{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.202 visninger | Oprettet:

Hvas koster El om MÅNEDEN ? HJÆLP !!! {{forumTopicSubject}}

Heeej HG smiley

Da Min kæreste Patrick og Jeg har valgt at vi gerne vil flytte sammen har vi kigget på en lejlighed der koster 6000 om måneden + vand , varme og tv . dog er El og tv licens eksklusiv ..
SÅ ER MIT SPØRGSMÅL SÅ:
hvad skal vi regne med EL koster om måneden i gennemsnit ?
og hvad med Licens ?

Og lige et andet spørgsmål !
Internet .. hvad findes der af billige der ? smiley Trådløst ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvas koster El om MÅNEDEN ? HJÆLP !!!
  • #1   19. feb 2012 Det er jo komplet umuligt at sige hvor meget el man kommer til at bruge, der er utrolig mange ting der spiller ind.

    Jeg bruger personligt en mindre formue i el fordi jeg har diverse gammelt arcade udstyr og flippermaskiner til at stå og suge.


  • #2   19. feb 2012 vi har valgt at dele licens op så vi betaler pr måned .. 198 mener jeg det er pr måned smiley

    i el giver vi 1400 hver 3 måned smiley


  • #3   19. feb 2012 Der er rigtig mange ting der spiller ind omkring el. Feks skal i have vaskemaskine, tørretrumler, tager i stik ud af kontakten så intet stå på standby, laver i meget mad i ovn, koger meget vand i el-kedel osv osv

    Mht til internet kan du google :o)


    Men tillykke med beslutningen om i skal flytte samme og held & lykke.


  • #4   19. feb 2012 El kommer jo an på hvor mange ting i har der kører så er svært at svare på. Jeg giver 1200 pr kvartal.
    Licens koster 200 pr måned.
    Internet kommer an på hvad i kan få der hvor i bor, her hos mig kan jeg kun få yousee eller mobilbredbånd. Men nu hvor tv er med i huslejen er det nok igennem en boligforening som har en aftale med et selskab.


  • #5   19. feb 2012 som du skriver det der, så er vand, varme og tv også eksklusiv?? bare lige så I tager højde for det smiley

  • #6   19. feb 2012 Reject :
    Ja jeg ved godt det er lidt at et umuligt spørgsmål , men det er bare så vi får en ide om hvad vi skal lægge fra om måneden .

    Lene :
    Er licens det samme for alle ? Sådan prismæssigt ?


  • #7   19. feb 2012 Licens er ens for alle. Kun folke og førtidspensionister kan få det nedsat.

  • #8   19. feb 2012 Karin : Nej det medfølger smiley Det er bare mig der er dårlig til at formulere mig smiley

    I selve annoncen står der "der medfølger GRATIS kabel tv, pakering, vand og varme"


  • #10   19. feb 2012 Vi er to personer og udover vores husleje har vi faste udgifter for 2000 i gennemsnit om måneden.. Heri gas (radiatorer + varmt vand), forsikring, licens + tv-pakke, internet, el og forsikringer. Derudover bruger vi i gennemsnit 3000 på mad og 1500-2000 på hunden..

  • #11   19. feb 2012 Man kunne jo undersøge at skifte elselskab.

    Dernæst så findes der 2 typer strømspareskinne som er ganske udemærket.

    1: USB
    Den sætte´r man til computeren. Når man så slukker computeren lukkes der automatis til alle andre enheder på den strøm skinne, der er jo ingen grund til f.eks. printeren er tændt hvis computeren ikke er.

    2: Første stik
    Der sætter man f.eks. TVet til. der slukker man helt for TVet så slukker skinnen selv for DVD, Video osv. hvad man nu har sat derpå.

    Og så kan det godt betale sig at kigge lidt på pærer, der fåes nogen der bruger helt ned til ½ w, Så er der nogen der mener de er så dyre at det ædder besparelsen fordi de springer hurtigt. Det kommer sig af strømstigningen fra 220-230v der er nemlig en del pærer der så springer nemt, også hvis man bor tæt på en transformator. Kik efter pærer hvor der står 230-240v de springer nemlig ikke så tit.


  • #12   19. feb 2012 Internet, kig på fullrate :o)

  • #13   19. feb 2012 Jeg kan godt høre alt mit arcade sjov æder en slat, vi betaler 3200 pr måned, der er så også altid et eller andet tændt.

  • #14   19. feb 2012 Hvad mener du helt specifikt med trådløst internet ?

    Er det mobilt eller trådløst, og hvad krav er der til hastighed osv.

    For teknisk set så er det muligt at gøre alt internet trådløst for 200kr. i engangsbeløb, også selv om man skulle skifte udbyder.


  • #15   19. feb 2012 Reject så skal du da ha sådan en her:
    http://www.spille-maskiner.dk/forum/viewtopic.php?f=20&t=4611

    Dét er en kamerat jeg har der har lavet den, den passer i højde til en 5-6 årig. Det er org. arkade sticks ellers er det en fladskærm og en PC der er inden i.

    Der er så 6000 arkadespil i den. En maskine med alle spil er vel strømbesparende.

    Dem i baggrunden er org. arkade maskine. Han køber dem og sætter dem i stand og sælger dem igen.¨



  • #16   20. feb 2012 Ja, som de andre siger varierer det meget pr. hjem. Hvilke hvidevarer i har, konsoller (især PS3 sluger strøm standby), og hvor godt i tænker over at slukke for lyset mm.

    Hvis i er rigtig fornuftige, har spareskinner, sparepærer samt sørger for ikke at slukke unødvendig lys og hverken ikke har opvaskemaskine og tørretumbler kan i sagtens holde et fornuftigt forbrug..
    Så vil jeg skyde på at i ville skulle betale en 1000-1500 hver 3. måned..

    Men som sagt, det variere meget, og det er først noget i finder ud af helt præcist, når i har fået de første par regninger og kan se jeres forbrug.. Så læg en god slat til side hver måned til at starte med. Hellere lægge for meget til side, end for lidt.

    Vi bor selv på 90 kvm og betaler normalt mellem 1600-1800 hver 3. måned.


  • #17   20. feb 2012 Maria A: Så vidt jeg ved finder man først ud af det når man kommer til Marts det efterfølgende år man er flyttet ind, da forbruget sættes efter den forrige lejer.

    Hvis man skal finde ud af det vil jeg foreslå at man ringer til sit el selskab i juli og får at vide hvad forbruget har lagt på i den foregående regnings periode og så får sat det efter det (gerne lidt højere da f.eks. december normalt har højere forbrug så undgår man efterregning


  • #18   20. feb 2012 Ca. 300 kr om måneden.

  • #19   20. feb 2012 Her kan man se om man kan få billigere strøm
    http://www.elpristavlen.dk/


  • #20   20. feb 2012 Jeg ved endnu ikke hvad jeg reelt bruger i el, da min regning er justeret efter den familie der boede her før. Og jeg er ret sikker på at 1 person må bruge mindre end 3. Nu må jeg jo se om jeg har ret smiley For synes 3200 kr. for en to værelses er meget!

    Nu er der så også elradiatorer(og så heldigvis en klimating), men jeg har kun brugt en enkelt radiator og tror den bliver slukket her en af dagene, så det igen kun er klimatingen der kører...


  • #21   20. feb 2012 Skulle tjekke min elmåler og jeg har fået en af de fine nye, så oprettede mig lige som bruger og her kan man se hvad man bruger fordelt på de enkelte dage osv.

    Jeg kan se på diagrammerne at på en måned hvor jeg ikke har tændt for varmen bruger jeg i gennemsnit 150 kwh på en måned. Men nu hvor jeg skal have tændt for radiatorerne, så er den oppe på omkring de 600 kwh for en måned.

    Lige nu overvejer jeg at slukke for den elradiator jeg har tændt og se hvilken forskel det gør på det daglige forbrug. For tror slet ikke det er nødvendigt at have den tændt længere...

    Men det er dælme smart med den nye elmåler smiley Gad bare godt vide hvornår den blev installeret smiley


Kommentér på:
Hvas koster El om MÅNEDEN ? HJÆLP !!!

Annonce