Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tøjpenge til unge..
  • #2   10. feb 2012 Jeg fik mine børnepenge og skulle så selv holde mig med tøj, tlf osv. smiley Alt derudover måtte jeg arbejde mig til smiley

• #3   10. feb 2012 min mor har altid betalt tøj, vi fik tøj 4 gange om året når sæsonerne skifter. og selvfølgelig hvis vi virkelig manglede noget. hun tager med os ud og køber tøj en dag, for fx 2000 og så kigger vi skabet igennem og siger hvad har du virkelig brug for. og det liver købt. hvis vi ville have noget ud over det så måtte vi købe det selv. for det var ikke noget vi havde brug for men bare havde lyst til at eje.

• #4   10. feb 2012 min mor har altid betalt tøj, vi fik tøj 4 gange om året når sæsonerne skifter. og selvfølgelig hvis vi virkelig manglede noget. hun tager med os ud og køber tøj en dag, for fx 2000 og så kigger vi skabet igennem og siger hvad har du virkelig brug for. og det liver købt. hvis vi ville have noget ud over det så måtte vi købe det selv. for det var ikke noget vi havde brug for men bare havde lyst til at eje.

• #5   10. feb 2012 hov sorry ..

jeg har betalt min egen telefonregning siden jeg var 13 og haft fritidsjob.

min lillesøster elsker at gå i mærketøj, og går ret meget op i det . i en alder af bare 13 år.
    hun havde forelsket sig i en lækker hummel jakke til 800 (den var på tilbud faktisk) min mor siger så : Rebecca jeg betaler jakken og du betaler mærket. så mor betalte 400 og Rebecca betalte 400. for som min mor siger du kan finde andre fede jakker til det halve. og jeg har ikke råd til at betale for dit tøj når det skal koste det dobbelte af alt andet.

• #6   10. feb 2012 Jeg har tre drenge på nu 12-15-18 år, de har aldrig fået lommepenge og de får heller ikek tøjpenge.
    De har fået de ting de mangler - nok lidt ala den måde Maj-Britt har gjort det på. Har de ville have dyre bukser har de fået det engang imellem men ikek altid. Nu er alle mine drenge rimeligt ligeglade med tøj, de er slet ikke storforbrugere, så herhjemme har det aldrig været et problem.
    Nu frå den store SU så nu betaler han selv transport (har 20 km til skole), it ting og sager og lidt tøj - resten betaler jeg.

• #7   10. feb 2012 mine har fået børnepengene til tøj, det har lært dem at styre deres forbrug - de 2 store købte tøj på udsalg, i bilka, h&m mm. mens den lille var et værre mærkedyr, men det lærte hun hurtigt var for dyrt til hendes pengepung, så efter et par kvartaler, synes hun det var træls at hun kun kunne få 1-2 stk. tøj og ingen sko, mens de andre to fik fornyet deres gardarobe jævnligt, så hun sadlede om, og kan i dag nøjes smiley

• #8   10. feb 2012 Hvis jeg gav mine drenge tøjpenge fik de aldrig nyt tøj, de vilel bruge dem på pc´ere, iPads og mobiler - ingen ville købe tøj, og så kan jeg ikek holde ud at se på dem. DERFOR giver jeg dem tøj og ikke penge smiley

• #9   10. feb 2012 Synes det lyder som en god ide med at de får børne pengene hver 4 måned og selv holder sig med tøj og telefon udgifter.. Tror jeg vil oprette en konto til dette og jeg så ser pengene bliver brugt til dette. Han har pligter herhjemme da han også skal lærer at pengene ikke bare kommer og fritidsjob er han igang med at søge...

• #10   10. feb 2012 Puha hvor føler jeg mig forkælet smiley

• #11   10. feb 2012 Nøjagtig lige som Maj-Britt *DKK snob* Eneste forskel er at jeg ikke har 4 sønner men en datter.

• #12   10. feb 2012 Jeg har altid arbejdet fra jeg var 13.. Så har tjent mine penge og selv betalt hvad jeg ville have..

• #13   10. feb 2012 Min bror har til gengæld altid fået i hoved og i røv af min far..

Men ikke mig...

• #14   10. feb 2012 Lige til info...ved unge ml. 15-18, får man ikke børnepenge hver 3. måned mere, men en unge-ydelse, der bliver udbetalt hver den 20. i md. smiley Så kan man jo vælge at overføre det beløb hver måned, så den unge selv kan forsyne sig løbende med tøj.

Herhjemme betaler jeg det tøj/sko børnene har brug for, men vil de gerne ha' noget ud over det sædvanlige, så hedder det fritidsjob. Min ældste er nu over 18, så han skal selv betale...Har en datter på 17, der ligger en ret stor del af hendes løn i tøjforretningen hun er ansat i smiley Så har jeg en datter på 15 der elsker smarte højhælede, og det vil jeg ikke sponsere...Og rosinen i pølseenden på 11 har endnu ikke de høje krav, så det vil jeg nyde lidt.

• #15   10. feb 2012 jeg synes bare det er helt urealistisk at de unge selv skal kunne styre deres tøjpenge og ha mulighed for at gå ud og købe hver måned. for lige så snart man kommer på su så hedder det altså ikke tøj hver måned, men nærmere hver 3.

• #18   10. feb 2012 Får ikke lommepenge, fordi jeg ikke skal betale noget selv....
    Min mor betaler tøj, sprut, smøger, telefon, make-up, frisør, kontaktlinser, kort sagt alt :-).
    Har heller ingen pligter herhjemme, er snart 18.

• #19   10. feb 2012 Hos os er det også som Maj-Britt *DKK snob, * skriver, dog imens den store gik på efterskole fik han penge hver uge, dem var han så fornuftig at han næsten sparede dem alle sammen og nu et halvt år efter han stoppede efter 2 år på efterskole har han efter meget søgen brugt dem til en Fed halv akustisk guitar :o)

• #21   10. feb 2012 Kim - Hehe, ja jeg ER MEGET forkælet, får også lavet mad og bragt på sengen, også rytter de gamle op på værelset når jeg er ude, det er skøøøøøøøønt :-).

Just me - Det burde jeg måske, men de ser faktisk helst at jeg ikke blander mig i rengøringen smiley

• #22   10. feb 2012 **Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke, men syntes det er skræmmende at du ikke syntes det er flovt.**
    just me. Jeg er helt enig. Og undrer mig over at forældrene synes at det er okay.
    Nala prinsessen det er altså ikke noget personligt for du kan jo egentlig ikke gøre for det.

• #23   10. feb 2012 Jeg får 1000 kr. om måneden, men det er dog ikke udelukkende til tøj, men også inkluderet transport til og fra skole, ting jeg har brug for osv. Men jeg skal tilgengæld også hjælpe til derhjemme smiley

• #24   10. feb 2012 jeg har arbejdet siden jeg var 13, af den løn jeg tjente skulle jeg selv betale udgifter for min heste- da jeg blev 15 betalte jeg alt selv.
    jeg har aldrig fået lommepenge, men har fået en masse ting i form af deres hjælp og støtte ved min sport, de betale stævneudgifter og brugte alle deres weekender på at køre mig rundt til stævner..

Jeg har aldrig gået i det dyreste modetøj, da det ikke var det der betød noget for mig. Men havde min mor været på udsalg eller sådan noget, købte hun altid noget til mig- forventede det ikke, men blev glad for at hun tænkte på mig smiley
    Jeg syntes det er sundt at børn lærer at bruge penge med fornuft, og lærer at prioterer- man kan ikke have dyre heste der skal til stævner, ny sadel og andet udstyr hvis man samtidig skal gå i bukser til flere tusinde kroner.

• #25   10. feb 2012 undskyld Nala- men jeg er meget meget forarget !!!!

hvorfor helvede skal din mor betale for dine dårlige vaner såsom smøger!!!???
    undskyld men du er snart 18 , så hvorfor hanker du ikke lidt op i dig selv om kommer op til overfladen ?

• #26   10. feb 2012 Balders - Jeg nyder det skam også, i fulde drag ;o)

Vidste de forargede kommentarer ville komme, og bare rolig - Jeg har boet for mig selv.. Jeg ved godt hvordan det er at skulle arbejde for at kunne forsørge mig selv.... Så jeg skal nu nok klare mig, jeg nyder det bare så længe det varer ;o)

• #27   10. feb 2012 Har faktisk aldrig fået den klassiske "du skal selv betale for dine smøger" smøre...

• #28   10. feb 2012 jøsses !!

• #29   10. feb 2012 Forstår ikke problemet i det.... At jeg er blevet passet i hoved og r*v så længe jeg har boet hjemme, er ved underordnet når jeg sagtens kan stå på egne ben.. styre min økonomi osv... smiley

• #30   10. feb 2012 Det er super lækkert! :-).

• #31   10. feb 2012 Jeg har lige som Nala aldrig betalt selv heller ikke ordnet noget selv. Min mor kørte mig altid hvor hen jeg skulle osv. Men i dag er jeg 36 med en søn har en mand lejlighed ny bil osv vil ikke sige min opvækst heller har skadet mig. Og sønnen får 400 kr i lommepenge om måneden for at tømme opvasken når den er færdig. Han ordner selv hans værelse men det er fordi han ikke vil ha hans mor roder i hans ting. (han er 17) vi betaler tøj (også mærke tøj) telefon osv. Nu ryger han ikke men når han skal i byen betaler vi også. Tror ikke det gør ham til en person der ikke kan styre det når han flytter hjemme fra. Hans "egne" penge bliver styret med hård hånd af ham selv *GG*

• #32   10. feb 2012 Nu er jeg ikke voksen, men kan da fortælle hvordan det er foregået herhjemme smiley

Jeg fik 500 kr. i lommepenge om måneden, ud fra dem, skulle jeg selv betale tøj, sko og mobilregning, alt til mine dyr osv osv. En gang i mellem når hele familien var ude og shoppe, betalte mine forældre gerne 300 kr til et par bukser, var de dyrere måtte vi selv give resten smiley Jeg har tit syntes det var irriterende, specielt i forhold til andre på min alder, der fik meget mere, men man lærer bare at prioritere smiley

• #33   10. feb 2012 Og det skal lige siges, at det var meget sjældent jeg fik noget, jeg kunne jo genbruge tøjet fra min storesøster - ikke lige en ide jeg synes om, da jeg gerne selv vil udvikle mig og gå i det tøj jeg selv synes om smiley Tøj fik man vel hjælp til køb af hver 6. måned, måske kun en gang om året.

• #34   10. feb 2012 vi havde en sjov snak i den ældstes klasse da hun var 13-14 år, der kom lommepenge op på et forældremøde, og der var en far der startede med at sige: Maria får 5000 kr om mdr. - hvilket ramaskrig der lød, - så kom det lige så tørt, men så betaler hun altså 4500 for at bo hjemme, så kom der ro på gemytterne igen;)

• #35   10. feb 2012 Jeg har arbejdet siden jeg var 13- først sommerjobs og senere fritidsjob, og det måtte gå til tøj, telefon osv. Når det hed vinterstøvler, vinterjakke eller andre ting, hvor kvalitet hænger sammen med pris- så hjalp min mor til. Men ellers måtte jeg selv styre økonomien.

• #36   10. feb 2012 Karin - Wow, skulle hun betale 4500 for at betale hjemme som 13-14 årig?

• #37   10. feb 2012 Alfisten jeg er meget enig med dig - jeg synes der er mange især unge der ikke aner hvad penge er og bare optager lån.
    Jeg prøver at lære mine børn, at er der noget de gerne vil have, noget de ønsker sig meget, så må de spare sammen. Jeg har aldrig lånt dem penge når de bliver utålmodige og bare VIL have noget med det samme - det er godt at lære, at man ikke kan få alt lige når man selv synes man vil have det.

Jeg synes generelt unge har et meget højt forbrug, jeg kan se det på de studerende på mit arbejde. De bor ikke på kollegie eller værelse, de går ikke i genbrugstøj og arver ikke tøj fra andre, de har dyre iphones og bærebare pc´ere, de har allesammen været jorden rundt inden de starter på studiet og ja man kan blive ved - de har meget dyre vaner - og de vaner har de jo hjemmefra, så når de så skal klare sig selv, så er det svært på en SU, og så må man jo låne - eller? Der er ikek mange der tænker, at de må sætte forbruget ned.

• #38   10. feb 2012 Natasja

Hvordan kan hun få udeboende su hvis hun bor hos din mor?

• #39   10. feb 2012 Nete, jeg siger heller ikek at alle unge tager de hurtige forbrugslån, men der er mange der gør - desværre, for det kommer til at følge dem mange år frem, mange hvaner jo også i RKI.

• #40   10. feb 2012 Herhjemme foregår det sådan, at min mor betaler vores tøj indenfor en rimelig prisgrænse, som forresten ikke er særlig høj, men vi får til gengæld ingen lommepenge.

Hvis vi vil have andre ting, som koster meget, så må vi selv spare op. Hvordan vi gør det, det må vi selv finde ud af.

• #42   10. feb 2012 Just me - Tja... Jeg tvinger jo ikke mine forældre til at gøre noget som helst. Jeg har ikke noget imod at min værelse roder, og skal nok rydde op når jeg syntes det trænger, mine forældre derimod har noget imod det, de har "rengørings vanvid" så selvom at de forsøger at lukke øjnene for det, ender det med at de giver op og rydder op, ikke noget JEG har bedt dem om.

Jeg kan sgu godt finde ud af at rydde op når jeg skal, og gør det også når jeg har overskuddet til det, at mine forældre syntes der går for lang tid i mellem, eller ikke kan holde ud at se på det, er ikke mit problem, så skal de da være velkomne til at rydde op.

• #43   10. feb 2012 Natasja - det passer jo også :O).

• #44   10. feb 2012 hmm ikke dit problem , så længe du bor ved dem , så er det mindste da man kan gøre er at følge de regler og normer som er i huset ..

• #45   10. feb 2012 Selv Mikkel på 7 laver mere herhjemme end dig (Nala prinsessen)

DET synes jeg er skræmmende... smiley

• #46   10. feb 2012 Så længe det fungerer for os er det vel fint :-)!

• #47   10. feb 2012 det ved jeg sq ikke .... jeg håber dælme at du sætter pris på det, og virkelig viser, at du påskønner dine forældre.....

Jeg håber at det er det værd for dem....
    og at du kan klare dig selv, når du en dag ikke længere har dem i ryggen...

(kan ikke lade være med at undre mig over, hvorfor du siger at du HAR boet for dig selv.... men nu er tilbage igen ... et eller andet er der jo gået galt...-men det rager jo ikke mig)

• #48   10. feb 2012 Jeg har som sagt boet for mig selv og havde et pænt økonomisk overskud hver måned :-).

- Nej, det rager nemlig ikke dig, men kan fortælle så meget at det ikke har været økonomisk eller andre lign. ting :-).

• #49   11. feb 2012 Børn bør hjemmefra blive sat lidt ind i økonomi (og lån).. noget andet er, hvis barnet ikke får lommepenge - tjener penge, så skal man lige huske prævention ikke er gratis ;o)

• #50   11. feb 2012 just me hehehe Du skal måske være sikker på der ikke kommer børnebørn forløbig ;oP

• #51   11. feb 2012 just me, enig :o)

Kommentér på:
Tøjpenge til unge..

Annonce