{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Madam Skrald - affaldssortering {{forumTopicSubject}}

Tilsyneladende skal jeg fra april til at have sådan en madam skrald affaldsbeholder i stedet for en del af storskraldsordningen. Den er indrettet med 4 rum til plastic, papir, metal og glas.

Det er sådan set fint nok, men hvordan i hulan får I andre med sådann ordninger plads til at sortere tingene FØR de ender i beholderen? Papir og glas har jeg en skuffe og et skab til i forvejen, men konservesdåser, plasticbakker og den slags plejer jo at ryge i den almindelige skraldespand. Jeg har ret svært ved at se for mig, jeg skal have plads til 3 skraldespande og chancen for, jeg kommer ud til beholderen med hver en dåse o.lign. efterhånden som det skal smides ud, er nok ca lig 0.

Gode fifs til, hvordan I gør (gerne med billeder) modtages med tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Madam Skrald - affaldssortering
  • #1   17. jan 2012 Jeg har bare sådan nogle hvide plastkasser, som står i viktualierummet (kan også stilles i et bryggers hvis du har sådan et) og så kommer det deri, indtil vi får snøvlet os sammen til at fylde traileren og køre ned på genbrugsplads.

Må man i det hele taget smide konservesdåser i den almindelige skraldespand? Det troede jeg faktisk det var slut med for mange år siden. smiley

• #2   17. jan 2012 Vi har også affaldssortering her. Men her må nogle ting der har været i kontakt med mad ikke komme i. Så f.eks. mælkekartoner og kødbakker og pizzabakker skal alligevel i alm. skrald. Ellers stiller jeg det til side, og så tager vi det med ud næste gang vi f.eks. skal ud med hundene.

• #3   17. jan 2012 Hm, det kan da godt være det ikke må. jeg har ellers smidt konservesdåser i altid :/. Jeg har desværre hverken bryggers eller en gang, hvor der kan stå noget som helst og det med at tage det ud sammen med hundene kender jeg bare mig selv godt nok til, at det kommer ikke til at ske. Jeg må vel omindrette hele skabet unde vasken, så der bliver plads

• #4   17. jan 2012 Her må konservesdåser gerne komme i genbrug.

Mon ikke du kan finde noget om det på din kommunes hjemmeside, det kan vi. Vi får også hver år en folder og affald og genbrug.

• #5   17. jan 2012 madafald osv er under vasken , og plast og papp og metall i bryggerset...

her skal mælkekartonger vaskes for de smides til pap , men det gør jeg jo altid i forvejen pag lugt osv...

skyller altid hermentikkdåser før de smidesud

• #6   17. jan 2012 I ikea kan man få nogle super fine bøtter/spande til affaldssortering smiley

• #7   17. jan 2012 Man skal bare kun have renovation hver 14 dag, og når poserne med affald så hober sig op udenfor, tager man sig sammen...:-)

Jeg har klodskasser - 1 til papir, 1 til plastic og 1 til pant - som står i entreen og ser grimme ud - ville ønske jeg kunne have en ekstra sorteringsmulighed til grøntaffald og kompost - men skal først lige have bygget en beholder!

Har du ikke noget højt du kan placere nogle kasser på? - så slipper du for at se på det....

• #8   18. jan 2012 Moster
    Jeg kan sagtens se, hvordan det skal sorteres. Her får vi også en lille bog om skrald hvert år. Det var mere det med, hvordan keg rent praktisk gør det med alle de forskellige skraldespande før jeg når ud i containeren med det

marianne
    Jeg vil også have et bryggers :). De ting, der har været i kontakt med mad skal også skylles i denne ordning, så jeg tror ikke, det vil stå og lugte. Jeg skal bare lige finde plads til det

Molly
    Den må jeg tjekke ud næste gang jeg er i ikea. Der skulle være en chance for, jeg når derud før april smiley

Rie
    Ja jeg ville også gerne lave kompost, men så er jeg oppe på 6 skraldespande indenfor. Hmm, kunne være, jeg bare skulle forsøge at få bygget mig et bryggers :D. Jeg har ikke rigtig noget højt. Jo et enkelt skab, men det er det første, man ser, når man træder ind i køkkenet, så der ville man vireklig lægge mærke til, hvis der stod kasser ovenpå og så er vi jo lige vidt.

Med alt det besvær, håber eg dælme, de kører alt skraldet de rigtige steder hen. Kan huske, for nogle år siden at jeg så noget fra Århus, tror jeg, hvor beboerne skulle sortere deres daglige skrald i 3 kategorier. Man havde så fundet ud af, at når skraldet blev hentet, blev det hele bare væltet i den samme kværn, fordi den del af systemet ikke lige var blevet klar endnu. DET er godt nok at gøre grin med folk smiley

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #9   18. maj 2016 Jeg er faldet over en hjemmeside, som har sammensat en sorteringsguide, hvilket har givet mig gode retningslinjer, for at sortere bedre i mit affald smiley guiden findes her: http://www.junkbusters.dk/?p=junkbag-sorteringsguide

Kommentér på:
Madam Skrald - affaldssortering

Annonce