{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.194 visninger | Oprettet:

gode snacks ? {{forumTopicSubject}}

jeg prøver jo at tabe mig lidt, men er såååå sulten om aftenen og så ryger der jo tit en masse skidt ned smiley

så er der nogle der har nogle gode ideer ti lhvad jeg kan lave af sundt og spise, når hyggesulten melder sig om aftenen...

udover at æde grøntsager for så spændende smager det heller ik smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode snacks ?
  • #1   16. jan 2012 Nu ved jeg godt det er grøntsager.. MEN..

    gulerods og agurkestænger med holiday dip smiley MHMM!! (husk dog at det skal være 6% cremefraiche også i små mængder) smiley

    Ellers er jeg selv stor tilhænger af de økologiske riskiks de har i fakta smiley Og de koster kun 5 kr smiley

    Ellers kan du jo lave frugt skål med forskellige frugter i, ananas, melon, æble, kiwi, druer, appelsin smiley alt muligt..

    OG HUSK DET STORE GLAS VAND NÅR SULTEN MELDER SIG! smiley
    Held og lykke smiley


  • #2   16. jan 2012 frugtsalat med cheasy youghurt med vanilie - knækbrød med hytteost og tomat - hvis det er sødt, så nellie dellies - men pas på, de giver luft i maven hvis du spiser for mange smiley


  • #3   16. jan 2012 hmm kan båd eli sødt og salt så det er mig ligemeget smiley

    har prøvet med peberfrugt, gulerod og agurk og dip, men jeg eeelsker dip så der kommer ok godt på stykkerne smiley

    men har faktisk noget creme fraice stående i køleskabet.. og gulerødderne er ude på altanen... så tro rjeg lige jeg snupper lidt af det idag smiley

    hvad med sådan noget tørret frugt er det okay? eller kan man selv lave frugtstænger uden for meget sukker?


  • #4   16. jan 2012 har købt en masse knæk brød, de var lige på tilbud , men det blev med harvati ost... knap så godt.. hytteost kan jeg ik lide, men skal nok tage en at de mere fedtfattige smøre oste måske istedet..

  • #5   16. jan 2012 tørret frugt er okay, i SMÅ mængder.. Der er ret meget sukker i..

    Men hvad med at prøve noget anderledes frugt?

    Eller smoothie?


  • #6   16. jan 2012 Lav dip af:

    Avocado
    Hvidløg
    Citronsaft
    salt og peber.. Så slipper du for creme fraicen =)


    Skal ting sødes, så brug honning.. frugt med acasiehonning er SÅ lækkert *mmnn*

    Nødder feder ikke som mange tror, det har jeg lige læst i en artikel =)


  • #7   16. jan 2012 Men frugtsukker er jo SUNDT, det er ikke som unaturligt tilsat sukker, det skal vi lige huske =)



  • #8   16. jan 2012 er ikke rigtig til trøfler....

    og heldigvis siger kager generelt mig heller ik noget, det er mere chips og mørk chokolade og dip

    ang smoothie hvad er det så for nogle hindbær man ikke må bruge, for regner med at købe de frosne til det..

    har ellers holdt mig fra nødder netop pga de feder... men det gør de så ik alligevel?? (mmmhhh saltede peanuts.....hehe
    )



  • #9   16. jan 2012 Saltede nødder... Salten bilder jo, så måske vi skal holde os til de neutrale ; )

    Eller med chili eller carry, det sætter gang i forbrændingen =D

    Men nødder i sig selv feder ikke, så bare spis løs =)

    Kanel skulle virke "trang-til-sødt-nedsættende", det er også værd at tage med =)


  • #10   16. jan 2012 Du kan købe sådan nogle smoothie frugt poser smiley Der er lige til en omgang smoothie, og sådan en pose med 3-4 små poser koster 15 kr i fakta (det er på frost) og fåes med forskellige smage smiley

  • #11   16. jan 2012 Og den helt mørke suddelade (70%) må man gerne spise, det er faktisk sundt for kroppen... Jepp, også kaffe, det har jeg OGSÅ læst =D

  • #12   16. jan 2012 Indica : så ku det være det sku prøves, er ret sikker på kæresten vi lspise dem ellers smiley

    Nina : ja æv æv elsker de saltede og popcorn med masser af salt... går mandler ind under nødder ? dem jeg bsyntes bedst om er nemlig mandler og paranødder

    Molly : ej det vidste jeg ik man ku, det vil jeg da lige se om jeg kan finde, har nemlig ik lavet det rigtig for sys hurtigt det blir dyrt at købe ind til


  • #13   16. jan 2012 Jeg køber de der knorr-koppen med supper. I sådan en portion er der godt 100 kcal og den mætter altså.
    Ellers synes jeg en portion cheasy frugtyoghurt også stiller lidt lækkersulten.
    Jeg spiser tørret frugt i mindre mængder - jeg ved de indeholder meget frugtsukker men de kan virkelig stille min sliktrang - især figner!
    I Netto har de sådan nogle saltede poppede majskerner - de er ikke super sunde men heller ikke usunde som chips, så en lille håndfuld af dem kan man sagtens tillade sig. Føtex har noget salattopping som er noget poppet ris med chili på. De er stærke og helt forrygende.


  • #14   16. jan 2012 har også læst at hel mørk chokolade er okay og kaffe også, drikker dog kun kaffe når der er gæster

  • #15   16. jan 2012 Og dip (med cremefraice) kan du sagtens skovle ind hvis der er rigeligt med hakket chili i =)

    For at få de stakkels 10 gram suddelade til at "holde" til en god snack, så hak den med nødder, og stø den over yoghurt..

    Eller lav muslibarer, de kan laves ganske sunde og mættende =)


  • #16   16. jan 2012 de der knorr supper var jeg vild med en overgang, så nu kan jeg ik rigtig klare dem mere haha...

  • #17   16. jan 2012 ku godt tænke mig at lave müsli barer, det er lige noget for mig smiley

    chilli er jeg ik så god til... alt for stærkt, det samme med karry

    tamari nødder aner jeg ik hvordan de ser ud...sys ik lige jeg genkender navnet ihvertfald


  • #18   16. jan 2012 Kanel er også godt... bare du ikke blander op med en masse sukker, det skal være "råt" =)

  • #19   16. jan 2012 Når jeg VIRKELIG bliver sukker sulten(for jeg er også på kur) spiser jeg en LILLE portion havregryn med skummetmælk, rosiner og KANEL...kanel skulle efter sigende stabilisere blodsukkeret, og jeg må sige at det virker smiley

    Ellers snacker jeg i ananas, jordbær, æbler, pomelo, mandler


  • #20   16. jan 2012 Jeg ville varmbehandle alle frosne hindbær med mindre de var fra min egen have.

    Fra Fødevarestyrelsens hjemmeside:

    De nye regler medfører, at frosne hindbær skal varmebehandles i minimum et minut ved 100 grader celcius, inden de anvendes som fødevare eller som ingrediens i en fødevare. Reglerne forventes at træde i kraft i løbet af sommeren 2012, da der skal overholdes særlige procedurer, når man indfører nationale bestemmelser. Indtil da vil fødevarekontrollen overfor fødevarevirksomhederne understrege vigtigheden af, at følge Fødevarestyrelsen anbefaling om varmebehandling af frosne hindbær.

    Det gælder dog kun for stor køkkener osv...men alligevel ville det være surt at ende på potten pga lidt frosne hindbær.


  • #21   16. jan 2012 Netto har lige nu riskager med paprika eller sourcreme & onion smag.
    I Lidl kan man købe riskager med ostesmag.
    Man kan naturligvis ikke rå æde af dem, da der er flere kalorier i dem end dem uden smag. Men de smager så man snyder hjernen til at tro at den har fået chips.


  • #22   16. jan 2012 ej der er bare ikke noget mere ulækkert end riskager *GG*

    Det er så heller ikke et problem for mig, jeg er supergode venner med mit stofskifte, og har aldrig været på slankekur... Men riskager ville jeg ikke byde nogen, det er simpelthen sååå tamt haha ; )

    (og nej, jeg nedgør ikke dem der spiser dem, de er bare såååå triste i min verden, så hellere frugt og grønt *GG*)


  • #23   16. jan 2012 Frankly my dear.... I couldn´t agree more! .. og så har jeg en BEDRE grund til at hoste støv op ved synet af sådan en sølle "kiks" *GG*

  • #24   16. jan 2012 hey riskager er godt, har altid elsket riskager smiley

  • #25   18. jan 2012 Det er korrekt at der er ca. 100 kcal. i 2 riskiks. I dem med smag.
    Lidt mindre i dem uden.
    Men det er jo ikke noget man skal køre ind i uanede mængder.
    Det vigtigste ved enhver "kur" eller kostomlægning er jo at finde det som passer til den enkelte.
    Og mig passer riskiks helt fint. Jeg kan altid have noget i skrivebordsskuffen som trods alt er bedre end kagen de andre guffer.
    Spiser jeg en enkelt af dem med f.eks. paprikasmag så kan jeg "snyde" mig selv til en fornemmelse af at have spist lidt "ulovligheder" og undgår at købe chokolade når jeg er ude at handle efter arbejde eller ryge i chips posen når jeg sidder foran tv'et.
    Og så er 50 kalorier givet godt ud - i min verden.



Kommentér på:
gode snacks ?

Annonce