5.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Mastercard reseveret betaling Mastercard reseveret betaling

Ih hvor er jeg irriteret!!!!!!!!!!

Var lige i Bilka for at købe ind til julemiddagen.
Kommer til kassen....kort afvist. Pinligt, nåh men mig ned i hæveautomat som fortæller mig at der ikke er dækning på kontoen. Undre mig gevaldigt, men må skynde mig at kører hjem og hente kontanter, 20km hver vej, men flæskestegen var da reddet.
Kigger på min netbank for at finde ud af hvad der lige er galt og ser at parkering selskabet har reserveret 200 alle de gange jeg har været inde i midtbyen for at købe julegaver, og de først bliver frigivet om 10 dage. Flot.
Kan da forstå de reservere pengene hvis man skal holde der en hel dag, men når du har tjekket ud igen og måske holdt der 1 time, har de jo ingen grund til at holde dem i 10 dage.
Så nu har jeg mange penge til at stå som jeg ikke kan bruge i 10 dage her i denne fattige julemåned, dejligt.
Hverken parkering selskabet eller banken kunne gøre noget da det er mastercard der gør det. Så ikke nok med at ens kort bliver afvist gang på gang når man skal tanke selvom tanken tager mastercard nu sker dette også.....skal vist bestilt mit visakort tilbage igen.
Lorte mastercard!!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mastercard reseveret betaling
  • #1   10. dec 2011 det er pisse irriterende, det var også en af grundene til at jeg gik tilbage til visa - det andet er dårlig service!

• #2   10. dec 2011 Det var dog et vanvittigt system. Jeg kan ikke gennemskue om problemet ligger hos parkeringen eller mastercard, men jeg undrer mig over, det overhovedet er lovligt.

Det må da næsten være parkeringen, der gør det. Tænk hvis der lige blev reserveret penge hver gang, man gik ind i en butik :(. Jeg går ud fra parkeringsselskabet har fået opgaven gennem okmmunen. Kan du ikke henvende dig der og høre, om de virkelig er interesserede i sådan et system?

• #3   10. dec 2011 Er det mastercard, der gør det?

• #5   10. dec 2011 Kan man ikke ringe til mastercard og bede dem ophæve reservationen? Det lyder da helt blødt. Jeg troede faktisk, man fik kredit på mastercard

• #6   10. dec 2011 Det var kommunes parkering og ringede straks til dem for at høre om det var normalen, men de var godt klar over at visse kort gjorde dette og det var altså ikke dem.
    Har nu ingen penge i 10 dage at leve for og mangler stadig en julegave. Tak mastercard.
    Ja flere steder tager det slet ikke og mange steder bliver det afvist selvom de tager kortet, god service må man sige.

• #7   10. dec 2011 Det kan godt være i synes det er irriterende der bliver reserveret et beløb på jeres mastercard men det har noget at gøre med at når i bruger det til et køb i en butik går der 14dage før butikken får pengene og så skal man jo være sikker på pengene ikke bliver brugt andet steds

• #8   10. dec 2011 Anne-Christine K. Ja det er meget fint men når det er penge man ikke har brugt så er det knap så morsomt, det er da klart de reservere de penge man har købt for, sådan skal det jo være.

• #10   10. dec 2011 Holtevejen. Har netop ikke penge i banken når de er reserveret, desværre.

Synes faktisk stadig der er mange steder der ikke tager det, men er mest irriteret over alle de gange det bliver afvist selvom man har penge der på, men der er jo ikke andet at gøre end at skifte.

• #11   10. dec 2011 Pengene bliver reserveret , da parkeringsselskabet ikke ved hvor længe du holder der.. Det kan også opstå på tankstationer med selvbetjening.. Har reservere man 500 kr. , igen pga. man ikke ved hvor meget du tanker for..Vanvittigt, enig, men dette er årsagen

• #13   10. dec 2011 Det er godt man har sine penge liggende under madrassen....så snupper man bare lige et par sedler , når man skal i byen og handle... *LOOOOOL*

• #14   10. dec 2011 Nå, endnu en god grund til ikke at ave mastercard. Jeg ar haft det engang, men droppede det da jeg ikke kunne bruge det det første sted, jeg prøvede. Så røg pointen lidt

• #15   10. dec 2011 Altså på p pladser hvor man skal trække en billet kan man jo betale forud med kontanter eller man kan køre ens kort igennem når man kommer og igen når man kører så man kan betaler for liganøjagtig den tid man parkere, så når man kører kortet igennem for at tjekke ud får man at vide at man f.eks har holdt der i ½ time til 8 kr.
    Derefter burde de jo frigivet resten af det de har reserveret til hvis man skulle holde der længere men det kan de åbenbart vente op til 28 dage med, og det er jo lidt farligt hvis man er rundt til mage steder der lige holder 200 pr gang i så lang tid.

• #17   10. dec 2011 Min flugger butik tager det ikke, min frisør, der hvor jeg køber foder, og aldi, lige hvad jeg kan huske. Men tankstationer uden butik tager dem kun engang imellem, præsterede på et tidspunkt at kører rundt til4 stationer der reklamerede med at acceptere mastercard men som afviste så jeg måtte finde en station med betjening hvor jeg kunne gå ind og betale, de der selvbetjenings automater gider måske den ene dag og så går der 14 dage før de gider igen, ikke lige fedt når man skal have benzin på smiley

• #18   10. dec 2011 Hold da op, det lyder lidt vildt. Jeg er skisme glad for mit visa/dankort ;o) Jeg troede egentlig, at Mastercard er til at få kredit - er der noget, jeg har misforstået?

• #20   10. dec 2011 Hvor må det være trels at vide man har pengene, men de er reserveret...

Mange små butikker har ikke råd til at modtage mastercards. mig selv inkl.
    Det har en halvhøj årlig udgift, bare for at kunne modtage dem, derudover går der 30 dage før du får pengene, med mindre du vil betale ekstra for atfå dem efter 8 dage, Desuden skal butikkerne også betale en hvis %del at salget i gebyr.. og må ikke kræve gebyer på dansk udstedte kort (med mindre det er lavet om siden jeg undersøgte det i sommer)

• #22   10. dec 2011 Jeg har været ude for det samme med leje af en "gratis" trailer i ikea, der reserverer de 1000,-. i selvrisiko. Selv om den blev afleveret til tiden, skulle pengene stå reserveret i 30 dage. Jeg kontaktede firmaet bag lejekontrakten og de gav også først mastercard skylden, men da jeg fik talt ud med dem, kunne de pludselig annulere denne reservation. Så det burde altså kunne lade sig gøre, at firmaet gør noget ved det.

• #23   10. dec 2011 Mette... Lige præcis, det er altså firmaet der gør det ikke mastercard

• #24   10. dec 2011 Jeg har også droppet master... Blev så træt af man kun kunne betale på beløbet, og ikke kunne bruge det alle steder...og har også prøvet det der med benzin hvis man ikke havde meget på kontoen, så kunne man ikke fylde benzin på, men skulle hæve kontant.... bøvlet... Men så bruger man da ikke for mange penge, hehe...
    Man skal også betale et gebyr hvis man hævede i en anden bank end sin egen...
    Så nu er det visa igen... :-))

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #25   10. dec 2011 MGMGB - det er ikke MasterCard med kredit i op til 52 dage. Det er det andet, hvor man ikke kan hæve under 0 på kontoen.

To HEEEELT forskellige kort :O)

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#26   10. dec 2011 Annette; de fleste banker tager gebyr for at hæve i andre banker og der automater - du opdager det måske bare ikke?

• #27   10. dec 2011 bertz - jeg havde jo afleveret den og fået kvittering på at jeg ikke skyldte noget, så er det da frækt at de skal reservere mine penge i 30 dage. Ydermere havde jeg betalt en forsikring, som dækkede alt,, hvis der skulle opstå noget. Normalt når man betaler depositum kontakt, får man det retur, når man afleverer varen.
    Nu var det en principsag for mig, men ikke alle kan undvære 1000,. i en måned og man var slet ikke blevet oplyst om dette.
    og alle de reserverede penge der står rundt omkring, må være gode for banken at lege med imens.,

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#28   10. dec 2011 BBV; det er så et rigtigt MasterCard. Der findes også et andet, som er det de taler om i denne tråd, formodentlig. Man kan ikke hæve over/under 0,- - kortet kan ikke gå i minus. Præcis som et Electronkort

Det du omtaler, da kan du hæve som det passer dig/sig op til 30000 og butikken har fået sine penge med det samme de er hævet på din konto samme dag eller dagen efter.

BIIIIG Difference!

• #29   10. dec 2011 og det er ikke det rigtige master card du henviser til, det er det der hedder master card debit og det kan altså ikke overtrlækkes, præcis som visa electron (derfor gives det også altid til unge under 18 år).

• #30   10. dec 2011 Er det i danske. Bank du har MasterCard? Synes ikke jeg har haft det problem?
    Er faktisk ret glad for mit da jeg ikke kan magte et dankort;0)

• #31   10. dec 2011 Med ved at visse steder kan man ikke tanke hvis ikke man har X antal kroner på sit kort!

• #32   10. dec 2011 Mine bliver altså også hævet da min konto kort tid efter?

• #33   10. dec 2011 Fra min konto... Sku der stå

• #34   10. dec 2011 det er de forskellige firmaer der reserverer pengene, jeg har også prøvet det med master cardt, og det var i lidl, og der spærrer dobbelt beløb af købet i op til en måned, min bank kunne se at beløbet var betalt, og gav mig de resterende penge som var reserveret, dog kan det nok ikke lade sig gøre i weekenden.

• #35   10. dec 2011 Det er da rart at vide at jeg ikke er den eneste der har prøvet det, jeg synes bare ikke at det er i orden at de holder ens penge som gidsel i op til 28 dage, så mange penge har jeg heller ikke at jeg kan "låne" dem ud her og der i så lang tid.
    Man betaler jo heller ikke lige 1000 kr for at for lov til at komme igennem indgangen i brugsen, hvis nu man liiiige skulle købe noget, og hvis du kun køber for 100 og regner med at få de resterende 900 tilbage ved udgangen, bare får at vide at dem beholder vi lige i et stykke tid. Det tror jeg heller ikke folk ville være glade for smiley

Forresten det er et mastercard debit, jeg snakker om smiley

• #36   10. dec 2011 tja netop derfor jeg kun har mastercard til dyrlæge-kontoen. Jeg magter ikke den der med at stå og ikke kunne betale ting og sager. bliver fuldstændig hysterisk smiley (ja ja tålmodighed er en dyd - for dem der er i besiddelse af det lort;))

• #37   10. dec 2011 Jeg har ingen tålmodighed.......og nu heller ingen penge smiley

• #38   10. dec 2011 kan du ikke få et mildertidigt overtræk når det er den slags der det handler om?

• #39   10. dec 2011 Vi kender som butiksejere også til problemet med Mastercard. Afbestiler en kunde en bestilling, så sker det at Mastercard reserverer beløbet i en vis tidsperiode, selvom vi har slettet bestillingen og aflyst betalingen. Det resulterer nogle gange i en e-mail fra en frustreret kunde, som tror at det er os, der holder på pengene.

Vi er så nogle gange blevet bedt om at skrive et brev, som bekræfter at bestillingen er blevet slettet, som kunden tager med ned til banken som bevis for at pengene ikke skal udbetales til os. Jeg ved ikke om det virkede, men det kan måske være et forsøg værd?

Og som Bertz Bedst V siger, så går der noget tid inden betalinger med Mastercard sættes ind på sælgers konto.

• #40   10. dec 2011 Hmm m

• #41   10. dec 2011 Hov gik lige noget galt;0)

Det eneste problem jeg har set ved det, var at der lige da jeg fik det ikke var ret mange der tog imod det! Og ellers har jeg kun prøvet en gang at jeg ikke kunne tanke på unoX selv om jeg vidste der var 150 kr!

• #43   11. dec 2011 de fleste tankstationer, afviser kortet hvis der står mindre end 500 kr på kortet, for det er hvad en tankfuld brændstof koster mener de, og de spærrer også pengene i op til en måned.

Kommentér på:
Mastercard reseveret betaling

Annonce