{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af ny pc, hjælp :)
  • #1   25. mar 2012 Eller er der andre bud hvor jeg får mest muligt for pengene, vi gerne have den så billig som muligt smiley

  • #2   25. mar 2012 Den Bedste bærbar jeg har haft indtil nu er min Asus.. så ville jeg klart kigge på...

  • #3   25. mar 2012 Min bedste har været HP compaq.
    Lige nu har jeg en HP pavillion - Og det er da det værste stykke l***, jeg nogensinde har købt for 6000 kr...

    Så en anbefaling herfra - HP pavillion dv6 er godt nok noget skidt.


  • #4   25. mar 2012 Christina, ikke nogen særlige spil, men min søn spiller lidt af hvert, som wow og lign smiley

  • #5   25. mar 2012 Idag er de fleste bærbare med ens specs lige gode, der hvor der kan være en forskel sådan for alvor er i kabinettets materiale.

    Hvis man behandler den ordentlig er den ok.

    Dog siger mine er faringer Toshiba ofter har problemer med de HD de bruger og det same med fujitsu.
    Med Acer kan du få lidt mere for pengene, i en lidt lavere kvalitet.

    HP og Compaq er dem jeg har haft flest hvor hardware laver midlertidige fejl hvor data går tabt.

    Asus og Sony kender jeg ikke så forfærdig meget til men ud fra hvad de ellers laver så vil jeg GÆTTE på Sony har designet det indvendige rigtigt godt så hardware ikke "slides" af varme. Og Asus er nok stærke på grafik siden.

    Personligt ville jeg helt klart vælge en Lenovo (tidliger IBM) det er dem på markedete med den største erfaring og lave i mine øjne de mest stabile Laptops.


  • #6   25. mar 2012 og lige en side info:
    packard bell er HP og idag er Compaq også under HP


  • #7   25. mar 2012 Jeg vil vove den påstand du får mere for mindre med den her:
    http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4023


  • #8   25. mar 2012 Og der er så også den her til samme pris som den du selv har fundet:
    (link fjernet)


  • #9   25. mar 2012 Susanne der er vi nok ikke helt enige for der er så mange ting der spiller ind. og det er langt fra processoren og ram der er det vigtige.

    Jeg skal nok skåne jer for en længere forklaring - vil så sige hvis spil er det primære køb en stationær.


  • #10   25. mar 2012 Ville også gå helt uden om HP, synes godt nok der er meget bøvl med deres bærbare

  • #11   25. mar 2012 Alfisten hvilken en anbefaler du af dem der inde ?
    Jeg kan nemlig ikke lige finde en der ligger inden for budgettet


  • #12   25. mar 2012 Eller retter der står billigst muligt den billigste jeg kan finde ligger på 4,3k

  • #13   25. mar 2012 Ja - men der er ikke noget der hedder en Gamer bærbar

    Skal spil prioteres lidt mere så er der den her:
    (link fjernet)

    Hele problematikken er at skulle en bærbar tunes til spil så ville det kræve enten sindsyg køling eller udvidelse af kabinet i sidste ende vil det gøre det til en slæbbar uanset hvad.
    Og det er udelukkende pga. grafikkortet

    Det der ligger i det er:
    1: Onboard (så vil nogen sige det er de altid på en bærbar, men nej) her er der ingen ram på grafikkortet - der er i teorien bare en ekstra cpu som kun behandler grafik og trækker på systemets resources især ram.
    Denne løsning er optimal to kontor brug

    2: Seperat (Her vil nogen så sige jammen alle på bærbar er onboard - nej) De er bygget ind i bundkortet ja, men med seperat system og gpu med sin egne ram hvilket gør systemet kan afvikle grafik uden at belaste systemet.
    Denne opbygning er egnet til mindre spil, film og størrer spil i lavere opløsning

    3: Stationær Her kan man tune den helt op med 1 eller 2 grafikkort (SLI eller XFire) med rigtigt mange ram og en noget kraftigere GPU da køle mulighederne er meget bedre.
    Det er for gamere.

    Den jeg linker til i dette indlæg ligger i ca. samme pris som thosibaen og har seperat grafikkort


  • #14   25. mar 2012 Ryan, hvad ville du anbefale, hvis man tegner på computer? Der skal den kunne køre programmerne, plus at have god grafik, og korrekte farver.

    - Og undskyld TS, at jeg bruger din tråd lige xD


  • #15   25. mar 2012 En stationær med en tegneplade - et rimeligt grafikkort og et godt tegne program
    Der kan du nemlig gå meget op i skærm størrelse så har du bedre zoom muligheder samt mere plads til værktøjslinier, tager du for eksempel gimp og photoshop så er der værktøjer i begge sider af skærmen.

    Man kan få en 24 tommer w screen til 1000 kr.

    Man kan så ved at ofre en smule mere få en der kan rotere hvilket kan være en fordel hvis man arbejder på en arbejdsflade der er højere end den er bred.
    Ved Dell laver sådanne og Dell plejer faktisk at være stærke på billede behandlings siden både 2d og 3d så måske en Dell færdigpakke

    Men bedst af alt bygge selv.
    Skal lige hente knægten så skal jeg nok prøve at stille et saml selv udkast op


  • #16   25. mar 2012 Mht. til spil er det ikke det primære, det skal bare være så lortet ikke brænder sammen fordi den lige skal kunne trække et spil i ny og næ smiley Og sandra bare i orden smiley

  • #17   25. mar 2012 Well, det skal helst være en bærbar, eftersom det også skal være til skolebrug nemlig.
    Og jeg har ikke plads til en stationær på mit fesent lille værelse, lol.
    Har et tegneprogram - Photoshop CS5 og Paint tool SAI
    Har en tegneplade fra wacom i forvejen, så..


  • #18   25. mar 2012 Alfisten det er jo så hvad sælger og producent skriver.

    Efter min mening er det salgsteknik, en ting er at kunne trække spil en anden ting er at kører i 7.1 soround - max fps - max opløsning - max shades og ja der er mange flere tekniske indstillinger når vi snakker spil.
    Dertil kan det tilføjes en HD i en stationær vil også arbejde hurtigere, hvilket også kan få betydning for man skal altid huske langsomste enhed bestemmer farten.


    Spørger du gamerne så er jeg pænt sikker på de fortrækker en stationær med bedre lyd og grafik.


  • #19   25. mar 2012 Hvis du skal have en god skræm til billedbehandling , så får Eizo altid stor ros , men dell har også et par stykker, derudover kan en skærmkalibrator være en rigtig god ting.

    Hvis du vil have bærbar, så køb en skærm til ekstern tilslutning.



  • #20   25. mar 2012 Ja man skal altid stole på hvad man får at vide i en forretning for de sælger ALTID det en evt. køber har brug for.

    Jeg har så set så mange gange at de sælger det med størst avance der min. dækker behovet.
    Og jeg kan sku ikke lade være med at gribe fat i kunden bagefter og sige jeg syntes du skal handle et andet sted og så lige giv dem en web adresse.


  • #21   25. mar 2012 Ryan, jeg har til tider korset mig i et par fotoforretninger *G*

  • #22   25. mar 2012 Korrekt Rene smiley ved så bare ikke om du kan få Eizo der kan rotere. Og jeg ved det er kanon når man arbejder med billeder og tegninger, min den gamle har sådan en dell der kan rotere.

  • #23   25. mar 2012 Problemet er så bare, at jeg ikke har PLADS til andet end min bærbar.. ): Mit bord er 1x1 m, lol.
    Og nej, har ikke plads til et større bord..


  • #24   25. mar 2012 CA korrektion de er ikke ude på at sælge det dyreste men det med størst avance - altså den de tjener mest på

  • #25   25. mar 2012 Sandra H:
    (link fjernet)

    Vil lige kommentere lidt
    Billige, stabile ram med køler - 8 GB er med i prisen
    Grafikkort rimeligt godt, DDR5 ram, Valgte GForce pga. Cuda som kan hjælpe med Render og rastarize
    CPU (gidder ikke kommentarer ang. Intel vs. AMD) det er en stærk CPU med 4 kerner som er rimelig i pris og kan yde godt under render og rastarize
    SSD Disk (virker som flash ram) KUN til system, office og billedebehandlings program og scratch disk da den er utrolig hurtig.
    SATA HDD 2x til et mirror raid til automatisk backup af arbejde og billeder fra cam (bør ikke købes samme sted og gerne med et par mdr tidsforskydning).

    Dertil kommer skærm og kabinet.

    Men alt i alt en SUPER computer til billedbehandling og kan trække de fleste spil i den høje ende af kvalitet samt video redigering.


  • #26   25. mar 2012 Ryan, nu hvor du nu liiiige er her smiley

    Jeg har mig en Lenovo U160 - og kan på ingen måde finde oplysninger om hvilket grafikkort der sidder heri.
    Kan du evt guide mig til hvordan jeg finder ud af det?


  • #27   25. mar 2012 Driver Name : Intel Onboard Graphics Driver
    Family : IdeaPad U160
    File Size : 40.0MB
    Driver Version : 8.15.10.2102
    File Format : exe
    Release Date : 2010-05-21
    Applicable OS : Windows 7 32bit
    Manufacturer : Intel
    Last modified date : 2010-11-02

    Hvad er det helt nøjaagtigt du skal bruge ?

    Der er nemlig også alternativer smiley

    Hvis det er du mangler driver så skal du hente Slimdrivers det er gratis og så finder den ud af hvad drivere du mangler og downloader den og installere.

    Hvis det er system info skal du hente Everest Home Edition det kan fortælle alt om dit system


  • #28   25. mar 2012 Jeg mangler ind i mellem i forhold til at vide om min pc er kompatibel med visse spil, at vide hvad faen jeg skal kigge efter smiley

    Slimdrivers skal jeg huske - det var da lækkert smiley


  • #29   25. mar 2012 Husk når du bruger slimdrivers skal dit netkort være installeret.

    Og det har ikke så meget med kompabilitet af spil, det handler mere om Hvad DX det kører og om det skal understøtte 3D.

    Kan så sige dit kort har den ulempe (som jeg lige læser det) at det er det jeg henviser til som onboard længere oppe, altså det deler ram med computeren. Du kan evt. tildele lidt mere ram i bios, men så går der mere fra systemet.


  • #30   25. mar 2012 Hvis ikke mit netkort var installeret kunne jeg vel ikke være på nettet?

    Og hvilken betydning vil det så have for systemet? Altså, hvad kan jeg reelt set risikere at mærke?

    Jeg bruger pc'en til nogle forholdsvis grafiktunge spil - Heroes 6 og WoW er de foretrukne.
    Heroes har der været problemer med - betaudgaven var intet problem, men da det så reelt blev udgivet, var det ikke kompatibelt med mit grafikkort. Min lillebror lavede så noget fix-faxerier, så den kan trække det alligevel - med mindre grafik-fejl


  • #31   25. mar 2012 Nu har HOMM altid været lidt til en side.

    Men giver du grafikkortet lidt mere ram kan det betyde du ikke kan have så mange programmer åbne, loadetider bliver længere, computerens tur bliver længere og sådan noget.

    Bruger du slimdrivers nu vil den sige hvis der er opdaterede drivere til din computer eller en mere korrekt driver.


  • #32   25. mar 2012 Hmm, ja det er jo lidt pest eller kolera...
    Alternativt må man jo tildele grafikkortet mere ram hvis planen er udelukkende at spille en dag


  • #33   25. mar 2012 hehe Alfisten så er det jo godt jeg kan være glad for jeg skrev efter min mening smiley

    Jo selvfølgelig kan du få Bærbare der kan trække spil, men som du selv er inde på så prisen så når vi snakker gaming kan du få så meget mere for meget mindre ved en stionær,

    Og efter min mening er der stadig ikke noget der hedder en gamer bærbar smiley


  • #34   26. mar 2012 Så fandt jeg mig en ny pc, den er bestilt, lige nu har jeg lånt en oldgammel pc der knap nok kan trække internet, så nu glæder jeg mig sindsygt meget til den kommer smiley Tusind tak for hjælpen og de gode råd smiley

  • #35   27. mar 2012 Hvad blev det så om man må være nysgerrig ?

  • #36   27. mar 2012 Hej, ja øv øv, havde bestilt en Packard bell (TK11-B2-053nc) som en ven fandt, men får så advide idag at de alligevel ikke kan skaffe flere hjem ved coop smiley Så nu er jeg på jagt igen, vil bare gerne have en nu og ikke vente flere uger mere smiley Men den jeg så kunne nøjes med fra expert er udsolgt, så jeg må hæfte mig med tålmodighed smiley

Kommentér på:
Køb af ny pc, hjælp :)

Annonce