandle for HPV.
    På samme måde som man ikke kan behandle en influenza.

Hvis det har udviklet sig til celleforandringer (forstadier til kræft) kan man behandle det - men stadig ikke selve HPV-infektionen.
    Jeg har meget svært ved at forstå hvad din læge dog taler om - i forhold til min uddannelse (læser til bioanalytiker, os der sidder med de prøver du får taget).
    Jeg tror måske du har misforstået noget af det hun har sagt.

Af alle de mange HPV-typer, er det kun 3 der står for 90% af alle kræfttilfældende - og det kan godt passe at den ene står for 70% af dem.

MEN!!! Det betyder altså ikke at du har 70% risiko for at udvikle kræft.

Det betyder, at ud af den ene procent af alle de 80% af kvinder der får en HPV-infektion, så er 70% (af den ene procent) forårsaget af den ene type for HPV.

Før du har fået foretaget en kiggertundersøgelse kan din læge altså ikke sige OM du har celleforandringer.

• #16   31. okt 2011 Camilla: det har hun absolut heller ikke sag, hun nævnte slet ikke ordet celleforandring. Hun sagde at jeg har hpv positiv, og at den form for hpv det var, var meget alvorlig og bla bla bla.. Er mest interesseret i hvad der skal ske og ikke hvad det er smiley

• #17   31. okt 2011 Men hvad der skal ske kommer an på hvad din kiggertundersøgelse siger.
    Hvis den siger celleforandringer, så tager man højst sandsynligt en til flere biopsi(er) (lille udsnit af livmoderhalsen)
    Her kan man så se OM der er celleforandringer - og hvor slemme de eventuelt er.
    Hvis der ikke er forandringer, så vil du blot indgå i det normale screeningsprogram (hvert 3. år)
    Hvis de er lette, så gør man som sådan ikke noget, ud over at du skal til kontrol noget oftere.
    Hvis de er moderat til svære, så vil man højst sandsynligt vælge at lave en keglesnitsoperation, hvor man fjerner celleforandringerne, og efterfølgende går til kontrol noget oftere.

Så hvad der skal ske, kommer i meget høj grad til at afhænge af hvad det er smiley

• #18   31. okt 2011 Camilla: og det er nok bare irriterende at vente på smiley

• #19   31. okt 2011 Charlotte
    Fuldt forståeligt smiley

• #21   2. nov 2011 Jeg skal op og ha lavet kikkertundersøgelse imorgen, hvor de så laver et udskrap og biopsi.. Sååå er det bare at veeeeeeente på svar.. En hel uge?€ puha det bliver ikke sjov smiley er virkelig typen der har svært ved at håndtere situationer jeg ikke selv har kontrol over, og bliver panisk ved tanken om ikke at vide hvad der skal ske.. Sygdom eller ikke sygdom genere mig ikke, det skal jeg nok klare...

• #22   2. nov 2011 Charlotte
    Alt efter hvor travlt der er der hvor de undersøger prøverne, kan der faktisk gå op til 2 uger.

Ja, ventetiden er nærmest den værste smiley

• #23   2. nov 2011 Camilla: Grr, det svar brød jeg mig ikke om!! ;D

• #24   9. jun 2012 Jeg vil rigtig gerne høre hvordan det er gået dig siden?? Er alt vel??

Kommentér på:
Hpv positiv :(

Annonce