{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Hmmm dårlig service eller? {{forumTopicSubject}}

Jeg købte for nogle dage siden 1 litter lakseolie til Sitta, og hold op hvor fik jeg en overraskelse da jeg igår aftes åbnede den.
Ved det første pumpeslag kom der noget hvidt med ud, og undrede mig godt lidt over det, plus at jeg synes at olien lugtede underligt. Inden jeg giver Sitta hendes mad vil jeg lige se hvad pokker det var for noget hvidt noget der var kommet med ud, og til min store væmmelse ser jeg at det er en stor tyk maddike.
Stikker næsen helt ned i flasken med olien, og er ved at brække mig over lugten, det lugter som halvrådden fisk.

Nå men får smidt foder + maddike ud, og tænker at så må jeg hellere køre ind og få byttet olien, og selvfølgelig sige at jeg synes at det var en noget ubehagelig overraskelse at få.

Kører så ind til dyrehandleren i dag, og får så af vide af de altså ikke bare lige kunne bytte min lakseolie, damen skulle først lige have fat i leverandøren eller noget deromkring, så de kunne kalde ordren tilbage. Og det kunne hun først gøre på Mandag. Så jeg måtte pænt køre tomhændet hjem.

Er det bare mig, eller er det ikke dårlig service? Burde hun ikke have byttet min olie med det samme og så have snakket med leverandøren bagefter, samt evt have smidt en undskyldning til mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmmm dårlig service eller?
  • #1   11. feb 2012 Hvis det de har stående i forretningen er fra samme sending/batch som den du har, så giver det jo ikke mening at give dig en anden med hjem. Så skal det lige tjekkes igennem først.

    Men du kunne jo have fået pengene eller et tilgodebevis.


  • #2   11. feb 2012 I min verden, ville du have fået pengene tilbage og jeg ville så have taget den med leverandøren .....

  • #3   11. feb 2012 Jeg følte mig bare sådan lidt dum over at tage tomhændet hjem, for så at kunne tage derind igen på mandag. Og så er der jo faktisk en Sitta får hendes olie

  • #4   11. feb 2012 Helt klart du skulle ha haft en ny på stedet eller pengene tilbage, resten er et mellemværende mellem butikken og leverandøren

    Og så havde et lille plaster på såret også været på sin plads, det var ihvertfald det der ville være sket, hvis det havde været i min butik


  • #5   11. feb 2012 Rigtig dårlig servise, kan de ikke give dig en ny skal du på stedet have pengene tilbage!!!

  • #7   11. feb 2012 Hold da op et dårligt koncept de kører der.....
    1 l. lakseolie er jo ikke det dyreste i verden, og hvis hun selv kan se den maddike ville jeg (som ejer) have givet dig en ny + et gavekort på 50-100 kr. for kompensation for den ubehagelige oplevelse...


    Hvis det var mig der havde fået den behandling havde jeg IKKE handlet der igen!


  • #8   11. feb 2012 Kontakt leverandøren!

    Man får ofte en bedre oplevelse ved, at gå direkte til producenten, da de sikkert gerne vil have opklaret hvad der er sket og at diverse 'fejl' jo giver dårlig omtale af deres produkter.

    Butikker har ofte en elendig service hvad reklamation angår og der er ofte risiko for, at man kommer til at gå derfra med uforrettet sag.


  • #9   11. feb 2012 Jeg arbejder i butik og normalt giver vi kunden en ny vare hvis det er en billig ting, hvilket lakseolie jo er men er det noget dyrere eller måske noget hundefoder hvor smagsgarantien er 14 dage, som også er blevet sagt til kunden da kunden købte foderet, men så kommer kunden måske 1½ måned efter uden bon. Så tager vi ikke imod den.
    Havde du bon med, for hvis ikke har butikken ret til at sige de ikke kan gøre noget, da bonen jo er et bevis på hvor og hvornår du har købt varen.
    Må jeg spørge hvilken butik det er?


  • #10   11. feb 2012 Ja det er da heldigt at det ikke var mig der var dig i den situation.
    Havde hun sagt sådan til mig, så havde jeg åbnet flasken og tømt den udover disken.
    Jeg kører ikke forgæves for noget som helst.


  • #11   11. feb 2012 Buksetrold: Det var da noget af en dårlig opførsel og virkelig respektløst! Kunden har altså ikke ALTID ret! Mange kunder glemmer altså tit at dem i butikken også er mennesker og hvis det står i reglerne at de skal tjekke det med leverandøren inden de bare giver en ny så er det sådan. Desuden har sælger ret til at finde ud af fejlen først inden sælger bare forærer kunden en ny vare

  • #12   11. feb 2012 Syntes det er ekstremt DÅRLIG service fra butikkens side...
    Og jo kunden har ret i denne omgang da der er maddike og det er råddent olie der er i bøtten....


  • #13   11. feb 2012 Henriette B
    Helt klart, det er jo op til butikkens koncept...
    MEN derfor er det stadig super DUMT af dem at skulle gøre et så stort nummer ud af det, de har højst sandsynligt mistet en kunde og fået dårlig omtale.. Dette kunne "fikses" med pengene retur/nyt produkt til hvad 90 kr? Og evt. et lille gavebevis..

    Så jeg synes det er en ualmindelig dårlig strategi butikken kører efter, og selvom det ikke er ekspedientens skyld så er det bare den eneste person man lige kan brokke sig til.. Det har ALLE vidst oplevet der har stået i butik.. Jeg fik også klager da jeg stod i bageren - men det var ligesom ikke mig der har lavet brødet, det hører bare med til jobbet at "fikse" det og bringe det videre til de højere magter


  • #14   11. feb 2012 Rigtig nok at et tilgodebevis ville være det mindste man kunne gøre. Skriver jo også længere oppe, at i den butik jeg er i ville vi give kunden en ny og tjekke olien for at være sikker på den var i orden inden kunden får den med.
    Jeg blev bare forarget over Buksetrold's indlæg, at ville hælde flasken med olie ud over disken!


  • #15   11. feb 2012 Henriette B
    Meget muligt.
    Hvis ikke hun vil bytte rådden olie til frisk, eller give pengene retur, så må hun jo rydde op.
    Så kan hun lege skrankepave med en anden kunde.


  • #16   11. feb 2012 Henriette B
    Der skal ikke meget til at forarge dig hva.


  • #17   11. feb 2012 Buksetrold: Gider ikke diskutere det med dig, for du fatter det jo ikke alligevel. Synes du er virkelig respektløs at høre på lige nu

  • #18   12. feb 2012 Henriette B

    He he
    Søde lille ven da.
    Nu ikke blive fornærmet vel smiley

    Jeg fatter nok en del mere end du.

    Og nu du nævner at du mener at jeg er respektløs, savner du så ikke lidt takt og tone, når du henleder til, hvad jeg fatter og ikke fatter ifølge dig smiley
    Det er igen den der med stenen og glashuset ikke.

    Så kan du jo så passe dit, og så passer jeg mit.

    Men i dette tilfælde var det jo så dig der indledte kontakten til mig, og mente at du skulle fortælle mig hvor respektløs og dårligt opdraget jeg var.

    Stik piben ind en anden gang, hvis du i virkeligheden ikke kan diskutere, men kun fortælle folk hvor skidt de opfører sig og hvor lidt respekt du mener de er i stand til at udvise for andre mennesker.


  • #19   12. feb 2012 NML H: Jeg giver dig fuldstændig ret. Selvfølgelig skal butikken gøre noget og havde jeg stået i den situation som sælger havde jeg kontaktet leverandøren med det samme mens kunden var der. Hvis det var en weekend ville jeg ikke kunne ringe til leverandøren, men så ville jeg hente min chef, da der står i vores regler, at vi ikke må tage imod en reklamation uden bon og hvis vi er i tvivl hvad vi skal gøre i situationen skal chefen også kontaktes. Er chefen ikke til stede i butikken ville jeg ringe til chefen.

  • #20   12. feb 2012 Læser ingen steder at kunden ikke kan fremvise kvittering.

  • #21   12. feb 2012 NML H:
    Forstår ikke helt hvad du mener med denne sætning: Er du da sindssyg, der findes folk der er dem selv nærmest............

    Det er også derfor jeg spørger TS om hun havde bon med, for hvis ikke er det måske derfor butikken ikke gør noget med det samme.
    Jeg giver ret i at det ikke er god service overhovedet, men som sagt synes jeg ihvertfald ikke man skal stå og hælde olien ud over disken!
    Jeg har prøvet med en kunde der kom ind med Frontline loppemiddel hvor der var hul på en af pipetterne. Selvom kunden ikke havde bon med og vi faktisk rigtig ikke må ta imod loppemiddel fordi det er et lægemiddel, så gjorde vi det alligevel og kunden fik en ny med med det samme og forlod glad butikken.
    Det er dog ikke i alle tilfælde kunden kan forlange det går så let til. Men når det gælder sådan en billig ting som lakseolie, så vil jeg mene butikken godt kan være bare lidt fleksibel.


  • #22   12. feb 2012 NML H: Lige præcis. Kunden fik en god oplevelse og kommer højest sandsynlig igen. Havde det nu f.eks været en kunde, som kom ind, kastede loppemiddlet på disken og nærmest råbte mig op i hovedet, at det var fandeme et lortemiddel osv. så havde jeg nok sagt at jeg ikke kunne gøre noget uden en bon og at jeg i følge loven faktisk ikke må ta imod et lægemiddel, fordi jeg ikke kan vide hvordan det er opbevaret med hensyn til temperatur osv.
    Her hentyder jeg til det du skrivert længere oppe at man som oftest kommer længere med en god dialog fra starten. smiley


  • #23   12. feb 2012 Hold da op en negativ drejning tråden lige pludselig tog...

    Nå, men for at svare på Henriettes spørgsmål.. Jeg havde min bon med, snakkede pænt til damen, som så også er en af ejerene af stedet :O)


  • #24   12. feb 2012 Diva, det er ikke et valg man har. Det skal man gøre. Og hvis man går konkurs på det, så har man et problem med at udvælge de varer, man har i sin forretning.

    Når det så er sagt - så er ejeren i sin fulde ret til at sende produktet tilbage til tjek og derefter, når det er gjort, vælge om der skal kompenseres med et beløb tilbage, et tilgodebevis eller en ny vare.

    Det er dog ikke så hamrende almindeligt, når det er varer af denne type at vente på tjekket.


  • #25   12. feb 2012 Diva, hvis man giver lidt kompensation for ulejligheden, så kommer folk igen, samtidig med de højst sandsynligt anbefaler forretningen til andre, så det kan være en rigtig god og billig måde at få reklame på smiley

    Ingen der siger det skal være penge, det kunne være en pose godbidder til hunden, vi mennesker er meget "nemme" på det punkt


  • #26   12. feb 2012 Diva
    nej egentlig ikke, nu var der tale om et grimt tilfælde hvor produktet har fejlet BIG TIME med en maddike i?
    Hvis man bare skal have byttet produktet og der ikke er noget galt, ville jeg jo bare tilbyde alm. bytteservice...

    Som René skriver kan der være mange former for kompensation, men 50 kr. er INGENTING i forhold til den gode respons du kan få igen - det er jo en reklame i sig selv...


Kommentér på:
Hmmm dårlig service eller?

Annonce