1.889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Mundbetændelse hos slanger? Mundbetændelse hos slanger?

Godaften... Eller hvad man kan kalde det ! smiley

Min kæreste og jeg har 5 slanger, men desværre er vores ene kongeboa begyndt at skumme ud af munden både ved fodringer og når han bare ligger i terrariet. Når han bliver fodret (både med frost og levende) virker han til at have ondt da han bliver ved med at åbne og lukke munden. Er der nogen som ved om det kunne være mundbetændelse? Hvordan får de det? Smitter det? Hvad kan vi selv gøre ved det? Og hvor ligger den nærmeste krybdyr kyndige dyrlæge fra Midt-Vest Jylland?

Håber der er nogle slangefolk som kan hjælpe smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mundbetændelse hos slanger?
  • #1   20. dec 2011 At den skummer ud af munden plejer ikke at være pga en alm. mundbetændelse, men nærmere fordi den er forkælet/ har en betændelsestilstand i luftvejene..

Der er intet I selv kan gøre, det er bare afsted til en krybdyrs kyndig dyrlæge og få antibiotika til den..
    Det kan udvikle sig meget hurtigt, så vil foreslå at I får en tid i morgen!

Jeg har desværre ikke styr på dyrlægerne i jeres område, men kig på den her liste smiley
    http://www.star-reptiles.dk/dyrelaege/

• #2   20. dec 2011 Der skulle selvfølgelig stå forkølet og ikke forkælet *G*

• #3   20. dec 2011 Rottemor: Tusind tak! smiley
    Jeg kan bare ikke forstå hvordan i al verdenen han skulle have fået noget med luftvejene smiley

• #4   20. dec 2011 ALMA..
    Fugtigt bundlag, lidt for meget kulde..
    Det kan komme af mange ting..
    Giv endelig en update når I har været afsted med ham smiley

• #5   20. dec 2011 ´Rottemor: Tusind tak! smiley
    Jeg kan bare ikke forstå hvordan i al verdenen han skulle have fået noget med luftvejene ´:(

Har i helt styr på Varmen og luftfugtigheden? Ellers kunne det måske være årsag til en eventuel forkølelse tænker jeg? smiley

Det var ikke lige umiddelbart til at finde noget om det på nettet, men min første tanke var faktisk om den havde problemer med en tand eller flere? God bedring med den, håber dyrlægen straks kan sige hvad der er galt. smiley

• #6   20. dec 2011 Hov forresten, lige en anden ting. www.nhf.dk har faktisk et ret godt krybdyr forum som er værd at kigge på... Der ville du en anden gang, nok kunne få bedre - og flere svar på dit spørgsmål.

• #7   20. dec 2011 Til jer begge : Jo tak, det skal jeg sørge for smiley
    Kæresten fugter inde ved dem hver morgen (uden der bliver dugget), og der er en gennemsnitlig temperatur på 35 grader, de har en stor varmemåtte som de benytter sig meget af, ellers hænger de også meget oppe i grenene og får varme fra de pærerer som sidder der. Der er timer på lyset, varmemåtten er aldrig slukket. Der er intet med den hunboa vi har, hun bruger meget grenene, hanboaen ligger helst på bunden under sit skjul på varmemåtten.

NHF bruger vi også, men vi stiller aldrig spørgsmål derinde (kæresten synes de er nogle snopper mange af dem....)

• #8   20. dec 2011 En skam du er i vestjylland, Knud Steensborg på Abild Dyreklinik i Århus er vist tilsynsførende dyrlæge i Randers Regnskov - han skulle være ret sej til krybdyr og har vist selv et par stykker. Måske skulle du ringe til ham og høre om han vil anbefale en dyrlæge i nærheden af dig?

• #9   20. dec 2011 Stine: Ja det kunne da være, han må da helt sikkert have styr på det smiley
    Kunne ikke forestille mig at det ikke kunne kureres, en af mine gamle veninder havde også en slange med skum ud af munden, fik så aldrig at vide hvad det var, men den blev da hurtig rask igen smiley

• #10   20. dec 2011 Alma

Håber du finder ud af det, det lille pus skulle jo gerne ha' det godt :o)

• #11   20. dec 2011 Stine D :

Ja det er jo det, alle dyr skal have det godt, uanset art! smiley

• #12   20. dec 2011 Alma

Nemlig, giv ham bare en nysser fra mig og ønsk ham god bedring :o)

• #13   20. dec 2011 Har I været til dyrlæge med ham? smiley

Kommentér på:
Mundbetændelse hos slanger?

Annonce