Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sag mod én på Trendsales
  • #1   27. dec 2011 Hvad blev afgørelsen så for dig Casa?

Jeg har solgt en poncho, som køber var utilfreds med. Hun mente den fnulleret og lugtede grimt - desværre har hun ikke læst min annonce ordenlig igennem inden hun købte den. Hun oprettede så en sag og det gik så desværre sådan at jeg skal betale alle pengene tilbage. Jeg nægter dog at betale alle pengene tilbage, da jeg ikke mener det er min fejl. Jeg tilbød køber at betale nogle af pengene tilbage, men det var hun ikke interesseret i. Så nu går det videre til Trendsales sikkerhedsafdeling. Er der nogen der ved hvad det går ud på? Det lyder nærmest som en trussel i den mail jeg har fået. smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #2   27. dec 2011 Desværre er det sådan, at hun har krav på alle penge retur, uanset din beskrivelse på TS.

Det siger Købeloven. AL nethandel giver 14 dages returret med penge 100% retur, da varen kun kan købes ubeset - desværre.

Sorry; men jeg er sikker på, at du ikke slipper.

• #3   27. dec 2011 Hvis det er over nettet, så ville jeg bare ladet købet gå tilbage, hvor hun returnerer ponchoen og du giver hende pengene tilbage. Hun har retten på sin side ved nethandel og det er noget skidt at få dårlig omtale som sælger. Jeg ville sige at det vigtigste er at ikke at hidse sig op, men at forholde sig heeeeelt roligt og professionelt.

Og ja, sælger man over nettet, så er der altid nogen der bliver stiktossede over et eller andet. Jeg har haft en kunde der bestilte for 12 kr. af vare A og så flippede skråt fordi jeg sendte vare A, for det var vare B hun ville have. Nøj hvor jeg blev overfuset for 12 kr. Kan dog godt se at det var for ringe af mig, jeg burde have skrevet med småt at jeg ikke var tankelæser. smiley

En anden ville have alting gratis fordi hendes pakke ikke var kommet efter 2 hverdage, og det var bare dårlig service, selvom hun havde fået at vide at der var ca. 3-4 hverdages leveringstid (pakken blev sendt fra et land til et andet).

og ja...sådan kunne jeg blive ved. Heldigvis er langt de fleste af mine kunder søde og dejlige mennesker.

• #4   27. dec 2011 Der er altid nogle inde på TS der skal brokke sig.....

Sådan vil det desværre nok altid være

• #5   27. dec 2011 Hvad stod der i din annonce?

• #6   27. dec 2011 Handler mellem privatbrugere på Trendsales er som udgangspunkt civilkøb (som er det modsatte af forbrugerkøb, hvor en privat køber en vare eller tjenesteydelse af en såkaldt erhvervssælger). Dette betyder blandt andet, at køber i sådanne civilkøb ikke har 14 dages returret.

Men det er klart at er der tvister om en vares stand, ægthed m.v. er det en anden sag.

• #7   27. dec 2011 Nu handler jeg ikke på trendsale, men når du handler på qxl, bliver du ikke retnet for privatperson, da det går igennem et firma. Derfor skal der gives 14 dages returret. Jeg kunne forstille mig, at det samme er gældende på trendsale.

• #8   27. dec 2011 Har fået en sur smiley, men det røre mig nu ikke. Jeg har aldrig snydt eller løjet i en handel. Der er gået over 14 dage, der er faktisk gået næsten to måneder nu tror jeg, men det er egentligt også ligegyldigt. smiley

Pointen var bare hvad der skete når sagen kommer til deres sikkerhedsafdeling? Hvis jeg ikke betaler pengene tilbage, hvad sker der så udover at de lukker min konto? smiley

• #9   27. dec 2011 på qxl kan sagerne ende i forbrugerstyrelsen, men de tager jo ikke sager for beløb under 500,. for tøj. De 14 dage skal regnes fra modtagelsen af pakken og til hun har reageret. Er der gået over 14 dage, hvor du intet har hørt, kan hun intet gøre,. Ellers har hun ret til at returnere.

• #10   27. dec 2011 Hvorfor ikke lade handlen gå tilbage ?

• #11   27. dec 2011 Jeg lader ikke handlen gå tilbage fordi varen var som beskrevet og hun modtog varen som den var beskrevet. Jeg har tilbudt hende nogle af pengene, men det vil hun ikke tage imod. Jeg synes løsningen fra Trendsales om at jeg skal betale alle pengene tilbage, ikke er fair. Derfor vælger jeg at være stædig smiley

Men tak for alle svarene, vi må se hvad der sker når den lander hos Trendsales "sikkerhedsafdeling" smiley

• #12   27. dec 2011 Hvis de på Trendsales beslutter, at hun skal have sine penge tilbage og du ikke betaler hende, så vil din konto derinde, gå i minus for så betaler ts køber de penge hun skulle have haft af dig... Hvis du så ikke betaler de penge, tilbage til ts vil de lukke din konto og så er jeg ikke lige helt sikker på hvordan de går videre med sagen, for at få deres penge af dig...

• #13   27. dec 2011 "6. TrendSafe

6.1 Oprettelse af sag
    Du kan både som køber eller sælger, oprette en sag såfremt du oplever problemer efter en gennemført handel. Straks en sag er oprettet i supportsystemet, vil din modpart få besked om dette via en mailhenvendelse. I har herefter mulighed for at finde frem til en løsning indbyrdes, og fremkomme med alle væsentlige argumenter i sagen. Er det efter 10 dage i dialog ikke lykkedes jer at finde en acceptabel løsning, kan du vælge at sende sagen videre til Support.

6.2 Afgørelse
    Bliver sagen eskaleret til Trendsales Support, vil der blive truffet en endelig afgørelse inden for 4 dage. Afgørelsen vil blandt andet blive truffet på baggrund af dansk lovgivning, herunder især købelovens regler. Derudover vil dialogen forud for sagens eskalering have betydning, samt den dokumentation der måtte være blevet fremlagt i sagen, herunder den pågældende annoncebeskrivelse samt billeder. Afgørelsen vil endvidere blive truffet i overenstemmelse med de betingelser der gælder for TrendSafe pkt. 6.1-6.7.

6.3 Tilbagebetaling
    Såfremt du får medhold i en sag, efter at den er afgjort hos Trendsales Support, vil du få dine penge tilbage direkte fra Trendsales. Pengene vil blive tilbageført hurtigst muligt i sager vedrørende manglende modtagelse af varen. I sager om væsentlige mangler ved varen, returneres pengene når vi har modtaget dokumentation på at varen er returneret. Du vil modtage det beløb retur som du og din modpart i den pågældende sag har handlet for via Trendsales. Beløbet overføres til din brugerkonto og Trendsales indtræder herefter i pengekravet mod din modpart jf. pkt. 6.7 om ansvar. Der kan opstå tilfælde hvor både du og din modpart vil få medhold i sagen.

6.4 Sagstyper
    Pkt. 6.3 om tilbagebetaling, finder anvendelse uanset varens type eller handelspris.
    Dog skal sagen vedrøre:

Manglende modtagelse af salgsgenstanden
    Sager vedrørende væsentlige mangler der er til stede ved modtagelsen af salgsgenstanden
    Sager vedrørende kopivarer

Sager vedrørende skjulte mangler, der måtte opstå efter at varen er modtaget og taget i brug, er således ikke omfattet heraf.

6.5 Dokumentation
    Det påhviler dig som køber at bede om en forsvarlig forsendelsesform fra sælger, når I indgår handlen. Følgende takster er gældende:

Indleveringsattest ved forsendelse af en vare under 750 kr.
    Pakkekvittering ved forsendelse af en vare over 750 kr.
    Attest for indlevering af rekommanderet brev ved forsendelse af en vare over 2.000 kr.

Som sælger er du herefter forpligtet til at gemme dokumentationen for forsendelsen op til 120 dage efter at afsendelsen har fundet sted.

I sager vedrørende kopivarer, skal du som køber fremskaffe dokumentation for at der er tale om en uægte vare. Behørig dokumentation er i den forbindelse:

En skriftlig udfærdiget og underskrevet erklæring fra en autoriseret forhandler af det pågældende mærke
    Udtalelser fra www.mypoupette.com

6.6 Tidsfrister
    Pkt. 6.3 om tilbagebetaling, finder anvendelse når sagen er oprettet indenfor tidsfristen. Såfremt sagen vedrører manglende modtagelse af salgsgenstanden, skal sagen være oprettet senest 120 dage efter handlens gennemførelse via TrendsalesHandel.
    Ved sager vedrørende væsentlige mangler og kopivarer, skal sagen oprettes senest 1 måned efter varens modtagelse.

6.7 Ansvar
    Hvad enten du er køber eller sælger i en pågældende sag, er du forpligtet til at efterleve de afgørelser Trendsales Support træffer, efter at en sag er blevet eskaleret. Såfremt en afgørelse medfører et krav om tilbagebetaling, skal tilbagebetaling ske med det samme. I de tilfælde der er omfattet af pkt. 6.3 om tilbagebetaling, vil Trendsales straks tilbagebetale den part der får medhold i sagen, og efterfølgende indtræde i betalingskravet mod den part der ikke fik medhold. Manglende vilje til at efterkomme en afgørelse, kan medføre bortvisning fra Trendsales. Såfremt du er uenig i en afgørelse, kan sagen indbringes for en domstol. Du vil dog fortsat være forpligtet til at efterleve afgørelsen indtil sagen er endeligt afgjort ved en domstol."

• #14   27. dec 2011 Det der nok er mest interessant i dit tilfælde er nok punkt 6.7 Ansvar

Mvh Gitte

• #15   27. dec 2011 De fleste lader som regel handlen gå tilbage - men der er også sager derinde (jeg har hørt om), hvor en køber både vil have penge og varen!!

Men generelt set, så vil jeg mene, at svarer varen til det der står i beskrivelsen, så burde det være køber der tilgodeses.
    Køberne kan nogle gange være enormt emsige, og mener at varen er anderledes, end hvad der står i annoncen.

Jeg både køber og sælger derinde - og har da kun haft en halv-dårlig oplevelse.... en der mente den t-shirt jeg solgte var grå... men den var altså hvid. Det var den både da jeg købte den i butikken, og da jeg solgte den til hende.
    Hun kunne jo også se et billede, så jeg kunne ikke lige få øje på, hvor den pludselig skulle have skiftet farve henne....

• #16   28. dec 2011 Varen var som beskrevet, det er mine vare jeg sælger altid. Har som sagt aldrig haft dårlige oplevelser før nu og har kun haft tilfredse købere. Jeg ville gerne betale hendes penge tilbage, hvis varen slet ikke var som beskrevet, men det er den altså og derfor bliver jeg stædig, eftersom jeg har tilbudt at betale nogle af pengene tilbage og så kunne hun beholde ponchoen, men det vil hun jo ikke tage imod. Derudover har jeg ikke modtaget ponchoen endnu, hvis hun skulle have sendt den. smiley

Jeg ved godt de lukker min konto, det røre mig nu heller ikke. Men hvad kan de gøre udover det? Politianmelde mig? Beløbet jo under 500 kroner... Jeg synes det hele er meget overdrevet og dramatiseret. Selvfølgelig skal man have ret til at klage og have sine penge tilbage hvis varen slet ikke lever op til beskrivelsen. Men det gjorde min vare altså smiley

• #17   28. dec 2011 Jeg ved desværre ikke om de politianmelder dig, men tror det bestemt ikke..
    Trendsales er jo et firma, og kunne forestille mig, at hvis man skylder dem penge, så kan der komme renter og rykkergebyr på og i sidste ende måske ende i R.K.I Dette er ikke noget jeg ved med sikkerhed, kun noget jeg kunne forestille mig... Men håber da at i finder en mere fredelig løsning på det hele..

• #18   28. dec 2011 Synes bare det lyder vildt, når vi snakker om beløb under 500 kroner. Men ja ja, vi må se hvad der sker smiley

• #19   28. dec 2011 det jo ligemeget hvad prisen på varen er.. jeg havde squ bare fået varen retur også havde de fået pengene tilbage altså havde squ ikk gidet og gå så langt ud med dem slet ikk hvis det ikk er noget stort beløb.

• #20   28. dec 2011 Næ, men sådan er vi jo heldigvis så forskellige smiley

• #21   28. dec 2011 Er det ikke muligt at trendsale kan se og vurdere varen, så de kan se om den passer til beskrivelsen. Der er desværre nogle der altid skal brokke sig, og forventer helt nye ting, selv om det er brugt.
    Forhåbentlig har du alle beskeder endnu, jeg vil gå ud fra, at de kikker på, om køber har reklameret indenfor de 14 dage. Har du først hørt efter de 14 dage, har hun mistet retten til returret. Det er lidt en tåbelig lov, at private, der handler gennem disse sider, skal give returret. Normalt er handel mellem private jo som beset/modtaget.
    Jeg vil tro, hvis du taber sagen, at trendsale sender det til inkasso, hvorved beløbet jo bliver væsentlig større. De kan dog ikke sætte det i RKI, hvis der er tale om et så lille beløb.
    Det vigtigste er dog, at du protesterer og har gjort det fra starten af. Meget ofte drejer det sig jo om personer, der egnetlig bare har fortrudt, eller måske ikke kan passe varen. Det bedste er også,a t du selv har et billede fra salget, da der jo kan være sket skader efter købet.

• kathrine F
    kathrine F Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #22   24. apr 2013 Jeg vil også gerne vide, hvad der sker, hvis man ikke betaler tilbage. For der er også en, der vil have jeg skal betale penge tilbage, selvom jeg mener, at tasken ikke fejler noget..

Kommentér på:
Sag mod én på Trendsales

Annonce