2.770 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

høns - hjælp høns - hjælp

håber der er nogle hønseeksperter her inde

spørgsmålet går sådan set bare på hvor højt et hegn skånske blomsterhøns skal have for ikke at flive over? flyder de meget i forhold til andre høns?

på mit arbejde vil vi rigtig gerne have skånske blomsterhøns og vi har egentlig også bestilt 6 høner. men nu er jeg kommet i tvivl om de vil flyde over gønsegården. Den er omkring 2 meter høj

og hvis det er at hvor meget flyder isa waaren så? vil 2 meters hegn kunne holde den inde?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  høns - hjælp
  • #1   22. mar 2012 Sådan nogen høns flyder vel kun, hvis i har en sø i hønsegåden.... Hvad er "isa waaren?

*GGG*

Undskyld men kunne ikke lade være med at grine lidt.. smiley

• #2   22. mar 2012 hehe sorry - skal vist have et tastatur med større knapper på ;o)

• #3   22. mar 2012 hvorfor lægger I ikke et net ud over stakittet??de grønne net man køber til frugttræer fungerede glimrende da jeg havde høns,de fløj ikke over,ræven hoppede ikke over stakittet og rovfugle tog ikke hønsene.

• #4   22. mar 2012 Jeg ville få fat i net over hønsegården. Så er i sikret mod rovfuglene også. Tror at de skånse kan flyve ret højt, især hvis de går i panik. Jeg har selv høns som ikke kan flyve men alligevel har jeg net over for at beskytte dem mod rovfuglene. Læser tit på forum med høns, hvor mange som får taget deres høns. DI kan evt. købe noget fiskenet/trailernet og smide over.
    Hvor stor er gården i kvm? På det forum jeg er, er der en som har net på ca 18 kvm og jeg mener det kun koster omkring 100 kr + evt forsendelse

• #5   22. mar 2012 Opret dig evt på www.fjerkræ.dk- Der er det til salg. Har lige kikket nu, og det er der stadig. mindst 18 kvm. og 100 kr. Han bor i esbjerg. Men vil gerne sende mod betaling

• #6   22. mar 2012 http://fjerkrae.dk/prod/index.php

• #8   23. mar 2012 Nu kender jeg ikke den race du omtaler. men hvis det er nogle store høns (som plymouth rock) så kan de slet ikke flyve. Men ellers kan du stække vingerne så de ikke kan flyve så højt. Altså klippe noget af svingfjerne af. Vel halvdelen i længden.

• #9   23. mar 2012 Margit N,så skal man huske at indfange og stække dem,hvergang de har fældet,det har jeg prøvet,min hane tilgav mig aldrig !!

• #10   23. mar 2012 Nu har vi gamle danske landhøns og jeg kender ikke til skånske blomsterhøns. Landhønsene er en race der har en tendens til flyvelyst, men det var ikke hønsenes flyveegenskaber der bestemte hvordan hønseindhegningen og hønsehuset blev bygget, men derimod rovdyrenes og rovfuglenes evne til at komme ind i hønsegården, så vores er helt indhegnet i ca. meters højde, med tag og trådnet over og trådnet gravet ned i jorden.

Om forår - efterår går vore høns udenfor om dagen når vi er hjemme og kan holde øje med dem og de stikker faktisk ikke af selvom vi ikke har indhegnet. De første uger var de dog udelukkende i hønsegården så de kunne lære hvor de hørte til. Ved solnedgang går de selv ind i hønsegården og så er det bare at lukke døren - og skal vi have dem ind tidligere end det, så hyrder Lia dem. smiley

Nu bor jeg ude på landet og går jeg tur så ser jeg flere fritgående høns om dagen, det er rigtig hyggeligt, men man skal naturligvis være opmærksom på Mikkel Ræv og de andre.

• #11   23. mar 2012 Vores høns havde tre meter højt hegn, som de nemt fløj over smiley
    Jeg satte grønt net over.

• #12   23. mar 2012 bodil s ja det er rigtigt. En gang er ikke nok at gøre det.

• #13   23. mar 2012 tusind tak for jeres svar. Net var en god ide - hønsegården de skal gå i et ret stor - den er omkring 5 meter bred og 15 meter lang. Den ene side at hønsegården er at hus og hvordan jeg får net til at sidde den er jeg noget i tvivl om...

vi skulle egentlig have hønsene på tirsdag- er der nogle af jer som kan linke til nettet eller ved hvor man kan kbe det?

• #14   23. mar 2012 Du kan købe net i de fleste byggemarkeder. Det er sådan noget, som man lægger over jordbærbedene. Min hønsegård var 10x15 meter, men jeg købte de store net, og bandt dem sammen. Man kan stramme dem temmelig meget ud? Og så havde vi et træ stående i midten, som vi også bandt nettene til.

Kommentér på:
høns - hjælp

Annonce