1.889 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Mundbetændelse hos slanger? Mundbetændelse hos slanger?
Godaften... Eller hvad man kan kalde det !
Min kæreste og jeg har 5 slanger, men desværre er vores ene kongeboa begyndt at skumme ud af munden både ved fodringer og når han bare ligger i terrariet. Når han bliver fodret (både med frost og levende) virker han til at have ondt da han bliver ved med at åbne og lukke munden. Er der nogen som ved om det kunne være mundbetændelse? Hvordan får de det? Smitter det? Hvad kan vi selv gøre ved det? Og hvor ligger den nærmeste krybdyr kyndige dyrlæge fra Midt-Vest Jylland?
Håber der er nogle slangefolk som kan hjælpe
0 synes godt om
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.807
Der er intet I selv kan gøre, det er bare afsted til en krybdyrs kyndig dyrlæge og få antibiotika til den..
Det kan udvikle sig meget hurtigt, så vil foreslå at I får en tid i morgen!
Jeg har desværre ikke styr på dyrlægerne i jeres område, men kig på den her liste
http://www.star-reptiles.dk/dyrelaege/
okt 2007
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 541
Jeg kan bare ikke forstå hvordan i al verdenen han skulle have fået noget med luftvejene
okt 2007
Fugtigt bundlag, lidt for meget kulde..
Det kan komme af mange ting..
Giv endelig en update når I har været afsted med ham
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 26 Svar: 309
Jeg kan bare ikke forstå hvordan i al verdenen han skulle have fået noget med luftvejene ´:(
Har i helt styr på Varmen og luftfugtigheden? Ellers kunne det måske være årsag til en eventuel forkølelse tænker jeg?
Det var ikke lige umiddelbart til at finde noget om det på nettet, men min første tanke var faktisk om den havde problemer med en tand eller flere? God bedring med den, håber dyrlægen straks kan sige hvad der er galt.
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 26 Svar: 309
jul 2011
Kæresten fugter inde ved dem hver morgen (uden der bliver dugget), og der er en gennemsnitlig temperatur på 35 grader, de har en stor varmemåtte som de benytter sig meget af, ellers hænger de også meget oppe i grenene og får varme fra de pærerer som sidder der. Der er timer på lyset, varmemåtten er aldrig slukket. Der er intet med den hunboa vi har, hun bruger meget grenene, hanboaen ligger helst på bunden under sit skjul på varmemåtten.
NHF bruger vi også, men vi stiller aldrig spørgsmål derinde (kæresten synes de er nogle snopper mange af dem....)
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
jul 2011
Kunne ikke forestille mig at det ikke kunne kureres, en af mine gamle veninder havde også en slange med skum ud af munden, fik så aldrig at vide hvad det var, men den blev da hurtig rask igen
okt 2009
Håber du finder ud af det, det lille pus skulle jo gerne ha' det godt :o)
jul 2011
Ja det er jo det, alle dyr skal have det godt, uanset art!
okt 2009
Nemlig, giv ham bare en nysser fra mig og ønsk ham god bedring :o)
okt 2007
Mundbetændelse hos slanger?