1.246 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

God salat uden kød? God salat uden kød?

Jeg søger nogle nye "opskrifter" på nogle spændende salater uden kød. Jeg synes altid jeg laver det samme, så jeg tænkte om der er nogen af jer der kan anbefale en rigtig god og måske anderledes salat? Evt. med en god dressing til.

Der må ikke være asparges, broccoli, selleri, avokado eller blomkål i. Det kan manden ikke lide *G*

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God salat uden kød?
  • #1   20. feb 2012 rå rødbede, gulerødder, æbler og valnødder som ristes af på panden og vendes i lidt honning til slut, mens de er lune. dressing af fløde, lidt sukker og citronsaft, eller creme fraiche, lidt sukker og citronsaft efter behag.
    som variation erstattes æbler med pære, tilsæt lidt appelsinbåde o.s.v.

• #2   20. feb 2012 brune ris, forårsløg, rødløg, rød peber, gul peber og lidt groftrevet gulerod.
    Kom lidt olie over, salt peber, frisk persille og prisk purløg.

Rød pastasalat:
    Fuldkorns pennepasta, rød peberfrugt, gul peberfrugt, halve cherry-tomater, lidt løg, frisk purløg, sesamfrø og et glas dolmio (jeg HADER at bruge købeting, men kan ikke lave smagen ordentligt selv!).

spinat-salat:
    Frisk spinat, babysalat, sukkerærter, rød peber, forårsløg og brødcorutoner. Spinat og salat vaskes godt og rives over, og det andet blandes i.

Pastasalat med pesto:
    Lav peste, med grofthakkede mandler i. Kog de store penne (kan ikke huske hvad de hedder nu??), vend det og kom semi-dried tomater i. Smager supergodt!

Cous Cous, med groftrevet gulerod, rød peber og semidried tomater, husk salt og peber.

^^ lidt af de salater jeg laver smiley mange af tingene går igen, men jeg laver jo også kun det jeg kan lide smiley

• #3   20. feb 2012 Og en gang coleslaw er nu aldrig helt galt, synes jeg smiley
    Eller tsaziki.

• #4   21. feb 2012 Couscous med Lime krydderi, fedtfattigt, fra Fakta
    Rød og grøn peberfrugt
    Salat tern
    Forårsløg
    Agurk
    Salt og Peber

Snit tingene og kom det i couscous'en. Det smager himmelsk og hver gang glæder jeg mig over at leve vegetariskt..

• #5   21. feb 2012 Gammeledaws Salat

Rigtigt Hovedsalat (IKKE iceberg)
    Og så dressing lavet af:
    1 dl fløde
    ½ dl eddike
    Smages til med sukker til man syntes den er tilpas sur/sød agtig.

Første gang den store skulle smage det da Farmor havde lavet det sagde han "Det kan jeg ikke lide" og han fik at vide - at han skulle smage før han kunne sige det - som sagt så gjort og han spiste en hel skål.

• #6   21. feb 2012 Ryan F: Ja Farmor-salaten er overraskende god!

Jeg kan godt lide spidskål - den er ikke alt for kål-agtig men stadig med mere bid end alm. salat. Snit den fint, bland med ærter, fintsnittet porre eller forårsløg, clementin-både eller appelsin i stykker, ristede hasselnødder (tørrist på pande, læg dem i et viskestykke og gnub skallerne af). En dressing af olie, citron og sennep passer god til.

• #7   21. feb 2012 Nye kartofler, rucola, pesto... Mums...

• #8   21. feb 2012 ¤ Søster McFluff ¤ Du glemte da hvidløg smiley

• #9   21. feb 2012 Jeg glemte hvidløg!! Du har jo ret. Hvidløg skal der til.

• #10   21. feb 2012 ¤ Søster McFluff ¤ Jep så er vi på bølgelængde. Den laver jeg ofte om sommeren til grillmad - det er fantastisk med nye kartofler, og så er det bare så nemt at lave at det nærmest er latterligt. Den er altid et hit herhjemme når vi har gæster til grillaftener.

• #11   21. feb 2012 Hvad kan man eftarhånden ikke lave med pesto og kartofler, altså? Har du prøvet gnocci (kartoffelpastakugler)? De kan købes i irma. Koges 2 minutter, vendes i pesto, lidt parmesan - BOOM, gourmetmad!

• #13   21. feb 2012 ¤ Søster McFluff ¤ Tak det skal jeg prøve!!! Lyder super lækkert smiley

Kommentér på:
God salat uden kød?

Annonce