Aftenvagt - struktur i hverdagen:) {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige begyndt at arbejde aften efter et år med dagvagter. Jeg har altid helst villet arbejde aften men under uddannelse skal man jo arbejde dag. Nå men jeg startede så med at køre aftenvagt igår og vil bare lige høre om det er helt normalt at man lige skal bruge lidt tid på at komme ind i den rytme igen?:) Jeg kan sagtens sove når jeg kommer hjem om aftenen men har liidt svært ved at stå op om morgenen.. Sidder f.eks. med min morgenmad nu foran tvet under dynen:)
Har I struktureret jeres hverdag efter hvordan I arbejder eller tillader I jer at slappe af de dage i skal arbejde?:)
Håber det var til at forstå;)
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.227
Jeg arbejder 15-23, står op ca. kl 9 og går i seng 02-03 om natten, det fungerer fint!
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Arbejder dag, aften. nat, dobbelt i en pærevælling uden noget system.
jeg tillader mig at "holde fri" og lave ingenting når jeg har lyst til det
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.865
Følte ikke jeg nåede at få noget ud af dagen, før jeg skulle møde igen
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.768
Tina: Orv ja, kan godt se fornuften i at tillade sig selv at slappe lidt af:) Synes bare altid at "man burde" gøre dit og dat når man nu er hjemme.. Meen hvad har man fridage til;)
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 493
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
Vi stod op når de vågnede ved 7-8 tiden, så var vi aktive i legestuer elelr på gåture hele formiddagen, så kom ungerne hjem ved middagstid og sov til middag imelns jeg gjorde huset rent oglavede aftensmad som bare skulel varmes til familien, og så tog jeg på arbejde og mødte kl 16-23.30 - så hjem og i seng kl 0.30.
Det fungerede som sagt i 10 år for mig og min mand - og mine børn led ikke den last at skulle i vuggestue kl 6.30 om morgenen og så være der til kl 16 - de slap også for alle infektionerne.
Men det var hårdt, for jeg var igang hele dagen inden jeg så gik på arbejde om eftermiddagen, jeg havde ingen pauser. Og jeg lavede som sagt aftensmaden, så min mand, der kom hjem kl 15.30 og havde alle tre børn i ulvetimen havde det nemt med maden.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 199
Jeg arbejder selv i døgnvagter og ofte dobbelte. Dertil har jeg 1½ times transport hver vej. Når jeg kommer hjem efter en 48-timers vagt, så sidder jeg for det meste og "glor ud i luften" resten af dagen. Men jeg har jo så heldigvis fri ca. 25 dage om måneden, såååh ingen hører mig klage
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 504
Jeg tror det er vigtigt man gør op med sig selv hvad man vil prioritere - er det morgenen med familien eller har man mere brug for et par timer om natten når man kommer hjem.... Bare man selv har det godt med det man nu gør
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Normalt kører vi en aftenvagt (15-23) og en aften/nat (15-07.30) dagen efter. Når jeg kommer hjem fra aftenvagten sover jeg først kl 2-3 om natten og jeg skal op igen kl 6.30 for at få ungerne sendt afsted i skole. Det tager mig flere dage at komme over disse vagter og de giver desværre ingen ekstra fridage medmindre de ligger i weekenden.
Jeg hader det!!
Aftenvagt - struktur i hverdagen:)