{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Kattekilling {{forumTopicSubject}}

Lørdag aften hvor vi var ude og gå aftentur med hunden kommer der en bette killing rendende hen til os. Den var meget kælen og ville meget gerne snakke. Den havde dog ikke noget halsbånd på. Er dette ikke lovpligtigt?
Den fulgte efter os hjem og ville gerne med ind. Men den gik ikke. Vi troede at den var stukket af hjemme fra, men man kan jo ikke bare tage sådan en bette en med ind, hvis nu den tilhører nogen.
Vi havde det faktisk begge dårligt over bare at lade det lille pus blive ude, men ingen af os anede hvad man egentlig gør i tilfælde af, at den ikke kunne finde hjem eller var blevet forladt.
Ringer man til falck? Dyrlægen?
Dagen efter så vi den ovre hos naboen, så den bor muligvis heromkring.
Det undrer mig så meget at folk tør lade deres katte rende rundt sådan. Enhver kan jo tage den lille killing og beholde den.
Ydermere bekymrede det mig lidt at den lille slet ikke var bange og strøg lige hen til os til trods for, at vi havde en hund med. Det kan jo gå meget galt hvis den render hen til en ikke kattevenlig hund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattekilling
  • #1   31. okt 2011 Katte bærer som regel ikke halsbånd, da det kan være farligt for dem, hvis det sidder fast i en gren eller lignende.

    Men den burde være chippet eller øremærket.


  • #2   31. okt 2011 Vi havde så dårlig samvittighed over bare at lade den blive ude. Men man kan jo heller ik rende rundt og tage alle katte med sig ind fordi man tror de er stukket af hjemmefra. Det er jo umuligt at vide.

  • #3   31. okt 2011 Udekatte skal ikke bære tegn! Det er livsfarligt at give katte halsbånd på! Mener ikke der er nogen lov på området hvad angår mærkning. Men mange chipper eller ører tattovere. Så kig efter en øre tattoo hvis i ser den igen

  • #4   31. okt 2011 Trine K: Nu er jeg ved et tilfælde også katte ejer, og en kat skal være mærket, eller chippet. Men da de fleste bare tænker at det er en kat, så gider de ikke spilde de penge på det, og dem der gør får dem kun øremærket og det er altså ikke tit det er til at læse hvad der står.

  • #5   31. okt 2011 Det siger min dyrlæge ellers.

  • #6   31. okt 2011 Susanne- Har helt ærligt ikke den store forstand på katte. Vidste ikke at man stadig øremærker dem. Så nej vi tjekkede ikke.
    Hvordan tjekker man for chip?

    Jeg tjekker den hvis jeg ser den igen.
    Det værste var at det bare var en killing, så tænkte at den sagtens kunne have forvildet sig væk hjemmefra. For så sød og kælen som den var må den komme et sted fra.


  • #7   31. okt 2011 Må indrømme jeg heller aldrig har hørt om en lov hvor det står katte skal være mærkede. Det blev hvertfald ikke nævnt da jeg blev undervidst i de gældende lovgivninger på dyre området. Dyrlæger siger sku ofte så meget smiley Når alt kommer til alt så de kun dyrlæger og ikke eksperter i alt der angår dyr smiley

  • #8   31. okt 2011 Camilla: Du kan kun tjekke for chip med en scanner ved dyrlægen eller falck

  • #9   31. okt 2011 Trine- Jeg var i tvivl om man kan ringe til falck. De kører vel ikke ud og tjekker enhver kat man tror er faret vildt? Dilemmaet er jo netop at det er umuligt at vide om den reelt var stukket af hjemmefra eller ej.


  • #11   1. nov 2011 Linda R

    Men der er jo netop mange, der bare lukker større killinger ud, fordi de skal være udekatte...

    Det er jo umuligt at se, om den hører til et sted.

    Jeg ville ikke bare tage en kat ind, det kunne jo være den fik smag for det og gerne ville skifte hjem. Og jeg vil ikke have en udekat og den anden ejer ville nok blive vred/ked af at katten ikke ville hjem mere.


  • #13   1. nov 2011 Linda- Nu er man jo altså 100% sikker på at en hvalp er stukket af hjemmefra hvis man ser den på gaden.

    Helt enig med hvad Sarah skriver smiley


Kommentér på:
Kattekilling

Annonce