1.252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Slankekur? Slankekur?

Ja det vist spørgsmålet der går igen og igen her for tiden smiley Og nu spørger jeg også

Sagen er, jeg har taget omkring 15 kilo på og jeg er altså ret lav og det gør det så meget værre.
Og jeg vil rigtig gerne af med de kilo igen.
Er der nogen af jer der kender en god og overskuelig slankekur? smiley
Det skal helst ikke være nogen man skal bruge mange penge på. Har ikke rigtig nogle penge at bruge smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slankekur?
  • #1   3. jan 2012 Lav din livsstil om istedet for.
    Det er for det første sundere for din krop og give er varrigt og længere vægttab.
    Eller er de magiske ord.
    Mere træning og motion
    Bedre og måske mindre potioner

• #2   3. jan 2012 Jeg gider ikke alle de der smarte slankekure, så jeg følger bare min sunde fornuft og spiser SUNDT smiley
    Drikker KUN vand og 2-3 liter dagligt!

Spiser riskiks med kylling og hytteost, spiser kylling, salat, bønner, brocoli, tomater, agurk, gulerødder osv osv altså MANGE grntsager, frugt og kylling fx.

Det er HELT forbudt for mig at spise rugbrød og hvidt brød ja alt brød!

• #3   3. jan 2012 Man kommer langt med små ting.
    Feks. at skifte meget af dit kød ud med kylling. Sluk tørsten i vand i stedet for juice, saftevand eller sodavand, Skru ned for potionsstørrelserne måske bytte en del af ris/pasta/kartofler ud med kogte eller bagte grøntsager.

• #4   3. jan 2012 Altså, planen er bestemt også at livstilen skal ligges om.
    Grunden til jeg ikke bare lige løber mig en tur er, jeg har nogle problemer med med mine led er løse og har nogle problemer med mit knæ, så det skal startes virkelig langsomt.
    Colaen er allerede skiftet ud med vand. Tænker mere over at nu har jeg ikke behov for at spise, istedet for at spise til jeg er overmædt.

Men vil gerne prøve en slankekur, ligesom for at speede det lidt op, men også for movitationens skyld.

• #6   3. jan 2012 Der er jo mange løsninger....

En af dem er, at holde øje med det, der hedder Glykæmisk indeks og spise mad, der har et lavt glykæmisk indeks.

Det er sukker, det handler om - altså kulhydrater. Og hvor let de omsættes.

Jo lettere de omsættes, jo værre for kroppen.

Ting som sukker, hvidt brød, hvide ris, pasta - og så videre er bandlyst, og man taber sig hurtigt, hvis man skærer alt det ud af sin kost.

• #7   3. jan 2012 Min mor var på en slanke kur engang som virkelig var god, hun måtte spise meget, mere end hun faktisk var sulten til.
    Men det var kød og salat og frugt hun måtte spise. Kartofler, ris, pasta og andet stivelse var skåret fra hendes måltider. og det virkede..

• #8   3. jan 2012 Ja, riskiks er meget, meget værre end rugbrød! Rugbrød sætter faktisk gang i forbrændingen med alle sine fibre (men det skal være med mange kerner; de sunde fedtstoffer i kernerne sætter også gang i fordøjelse og nedsætter blodsukker) - riskiksene sætter blodsukkeret i vejret og er med til at give vægtøgning, og så mætter de heller ikke særlig meget.

Proteiner og fibre er det allerbedste, hvis man vil ned i vægt! Rugbrød, æg, masser af grøntsager og magert kød samt mælkeprodukter er vejen frem. Men fedt (så længe det er af den sundere slags, som det, der er i avocado, nødder samt olivenolie osv.) er faktisk bedre end ris, pasta og kartofler - jeg taber mig pænt, selvom jeg spiser fedt, hvis bare jeg spiser efter det glykæmiske indeks og holder mig fra stivelse og søde ting.

• #9   3. jan 2012 P.S. Jeg har tabt mig 46 kg på den måde, så jeg ved, at det virker! ;o)

• #10   3. jan 2012 Balders moar - jeg kan heller ikke spise rugbrød men har ikke rodet så meget i at finde et alternativ.

Spiser det bare ikke - kun undtagelsesvis og så NYDER jeg det :o)

• #11   3. jan 2012 Haha... der er et mønster... Måske det ender med at der er polske aner i tavlen *GG*

• #12   3. jan 2012 Jeg kan ikke tåle rugbrød min mave bliver mega oppustet, så når jeg skifter det ud med riskiks og fjerner alt pasta, ris, brød m.m så taber jeg mig altså og får en fin flad mave - så for mig virker det fint smiley

• #13   3. jan 2012 Nemlig ulla..sku lige til at skrive det..ris er hurtige kulhydrater som man bliver mere sulten af i sidste ende..så er knækbrød langt bedre

• #15   3. jan 2012 Haha, præcis min tanke, Ulla! ;o)

• #16   3. jan 2012 Knækbrød er præcis ligeså hurtigt igennem systemet... selvom det er tørt, er det stadig smækfyldt med hvede...

• #17   3. jan 2012 Min søster har også skåret stivelse fra hvilket har virket meget godt for hende. Vil gerne gøre det samme, og alligevel er jeg så dum at spise nudler til morgenmad, fordi jeg er syg xD

• #19   3. jan 2012 Det kommer så lidt an på hvor man lægger vægten i kosten - på komplekse kulhydrater eller protein, Ulla..

• #20   3. jan 2012 http://www.saxo.com/dk/item/christian-bitz-arne-astrup-verdens-bedste-kur-hardback.aspx?categoryid=1101

Bogen er baseret på verdens største koststudie "diogenes", finansieret af EU med 130 millioner kroner.

Baseret på helt almindelige fødevarer.

Skrevet af Christian Bitz & Arne Astrup

• #21   3. jan 2012 CH..ikke desto mindre er det hvad min diætist anbefaler til mig fordi der er færre kulhydrater i end i alm. morgenmadsbrød smiley

• #22   3. jan 2012 tak for alle de gode svar smiley

• #23   3. jan 2012 du skal tag og tage kontakt til ddv og leve af deres opskrifter de er super kommer der selv har tabt næsten 9kg på 9 uger

Kommentér på:
Slankekur?

Annonce