2.027 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Mus mus og atter mus Mus mus og atter mus

Kære HGér

Håber i kan hjælpe mig her er ved at være lidt deperat.
Vi har mus på loftet og vi har snart prøvet alt for at fange det kryb. Vi har har de der klapfælder samt en hjemmelavet fælde. MEN de gider ikke gå i dem, det er så slemt at de er begyndt at gå i vores ting der står på loftet......

Hvilken mading kan jeg bruge som mus elsker for at få fanget nogle flere ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mus mus og atter mus
  • #1   23. dec 2011 Har haft meget held med at fange mus i de der fælder, hvor de bliver fanget levende (man skal så tjekke fælderne hver dag). Har brugt spegepølse og flæskesværd.
    Musene har jeg kørt afsted med ud på en græsmark

• #2   23. dec 2011 Kassefælder med en kapsel med hvedemel har altid fungeret super godt -og bedre end noget andet, når vi har været plaget af mus :o)

• #3   23. dec 2011 Okay tak Lea, vi også snakket om at bruge de fælder..... Tror at de er kloge nok til ikke at tage lokkemaden fra de andre når de har set en blive fanget i fælden.....

• #4   23. dec 2011 Lea
    For omkring 25 år siden blev jeg stoppet af politiet med 3 mus i bilen, som jeg var på vej i skoven med.
    Tror de har troet jeg var en halvtosse, eller fuld.
    Kan simpelhen ikke få mig selv til at slå dem ihjel.

• #5   23. dec 2011 det var da ærgeligt at du bor så langt væk.. smiley
    Jeg har den perfekte musefælde.. MOLLY! smiley

Vi har aldrig haft det der ligner mus eller kryb fordi hun fanger dem.. smiley

Men jeg kan til fælder anbefale rosiner, havregryn, pålægchokolade, figenpålæg og ostehaps.. xD

• #6   23. dec 2011 Tror også Minne ville kunne fange dem, men de er på loftet og kommer kun frem når de ikke kan hører os mere.... men jeg kan hører dem og de er snart ved at være pisse irriterende.........

• #7   23. dec 2011 Mener at have hørt at chokolade skulle være fortræffeligt til at lokke mus med. Men det er ikke noget jeg selv har afprøvet.

• #8   23. dec 2011 Min søster har samme problem på loftet, men vi bærer simpelthen molly derop også får hun lov at gå amok.. Hun har indtil videre taget 4 deroppe smiley
    Men vi har også fanget en del med fælde.. smiley

• #9   23. dec 2011 Vil du låne Mickey? smiley

Ej, spøg til siden, kender ikke lige nogen gode husråd, da jeg nok aldrig vil få mus, når jeg har Mickey

• #10   23. dec 2011 hmm jeg prøver med flæskesvær og så må manden ud og købe nye fælder smiley

mente at have hørt at marcipan skulle være godt ?

• #12   23. dec 2011 Vi har i mange år brugt guillottifælder. Og i dem er der kommet nødder, rosiner, spegepølse, hundefoder... alt muligt... De tager det meste...

Jeg vil ikke fange dem levende og sætte dem ud. Enten er det så tæt på, at de søger hjem til deres gamle fødelager eller også er de så langt væk, at de ikke har noget - og derfor dør af sult...

Så hellere slå dem ihjel humant.

• #13   23. dec 2011 vi har haft god erfaring med marcipan, det tip gav rottemanden os engang smiley

• #14   23. dec 2011 Vi har her i efteråret også været plaget af mus. Hver anden dag (bogstavelig talt) havde vi en mus i fælden. Vi brugte de billigste klapfælder fra Brugsen og spegepølse som lokkemiddel. Det fungerede upåklageligt og efter 1½-2 uger var vi musefri.

Og så kan jeg jo tilføje at mus er god inspiration til at skrive børnebøger om smiley hehe

• #15   23. dec 2011 Få dig en rottehund. Vil anbefale en Yorki. De løser problemet MEGET hurtigt smiley Om alle mus ikke er blevet dræbt løber resten for livet, og du ser dem aldrig igen ;p
    Håber I finder en løsning! Af denne grund har kun vores naboer mus hehe.

• #16   23. dec 2011 Da jeg i mit gamle hus havde mus, hjalp pølsestykker, ost og spegepølse.

• #17   23. dec 2011 Vi har haft stort held med den 3 stjernet salami. Den lugter også på lang afstand ;o)

• #18   23. dec 2011 Tusind tak for alle jeres råd..... Var lige ude med hunde en tur smiley

• #19   23. dec 2011 I min mormors gamle hus, er der en frygtelig masse mus, de kribler og de kravler, på borde og på bænke, og i min lille seng om i vil tænke.. Men sætter man fælder op...... Svips så er de væk smiley

Undskyld det var bare indbydende at skrive den lille ramse vi siger på mit arbejde smiley

• #20   23. dec 2011 Balders mor- det nærmest umuligt at undersøge indgange da de kommer ind alle vejene...... Kan hører når de render under gulvet deropppe og det er ikke særlig rart.....

• #21   23. dec 2011 Overvejr også at ringe til noget skadedyrs noget her efter jul... Men nu bliver fælderne fyldt med flæskesvær så håber jeg de går i her i julen....

• #22   23. dec 2011 Rottefængeren var på besøg og konstaterede at det (heldigvis) var mus og ikke rotter vi havde, men han satte fælder op med rosiner i, så tænker at det er nyttigt - når nu en "fagmand" gør det???

• #23   23. dec 2011 Skadedyrsbekæmpere anbefaler at man ikke lægger gift indendørs. Ikke engang da vi havde rotter ville de gøre det andre steder end i et bur, hvor rotten ikke kunne slippe væk.

Dyrene lægger sig et eller andet sted i bygningen og dør - og det giver nogle slemme gasser fra sig.

Det andet år vi boede her gik i alt 35 mus i fælderne over et efterår. Vi havde så mange, at de kravlede rundt på tæerne af os om natten, når vi gik på toilettet... Og alligevel ingen gift.

• #24   25. dec 2011 Vi bruger fælder, kommer de på gulvet har Blis snuppet et par stykker, det går hurtigere end med fælden... altså at de ikke længere bevæger sig....

Har ikke rigtig været herinde i det store forum de sidste måneder, så håber det er okay jeg lige høre dig Susanne hvordan det gik med dit tag?

• #25   25. dec 2011 Mange Tak :o)

Kommentér på:
Mus mus og atter mus

Annonce