Hjælp- endelig arbejde- men a-kasse!?! {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået arbejde.
Det er nattearbejde. Jeg har arbejdsplan der lyder på: man.tirs.fre.lør og søn. og ugen efter : man.tir. og søn.. sådan skifter ugerne mellen ulige og lige uger. Så jeg har 32,5 timer den ene uge og 19.5 den anden uge.. der er mulighed for flere timer.
MEN hvad gør jeg så ang a-kassen...??
Skal jeg så stadigvæk søge arbejde ved siden af og komme til rådighedssamtaler og alt det andet fis? fordi jeg ikke når op på 37 timer hver uge? (fuldtidforsikret)
Sys da ikke det er særlig fedt at arbejde nat og når jeg så har fri/ fridage så skal jeg finde et andet job og arbejde...det kan jeg da ikke!?
var lige forbi a-kassen og de var som sædvanlig ik til nogen særlig hjælp.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.769
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.350
Men det vigtige er du kommer i en A-Kasse (ikke fagforening) så du kan tjene timer.
Når du har tjent timerne kan der så komme noget for man kan så få suppleret op - det er jeg dog ikke helt inde i.
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.971
Så skal du jo kun fortsætte med at være på dagpenge og gå til samtaler og søge job hvis du skal have suppleret op.. hvis du ikke har behov for det så skal du jo bare sige du er kommet i job
Du skal så se på hvor mange timer du får om og snakke med a kassen om du fremover skal være fuldtids eller deltids forsikret..
Er du fuldtids forsikret og kun når på deltids timer risikere du ikke at kunne få nogle penge hvis du bliver ledig- alt efter hvordan din a kasse er... så vær endelig obs på at få det i orden
- samtidig er det jo surt hvis du har fuldtids timer og kun er deltids forsikret og bliver ledig så får du kun deltids a kasse jo..
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
jeg har regnet lønnen nogenlunde ud (hvis jeg regner rigtig hehe matematik er ik min stærke side hehe), og vi burde kunne klare os for den. Så jeg skal ikke suppleres op, og jeg ønsker så ikke at stå til rådighed..
Jeg tror at jeg skal ned og deltidsforsikre mig så, i tilfælde af at jeg bliver fyret på et tidspunkt.. tror jeg har fundet ud af det hele nu
Det er bare så mange regler omkring alt, så det er lige med at finde ud af det..
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.971
Det kommer helt an på den enkeltes fagforenings regler som jeg beskriver ovenover...
Så det skal man altid spørge sin fagforening om og gerne få på
skrift...
Hjælp- endelig arbejde- men a-kasse!?!