Narvsværte - erfaring? Narvsværte - erfaring?
Hej HG
Jeg vil høre om nogen af jer herinde har erfaring med narvsværte?
Jeg skal nemlig til at farve min læder sofa mørkere. Jeg vil faktisk helst have den sort.
På samme tid vil jeg gerne farve min læder lænestol og puf, så det hele har den samme farve.
Men har i nogen erfaring omkring narvsværte? har farven virket og hvor meget skulle i bruge?
Hvad gjorde i for at farven ikke smitter af?
osv.
Jeg synes ikke der er mange oplysninger på nettet omkring narvsværte, andet end det er ret kraftigt.
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 361
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 1.085
Jeg havde planlagt at købe 2 liter Farve 2 liter læderfedt, 2 liter olie, 2 liter læder rens, 1 liter acetone
Min sofa er rødbrun, ville det måske blive et problem, eller er det kun et problem med rød?
Min lænestol er lidt mørkere end sofaen, faktisk sådan lidt mørke lilla. Tror i godt Sofaen og lænestolen kan få den samme sorte farve?
jul 2008
Hvad jeg kan finde af oplysninger på nettet skal man også give det godt med læderfedt og så olie til sidst og så skulle det ikke smitte af. Men håber da jeg kan få det pudset så godt at det ikke smitter af, det er jo at fortrække.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Der skal en helt speciel efterbehandling til for at undgå afsmitning, men prøv at Google.
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
dec 2006
dec 2006
jul 2008
Mange tak for dit uddybende svar.
Læderolien ville jeg købe, fordi af hvad jeg kunne finde, så vil farven tørre sofaen lidt ud og hvad jeg kunne finde af oplysninger omkring det på nettet, så var det bedst at bruge både læderfedt og læderolie.
På skindhuset.dk står det i liter alt sammen.
Jeg vil selvfølgelig afprøve først på et sted der ikke ses. Jeg håber nemlig at jeg kan få både stol og sofa til at være meget tæt på hinanden i farven.. Om ikke andet, så må jeg jo give Sofaen to gange.
Er det en bestemt slags narvsværte du har brugt?
Jeg vil da klart bruge dit tip om at give den acetone engang efter farvningen, Så har jeg også mulighed for at se om jeg skal rette nogen steder på sofaen : )
Mange tak for svar alle sammen, jeg tror jeg har godt styr på det efterhånden. udtagen det med mængden af de forskellige ting, men jeg må jo prøve mig frem. og starte med de små ting, så jeg er sikker på jeg har nok : )
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
http://www.tm-materialer.dk/group.asp?group=5
Det var et kæmpearbejde, men resultatet er blevet rigtig flot og der er ikke noget der smitter af. Jeg farvede så i en farve, der lå meget tæt på møblernes gamle farve, så det er altså kun den jeg kan stå inde for.
Skal man farve i en hel ny farve, så benyttes en anden metode, som også er beskrevet derinde og de har da nogle før og efter billeder fra kunder, der har farvet i helt nye farver, der ser rigtig fine ud.
dec 2006
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.005
Narvsværte - erfaring?