Psykologhjælp - stress/depression {{forumTopicSubject}}
Min kæreste gik ned ned stress for 4 mdr siden på hans arbejde og er sygemeldt.
Han har svært ved almindelig dagligdagsting som rengøring mm, har koncentrationsbesvær, hukommelsesbesvær, søvnprpblemer, er irritabel, har tankemylder og er irritabel samt han er deprimeret og synes at tingene er uoverskuelige.
Dette er selfølgelig svært for forholdet, og som om det ikke er svært nok så er han lige blevet fyret fra hans arbejde, hvilket selfølgelig ligger et pres på økonomien.
Han har faste samtaler ved sin læge men får ikke noget yderligere hjælp - jeg mener dog at kommunen skal give ham noget hjælp i form af psykolog/coaching så han kan få hjælp til at håndtere dagligdagen, og på sigt få et arbejde.
Nu skal vi til samtale ved hans sagsbehandler imorgen, for min kæreste har ikke overskud til at tage kampen op selv, men kan vi godt kræve at han får noget hjælp eller skal manden virkelig have forsøgt selvmord først?
Det er for svært for forholdet at skulle agere mor/psykolog og kæreste på en gang..
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.125
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 743
Prøv evt. ved en anden læge hvis hans egen læge ikke vil henvise din kæreste til en psykolog eller lignende. dengang jeg havde brug for hjælp var det meget ligetil
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 653
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Men ja, det er tit svært at få en henvisning som voksen
Jeg blev ikke engang tilbudt hjælp efter at have været indlagt på hospitalet efter selvmordsforsøg...
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 93
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 93
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.475
Ja som flere sige så skal han have en henvisning fra sin læge, måske både til psykiater og til psykolog. Hvis hans læge ikke vil give ham det, ville jeg få en mening fra en anden læge.
Min læge fortalte at man bruger en psykolog når ens dep. er let til moderat og psykiater til hvis den er svær.
Da jeg blev syg med dep. kom jeg først til psykolog, efter 2x12 gange, fik hun mig til at henvende mig til min læge igen, for jeg skulle snakke med psykiater ang udredning af et mentalt handicap og jeg skulle have bedre hjælp til min dep..
Men der er stadig egenbetaling på 311 kr pr time for en psykolog. Dem kan man så søge tilskud til hos kommunen, det skal jeg selv i gang med. For med et rådighedsbeløb på 1000 kr Pga sygdom kan jeg ikke rigtige finde de 1200 kr om måneden til en psykolog.
Det er rigtigt at man stort set skal have prøvet at begå selvmord for at blive indlagt på psykiatrisk skadestue, og der får man også kun hjælp hvis du selv beder om den. Men det er vel ikke det rigtige for ham?
Håber du kan bruge det :o) Rigtig god bedring med ham.
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.125
Vi går til hans sagsbehandler imorgen samt kontakter fagforeningen for at finde ud af hvad de kan tilbyde ham, jeg synes det lyder spændende med arbejdsmedicinsk klinik men det har vi ikke i vores kommune, så jeg ved ikke om fagforeningen evt kan få ham sendt derud?
Under alle omstændigheder skal manden have hjælp, for det her er uudholdeligt..
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Go' bedring til din mand
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Man skal henvises dertil (af lægre, evt fagforforening) hvis der er mistanke om at ens tilstand skyldes en arbejdsskade. Arbejdsmedicinsk klinik udreder en for diagnose samt laver anbefaling for ens fremtidige arbejdsområde. De behandler ikke :O)
Psykologhjælp - stress/depression