26. feb 2007 Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Fisk, hukommelse?? Fisk, hukommelse??
Jeg sidder lige med en elev og vi snakkede om om hvilke fisk der har dårlig hukommelse?
Hvilke fisk kan leve i bowler? Hvis der er nogen der overhovedet kan?
Jeg mener jeg har hørt at slørhaler har hukommelse på et par sekunder, men google er ikke min ven, så kan ikke rigtig finde nogen facts.
Håber på hurtig hjælp
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Så er det bare en skrøne simpelthen?
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.381
Dertil skal sige der er også forskel på hvor sociale fisk er hvordan de agere.
Spørgsmålet er mere om de kan resonere eller om det er en ren visuel hukommelse styret af instinkt.
For at vende tilbage til bowlen så vil jeg sige det ikke er så meget med hukommelse at gøre om de kan være der i.
F.eks. en slørhale vil jeg absolut ikke anbefale at putte i en bowle da den bliver for stor. Sådan noget som Neonfisk er måske heller ikke sagen da det er stimefisk.
Vil sige den bedst egnede er en kampfisk (i så tilfælde vælg 1 han da den er meget flotere end en hun).
Og lige for at illusterre det med slørhalen:
http://www.fiskemagasinet.dk/modules/fangstrapport/pics/1323124993.jpg
Så er der så nogle kloge hoveder der siger jammen de vokser efter den beholder de er i, der kan jeg så kun sige nej gør de ikke. Nogle vokser ikke størelsesmæssigt men de indre organer fortsætter med at vokse til normal størrelse (eller retter mod - da de dør inden) og andre vokser bare langsomere.
Så virkelig overveje hvad der købes.
Og til sidst så vil jeg advare mod at stole på en dyrehandler da mange de sælger små fisk som f.eks. dværg skalar, hvor det reelt bare er en unge, men som navnet nu antyder så er det en lille fisk der kan gå i en bowle.
Andre sælger f.eks. smerling som sugemalle da de er effitive, men når de bliver store bliver de altså aggresive.
Så hold godt øje.
jul 2010
Også er en kampfiske han en alenefisk
De kræver ikke varmelegme eller iltning - det er mere eller mindre nok den iltning der sker når der fodres.
Så til sådan en bowle vil jeg som hoved regel kun anbefale kampfisk - der er selvfølgelig undtagelser hvis bowlen er meget stor så kunne man f.eks. har 2 dværg gurami, men så skal man sikre temperaturen i omgivelserne er konstante omkring 20-25 grader.
De kan nemlig tage ilt fra overfladen.
Men det er nemmest med kampfisk
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Ikke at jeg har meget forstand på fisk, men læste mig også frem til at kampfisk skulle være det bedste i bowler, og som sagt så går det rigtig fint for vores...
feb 2007
Mange tak for hjælpen
jul 2010
I talte ikke omkring det...........i talte OM det...........
Omkring er bordet den står på, skærmen og lampen ved siden af, og dem der kigger på den osv........ .:OP
jul 2007
Nu vil jeg lige være OT et øjeblik....... sorry..
Normalt bryder jeg mig ikke om at man retter på andre , hvis de staver eller udtrykker sig forkert......( som du gør i dit indlæg til TS ovenover )....... Når man så alligevel gør det , så mener jeg , det kræver at man selv kan stave og udtrykke sig... :o)
Så dansklærer eller ej .... så synes jeg du skal læse dit eget ( lange ) indlæg igennem ... og rette de 17-18 stavefejl... osv.. der er i det ...;o)
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Især guldfisk, som ofte anklages for kun at huske i tre sekunder.
Forsøg med guldfisk har vist at hvis man lader en maskine dosere foder ud, ved en handling fra fisken, i et givent tidsrum, vil fisken hurtigt lære hvad den skal gøre, samt hvornår. og den vil være ligeglad, når ikke det er det rigtige tidsrum.
Altså har fiskene både en form for forståelse for tiden, samt en hukommelse som er god nok til at den kan lære tricks
jul 2010
Og så vil jeg lige informere om der er 2 grunde til jeg (ikke mig) staver ad h til
1: Stavekontrollen forvirrer mere end den gavner, i deDDe in_læK si_er den f.eks. NITTIB er en stavefejl, så kan jeg være siGGer på de andre er forGerte ?
2: Mit tastetur trænger til en tur i opvaskemaskinen igen (da det er et forfærdeligt hakkebræt pt)
jul 2007
jul 2010
Og konen var færdig af grin da hun så du kommenterede stavefejlene
Hun griner af mig for så når jeg har skrevet en linje så går jeg i gang med at rette, og opgiver med det her tastetur, hun forstår ikke jeg gider rette en stavefejl men ikke en anden.
jul 2010
Det må dem der kender hende svare på
feb 2007
Jeg staver som en brækket arm og komma'er er en by i Rusland
AND PROUD OF IT
Fisk, hukommelse??