22.652 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Uddannelse indenfor hundefører? Uddannelse indenfor hundefører?

Ja jeg er ved at være træt af både lærernes og min uddannelses useriøsitet, så jeg overvejer meget kraftigt at skifte over i en helt anden vejbane!

Jeg synes jobbet som narkohundefører ser vildt spændende og interessant ud, men så vidt som jeg kan se på politiet's hjemmeside kan man hun blive hundefører hvis man tager politi-grunduddannelsen på 4 år, og den er jeg (næsten) sikker på jeg ikke er kvalificeret til at kunne tage!

Derfor ville jeg høre om der er nogle her der ved om man kan gå en anden vej mht. uddannelse/kurser. Jeg har selv fundet lidt kurser, men det varer 5½ dag og ville gerne have noget mere intensiv træning!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelse indenfor hundefører?
  • #1   12. dec 2011 Hvis det er inden for politiet du vil være hundefører er der ingen vej uden om. Men du kan vel blive tolder og arbejde med hunde på den måde. Ved ikke hvad det kræver

• #2   12. dec 2011 Hvis man skal være hundefører ved told og skat skal du gennem en 4 årig regnskabsuddannelse ved skat først.

• #3   12. dec 2011 Der er for mig at se fire muligheder, hvoraf de tre kan være en levevej.

Politihundefører
    Militærhundefører
    Vagt med hund
    Hundefører i beredskabet.

De to første kræver jo, at man er inde i systemet i forvejen og altså er enten politi-uddannet eller militært uddannet.

Alle kan blive vagt, det kræver nogle kurser. Med hund kræver tillægskurser.

Hundefører i beredskabet er en i princippet en hobby på linje med hjemmeværnet, hvor den træning man gennemgår udmønter sig i potentielle reelle arbejdsopgaver.

• #4   12. dec 2011 Og så glemte jeg sgu da skat - det var da heldigt, at det ikke kun var mig, der svarede.... *GGG*

• #5   12. dec 2011 Mange tak for svar, vil helt klart undersøge mere! Tolden kunne også være rigtig spændende, regnskabsuddannelsen kræver hellet ikke det fysiske som militær/forsvar gør smiley

• #6   12. dec 2011 Nu har jeg kigget lidt rundt og kan hverken finde den uddannelse eller noget om hundefører indenfor told og skat... Kan man bare ringe til hovedkontoret eller? smiley

• #7   12. dec 2011 Eneste jeg kunne finde er dette link:
    (link fjernet)

og der er sådan en prik i hundeføre i fold ''Aktuelle beskæftigelsesmuligheder'' du kan trykke på smiley

• #8   12. dec 2011 Sune A
    Tak for hjælpen smiley

• #9   13. dec 2011 Som hundefører i Forsvaret skal du være uddannet konstabel.

Hvis du vil være hundefører i beredskabstjensten skal du først igennem en fysisk uddannelse til hjemmeværnet, som varer ca 13mdr. altså uden hunden. I beredskabstjenesten er det din egen hund du selv "skaffer". Ikke som i politiet eller Forsvaret hvor du får "udleveret" din hund.
    Denne hund skal bestå en masse prøver, for overhovedet at få lov til at være en med.

Arbejder selv i Forsvaret smiley Sidder med uddannelse. Så du spørger bare hvis der er noget du vil vide smiley

• #10   13. dec 2011 Nicoline J
    Ej hvor spændende! Er bare lidt bange for jeg ikke kan klare uddannelsen til hjemmeværnet smiley

• #11   14. dec 2011 Maria D
    Hvis du er i god form er det ikke umuligt smiley Men det kræver jo du ikke har nogle skader. Dårlige knæ, ryg osv da meget af det er gå med tung rygsæk og øvelser med overnatning i det fri. Derfor er jeg bange for du ikke vil kunne bestå en hundefører uddannelse. Hvis du ikke kan klare de fysiske test. Du skal minimum kunne løfte en hund på 35kg.

• #12   14. dec 2011 Nicoline J
    Det er mere min kropsbygning (spinkel) og højde på knap 160

• #13   15. dec 2011 Maria.
    Uanset din højde og kropsbygning så handler det om muskler smiley Du kan altid træne dig op. Det er mere inde for politiet og hvis du skal være kampsoldat der tages højde for pondus smiley

• #14   29. dec 2011 Har selv gået og overvejet, men at komme ind og arb. hos SKAT er nærmest umuligt hvis man ikke har en el anden kontor udd.
    Men finder du en genvej må du da gere skrive, det er ret svært at finde ud af noget, jeg har længe forsøgt uden held smiley

• #15   14. mar 2013 Man kan også blive nakohundefører i kriminalforsorgen, men dette kræver en uddannelse som fængselsbetjent og temlig nogen års arfaringn i systemet

• #16   14. mar 2013 Tak for svar, det blev dog ikke hundefører for denne gang smiley

• #17   14. mar 2013 Sidst kriminalforsorgen slog 5 stillinger op som narkohundefører var der knap 300 ansøgninger..
    Så selv om man uddanner sig til fængselsbetjent og har været i jobbet i 15 år, så er det langt fra sikkert man kan komme til at arbejde med hund

• #18   14. mar 2013 Ib
    Ja jeg tror sgu nok jeg skal få lov til evt. at arbejde med noget lignende på et tidspunkt, eller i hvert fald lave sindssyg meget træning - men det bliver senere i livet smiley

Kommentér på:
Uddannelse indenfor hundefører?

Annonce