17. apr 2009 Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.046
STORE prob. efter rodbehandling......... STORE prob. efter rodbehandling.........
Jeg fik for ca. et halvt år siden rodbehandlet en kindtand da tandlægen så et stort hul i den. Det gik ok de første 10 dage men så begyndte det at gøre ondt når jeg fik noget varmt på den, dvs når jeg drak the eller spiste varm mad.
Nå, så fjernede hun plomben igen og fyldte på ny. Samme resultat og i går fik jeg så IGEN boret plomben ud og i med en midlertidig fyldning som skal sidde i i 2 uger.
Nu har jeg bare s.... ondt i hele tanden konstant, kan ikke tygge sammen eller børste den, men kan nu godt drikke og spise varmt!!!!
Hvad fanden går der galt og kan nogle derude nikke genkendende til denne behandling af en før så smertefri tand?
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.855
apr 2009
Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.046
Jeg ved godt at der kan gå lidt tid før den falder til ro, men jeg er bare så træt af det her...
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 56
Da jeg endelig tog mig sammen for at skifte, så var 3 af mine nerve rødder betændt og måtte skæres væk.
Det var en dyr og hård operation, men idag har jeg ingen problemer
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 113
Når man rodbehandler en tand er det et forsøg på at redde tanden, men a og til er der nogen der er umulige at redde. Men man kan tage et røntgen billede af tanden og se om der er noget på roden. Men en rodbehandlet er en svagere tand som nemmere knækket og flækker. Et bud kunne være at tanden simpelhen er flækket hele vejen igennem, har set det flere gange.. Der mærker patienterne også kulde og varme da der jo er adgang helt ned til knoglen. For når den er rodbehandlet kan du ikke mærke noget i selve tanden. Man kan desværre ikke se en revne på et røntgenbillede:(
Er den for høj når du tygger? For det kan man også få tandpine af hvis den hele tiden bliver irreteret
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Det skulle jeg have gjort fra start af, så havde jeg godt nok sparet en del penge.....
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 644
apr 2009
Jeg har lige fået aftensmad og det er ok, bare jeg holder maden væk fra tanden. Kan sgu ikke en gang tygge i et stk ananas!!
Første gang hun lavede tanden gav jeg 4000 kr så lysten til at betale ydeligere er IKKE til stede.:)
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 113
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 93
Jeg har fået lavet en rodbehandling, hvor der var 3 nerver og 1 af dem snoede sig som et S, så den var svær og komme ned i med en fil...
Men ja, som Heidi Brøchner også skriver, kan det også være at tanden har en revne, også skal den desværre rykkes ud, da den ikke er til og rede..
apr 2009
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 93
STORE prob. efter rodbehandling.........