3.327 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

piller mod eksamens angst? piller mod eksamens angst?

Er der nogen af jer der har erfaringer med det? og evt ved hvilke der er gode og virker?

Jeg skal til eksamen på torsdag og bliver altid så skide nervøs at det ødelægger det hele for mig smiley ... så nu tænker jeg det måske skal prøves af..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring ifm. flytning 950 kr.
  • Hjælp til installation af lamp (ældre elinstallation) 1.000 kr.
  • Hækklipning 3.077 kr.
  • Klipning af bøgehæk 5.140 kr.
  • hvepserede fjernes 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 lamper over spisebord inklusiv skinne til lamperne, så de kan flyttes. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  piller mod eksamens angst?
  • #2   8. nov 2011 Jeg har hørt om sådan nogle natur dråber som er beroligende.. de kan vist fåes i matas smiley

• #3   8. nov 2011 Cathrine Ø: det kunne være jeg skulle skynde mig til lægen i morgen så smiley

*Molly*Kiki *: tror du de virker lige så godt når det bare er sådan noget natur halløjsa? smiley

• #5   8. nov 2011 Jeg har prøvet sådanne natur dråber.. hos mig havde de ingen effekt.. smiley

• #6   8. nov 2011 Catrine.. Go ide med bamsen!! smiley

• #8   8. nov 2011 Cathrine Ø: det var da også en god idé, jeg har sådan en lille nuller pude, det kunne være jeg skulle have den med smiley

• #9   8. nov 2011 de natur dråber hedder bachs blomsterdråber og jeg sys de virker rigtig godt smiley jeg har haft store problemer med stress og de har hjulpet mig MEGET, jeg gik fra at få angstanfald og migræne af at tage ud og handle til at være lettere ligeglad

• #10   8. nov 2011 Beta-blokkere? Hvad er det helt præcist?

Jeg får angst piller, som er beroligende.

Jeg lider af en sindssyg eksamensskræk

• #12   8. nov 2011 Kira: det ville jeg også meget gerne og jeg er ret sur på mig selv over jeg aldrig har fået taget mig sammen til komme på et kursus eller sådan noget smiley ... men nu er det lidt en hastesag da jeg jo ikke kan nå at komme på kursus inden på torsdag smiley

• #13   8. nov 2011 Enig med Kira, ville aldrig spise beta-blokkere for eksamensangst. Det er usundt som bare fanden!!! Alle er nervøse til eksamen, start med at sig til din lærer du er nervøs så går det hele meget nemmere! Sunde og raske mennesker skal sgu ikke spise beta-blokkere, ja undskyld det er bare min mening smiley

• #15   8. nov 2011 Betablokkere virkede overhovedet ikke på mig

Derimod bachs blomstermedicin hjalp rigtig godt

• #16   8. nov 2011 Suzy: Jo det har jeg da smiley jeg har bare skubbet tanke væk om at få noget imod angsten, men nu tænker jeg "nej fandme nej" hvis det kan hjælpe mig til at få en god oplevelse og en bedre karakter, så kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle prøves af smiley

• #17   8. nov 2011 En lille historie:

Da min kusine var yngre skulle hun til eksamen i gymnasiet. Min moster kom hjem til mine forældre og sagde at min kusine var kørt helt ned pga. angst og hun vidste ikke hvad hun skulle gøre. Min far gav hende en vitaminpille og sagde at hun skulle give den til min kusine og sige til hende at det var noget medicin som skulle hjælpe mog eksamensangst. Min kusine gik, fuldstændig rolig, op til eksamen og bestod - pga. en vitaminpille.

Ved godt det er en hastesag med dig nu, men du skulle virkelig tage på et kursus eller to for at arbejde med dig selv psykisk - det er ikke sundt at blive afhængig af medicin i forbindelse med eksamener smiley

Held og lykke med det på torsdag!

• #18   8. nov 2011 Altså nu har jeg jo aldrig taget det før og har også kun et års tid tilbage før jeg er færdig uddannet, så jeg tror ikke jeg når at blive afhængig smiley
    Jeg ved godt det kunne være rigtig godt for mig at jeg kom på sådan et kursus men nu tænker jeg også lidt, at nu når der er så lidt tid tilbage med eksamener så kan det jo næsten ikke betale sig smiley

• #19   8. nov 2011 Der skal bare ikke så meget til før man til næste eksamen tænker "det gik jo fint med medicin sidste gang, så hvorfor ikke også denne gang" smiley Og som de andre siger så er det meget usundt at spise hjertemedicin når man egentlig ikke har brug for det.

Selvfølgelig kan det betale sig med sådan et kursus. Selvom du evt. kun har et par eksamener tilbage, så vil du vel altid kunne bruge det senere hen, til f.eks. jobsamtaler osv..

• #20   8. nov 2011 Men der er jo forskel på hvad det er for noget man bruger, der var jo også andre der skrev at de har haft succes med natur medicin smiley

• #21   8. nov 2011 Har siden min allerførste eksamen i 8. klasse lidt af ekstrem eksamensangst, så meget så min klasselærer foreslog at jeg burde drikke man stiv inden jeg gik til eksamen en anden gang :o)

1. år på Sygeplejeskolen fik jeg Propal (betablokkere) i forb. med eksamen og de virkede fantastisk.

De blokerer den del af nervesystemet som får klappen til at gå ned. Så selv om man stadig er nervøs kan man tænke klart etc.

Jeg dumpede køreprøven 2 gange hvor jeg ikke fik Propal og bestod i 1. hug da jeg tog Propal ...

Nu lider jeg så generelt af angst har de kloge læger så siden fundet ud af, men uden Propal tror jeg ikke jeg havde fået mine uddannelser ... eller mit kørekort

Snak med din læge :o)

• #24   9. nov 2011 Min læge sagde at de fleste lægestuderende tager dem når de skal til eksamen
    Men som sagt havde de ingen effekt for mig

• #27   9. nov 2011 Har man taget den en gang, kan man nemt tage den igen, når man bliver en smule nervøs. Til sidst tager man dem hver gang man bliver nervøs! Jeg har også læst på uni, været til mange eksamener, og været til foredrag om piller mod eksamensangst og deres konsekvenser. Desuden har jeg haft en del fag med lægestuderende, og nej de tager dem langt fra!!

Du skal gøre hvad du føler for, men uskadelige er de ikke, og du vil have en trang til at snuppe en næste gang nervøsiteten melder sig, fordi de virkede sidst. Til sidst tror du på at du kun bestod pga. pillen, og så er du jo nødt til at spise den, når der er noget på spil f.eks. kørekort, jobsamtale osv.

• #29   9. nov 2011 Cathrine: Det ved du jo absolut intet om!

• #30   9. nov 2011 Lige præcis smiley jeg forventer at jeg stadig er nervøs på den sunde måde at man min puls ikke stiger så mit hjerte begynder at galopere og det kan høres på min stemme for så går klappen smiley

Hvis det her afgøre om jeg får 7 istedet for 2 så ser jeg ingen grund til at tage dem de få gange jeg skal til eksamen og jeg kender mig selv godt nok til at jeg ikke vil misbruge dem smiley

Jeg har lige været nede og hente dem men lægen sagde at hvis jeg blev nervøs op ad formiddagen skulle jeg tage en og så igen 15 minutter før jeg skal ind, er det også sådan i gør?

• #31   9. nov 2011 Christina: De er jo på recept så man tager dem vel ikke bare uden omtanke? Man får jo kun et lille antal og ikke tonvis udleveret.

Jeg har i hele mit liv nok taget omkring 5 stk. sammenlagt på trods af at jeg lider af svær angst generelt.

4 i forbindelse med meget vigtige eksamener og 1 i forbindelse med 3. køreprøve ...

MANGE på mit sygeplejestudie tog dem så kan altså godt forestille mig at også lægestuderende med eksamensangst tager dem ...

Kender ingen der er blevet afhængige ...

• #32   9. nov 2011 Rikke: Tager kun een 10-15 minutter inden jeg skal ind ... Så jeg kan koncentrere mig på trods af angsten og jeg er gået fra at være ved at dumpe til at få 11 pga. jeg med propalen kan tænke klart på trods af angsten.

Du kan stadig føle nervøsiteten men den dæmper de svære stresssymptomer som dit nervesystem fyrer afsted ellers ...

Ens karakter handler jo ofte også om at man virker selvsikker når man fremlægger så man på den måde virker mere overbevisende og selvstændig = trækker karakteren op ...

En stammende, storsvedende, knaldrød og rystende præstation hvor klappen konstant går ned og man er grådlabil virker jo ikke just overbevisende og mange dumper på trods af at de er skidedygtige og kan stoffet men bare ikke kan klare en eksamenssituation ...

• #34   9. nov 2011 Tak skal i ha, jeg skal nok huske at skrive en opdatering i morgen smiley

Men jeg tænker lidt at hvis man tager dem en hel time før når virkningen så ikke at gå af igen inden man er færdig?

• #36   9. nov 2011 Godt så, det kunne jeg nemlig ikke finde noget om smiley

• #37   9. nov 2011 Jeg bryder man bare ikke om at symptombehandle, man er nødt til at arbejde med årsagen!!!! Men Held og lykke jeg håber det går dig godt.

• #38   10. nov 2011 Lige en lille opdatering smiley Betablokkerne hjalp meget på nervøsiteten, men jeg kludrede i det og blev forvirret så karakteren blev ikke lige den bedste smiley

Kommentér på:
piller mod eksamens angst?

Annonce