{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Psykologhjælp - stress/depression {{forumTopicSubject}}

Min kæreste gik ned ned stress for 4 mdr siden på hans arbejde og er sygemeldt.
Han har svært ved almindelig dagligdagsting som rengøring mm, har koncentrationsbesvær, hukommelsesbesvær, søvnprpblemer, er irritabel, har tankemylder og er irritabel samt han er deprimeret og synes at tingene er uoverskuelige.

Dette er selfølgelig svært for forholdet, og som om det ikke er svært nok så er han lige blevet fyret fra hans arbejde, hvilket selfølgelig ligger et pres på økonomien.

Han har faste samtaler ved sin læge men får ikke noget yderligere hjælp - jeg mener dog at kommunen skal give ham noget hjælp i form af psykolog/coaching så han kan få hjælp til at håndtere dagligdagen, og på sigt få et arbejde.
Nu skal vi til samtale ved hans sagsbehandler imorgen, for min kæreste har ikke overskud til at tage kampen op selv, men kan vi godt kræve at han får noget hjælp eller skal manden virkelig have forsøgt selvmord først?

Det er for svært for forholdet at skulle agere mor/psykolog og kæreste på en gang..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Psykologhjælp - stress/depression
  • #2   13. dec 2011 Nu kender jeg kun hvordan det er inden for kommunalt regi, når man er ansat der...Men der er psyk samtaler en selvfølge, hvis man har brug for det...Det er gratis.

• #3   13. dec 2011 Lægen siger at han skal have forsøgt selvmord før han kan få psykologhjælp smiley God ide med fagforeningen, dem kontakter vi imorgen..

• #4   13. dec 2011 *Heidi*

Prøv evt. ved en anden læge hvis hans egen læge ikke vil henvise din kæreste til en psykolog eller lignende. dengang jeg havde brug for hjælp var det meget ligetil smiley

• #7   13. dec 2011 Men kan kan kun få betalt en del af psykologhjælpen, hvis man får diagnosticeret depression i let til moderat grad - i så fald er det vist 60 % af prisen og maks. 12 samtaler.

• #8   13. dec 2011 Lægen kan give en henvisning både til psykologhjælp og hvis det er slemt nok - Til psykiatrisk center (så er det gratis behandling man får =)

Men ja, det er tit svært at få en henvisning som voksen smiley Men lad være at give op!

Jeg blev ikke engang tilbudt hjælp efter at have været indlagt på hospitalet efter selvmordsforsøg...

• #10   13. dec 2011 psykolog skal man selv betale så er der psykiater den er gratis men begge har lang tid min psykiater har 9 mdr ventetid

• #12   13. dec 2011 oki ja det var ikk længe må man sige carina

• #14   13. dec 2011 *Heidi* .

Ja som flere sige så skal han have en henvisning fra sin læge, måske både til psykiater og til psykolog. Hvis hans læge ikke vil give ham det, ville jeg få en mening fra en anden læge.

Min læge fortalte at man bruger en psykolog når ens dep. er let til moderat og psykiater til hvis den er svær.

Da jeg blev syg med dep. kom jeg først til psykolog, efter 2x12 gange, fik hun mig til at henvende mig til min læge igen, for jeg skulle snakke med psykiater ang udredning af et mentalt handicap og jeg skulle have bedre hjælp til min dep..

Men der er stadig egenbetaling på 311 kr pr time for en psykolog. Dem kan man så søge tilskud til hos kommunen, det skal jeg selv i gang med. For med et rådighedsbeløb på 1000 kr Pga sygdom kan jeg ikke rigtige finde de 1200 kr om måneden til en psykolog.

Det er rigtigt at man stort set skal have prøvet at begå selvmord for at blive indlagt på psykiatrisk skadestue, og der får man også kun hjælp hvis du selv beder om den. Men det er vel ikke det rigtige for ham?

Håber du kan bruge det :o) Rigtig god bedring med ham.

• #15   13. dec 2011 Tusind tak for alle jeres svar smiley
    Vi går til hans sagsbehandler imorgen samt kontakter fagforeningen for at finde ud af hvad de kan tilbyde ham, jeg synes det lyder spændende med arbejdsmedicinsk klinik men det har vi ikke i vores kommune, så jeg ved ikke om fagforeningen evt kan få ham sendt derud?
    Under alle omstændigheder skal manden have hjælp, for det her er uudholdeligt..

• #16   14. dec 2011 Evt kan I besøge SAKT's hjemmeside der kan I finder flere forskellige terapeuter med og uden ydernummer.

Go' bedring til din mand

• #17   14. dec 2011 Jeg skal da lige gøre opmærksom på at arbejdsmedicinsk klinik ikke er et behandlingssted men til brug for udredning.
    Man skal henvises dertil (af lægre, evt fagforforening) hvis der er mistanke om at ens tilstand skyldes en arbejdsskade. Arbejdsmedicinsk klinik udreder en for diagnose samt laver anbefaling for ens fremtidige arbejdsområde. De behandler ikke :O)

Kommentér på:
Psykologhjælp - stress/depression

Annonce