{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

Din menu til nytår {{forumTopicSubject}}

Ja hvad skal i have til nytår? smiley

Vi skal have følgende:

Forret
Stegte kammuslinger med brocolli pure og dampede asparges med bacon

Hovedret
Glaseret lammekølle med hvidløg, rosmarin (glasering: sennep og akacie honning)
Bagte rodfrugter
Kartoffelkage
Rødvins sauce

Dessert
Brownies
Vanilie parfait
Frugt

og selvfølgelig kransekage

ALT er hjemmelavet smiley

Er meget spændt på den parfait! Den ligger nemlig i fryseren nu! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Din menu til nytår
  • #1   30. dec 2011 Vi skal være 8 mennesker og vi skal have raclette

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.036
    #2   30. dec 2011 Pudsigt - vi skal have næsten præcis det samme smiley
    Skift broccoli ud med pastinak og kammuslingerne med torsk.

God menu du har dig der smiley

• #3   30. dec 2011 Vi bliver kæresten og jeg.. Hunden og katten også ; )

Vi laver Tunhalløj på butterdej til forret, beuff stroganoff til hovedret, råcreme og frisk frugt til dessert og tarteletter med høns i asparges til natmad =)
    .. ja, vi bliver altid sultne igen senere *GG*

Kransekage spiser jeg ikke, og kæresten valgte bare at spise noget marcipankonfekt til champagnen kl 24; det bestemmer han jo helt selv; bare jeg får min champagne og cigar mens hunden og jeg kigger på raketter =)

• #4   30. dec 2011 vi skal have hjemmelavede burgere. Elsker det.

• #5   30. dec 2011 Lyder lækkert alle sammen *S*

Her hjemme står menuen på:

Forret: Annasringe m. hønsesalat pyntet med karse og bacon og flutes til

Hovedret: Krondyrmørbrad m, bagte kartfoler med almindelig smør og rørt smør med pikantost evt blot pikantost og med en wiskey sovs til.

Dessert: Crumble frugt tærte med økologisk vanilie is...har da osse lavet hjemmebagt kransekage som ligger på frys så den får den lækkere sejhed i skorpen ; )

...oooog hel masse slik og snacks ; )

• #6   30. dec 2011 http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_boern.php?id=23767

bare sådan noget halløj *GG*

• #7   30. dec 2011 vi er stået af det der ræs med at skulle dupere med Klub Lorry mad nytårsaften. Vi spiser som vanligt.

• #8   30. dec 2011 Stinne - det smager ganske fortrineligt *mmnnn*
    .. naturligvis en afprøvet opskrift, det siger sig selv =)

• #9   30. dec 2011 vi skal ha sushi til forret, grillet oksesteg til hovedret, og et eller andet lækkret til dessert ;9

• #10   30. dec 2011 Reiki:

Jeg kunne vildt godt tænke mig at smage sådan noget vildt, men der er bare ikke penge til det lige for tiden! (jeg rejser til kina onsdag, så har valgt at spare lidt :-D)

• #11   30. dec 2011 Forret.:

Reje cocktail.

Hovedret:

Fondue

Dressert:
    Is med chokosovs og vafler

Total trationelt hehe

• #12   30. dec 2011 også der købt chips og kransekage til senere

• #13   30. dec 2011 vi skal have forret med ved ikke hvad vi får som hovedret og dessert .

men til forret skal vi have røget dyrekølle med salat på et stykke ristet brød med noget speciel dressing og bacon

• #14   30. dec 2011 Igen, igen, igen i år hoast'er jeg nytårs-aften. smiley Men det er også lige sådan en aften jeg elsker at kokkerere... det sjove er jo gourmet maden. smiley

Vi bliver 4...
    mig, min veninde og 2 svenske venner.
    og 3 hunde. smiley

Vi skal have:

forret: kartoffel/porre suppe (egen selvopfundene opskrift) med en svampebruchetta ved siden af.

Hovedret: Krondyrkølle med både en solbærsovs og en enebær/balsamico sovs (i tilfælde af én af dem ikke smager godt).
    Dertil kartoffel medalje, bagte rodfrugter og Waldorf salat.

Dessert: nøddekurve med chokobund med vanilleis med chokostykker i pyntet med skovbær.

Senere: kransekage.

Alt sammen naturligvis hjemmelavet. Både kurve, is, suppe, kransekage osv osv. smiley

Temaet er forresten Taste of the Wild - with a twist of finesse. smiley

• #15   30. dec 2011 Karina:
    Jeg har det på samme måde, jeg ELSKER det!!

Desværre havde vi et vennepar som ikke forstod at det var "mig der bestemte herhjemme" (altså taget højde for at folk kan lide det osv) men de forstod ikke rigtigt at det er mig der laver maden herhjemme, så de meldte fanme fra! smiley

• #16   30. dec 2011 jeg spurgte lige mine gæster hvordan de har det med svampe, for havde egentlig planlagt at forresten skulle være en svampesuppe. Men der var én enkelt der ikke var så ilde med dem... så lavede forretten om til det den er nu.

Har lavet suppen og kommet den i fryseren, nøddekurvene er lavet og i en kagedåse vanilleisen er i fryseren og det samme er kransekagen...

jeg vil nemlig gerne have så meget tid som muligt med gæsterne. smiley

Jeg glæder mig så vildt.

Men har også allerede nu brugt så meget tid på nytårsmaden, at i aften står den på take-away. XD haha.

• #17   30. dec 2011 Jeg er alene hjemme med hundene. Skal have smørrebrød og så selvfølgelig kransekage, champagne, guf osv smiley

Ville gerne have 3 retters menu som jeg plejer, men gider ikke rigtig når jeg er alene hjemme smiley

• #18   30. dec 2011 Jah vi skal holde hos min søster men jeg kommer da og hjælper med og lave maden.. nu det jo sådan lige til for det selvlave mad.. jeg har valgt og lave noget let idag nemlig hamberryg med fløde kartofler så bliver det ikk nemmere og mega lækkert

• #19   30. dec 2011 Jeg ved det faktisk ikke. Vi skal være hos min søster og jeg ved ikke hvad hun har af planer. Men jeg tror at vi skal have hamburgerryg med grønlangkål som vi plejer. Og til dessert ved jeg at vi skal have chokolademousse.

• #20   30. dec 2011 Karina: Vi smutter også ud og spiser lige om lidt, men det er også fordi jeg rejser på onsdag, og skal være væk i dage (det længste min kæreste og jeg har været fra hinanden nogensinde smiley

Og det der kan laves i dag er blevet lavet...

... eller det passer ikke helt, de sidste portions brownies er netop på vej ud af ovnen smiley

• #21   30. dec 2011 Tjah, enten spiser jeg hos min søster og svoger, hvor der blilver serveret:

"Forret" - Mini toasts med "mast" avocado pyntet med krebsehale og herpå kaviar med wasabismag og en lille dusk dild.

Hovedret - Lækker dyreryg med div. godt tilbehør
    Desserten ved jeg ikke.

Bliver vi hjemme og hygger, står den på en rigtig god omgang rødvinsfondue smiley

• #22   30. dec 2011 vi skal have :

forret: tarteletter med høns

Hovederet: nytårs raket som er marineret svine filet, men hasselbagte kartofler og salat, hj mad brød

Dessert: is med sirup og vafler

snaks: chips, dip, juleslik mm

kl 24: champange og kransekage

ca. kl 2 oste kiks

• #23   30. dec 2011 Jeg har været syg helt op til jul, så orker ikke at lave noget. Derfor har vi bare bestilt højt belagt smørrebrød fra den lokale slagter ( jeg skal have tatar og roastbeef og en franser med blåskilmmelost) Ellersvar det min plan at lave:
    skaldyrsmousse med butterdejsstyker, en steg (okse, kalv eller vildt) med grønt, svampesauce og en slags kartofler samt noget kompot.. Dessert: crepe suzette m is og kransekage til midnat. - men det kan være jeg så har energi til at lave det til min fødselsdag til foråret smiley

• #24   30. dec 2011 Forret Bilinis med surprices ( det er nemlig ikke mig der laver dem )

Hovedret : Fondue

Dessert : chokoladefondant med vanlija is og friske skovbær..

Er spændt på at lave de kager ( efter blomsterbergs opskrift)

• #25   30. dec 2011 her er det bare mig og hundene

skal også ha hjemmelavet burger, vil egentlig også gerne ha noget dessert, men ved virkelig ikk hva det sku være

syns det lidt svært når det bare er mig selv der skal spise det

hvordan laver man råcreme, tænker at sådan en gang lækker frugt med chokolade stykker og råcreme ju egentlig ku være ret lækkert smiley

• #26   30. dec 2011 Jeg spiser råcreme med frugter smiley Ikke omvendt smiley Min mor plejer at lave det, så ved desværre ikke hvordan.

• #27   30. dec 2011 nu som medløber,
    ja lige prøcis MASSER af råcreme - hmmm mon ikk sådan noget kan købes færdigt egentlig?

• #29   30. dec 2011 Skal der ikke vanilje i ? smiley

• #31   30. dec 2011 Husk endelig vanille i råcremen smiley
    Æggemassen skal piskes helt luftig og næsten hvid, så der ikke er noget sukker der knaser, og så vender man flødeskummet forsigtigt i. Mums! smiley

• #32   30. dec 2011 -Her står den på 2 x grønlangkål min sønderjyske og kærestes fynske
    Hamburryg og kålpølser
    brune og hvide kartofler

Til desert er der fløderand med kirsebærsause

Resten af aften står den på konfekt (rester fra jul) masser af slik og chokolade, chips og dip

også lidt kransekage til midnat sammen med en god asti

• #34   30. dec 2011 Ulla: "indmaden"/frøene fra en vanillestang er altid bedst, men ellers kan vanillepulver eller-sukker sagtens bruges. essens er jeg ikke så vild med.

• #35   30. dec 2011 Vi skal have lakseburgere og chokoladelousse og så ellers riglige mængder chips og dip til aftenen :o) Vi er bare mig og kærsten og hundene -som skal have fyldte, frosne marvben og griseøre ;o))

• #36   30. dec 2011 Vi skal blot være 4 mennesker ( som vanligt ) og det er vores tur til at holde nytår og vi skal have ;

Laksetatar m rygeostecreme og stenbidderrogn
    Capacio på salatbund med cirton olie
    Kyllinge / kokossuppe
    Entrecote m pommes , grøn peber/ rødvinssauce, bagte tomater og grønne bønner
    Vanilje is m. varm hindbærsauce og chokoladerør

Irish coffe m kransekage og chokolade

• #38   30. dec 2011 vi skal spise hos mine mormor, så menuen er en overraskelse. Men hun laver altid lækkert mad, så godt det bliver det bestemt

• #39   30. dec 2011 men man bliver da helt sulten af den her tråd

• #40   30. dec 2011 Kennel Diamond:
    Jeg laver råcreme således (og den er bedre end bedstemors har jeg hørt!)

past. æggeblommer
    Vaniliestang
    Fløde
    Lidt sukker

og når det bare er til dig vil jeg lave det i denne målstok:

2 past. æggeblommer
    ½ vaniliestang (hvis du er glad for vanilie ville jeg tage en hel)
    1 spsk sukker
    1/4 fløde

Flæk vaniliestangen og tag kornene ud, kom lidt sukker på, og "mos" det sammen, så vaniliekornene skiller sig fra hinanden
    Æggeblommer, sukker og vanilien pisket hvidt og luftigt
    og fløden piskes til flødeskum (gerne lidt stift, da det bliver blødere når der kommer mere i)
    Vendes sammen og mmmmmh! smiley

• #41   30. dec 2011 super, mange takker
    laver den dobbelt da en gammel kollega jeg lige har snakket med kommer så vi ikk bare begge sidder alene smiley

• #42   30. dec 2011 jeg vil da helt sikkert gemme ideen med indbagt brie!! Den skal bruges til mit næste middagsselskab. smiley

• #43   31. dec 2011 Mig og hundene skal ned til Cavalier-Tossen herinde fra og hygge, så vi har i dag handlet ind til menuen smiley

Forret bliver ½ maine hummer med hvidløgs dressing og flute

Hovedret består af kalveculotte smurt ind i hvidløg, med flødekartofler, salat og hvidløgsflute

Dessert er droppet da vi ikke kan spise mere efter de første 2 retter *LOL*

Men til hygge senere er der indkøbt chips, dip, blandet slik og lidt chokolade :-))

Kransekage og champange er droppet da vi ikke kan lide det *GG*

Og så er der købt en masse kylling ind til at træne med hundene kl.24 så de ikke bliver for nervøse over larmen, det er jo Bazil`s første nytår smiley

• #44   31. dec 2011 Vi får vildsvin og isdessert.
    Vildsvin smager sååå godt o.o

• #45   31. dec 2011 Forret: Avocado med rejer.

Hovedret: Bøf, m. bagekartofler, hvidløgssmør, flute og salat.

Dessert: Friske frugter med creme.

Kl 24: Asti & kransekage smiley

Kommentér på:
Din menu til nytår

Annonce