{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Raw food? {{forumTopicSubject}}

I morgen har min kæreste og jeg en lille date med en omgang Raw food.

Vi har fået en smartbox til noget Sundt&Grønt og skal på Råbar i Århus.

og nu får i den råt (haha) for usødet - jeg er mildest talt skeptisk!

Når jeg læser om en burger af - dehydreret brød, grøntsags bøf med rå chips, rå mayo og rå ketchup..
jaa så er det ikke "Mmmmm" jeg tænker.
Men måske er det fint jeg forventer det værste, for så kan jeg da nærmest kun blive positivt overrasket hehe

Jeg er jo ret så glad for kød og ved bare slet ikke lige hvad jeg skal forvente..

Har I prøvet det? Hvad er jeres erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med Raw food?
  • #1   6. jan 2012 Det var enten det - eller en salat med økologisk saft i Randers.

Så besluttede vi at det andet var anderledes og en salat kan vi altid få.

Jeg kan vel finde en Sunset et sted bagefter hvis jeg ikke synes det er mig haha

• #2   6. jan 2012 Raw Food er hamrende lækkert - Glæd dig til kagen ;o)

Ok nogle raw food 'måltider' er ret usle og forsimplede. Men dem kan man jo bare springe over =) Kagerne er klart det bedste! :b

- Og så får man et ekstra energi pift af det.

• #3   6. jan 2012 Jeg har prøvet det en gang for meget!
    Men smag og behag smiley
    Altså jeg behøver nu ikke kød, men kan godt li' tilberedt mad:)

• #4   6. jan 2012 Har smagt en grøntsagslasagne på en raw food bar her i Kbh og det var altså UTROLIGT LÆKKERT smiley Min mandlige chef har tabt sig 10 kg på kun at spise raw food i en 1½ måneds tid(så skal man også have råd til det) men jeg har kun hørt positivt om det smiley

• #5   6. jan 2012 Vi er kødspisere med alt hvad der hører til! smiley Men Raw kagerne er lækre! Vi laver tit blåbærkagen, og chokoladekagen, som er en udfordring for alle chokoladespisere! Den er ret bastant! smiley De er rigtig lækre!

• #6   6. jan 2012 Altså jeg glæder mig at prøve det - og det lyder da til jeg skal huske at få mig en kage til dessert smiley

Er det rigtigt at maden er helt kold når man får det?

• #7   6. jan 2012 Jeg gad godt prøve kagerne - men det meste tørrede frugt må jeg ikke få, især dadler og figner er det allerværste for mig... Øv... Mon der findes rawfood-kager uden de ting? Måske med tørrede abrikoser, som jeg godt må få. Hvis der er nogle eksperter herinde, der ved det? ;o)

Men maden... nej, jeg skal have mine proteiner! Ellers ville jeg bestemt ikke fungere!! Mange af tingene ville være lækre, hvis der var lidt kød og mælkeprodukter i ;o)

• #8   6. jan 2012 ER kødspiser, til tider vegetar, nogle gange veganer og andre gange råveganer i kortere eller længere perioder.

Råvegeansk mad kan være helt igennem fantastisk, såvel som tilberedt mad og kød kan være det.. Kan slet ikke forstå man er så skeptisk:-)

Men giver de andre, der ved noget om det, ret... - Desserterne og kagerne er noget af det mest fantastiske! - En af mine andre favoritter indenfor det råveganske er tomatsovs (med bunker af krydderurter, der virkelig smager igennem, når de ikke er tilberedt) på "spaghetti" lavet af enten squash, søde kartofler eller gulerødder.

Se evt i mit madalbum - tror det er sidst i albummet - der er billeder af flere både veganske og rå-veganske retter... - og det smagte fantastisk - og det syntes mine kød-ædende venner, jeg serverede det for også:-)

Det er vel lidt det samme som for mange år siden, hvor ingen havde smagt shawarma endnu - der var det da også noget "farligt" noget med alle de krydderier og underlige ting.

Og selvfølgelig findes der da også råvegansk mad, der smager af bæ, såvel som mange kødretter smager af bæ

• #9   6. jan 2012 Therese;

Vil tro dadler oftest er det, der bruges som sødemiddel - det gør jeg i hvert fald selv, men ellers kan det sagtens laves med rosiner og abrikoser - dog er abrikoser ikke helt så søde...

-I øvrigt er der da ingen grund til ikke at kombinere det rå med så meget andet - om det så er kød eller mælkeprodukter - hvis man laver det selv altså, for det vil de nok alligevel ikke på de råveganske restaranter:-)

• #10   6. jan 2012 Ved intet om det, heldigvis smiley

• #11   6. jan 2012 ej men, andre ting end frikadeller og flæskesteg er altså ikke farlige...

-Slet ikke fordi jeg er negativ, men kan slet ikke se hvad der gør, at så mange folk er så bange for det, eller synes det lyder forfærdeligt?

• #12   6. jan 2012 Bange for det ?? Næh nej du, men jeg syntes ikke det ser godt ud og det er ikke noget jeg ønsker at smage.

• #13   6. jan 2012 Rikke

Det er blot fordi flere folk har skrevet at de "heldigvis" ikke har smagt det, som om det skulle være noget farligt:-)

Jeg synes slet ikke alle skal mene det....

Synes bare spektret af mad spænder så vidt, at alle jo spiser rå i en eller anden form - om det så er den sædvanlige salat med iceberg, agurker og tomater, der er rå - eller om det er guacamole, gammeldags gulerodssalat, salat generelt, friskpresset juice etc.

Rå mad er ligeså nuanceret som alt muligt andet, så at afskrive råt som noget utiltalende, virker bare lidt spøjst!

Noget andet er måske livsstilen, som nogle finder utiltalende, men det er også ai-ok at folk ikke har lyst til det - det vil jeg heller ikke selv - kan nemlig godt lide tilberedt mad!

• #14   6. jan 2012 Ja jeg spiser jo masser af andet råt - salat og alt muligt grønt.

Men dette her er jo tilberedt - i en forstand...
    Det er måske ikke stegt, kogt osv - men det er dehydreret, tørret eller lign.

Og så.. er det måske også min forventning til ordet "burger"...
    Jeg kan godt regne ud at det ikke vil smage af det jeg forbinder med ordet.. og det er lige med at narre mit hoved til at synes det er helt okay smiley

• #15   6. jan 2012 Jeg skriver heldigvis, for det er ikke noget jeg ønsker at smage smiley

• #16   6. jan 2012 Min største skepsis m.h.t. rå mad er, at mange krydderier kræver opvarmning for overhovedet at smage af noget og så elsker jeg stegeskorpe på stort set alt *GG* Men der er sikkert mange retter som sagtens kan laves ved tørring (dehydrering med eller uden tryk) - f.eks skinke og tørfisk :o))........... Gå ind med åbent sind og bestil noget, som ikke skal forestille en efterligning af det vi plejer at spise (f.eks. dehydreret burger) men prøv nogle af deres specialiteter. Ligesom når man er i udlandet og prøver noget man aldrig har smagt før - også selvom det viser sig at være rotte eller oppossum *GGGG*

• #17   7. jan 2012 Miemiv;
    Der er nemlig mange krydderier, der ikke kan komme til sin ret i rå tilstand - mens andre så til gengæld bliver bedre rå:-)

-og som der også bliver nævnt skal man ikke forestille sig at spaghetti med kødsovs i en råvegansk udgave smager af spaghetti med kødsovs:-)

• #18   7. jan 2012 Lige et link til en lækker restaurant - den er vegansk/råvegansk - de råveganske opskrifter er primært nederst på siden - uanset om man har lyst til at spise det eller ej, så er det da flot:-)

http://www.lamanoverdeberlin.com/gallery_english.html

• #19   7. jan 2012 Nu kan jeg ikke selv vælge, for gavekortet gælder til burgeren smiley
    Men det bliver da sikkert godt - om ikke andet anderledes. Og så kan jeg da sige jeg har prøvet det smiley

• #20   7. jan 2012 Rie; jeg må desværre heller ikke få rosiner - måske hvis man kombinerede tørrede abrikoser med lidt agavesirup for at give den rigtige sødme? Man kan da i hvert fald prøve sig frem! ;o)

• #21   7. jan 2012 Puha jeg ville jo dø hvis det var mig.. Jeg kan ikk lide salat eller grønt.. Nææh nej jeg er squ kød æder med alt hvad det indebærer..

• #22   8. jan 2012 Iøvrigt elsker jeg tartar, så skulle jeg have sådan en burger, ville jeg nok foretrække HELT rå fremfor en dehydreret tingest smiley

• #23   8. jan 2012 Så har jeg været afsted - og ja.. hvad jeg kan sige..
    Tak for mad - det smagte... helt godt faktisk!

Er meget positivt overrasket! Og slet ikke skræmt væk!

Det jeg var mest overrasket over var mætheden - jeg var mæt nærmest resten af dagen!

Og sikke noget lækkert brød.. dehydreret hørfrø brød kan da bare anbefales!

Så det er nok ikke sidste gang jeg besøger Råbar smiley

Kommentér på:
Erfaringer med Raw food?

Annonce