{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Julemad!
  • #1   24. dec 2011 Uh ha ....når du skriver den opskrift kan jeg lige så tydeligt huske da jeg var lacto-ovo-vegetar og skulle have ''oste deller'' men min krop kørte ikke på det og havde behov for kød.

I år står den på and, rødkål med ribsgele i, brune og hvide kartofler, andesovs med vilde tyttebær, menu chips, franske kartofler + Nisse øl og Coca cola ; )

Risengrød og risalamande får vi 1. juledag.

Hertil har jeg købt pebernødder, tre farvet flæsk, abrikos flæsk, jule skum, salt stænger og en hel masse andet snold til i løbet af aften *S*

• #2   24. dec 2011 Et halvt stykke med ost smiley

Jul hvad er det ?

• #3   24. dec 2011 Det kan nu osse smage skønt, The O ; )

• #4   24. dec 2011 Ej, vi skal have lidt forskelligt her, halvdelen kan jeg ikke engang stave til, men det smager nu godt smiley

• #5   24. dec 2011 he he - der fik du mig *S*

er det traditionel julemad eller?

• #6   24. dec 2011 En blanding af dansk og polsk, så det er lidt anderledes.

• #7   24. dec 2011 And med kartofler brunsovs osv osv osv. smiley

• #8   24. dec 2011 Jeg ligger her i sengen og bliver helt sulten af at læse denne debat! 

Haha, overraskende menu T! Elsker seitan og soyaprodukter, men synes ikke man kan få det nogen steder :( 
    Jeg har aldrig smagt nøddesteg, men det skulle smage godt!

Dette er min mors og min første vegetar jul, men da vores gæster alle er kødspisere, bliver det bare traditionelt Dansk julebord...
    Derfor grovæder jeg bare alt andet end kødet. Så længe der er brun sovs til er jeg tilfreds smiley Tvivler på jeg kommer til at savne kødet i år, da min krop og mit sind har det langt bedre som vegetar smiley

Og så skal jeg ellers have en masse slik og dessert! Lidt usund har man jo lov at være, bare sådan en gang eller to om året, hehe. smiley

<b> Merry juleaften folks! </b>

• #9   24. dec 2011 her står den på helt traditionel mad. and - steg - sovs og hele gøjemøget-.

• #10   24. dec 2011 Lyder dejligt The O - Hvad spiser man i Polen?

• #11   24. dec 2011 Susanne, aiii hvor lækkert med kalkun kunne godt tænke mig at lave sådan en hel fætter på et tidspunkt smiley

• #12   24. dec 2011 Jeg elsker vegetarmad og har været vegetar, men som nogle andre også oplever så fungerer min krop bedre på kød og ikke så godt på kulhydrater. Jeg havde konstant maveproblemer da jeg var vegetar smiley Men til sagen: Vi skal have helt traditionelt med and, flæskesteg, brune kartofler, hjemmelavet rødkål og en ordenlig spand sovs til smiley Og så er jeg jo sønderjyde så der spiser vi også hvidkål af den gammeldags slags med MASSER af fløde og smør! Uhhhhmmmmmm.
    Og så selvfølgelig Ris ala Mande - og var så heldig at min lokale Netto igår havde de fantastiske Amarena kirsebær på tilbud til 20 kr!!! Koster normalt 70 for en krukke så der røg lige et par stykker i kurven!

• #13   24. dec 2011 Vi ska have flæskesteg, brune og hvide kartofler, sovs, rødkål og ris a la mande smiley

• #14   24. dec 2011 Hos er julen meget traditionel,,

Vi skal have and, fyldt med svesker og æbler.
    Flæskesteg som altid bliver lavet i weberen.
    Dertil skal vi have brune kartofler, hjemmelavet rødkål, og massere af sovs. Gerne så skeen i gryden selv kan stå oprejst.
    Og så skal vi selvfølgelig have risalamande til dessert.
    Når kaffen ryger på bordet, skal vi formetlig have en irish coffe, og jeg selv skal have en lumumba, mums. Og så er der selvfølgelig handlet en masse juleguf ind.

Glemte da lige frokosten.
    Vi skal simpelthen have et stykke rugbrød med fedt og salt, komma ost, sky og naturligvis løg på toppen. Elsker Juleaften!!

• #15   24. dec 2011 And og flæskesteg med alt hvad der hører til og selvfølgelig risalamande

• #16   24. dec 2011 Også and og flæskesteg her og alt hvad der hører til. Når vi holde Gert hos min mor får vi altid kalkun og det er nu også ret så lækkert smiley

• #17   24. dec 2011 And og flæskesteg med brune og hvide kartofler, andesovs og sovs lavet af stegen.
    Dessert ris á la manda med varm kirkebærsovs8som jeg ikke kan lide)
    Den der finder mandelen får mandelgaven.

Såskal vi have kaffe og slikog pakke gaver ud( det er ikke det store ræs) det er næsten kun mine forældre der pakker gaver ud.

Vi bliver 9 personer, mine 2 søskende og deres ægtefæller mig og min bedre halvdel samt min niece. Vi er for flere år siden stoppet med at give hinanden gaver, så ikke noget gavaræs her, bare ren hygge
    Og så deles vi om opgaverne

• #18   24. dec 2011 risengrød

Flæskesteg med hvide og brune kartofler, rødkål, sovs og varme chips

og is til dessert

nammenam

og i morgen julefrokost med steg, frikadeller, mørbrad, fiskefilet, varm leverpostej og meget andet

• #19   24. dec 2011 Vi skal have cylotte og fræskesteg. manden er møg sur fordi vi ikk bare skal have det traditionelle.. og mener møg sur.. jeg sys det plat og blive sur altså det andet smager også godt og der er da flæskesteg så =)

og vi skal selvfølgleig også have risalament(staves??)

• #20   24. dec 2011 Uha, jeg glæder mig til min mors kalkun :o) Den bedste ever.....
    Rødkål, brune- hvide kartofler, sovs og alt det andet :o)

Radioen spiller for fulde gardiner på pop.fm med en masse dejligt julemusik, mens jeg gør lidt rent :o) Er så småt endelig ved at komme i julestemning :o) Det bliver vist jul alligevel *ggg*

• #21   24. dec 2011 Vi går all-in og skal have flæskesteg, en hel kalkun og to ænder.. Dertil tre forskellige brune saucer (1 fra hvert dyr), brune og hvide kartofler, rødkål, tyttebær, asier, ris ala mande med kirsebær sauce og diverse konfekt og godter.. Men vi bliver også 16 mennesker..

• #22   24. dec 2011 Hvor lyder det alt sammen vildt lækkert.
    Vi holdt jul den 2 med økse steg, så i aften står den på koteletter, og en god film. dagen går med hygge med hundene, og i aften får de et lækkert ben hver

• #23   24. dec 2011 Vi skal have and, kartofler, rødkål og sauce - og jeg skal have medister med en frisk rødkålssalat samt lidt lunede franske kartofler. Herefter den mest vidunderlige ris á l'amande med min mors hjemmelavede kirsebærsauce af kirsebær fra hendes have! Hertil en læææææææææækker rødvin!! :oD

Ingen guf, for ingen af os kan tåle det - og vi kan alligevel ikke rumme mere efter julemaden ;o)

Men det allerbedste af det hele - i morgen tidlig skal vi have resterne af ris á l'amanden!! Det har vi altid gjort derhjemme, og det er julens højdepunkt!! ;oD

• #24   24. dec 2011 Flæskesteg, and, brune og hvide kartofler, franske kartofler ,menu chips, rødkål, sovs og halve æbler med ribsgele.
    Og en dejlig risalamande til dessert.

• #25   24. dec 2011 Det er min mor og hendes kæreste der står for maden i dag, så jeg ved det jo i bund og grund ikke - men er det som det plejer (og det er jeg sikker på, at det er) så står den på flæskesteg, hvide og brune kartofler, sovs, ribsgele, rødkål - og risalamande og masser af juleslik til dessert smiley

• #26   24. dec 2011 En masse ting jeg ikke kan stave til smiley

• #27   24. dec 2011 Flæskesteg og medister med tilbehør -kartofler i forskellige farver, sovs, rødkål osv. Og selvfølgelig ris a la mande med kirsebærsauce :o)

• #28   24. dec 2011 Uh, jeg gad godt have kalkun!!!!!! Mit krav til en evt. kommende mand er, at han vil gå med til at få kalkun juleaften!! ;o)

Jeg spiser hverken and eller flæskesteg, så tilbage for mig er medister - som jeg jo kan få enhver anden dag året rundt, så julemaden er ikke rigtigt noget særligt for mig... :o/

Men en kalkun med et lækkert fyld - åååh, det drømmer jeg om... desværre nedlægger min søster, kødæderen, veto, og nægter at komme hjem, hvis hun ikke får and og flæskesteg... Og da vi kun er tre, min mor, søster og jeg, bliver det ikke til kalkun til mig...

• #29   24. dec 2011 Flæskesteg med sovs, tre slags kartofler (plejer kun at være to men min svoger er med til jul i år) også rødkål.

Til dessert er det risalamande og hjemmelavet is til min far.

• #30   25. dec 2011 vores mad blev kanon - havde stegt to flæskestege. også var der 4 ænder - vi var 10 personder og de åd som om de aldrig ville få noget at spise igen.. der e rnæsten ikke mere and tilbage..

Kommentér på:
Julemad!

Annonce