Erfaringer med Raw food? {{forumTopicSubject}}
I morgen har min kæreste og jeg en lille date med en omgang Raw food.
Vi har fået en smartbox til noget Sundt&Grønt og skal på Råbar i Århus.
og nu får i den råt (haha) for usødet - jeg er mildest talt skeptisk!
Når jeg læser om en burger af - dehydreret brød, grøntsags bøf med rå chips, rå mayo og rå ketchup..
jaa så er det ikke "Mmmmm" jeg tænker.
Men måske er det fint jeg forventer det værste, for så kan jeg da nærmest kun blive positivt overrasket hehe
Jeg er jo ret så glad for kød og ved bare slet ikke lige hvad jeg skal forvente..
Har I prøvet det? Hvad er jeres erfaringer?
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Så besluttede vi at det andet var anderledes og en salat kan vi altid få.
Jeg kan vel finde en Sunset et sted bagefter hvis jeg ikke synes det er mig haha
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
Ok nogle raw food 'måltider' er ret usle og forsimplede. Men dem kan man jo bare springe over =) Kagerne er klart det bedste! :b
- Og så får man et ekstra energi pift af det.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.158
Men smag og behag
Altså jeg behøver nu ikke kød, men kan godt li' tilberedt mad:)
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.023
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 136
mar 2007
Er det rigtigt at maden er helt kold når man får det?
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 653
Men maden... nej, jeg skal have mine proteiner! Ellers ville jeg bestemt ikke fungere!! Mange af tingene ville være lækre, hvis der var lidt kød og mælkeprodukter i ;o)
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Råvegeansk mad kan være helt igennem fantastisk, såvel som tilberedt mad og kød kan være det.. Kan slet ikke forstå man er så skeptisk:-)
Men giver de andre, der ved noget om det, ret... - Desserterne og kagerne er noget af det mest fantastiske! - En af mine andre favoritter indenfor det råveganske er tomatsovs (med bunker af krydderurter, der virkelig smager igennem, når de ikke er tilberedt) på "spaghetti" lavet af enten squash, søde kartofler eller gulerødder.
Se evt i mit madalbum - tror det er sidst i albummet - der er billeder af flere både veganske og rå-veganske retter... - og det smagte fantastisk - og det syntes mine kød-ædende venner, jeg serverede det for også:-)
Det er vel lidt det samme som for mange år siden, hvor ingen havde smagt shawarma endnu - der var det da også noget "farligt" noget med alle de krydderier og underlige ting.
Og selvfølgelig findes der da også råvegansk mad, der smager af bæ, såvel som mange kødretter smager af bæ
apr 2007
Vil tro dadler oftest er det, der bruges som sødemiddel - det gør jeg i hvert fald selv, men ellers kan det sagtens laves med rosiner og abrikoser - dog er abrikoser ikke helt så søde...
-I øvrigt er der da ingen grund til ikke at kombinere det rå med så meget andet - om det så er kød eller mælkeprodukter - hvis man laver det selv altså, for det vil de nok alligevel ikke på de råveganske restaranter:-)
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.205
apr 2007
-Slet ikke fordi jeg er negativ, men kan slet ikke se hvad der gør, at så mange folk er så bange for det, eller synes det lyder forfærdeligt?
aug 2008
apr 2007
Det er blot fordi flere folk har skrevet at de "heldigvis" ikke har smagt det, som om det skulle være noget farligt:-)
Jeg synes slet ikke alle skal mene det....
Synes bare spektret af mad spænder så vidt, at alle jo spiser rå i en eller anden form - om det så er den sædvanlige salat med iceberg, agurker og tomater, der er rå - eller om det er guacamole, gammeldags gulerodssalat, salat generelt, friskpresset juice etc.
Rå mad er ligeså nuanceret som alt muligt andet, så at afskrive råt som noget utiltalende, virker bare lidt spøjst!
Noget andet er måske livsstilen, som nogle finder utiltalende, men det er også ai-ok at folk ikke har lyst til det - det vil jeg heller ikke selv - kan nemlig godt lide tilberedt mad!
mar 2007
Men dette her er jo tilberedt - i en forstand...
Det er måske ikke stegt, kogt osv - men det er dehydreret, tørret eller lign.
Og så.. er det måske også min forventning til ordet "burger"...
Jeg kan godt regne ud at det ikke vil smage af det jeg forbinder med ordet.. og det er lige med at narre mit hoved til at synes det er helt okay
aug 2008
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
apr 2007
Der er nemlig mange krydderier, der ikke kan komme til sin ret i rå tilstand - mens andre så til gengæld bliver bedre rå:-)
-og som der også bliver nævnt skal man ikke forestille sig at spaghetti med kødsovs i en råvegansk udgave smager af spaghetti med kødsovs:-)
apr 2007
http://www.lamanoverdeberlin.com/gallery_english.html
mar 2007
Men det bliver da sikkert godt - om ikke andet anderledes. Og så kan jeg da sige jeg har prøvet det
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 653
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.328
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
mar 2007
Tak for mad - det smagte... helt godt faktisk!
Er meget positivt overrasket! Og slet ikke skræmt væk!
Det jeg var mest overrasket over var mætheden - jeg var mæt nærmest resten af dagen!
Og sikke noget lækkert brød.. dehydreret hørfrø brød kan da bare anbefales!
Så det er nok ikke sidste gang jeg besøger Råbar
Erfaringer med Raw food?