3.521 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

STORE prob. efter rodbehandling......... STORE prob. efter rodbehandling.........

Jeg fik for ca. et halvt år siden rodbehandlet en kindtand da tandlægen så et stort hul i den. Det gik ok de første 10 dage men så begyndte det at gøre ondt når jeg fik noget varmt på den, dvs når jeg drak the eller spiste varm mad.
Nå, så fjernede hun plomben igen og fyldte på ny. Samme resultat og i går fik jeg så IGEN boret plomben ud og i med en midlertidig fyldning som skal sidde i i 2 uger.
Nu har jeg bare s.... ondt i hele tanden konstant, kan ikke tygge sammen eller børste den, men kan nu godt drikke og spise varmt!!!!

Hvad fanden går der galt og kan nogle derude nikke genkendende til denne behandling af en før så smertefri tand?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  STORE prob. efter rodbehandling.........
  • #1   13. jan 2012 Hvis der er rodbehandlet skulle der jo ikke være noget nerve tilbage - eller hyr?

• #2   13. jan 2012 Hm, jeg tænker bare at tanden nu er udboret hele 3 gange og nu gør den satme ondt hele tiden....det er vist en hård behandling for en tand.
    Jeg ved godt at der kan gå lidt tid før den falder til ro, men jeg er bare så træt af det her...

• #4   13. jan 2012 Har du fået taget rønken, for at se om der kan være noget betændelse der ikke er kommet ud, eller har bredt sig. Jeg har selv haft store problemer i lidt over 1 år, og gik flere gange til tandlægen uden held.

Da jeg endelig tog mig sammen for at skifte, så var 3 af mine nerve rødder betændt og måtte skæres væk.
    Det var en dyr og hård operation, men idag har jeg ingen problemer

• #5   13. jan 2012 Hej
    Når man rodbehandler en tand er det et forsøg på at redde tanden, men a og til er der nogen der er umulige at redde. Men man kan tage et røntgen billede af tanden og se om der er noget på roden. Men en rodbehandlet er en svagere tand som nemmere knækket og flækker. Et bud kunne være at tanden simpelhen er flækket hele vejen igennem, har set det flere gange.. Der mærker patienterne også kulde og varme da der jo er adgang helt ned til knoglen. For når den er rodbehandlet kan du ikke mærke noget i selve tanden. Man kan desværre ikke se en revne på et røntgenbillede:(
    Er den for høj når du tygger? For det kan man også få tandpine af hvis den hele tiden bliver irreteret smiley Men synes også du skal ringe til din tandlæge på mandag:) pøj pøj med den:)

• #7   13. jan 2012 åh var igennem et helvede med min ene tand, den var også rodbehandlet, men begyndte at drille igen, rodspidserne var meget betændte og endte med at få den trukket ud.

Det skulle jeg have gjort fra start af, så havde jeg godt nok sparet en del penge.....

• #8   13. jan 2012 Har lige haft samme problemer med en tand bortset fra rodbehandlingen. Der var betændelse nede under tanden og den gjorde også konstant ondt og kunne heller ikke tygge sammen eller noget som helst. Har endelig fået hevet den ud og det var det bedste jeg har gjort

• #9   13. jan 2012 Der er taget ca. 4 røntgen billeder, det sidste i går som ikke viste at der var noget galt.
    Jeg har lige fået aftensmad og det er ok, bare jeg holder maden væk fra tanden. Kan sgu ikke en gang tygge i et stk ananas!!
    Første gang hun lavede tanden gav jeg 4000 kr så lysten til at betale ydeligere er IKKE til stede.:)

• #10   13. jan 2012 Få hende til at tjekke højden på fyldningen:-)

• #11   13. jan 2012 Det kan også være at tandlægen ikke kan finde alle nerverne, så der gemmer sig en med betændelse... eller at en af nerverne kan være svær og komme ned i..
    Jeg har fået lavet en rodbehandling, hvor der var 3 nerver og 1 af dem snoede sig som et S, så den var svær og komme ned i med en fil...

Men ja, som Heidi Brøchner også skriver, kan det også være at tanden har en revne, også skal den desværre rykkes ud, da den ikke er til og rede..

• #12   13. jan 2012 Jeg vil godt nok blive mere end sur hvis min tand skal ud da det eneste som den fejlede fra start var et hul!!

• #13   15. jan 2012 ***Pragtblanding***Nuga*** * - så er det åbenbart et hul der ikke er blevet opdaget i tide, for ellers ville det ikke ende i en rodbehandling.. Men snak med din tandlæge..

Kommentér på:
STORE prob. efter rodbehandling.........

Annonce