{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.614 visninger | Oprettet:

Aftenvagt - struktur i hverdagen:) {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige begyndt at arbejde aften efter et år med dagvagter. Jeg har altid helst villet arbejde aften men under uddannelse skal man jo arbejde dag. Nå men jeg startede så med at køre aftenvagt igår og vil bare lige høre om det er helt normalt at man lige skal bruge lidt tid på at komme ind i den rytme igen?:) Jeg kan sagtens sove når jeg kommer hjem om aftenen men har liidt svært ved at stå op om morgenen.. Sidder f.eks. med min morgenmad nu foran tvet under dynen:)

Har I struktureret jeres hverdag efter hvordan I arbejder eller tillader I jer at slappe af de dage i skal arbejde?:)

Håber det var til at forstå;)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aftenvagt - struktur i hverdagen:)
  • #1   15. mar 2012 Det vænner du dig til :o)
    Jeg arbejder 15-23, står op ca. kl 9 og går i seng 02-03 om natten, det fungerer fint!

• #2   15. mar 2012 Jeg har skiftende arbejdstider.
    Arbejder dag, aften. nat, dobbelt i en pærevælling uden noget system.

jeg tillader mig at "holde fri" og lave ingenting når jeg har lyst til det

• #3   15. mar 2012 Jeg arbejdede i hjemmeplejen fra 15 til 23.15. Jeg kunne slet ikke sove når jeg kom hjem. Gik i seng kl 01.00 ca og stod op kl 11.

Følte ikke jeg nåede at få noget ud af dagen, før jeg skulle møde igen smiley

• #4   15. mar 2012 Stine: Ja, jeg plejede os at stå op ved 9 tiden så mon ikke det kommer igen:)

Tina: Orv ja, kan godt se fornuften i at tillade sig selv at slappe lidt af:) Synes bare altid at "man burde" gøre dit og dat når man nu er hjemme.. Meen hvad har man fridage til;)

• #5   15. mar 2012 Jeg har arbejdet på et diskotek om natten, og i starten sov jeg HELE dagen, og så fik jeg nemlig ikke noget ud af dagen, men jeg begyndte at lære at stå op ved en 12 tiden, jeg var først hjemme imellem 5-7, så jeg havde brug for noget søvn. Men det tog mig noget tid at komme ind i den rytme! smiley

• #6   15. mar 2012 Jeg havde tre små børn da jeg var fast aftenvagt igennem 10 år, så der var meget struktur, da jeg passede børnene hjemem til de skulle i børnehave.

Vi stod op når de vågnede ved 7-8 tiden, så var vi aktive i legestuer elelr på gåture hele formiddagen, så kom ungerne hjem ved middagstid og sov til middag imelns jeg gjorde huset rent oglavede aftensmad som bare skulel varmes til familien, og så tog jeg på arbejde og mødte kl 16-23.30 - så hjem og i seng kl 0.30.
    Det fungerede som sagt i 10 år for mig og min mand - og mine børn led ikke den last at skulle i vuggestue kl 6.30 om morgenen og så være der til kl 16 - de slap også for alle infektionerne.
    Men det var hårdt, for jeg var igang hele dagen inden jeg så gik på arbejde om eftermiddagen, jeg havde ingen pauser. Og jeg lavede som sagt aftensmaden, så min mand, der kom hjem kl 15.30 og havde alle tre børn i ulvetimen havde det nemt med maden.

• #7   15. mar 2012 Kennelmor - du er jo super-mom smiley Hold kæft hvor har du bare knoklet! Det er altså en flot gave du har givet dine børn, at de har sprunget vuggestuen over - dejligt at I har haft den mulighed.

Jeg arbejder selv i døgnvagter og ofte dobbelte. Dertil har jeg 1½ times transport hver vej. Når jeg kommer hjem efter en 48-timers vagt, så sidder jeg for det meste og "glor ud i luften" resten af dagen. Men jeg har jo så heldigvis fri ca. 25 dage om måneden, såååh ingen hører mig klage smiley

• #8   15. mar 2012 Jeg arbejder også skiftende arbejdstider og min erfaring med aftenvagter er at det er vigtigt ikke at stå for sent op.... Det fungerede i hvert fald for mig (da jeg kørte fast aften - nu er det skiftende) at jeg stod op ved 630 tiden og havde tiden sammen med familien inden børnene skulle i skole. Jeg har så også altid været god til at falde i søvn om aftenen når jeg kom hjem fra aftenvagt - 10 min efter bilen landede i garagen lå jeg i min seng smiley nogen gange tog jeg en lille morfar inden børnene kom hjem fra skole, men det var lige så meget fordi jeg bare godt kan lide at sove til middag smiley

Jeg tror det er vigtigt man gør op med sig selv hvad man vil prioritere - er det morgenen med familien eller har man mere brug for et par timer om natten når man kommer hjem.... Bare man selv har det godt med det man nu gør smiley og ja det kræver noget tilvænning for kroppen at arbejde på mærkelige tidspunkter smiley

• #9   15. mar 2012 Jeg arbejder også skiftende vagter i én stor pærevælling og min krop vænner sig aldrig til det :o( Når jeg møder i aftenvagt eller en 16 timers vagt ( aften+nat) er jeg allerede helt færdig når jeg møder... Jeg kan ikke sove når jeg endelig kommer hjem og skal måske allerede møde i dagvagt dagen efter :o(
    Normalt kører vi en aftenvagt (15-23) og en aften/nat (15-07.30) dagen efter. Når jeg kommer hjem fra aftenvagten sover jeg først kl 2-3 om natten og jeg skal op igen kl 6.30 for at få ungerne sendt afsted i skole. Det tager mig flere dage at komme over disse vagter og de giver desværre ingen ekstra fridage medmindre de ligger i weekenden.

Jeg hader det!!

Kommentér på:
Aftenvagt - struktur i hverdagen:)

Annonce