893 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Opdate på rescuemarsvinet Asti. Opdate på rescuemarsvinet Asti.

Hej igen.
Så fik dyrlægen kigget på hende. Hun konstaterede at vi højst sandsynligt har reddet hende lige på falderebet. Vi viste hende billederne fra i lørdags da vi hentede hende og det vægtskema vi har lavet. Hun var rystet over hendes tilstand men godt tilfreds med hendes fremskridt. Hun gav hende en stronghold mod mider i ørene, og hun gav hende for øjenbetændelse. Derudover fik hun øredråber og en antibiotikashot.

Men vi bad hende være ærlig og hun synes bestemt vi skulle fortsætte istedet for aflivning

Hr. B synes så det skulle fejres så Asti har fået "Champange". Champange er en aguti,lysbrun,hvid rosette(semilanghår med lidt rex tror jeg) veninde.
Som han siger, den bedste julegave han kunne give hende når nu hun klare skærene.

Så gode nyheder herfra.

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdate på rescuemarsvinet Asti.
  • #1   6. dec 2011 Sikke gode nyheder! smiley

Hvad gjorde I ved neglene, kunne de klippes direkte ned eller er det noget der skal nippes lidt ad gangen?

• #2   6. dec 2011 jamen jeg klippede neglene så langt ned det var muligt pga. blodårene og så mener dyrlægen at tæerne retter sig efterhånden som smerten i fødderne fortager sig.

• #3   6. dec 2011 Hvad med dens tænder blev de trimmet...???

• #4   6. dec 2011 nej det er marsvine tænder ikke kanin tænder. De skal være lange.

• #5   6. dec 2011 Hvor dejligt at høre...

Jeg fandt lige din gamle tråd i forum... Stakkels lille marsvin. Jeg forstår ikke, hvordan folk kan være så... Ja, har end ikke ord for det...

Alt mulig held og lykke med de to frem over smiley

• #6   6. dec 2011 Syntes bare de virkede mere end godt lange på billedet... Havde et marsvin engang som fik raspet tænder ved dyrlægen da de eller blev ekstra lange og skæve.... smiley

• #7   6. dec 2011 Kan du ikke smide et link til din tidligere tråd?

• #8   6. dec 2011 Marsvin kan sagtens få for lange tænder. Kan man stadig se billedet af den et sted?

• #9   6. dec 2011 Nu fandt jeg lige den anden tråd. Synes ikke hendes tænder er voldsomt lange, men jeg ville nok vælge at få dem slebet lidt. Farven på hendes trædepuder kunne tyde på at hun har gået på noget rigtig skidt underlag. Hun skal helst veje omkring 1 kg vil jeg mene. Det er dog helt sindsygt, tænk hvis hun havde smidt det i skraldespanden. Godt du har hjulet hende så fint. GODT i har fundet en ven til hende. Marsvin er flok dyr, så ja det er den bedste gave hun kan få! smiley

• #10   6. dec 2011 Link til den anden tråd: http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=491895

Hun spiser fint og dyrlægen så ingen grund til at klippe dem, da de netop ikke er skæve. Hun mener hun måske har haft et træhus hun har kunne slibe dem på. Så heldigvis er vi det problem mindre..

Nadia : ja og hun er rigtig glad for Champange (det andet marsvin).) Trædepuderne og maveskindet osv mente hun simpelthen var smadret af urinætsning osv.

• #11   6. dec 2011 Ej for pokker ja, det havde jeg slet ikke fantasi til at tænke på. Men så kan man jo virkelig forestille sig hvor slemt hun må have haft det. Tænk et menneske kan være vidne til det, kan være skyld i det, uden at gøre noget. Hun burde jo komme i fængsel.
    Dejligt at høre med tænderne. En god ide er at give dem nogle friske æblegrene (ikke lige årstiden for det hehe), men ja, det er ihvertfald rigtig godt at have noget hun først og fremmest gider at gnave i smiley

• #12   6. dec 2011 Og nu ved jeg ikke om du har haft marsvin før, eller dyrelægen har sagt det, men hun skal ihvertfald fyldes med C-vitamin, mange marsvin dør som følge af C-vitamin mangel. Så massere af persille og peperfrugter.

• #13   6. dec 2011 nadia: hun har fået bøgegrene fra skoven så hun er fuldt udstyret og har fået c-vitamin siden hun landede her;-) Men tak for rådende. Du kan jo ikke vide at jeg har haft marsvin i lidt over 20 år;-) Vi gør hvad vi kan for prinsessen og heldigvis er hun begyndt at kæmpe med. Så er man også villig til at gå det ekstra stykke. smiley

Kommentér på:
Opdate på rescuemarsvinet Asti.

Annonce