13.486 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Regler om "larm" på helligdag? Regler om "larm" på helligdag?

Er der regler om, hvornår man må påbegynde arbejde med "larme" maskiner på søn og helligdage i byzone?

Jeg er for anden morgen i træk blevet vækket kl 7.15 af traktorer og fræsere, der er ved at vedligeholde nogle fodboldbaner ca 50 meter fra vores soveværelsevinduer.....

Er så rasende. Nu har man sgu gået og glædet sig til nogle helligdage, så man kunne få lov at sove lige så længe man kunne også det her............. Står op kl 5.15 til hverdag, så påsken var tiltrængt!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler om "larm" på helligdag?
  • #3   6. apr 2012 tja det er jo ting som skal ordnes hvis der skulle tages hensyn til alle mennesker kunne de aldrig gøre det..
    der er jo nogle der arbejder nat og sover om dagene, om eftermiddagene sover folks børn og igen om aftenen vil folk have ro til at sove eller sidde i haven smiley

jeg kan godt forstå du synes det er super træls men hvis der skulle tages hensyn til alle kunne der ingen bold bane være smiley jeg ville som mor til en lille baby synes det var virkeligt irriterende at de gjorde det når han skulle sove men der er desværre ikke så meget at gøre ved det smiley

• #4   6. apr 2012 Jeg har normalt ingen problemer med folk larmer, men kl 7.15 to helligedage i træk synes jeg det grænser til ulovligheder *ggg*

Vi bor midt i byen, men med skole/hal og fodboldbaner i "baghaven". Det er 2 gamle tennisbaner de er ved at jævne ud til at blive et stykke af boldbanen.....

Synes kl 08.00 er mere passende at påbegynde sådan et arbejde, når de nu gerne vil tideligt igang. Det larmer virkelig meget!

• #5   6. apr 2012 I den boligforrening hvor jeg boede indtil for et par år siden, var det sådan at man på søn og helligdage, måtte larme fra kl 7 til kl 12... derefter skulle der være ro... Jeg havde nattevagt da jeg arbjdede som hundefører/dør"mand"/sikkerhedsvagt - så det var et helvede at komme hjem og forsøge at få noget søvn...

• #6   6. apr 2012 tja men når man arbejder i helligdagene så vil man egentlig gerne starte tidligt så jeg forstår på en måde godt arbejderne at det er surt for dig forstår jeg bestemt også godt smiley

• #7   6. apr 2012 For nogle år siden boede jeg et sted, hvor der ikke måtte larmes før kl 10 på lørdage og efter almindelig kirketid på helligdage..
    Det er jo næsten det samme, din mand siger, Hanne

Prøv at ringe til politi-kredsen, for det må da i sidste ende være dem, der fastsætter de overordnede regler..?

• #8   6. apr 2012 de fodboldbaner bliver sikkert lavet af frivillige, og de har jo arbjede til hverdag. Derfor arbejder de i de dage de har fri.

• #9   6. apr 2012 Doggymom, det er jo forståeligt nok, men jeg mener stadig kl 7.15 er for tidligt!!

Jeg vil da også gerne have de boldbaner er iorden, mine unger bruger dem jo selv, meeen kl 7.15 to dage i træk på helligdage......

• #10   6. apr 2012 jamen, så er de jo også i orden. hellere det og så er det overstået.

• #11   6. apr 2012 jeg overvejede at købe en robot til det, men er bange for at den vil skræmme alle mine havefugle væk. Så den plan er skrinlagt. så nu vil jeg larme som de andre..

• #12   6. apr 2012 Her hvor jeg bor, har vi en genbo som om sommeren kan finde på at slå græsset klokken 5.30 eller 6.00 om morgnen. Det er dælme tidligt...

• #13   6. apr 2012 når jeg læser sådan en tråd må jeg bare lige pippe med...bor på gård med 4 marker og grisefarm som naærmeste nabo......det er lyyyykken.....særlig når man læser sådan en tråd som denne....sorri, men er gammel Københavnertøs, så HAR prøvet problemerne.

• #14   6. apr 2012 Heeelt enig med familien rødtop... Det er skøøønt ude på landet..hehe
    Men kender desværre ikk reglerne for larm på helligdage..

• #15   6. apr 2012 Kan se de ikke er blevet færdige idag, så jeg skal nok ikke så sent i seng i aften..... De starter jo nok "før fanden får sko på" igen i morgen :-\

• Anne-mette H
    Anne-mette H Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #16   25. maj 2020 Syntes ikke det er ok at larme så tidligt ig ej heller lovligt
    Idet mindste kunne dem fra boldbanen lige have sat en seddel i døren , i de nærliggende huse, at de vil larme
    Jeg har intet imod de frivillige gør ekstra arbejde for klubben, men vil mene det er respektløst ikke lige At varskoe de nærliggende huse??

• Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 1 Svar: 2
    #17   25. maj 2020 Hun har dog alligevel haft 8 år til at få sovet ud smiley

• #18   25. maj 2020 smiley smiley

Kommentér på:
Regler om "larm" på helligdag?

Annonce