{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Have fjernet maveskind i næste uge!! {{forumTopicSubject}}

Jeg var overvægtig p.g.a. PCOS, og efter jeg kom i behandling og på diæt, har jeg i løbet af 4 år tabt 46 kg - og har nu et ikke så pænt "forklæde" hængende.

Jeg fik en tid til operation sidst i marts, men i dag har de ringet og tilbudt mig operation i næste uge - indlæggelse torsdag d. 12. januar og ja, operation fredag d. 13. (godt man ikke er overtroisk!!).

Jeg havde lige indstillet mig på, at der var et par måneder til, så jeg er pludselig ret nervøs og ryster over det hele! Nu er det værste dog ved at lægge sig, og jeg ser så inderligt frem til at få det overstået; det er en frisk start på et nyt år! Jeg kan ikke huske at have haft flad mave - har ikke haft det siden jeg var en lille pige (har p.g.a. PCOS altid haft ekstra fedt på maven, selv da jeg sidst var normalvægtig), så det bliver noget af en omvæltning! Men selvfølgelig af den gode slags!

Men puha, jeg blev da lige lidt rundt på gulvet, da de ringede...

Erfaringer med operation for hængevom er velkomne - medmindre de gør mig endnu mere nervøse, selvfølgelig! ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Have fjernet maveskind i næste uge!!
  • #2   3. jan 2012 Der er en gruppe på Facebook med hudreduktioner - godt nok efter en gastric bypass, men det har i sig selv vel ingen betydning.

Den hedder Hudreduktioner efter GB hvis det er smiley der er en MASSE der har været igennem det, billeder og hvad ved jeg ...

held og lykke med det.

• #3   3. jan 2012 Uhh held og lykke, hvor bliver det dejligt at få det overstået smiley

• #4   3. jan 2012 Tusind tak skal i have! Jeg glæder mig også, til det er overstået!

C K H .: Jeg synes ikke, jeg kan finde gruppen nogen steder?

• #5   3. jan 2012 (link fjernet)

Ansøg mig, så prøver jeg at invitere dig smiley tror det er fordi at gruppen er lukket smiley

• #6   3. jan 2012 Jeg kan godt forstå du lige har fået dig et chok... :o)

Men hvor bliver det dog dejligt for dig!

Heldigvis har du nu ultrakort tid til at gå og være nervøs - og det er da skønt :o))

• #7   3. jan 2012 C K H.; tusind tak! Det prøver jeg lige :o)

Louise H: tak skal du have! Det har også været en sej kamp uden lige, og jeg kan knapt nok fatte, at jeg endelig er i mål!! Jeg var endda kun lige til forundersøgelse i begyndelsen af december, så pludselig er det gået stærkt, og det er lidt svært for mit hovede at følge med! ;o)

• #8   3. jan 2012 *CH* - ja, det er ikke længe at være nervøs i! Jeg skal nok bare have lidt adspredelse i mellemtiden - skal f.eks. have gjort rent efter julen! Der går nok også lige lidt, før jeg rigtigt kan gøre rent igen, så jeg må hellere være på forkant! ;o)

• #9   3. jan 2012 Louise H: jeg har spist efter det glykæmiske indeks, dvs. alt, hvad der forårsager en hurtig stigning i blodsukkeret, er bandlyst. Det gælder bl.a. ris, kartofler (med undtagelse af de helt nye), hvid pasta, hvidt brød, pastinakker, majs, meloner, ananas osv. osv.

Til gengæld er der frit valg på alle hylder mht. proteiner - mælkeprodukter, æg og kød samt masser af grønt. Som erstatning for ris bruger jeg spelt-, byg- eller rugkerner, men de skal være hele. Rugbrød fungerer jeg virkelig godt på - jeg spiser hver morgen et stykke rugbrød med spegepølse og agurk til et blødkogt æg. Det gælder om ikke at være for fedtforskrækket, når bare det er sundt, vegetabilsk fedt, men i stedet at holde sig fra alle de stivelsesholdige fødevarer.

Så har jeg gået mange, lange ture i godt tempo - og endelig har jeg givet mig tid! Og plads til at synde engang imellem; gør du din diæt for restriktiv, kan du ikke holde den i længden, og vægten kommer tilbage med et brag på et tidspunkt. Så der er ingen nemme genveje - det er om at klø på og være stærk :o)

• #10   3. jan 2012 Stort tillykke med det flotte vægttab og at du har fået bevilliget operationen

• #11   3. jan 2012 prøv mylooks.dk smiley der er massere af piger med erfaringer og historier fra diverse operationer. Den hjemmeside hjalp mig enormt meget da jeg selv skulle opereres. Der er også før og efter billeder osv smiley

• #12   3. jan 2012 og held og lykke forresten smiley

• #13   3. jan 2012 Tak skal i have! Og tak, Nad, det var jo lige den side, jeg skulle have fat i - rart med billeder, selvom jeg må sige, at de fleste af dem jo slet, slet ikke har noget i nærheden lige så meget hængemave som mig!! :oO

• #16   3. jan 2012 Basse; det vil jeg meget gerne have!! Jeg kan lige sende dig min emailadresse? :oD Jeg må også hellere huske at få taget nogle selv! Jeg fik en brystreduktion for 12 år siden, og i dag kunne det have været sjovt at have før- og efterbillederne, men det tænkte jeg ikke over dengang ;o)

Mht. madplan, så følger jeg ikke rigtigt nogen. Jeg spiser nok nogenlunde almindeligt, men skifter så bare nogle af tingene ud - f.eks. byg-, spelt- og rugkerner i stedet for ris, en sjælden gang spiser jeg fuldkornspasta osv. Og rugbrød spiser jeg stadig. Jeg er vel nok bare kreativ i et køkken, fordi jeg tilfældigvis også elsker at lave mad og at eksperimentere med det! ;o)
    Har faktisk overvejet at skrive en kogebog for PCO-piger! Jeg kender en meget dygtig kok, der måske ville samarbejde med mig - han ville se det som en god udfordring! ;o)

• #18   3. jan 2012 Er hermed gjort - det kan jeg godt forstå, ha ha! ;oD

Kommentér på:
Have fjernet maveskind i næste uge!!

Annonce