272 visninger
|
Oprettet:
griffon my er kommet hjem... {{forumTopicSubject}}
ååe hvor er hun bare dejlig:-)
vi har lige hentet hende og hun er bare så skøn..
hun rander mig i hælende og grader hvis hun ikke lige kan se mig..
men dov er hun ikke så tryk ved lobo så ham holder vi lidt på afstand til hun er faldet lidt til, er det ikke også det bedste vikan gøre? men sevfølgelig stadig give ham den samme opmærksomhed som han plejer at få...
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 34 Svar: 83
ja det er det en kæmpe en også og så især når det går så godt med at få dem hjem det er bare såå dejlig...
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Ja det ligger jo til racen, at knytte sig meget til sin ejer, og blive dybt ulykkelige, hvis de ikke lige får den opmærksomhed de gerne vil have.
Hende skal du nok få meget glæde af.
feb 2006
apr 2005
Men jeg ville nok lade dem selv hitte ud af det. Bella er aldrig blevet skånet for noget. Det er nok derfor hun er så sej som hun er.
feb 2006
en mops:-) nej da Griner...
feb 2006
eeej det er bar pjat han kunne aldrig finde på at gøre en flue fortræd
apr 2005
Der ER faktisk noget om det. I sin tid, da man opdrættede racen, var det primært mops og en spaniel (kan ikke helt huske hvilken) man blandede. Mopsen bidrager med det meget menneskelige udtryk, som griffonen er kendt for.
Jeg faldt over det på nettet, da jeg søgte alt indenfor racen.
apr 2005
Oprindelsesland: Belgien
Anvendelse: Lille vagt- og selskabshund.
Helhedsindtryk: Lille selskabshund, intelligent, harmonisk, opvakt og stolt, robust, næsten kvadratisk, med god benstamme, men alligevel elegant i bevægelse og bygning. Den vækker opmærksomhed ved sit næsten menneskelige udtryk. De to Griffon’er er ruhårede og adskiller sig fra hinanden ved farven, mens Petit Brabancon er korthåret.
Temperament: En lille, harmonisk hund, årvågen og stolt, stærkt knyttet til sin herre, meget vagtsom. Hverken frygtsom eller aggressiv. Griffonen er en intelligent glad hund, der er perfekt som selvskabshund. Den er kærlig, viljestærk og stædig, men yderst charmerende. De er livlige og nysgerrige og elsker alle.
Racen er udsædvanlig følsom og meget krævende, denne race elsker at blive forkælet. Griffonen er god med andre hunde, sågar også med katte. Disse hunde kan være kræsne, når det kommer til mad, oh kan være svære at få renlige. De er gode vagthunde og kan lære sjove tricks. Griffonen kan lide at gø, da de oprindelig er opdrættet til at være vagthunde. De går bedst med ældre børn.
Historie:
Disse tre racer (Griffon Bruxellois, Griffon Belge og Petit Brabancon) nedstammer alle fra en lille, ruhåret race kaldet "Smousje", som for århundreder siden opstod i området omkring Bruxelles. I det 19. århundrede blev racen tilført blodlinier fra King Charles Spaniel (Ruby) og Mops, hvad der gav en sort, korthåret pels og lagde den nuværende racetype fast. Disse små hunde var meget årvågne og blev opdrættet for at bevogte køretøjerne og for at holde mus og rotter borte fra staldene.
I 1883 blev de første Griffon Bruxellois registreret i den belgiske kennelklub’s (St Hubert) stambog. Det var Topsy (reg nr 163) og Foxine (reg nr 164). Omkring år 1900 var disse og andre racer blevet meget populære, takket være kongelig interesse fra dronning Marie-Henriette af Belgien. Mange eksemplarer blev eksporteret til udlandet og medvirkede til racens udbredelse og popularitet.
feb 2006
okay vildt nok men jeg syntes ikke jeg lige kan sedet men kan være jeg lige skal kigge nærmere på det..
jaa det tror jeg lige at jeg gør
apr 2005
The Smooth coated Petit Brabancon probably owes its existence to the introduction of pug blood. Other breeds including the Yorkshire and Irish Terriers have undoubtedly contributed to the modern Griffons, as well as the English Toy Spaniel.
apr 2005
Hvis du selv vil læse det.
feb 2006
apr 2005
Jojo bare kald mig hundetosse ;o)
Men jeg studerede alt jeg kunne finde, inden jeg fik Bella.
feb 2006
apr 2005
Men finder du noget der er møg spændende, vil jeg da gerne se det ;o)
griffon my er kommet hjem...