Madam Skrald - affaldssortering {{forumTopicSubject}}
Tilsyneladende skal jeg fra april til at have sådan en madam skrald affaldsbeholder i stedet for en del af storskraldsordningen. Den er indrettet med 4 rum til plastic, papir, metal og glas.
Det er sådan set fint nok, men hvordan i hulan får I andre med sådann ordninger plads til at sortere tingene FØR de ender i beholderen? Papir og glas har jeg en skuffe og et skab til i forvejen, men konservesdåser, plasticbakker og den slags plejer jo at ryge i den almindelige skraldespand. Jeg har ret svært ved at se for mig, jeg skal have plads til 3 skraldespande og chancen for, jeg kommer ud til beholderen med hver en dåse o.lign. efterhånden som det skal smides ud, er nok ca lig 0.
Gode fifs til, hvordan I gør (gerne med billeder) modtages med tak
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Må man i det hele taget smide konservesdåser i den almindelige skraldespand? Det troede jeg faktisk det var slut med for mange år siden.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
Mon ikke du kan finde noget om det på din kommunes hjemmeside, det kan vi. Vi får også hver år en folder og affald og genbrug.
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.271
her skal mælkekartonger vaskes for de smides til pap , men det gør jeg jo altid i forvejen pag lugt osv...
skyller altid hermentikkdåser før de smidesud
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Jeg har klodskasser - 1 til papir, 1 til plastic og 1 til pant - som står i entreen og ser grimme ud - ville ønske jeg kunne have en ekstra sorteringsmulighed til grøntaffald og kompost - men skal først lige have bygget en beholder!
Har du ikke noget højt du kan placere nogle kasser på? - så slipper du for at se på det....
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Jeg kan sagtens se, hvordan det skal sorteres. Her får vi også en lille bog om skrald hvert år. Det var mere det med, hvordan keg rent praktisk gør det med alle de forskellige skraldespande før jeg når ud i containeren med det
marianne
Jeg vil også have et bryggers :). De ting, der har været i kontakt med mad skal også skylles i denne ordning, så jeg tror ikke, det vil stå og lugte. Jeg skal bare lige finde plads til det
Molly
Den må jeg tjekke ud næste gang jeg er i ikea. Der skulle være en chance for, jeg når derud før april
Rie
Ja jeg ville også gerne lave kompost, men så er jeg oppe på 6 skraldespande indenfor. Hmm, kunne være, jeg bare skulle forsøge at få bygget mig et bryggers :D. Jeg har ikke rigtig noget højt. Jo et enkelt skab, men det er det første, man ser, når man træder ind i køkkenet, så der ville man vireklig lægge mærke til, hvis der stod kasser ovenpå og så er vi jo lige vidt.
Med alt det besvær, håber eg dælme, de kører alt skraldet de rigtige steder hen. Kan huske, for nogle år siden at jeg så noget fra Århus, tror jeg, hvor beboerne skulle sortere deres daglige skrald i 3 kategorier. Man havde så fundet ud af, at når skraldet blev hentet, blev det hele bare væltet i den samme kværn, fordi den del af systemet ikke lige var blevet klar endnu. DET er godt nok at gøre grin med folk
maj 2016
Følger: 1 Svar: 1
Madam Skrald - affaldssortering