{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Uartig kat {{forumTopicSubject}}

(min veinde låner min bruger for at spørge til noget, ang hendes kat)

jeg har nogle problemer med min kat. det er en stald kat som nu er blevet inde kat. jeg håber i kan hjælpe mig smiley

- han kravler rundt på min badeværelses hylde og ødelægger mine ting, der står på den.

- han er begyndt på at kradse i mine vægge.

- og han får tit dårlig mave, selvom jeg giver ham det mad han skal have?

Sidsel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uartig kat
  • #1   23. feb 2012 jeg har nogle problemer med min kat. det er en stald kat som nu er blevet inde kat. jeg håber i kan hjælpe mig smiley

    SVAR:
    Det er meget sjældent, at en kat bliver glad og tilfreds med kun at være indekat, hvis den ellers er vant til et udeliv.
    ---

    han kravler rundt på min badeværelses hylde og ødelægger mine ting, der står på den.

    SVAR:
    Det er kattes natur at søge i højden. Dels har den bedre overblik og dels er der også varmere.
    Han vælter nok snarere tingene, så de går i stykker, så sæt dem ind i et skab, så han har hylden at være på.
    Du skulle anskaffe et gulv-til-loft klatrestativ, hvor han kan klatre, ligge højt og hvæsse sine kløer.
    ----

    han er begyndt på at kradse i mine vægge.

    SVAR:
    Han renser sine kløer for "kloskæl" og duftmarkerer samtidig sit territorie med de duftkirtler, som sidder mellem trædepuderne.
    ---

    - og han får tit dårlig mave, selvom jeg giver ham det mad han skal have?

    SVAR:
    Hvis det drejer sig om billigt discountfoder, får han ikke den næring, han skal have. Og hvis der samtidig er tilsat farve- og konserveringsstoffer, som kan give allergi, kan det det også være problemet.
    Desuden skal indekatte have adgang til grønt. f.eks. kattegræs og stuebambus - ikke alene for at komme af med hårboller, men også fordi det indeholder folinsyre, som er vigtigt for cellefornyelse.
    ----

    Husk også din veninde på at få katten kastreret, hvis hun ikke vil risikere, at han begynder at strinte overalt.
    Det er nemlig helt naturligt for en kat at strinte, når den er kønsmoden, og lige så umuligt at lade være med, som det er for os ikke at nyse, hvis vi skal det.

    Og så vil jeg til sidst anbefale din veninde at melde sig ind på et forum for katte.


  • #2   23. feb 2012 Når katten har været vant til at færdes frit, så er det faktisk meget synd for katten at spære den inde i en lejlighed. Det er meget tvilsomt om din veninde får en god kat ud af det nogen sinde. Jeg synes din veninde skal finde et nyt hjem til katten hvor den kan få lov at komme ud, og så finde en ny kat der er vant til indelivet.

  • #3   23. feb 2012 den vil ud. og må den ikke det, så lær den evt. at gå i sele.
    ormekur bør du kun kunne få, hvis der er set orm.


  • #4   23. feb 2012 Den er en stor killing nu. og hun fik den da den var en killing tror nok det var da den var en 12 uger gammel..

  • #5   23. feb 2012 --han får tit dårlig mave, selvom jeg giver ham det mad han skal have--
    og hvad er det?


  • #6   24. feb 2012 Alfisten Natasja: Nej det er ikke langt fra korrekt! En kat der tidligere har været ude vil savne det frie udeliv. Og de adfærdsproblemer som TS beskriver er tydelige tegn på at den savner udelivet.

Kommentér på:
Uartig kat

Annonce