Sag mod én på Trendsales Sag mod én på Trendsales
Er der nogle af jer herinde som har prøvet at få oprettet en sag imod jer selv (af køber selvfølgelig), hvor køber var utilfreds med varen han/hun havde købt?
I må gerne sende en PB hvis I ikke vil skrive det her ;O)
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.668
Jeg har solgt en poncho, som køber var utilfreds med. Hun mente den fnulleret og lugtede grimt - desværre har hun ikke læst min annonce ordenlig igennem inden hun købte den. Hun oprettede så en sag og det gik så desværre sådan at jeg skal betale alle pengene tilbage. Jeg nægter dog at betale alle pengene tilbage, da jeg ikke mener det er min fejl. Jeg tilbød køber at betale nogle af pengene tilbage, men det var hun ikke interesseret i. Så nu går det videre til Trendsales sikkerhedsafdeling. Er der nogen der ved hvad det går ud på? Det lyder nærmest som en trussel i den mail jeg har fået.
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
Det siger Købeloven. AL nethandel giver 14 dages returret med penge 100% retur, da varen kun kan købes ubeset - desværre.
Sorry; men jeg er sikker på, at du ikke slipper.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Og ja, sælger man over nettet, så er der altid nogen der bliver stiktossede over et eller andet. Jeg har haft en kunde der bestilte for 12 kr. af vare A og så flippede skråt fordi jeg sendte vare A, for det var vare B hun ville have. Nøj hvor jeg blev overfuset for 12 kr. Kan dog godt se at det var for ringe af mig, jeg burde have skrevet med småt at jeg ikke var tankelæser.
En anden ville have alting gratis fordi hendes pakke ikke var kommet efter 2 hverdage, og det var bare dårlig service, selvom hun havde fået at vide at der var ca. 3-4 hverdages leveringstid (pakken blev sendt fra et land til et andet).
og ja...sådan kunne jeg blive ved. Heldigvis er langt de fleste af mine kunder søde og dejlige mennesker.
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
Sådan vil det desværre nok altid være
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
Men det er klart at er der tvister om en vares stand, ægthed m.v. er det en anden sag.
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 294
aug 2009
Pointen var bare hvad der skete når sagen kommer til deres sikkerhedsafdeling? Hvis jeg ikke betaler pengene tilbage, hvad sker der så udover at de lukker min konto?
jan 2010
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.640
aug 2009
Men tak for alle svarene, vi må se hvad der sker når den lander hos Trendsales "sikkerhedsafdeling"
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 70
sep 2007
6.1 Oprettelse af sag
Du kan både som køber eller sælger, oprette en sag såfremt du oplever problemer efter en gennemført handel. Straks en sag er oprettet i supportsystemet, vil din modpart få besked om dette via en mailhenvendelse. I har herefter mulighed for at finde frem til en løsning indbyrdes, og fremkomme med alle væsentlige argumenter i sagen. Er det efter 10 dage i dialog ikke lykkedes jer at finde en acceptabel løsning, kan du vælge at sende sagen videre til Support.
6.2 Afgørelse
Bliver sagen eskaleret til Trendsales Support, vil der blive truffet en endelig afgørelse inden for 4 dage. Afgørelsen vil blandt andet blive truffet på baggrund af dansk lovgivning, herunder især købelovens regler. Derudover vil dialogen forud for sagens eskalering have betydning, samt den dokumentation der måtte være blevet fremlagt i sagen, herunder den pågældende annoncebeskrivelse samt billeder. Afgørelsen vil endvidere blive truffet i overenstemmelse med de betingelser der gælder for TrendSafe pkt. 6.1-6.7.
6.3 Tilbagebetaling
Såfremt du får medhold i en sag, efter at den er afgjort hos Trendsales Support, vil du få dine penge tilbage direkte fra Trendsales. Pengene vil blive tilbageført hurtigst muligt i sager vedrørende manglende modtagelse af varen. I sager om væsentlige mangler ved varen, returneres pengene når vi har modtaget dokumentation på at varen er returneret. Du vil modtage det beløb retur som du og din modpart i den pågældende sag har handlet for via Trendsales. Beløbet overføres til din brugerkonto og Trendsales indtræder herefter i pengekravet mod din modpart jf. pkt. 6.7 om ansvar. Der kan opstå tilfælde hvor både du og din modpart vil få medhold i sagen.
6.4 Sagstyper
Pkt. 6.3 om tilbagebetaling, finder anvendelse uanset varens type eller handelspris.
Dog skal sagen vedrøre:
Manglende modtagelse af salgsgenstanden
Sager vedrørende væsentlige mangler der er til stede ved modtagelsen af salgsgenstanden
Sager vedrørende kopivarer
Sager vedrørende skjulte mangler, der måtte opstå efter at varen er modtaget og taget i brug, er således ikke omfattet heraf.
6.5 Dokumentation
Det påhviler dig som køber at bede om en forsvarlig forsendelsesform fra sælger, når I indgår handlen. Følgende takster er gældende:
Indleveringsattest ved forsendelse af en vare under 750 kr.
Pakkekvittering ved forsendelse af en vare over 750 kr.
Attest for indlevering af rekommanderet brev ved forsendelse af en vare over 2.000 kr.
Som sælger er du herefter forpligtet til at gemme dokumentationen for forsendelsen op til 120 dage efter at afsendelsen har fundet sted.
I sager vedrørende kopivarer, skal du som køber fremskaffe dokumentation for at der er tale om en uægte vare. Behørig dokumentation er i den forbindelse:
En skriftlig udfærdiget og underskrevet erklæring fra en autoriseret forhandler af det pågældende mærke
Udtalelser fra www.mypoupette.com
6.6 Tidsfrister
Pkt. 6.3 om tilbagebetaling, finder anvendelse når sagen er oprettet indenfor tidsfristen. Såfremt sagen vedrører manglende modtagelse af salgsgenstanden, skal sagen være oprettet senest 120 dage efter handlens gennemførelse via TrendsalesHandel.
Ved sager vedrørende væsentlige mangler og kopivarer, skal sagen oprettes senest 1 måned efter varens modtagelse.
6.7 Ansvar
Hvad enten du er køber eller sælger i en pågældende sag, er du forpligtet til at efterleve de afgørelser Trendsales Support træffer, efter at en sag er blevet eskaleret. Såfremt en afgørelse medfører et krav om tilbagebetaling, skal tilbagebetaling ske med det samme. I de tilfælde der er omfattet af pkt. 6.3 om tilbagebetaling, vil Trendsales straks tilbagebetale den part der får medhold i sagen, og efterfølgende indtræde i betalingskravet mod den part der ikke fik medhold. Manglende vilje til at efterkomme en afgørelse, kan medføre bortvisning fra Trendsales. Såfremt du er uenig i en afgørelse, kan sagen indbringes for en domstol. Du vil dog fortsat være forpligtet til at efterleve afgørelsen indtil sagen er endeligt afgjort ved en domstol."
sep 2007
Mvh Gitte
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
Men generelt set, så vil jeg mene, at svarer varen til det der står i beskrivelsen, så burde det være køber der tilgodeses.
Køberne kan nogle gange være enormt emsige, og mener at varen er anderledes, end hvad der står i annoncen.
Jeg både køber og sælger derinde - og har da kun haft en halv-dårlig oplevelse.... en der mente den t-shirt jeg solgte var grå... men den var altså hvid. Det var den både da jeg købte den i butikken, og da jeg solgte den til hende.
Hun kunne jo også se et billede, så jeg kunne ikke lige få øje på, hvor den pludselig skulle have skiftet farve henne....
aug 2009
Jeg ved godt de lukker min konto, det røre mig nu heller ikke. Men hvad kan de gøre udover det? Politianmelde mig? Beløbet jo under 500 kroner... Jeg synes det hele er meget overdrevet og dramatiseret. Selvfølgelig skal man have ret til at klage og have sine penge tilbage hvis varen slet ikke lever op til beskrivelsen. Men det gjorde min vare altså
sep 2007
Trendsales er jo et firma, og kunne forestille mig, at hvis man skylder dem penge, så kan der komme renter og rykkergebyr på og i sidste ende måske ende i R.K.I Dette er ikke noget jeg ved med sikkerhed, kun noget jeg kunne forestille mig... Men håber da at i finder en mere fredelig løsning på det hele..
aug 2009
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.336
aug 2009
jan 2010
Forhåbentlig har du alle beskeder endnu, jeg vil gå ud fra, at de kikker på, om køber har reklameret indenfor de 14 dage. Har du først hørt efter de 14 dage, har hun mistet retten til returret. Det er lidt en tåbelig lov, at private, der handler gennem disse sider, skal give returret. Normalt er handel mellem private jo som beset/modtaget.
Jeg vil tro, hvis du taber sagen, at trendsale sender det til inkasso, hvorved beløbet jo bliver væsentlig større. De kan dog ikke sætte det i RKI, hvis der er tale om et så lille beløb.
Det vigtigste er dog, at du protesterer og har gjort det fra starten af. Meget ofte drejer det sig jo om personer, der egnetlig bare har fortrudt, eller måske ikke kan passe varen. Det bedste er også,a t du selv har et billede fra salget, da der jo kan være sket skader efter købet.
apr 2013
Følger: 1 Svar: 1
Sag mod én på Trendsales