5.151 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Skadet due - what to do? Skadet due - what to do?

Jeg var ved at bage cupcakes, da jeg ser ud af køkkenvinduet en (ret stor) forpjusket due. Den sidder midt ude på vejen og kigger, jeg prøver at smide lidt brød ud foran, da folk virkelig køre stærkt på vores vej. Den går så over vejen og ned langs vores have (der er en grussti)

Jeg kan se der er et eller andet i vejen med den, så jeg går ud og tager noget brød med. Den flyver ikke sin vej eller noget, men spiser heller ikke det jeg smider ud til den. Jeg kan se der i hvert fald er noget galt med dens næb men måske også vingen da den ikke flyver særlig godt. Jeg beslutter mig så for at prøve at fange den, ved at kaste et håndklæde over den - desværre når den at flyve sin vej.
Den kan dog ikke flyve særlig meget og ikke særlig langt eller højt, så nu sidder den over i genboens have og kigger.

Jeg vil virkelig gerne hvis jeg kunne fange den, men hvis jeg er heldig at gøre det. Hvad gør man så lige!!?? Hvem ringer man til?
Måske den husker at jeg har smidt brød ud(ved ikke om duer husker godt *G*), så jeg håber lidt at den vender tilbage og jeg håber ikke den bliver kørt ned eller bliver fanget af en hund (alle der har hund herude, render med den løse - stigende problem generelt)

Iiih altså...

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skadet due - what to do?
  • #1   17. apr 2012 Du ringer til Falcks dyreredning på 1812 mener jeg at nummeret er smiley

• #2   17. apr 2012 Men gider de virkelig godt at køre ud til skadet duer?

• #3   17. apr 2012 Det er deres job smiley

• #4   17. apr 2012 Renee Det skal de! ellers kan du aflevere på næremeste dyreklinik. Det har jeg gjort 2 gange med duer.

• #5   17. apr 2012 http://www.fdm.dk/nyheder/ring-1812-hvis-du-ser-dyr-noed Fandt lige et link smiley

• #6   17. apr 2012 Jeg har bare selv ringer engang hvor jeg fandt en kat, og det havde de da ikke tid til at køre ud til - så jeg tænker at en due vil de nok heller ikke. Men jeg prøver hvis jeg fanger den. Jeg tror den sidder ved en af de andre rækkehuse overfor ved en hoveddør, der sad i hvert fald to børn og stirrede på noget. Jeg håber at jeg kan få lidt hjælp når kæresten kommer hjem.

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
    #7   17. apr 2012 Hvis du har mod på det og kan fange den, ville den bedste løsning være at aflive den selv. Det er mange ressourcer at bruge hvis Falck skal ud pga. en due.

• #8   17. apr 2012 Det kan jeg simpelthen ikke, det tror jeg ikke på smiley Men den ser ikke ud til at lide eller noget, den virker bare meget skræmt (selvfølgelig) og forvirret. Men jeg kan jo selvfølgelig heller ikke vide det.

Men jeg ved heller ikke hvor den er nu, så jeg håber at jeg snart ser den igen.

• #9   17. apr 2012 Er du HELT sikker på at det ikke er en meget træt brevdue du har fået besøg af? For de kan altså godt være så trætte at der skal en del til at jage dem op. De kan sidde i flere dage og hvile sig.

• #10   17. apr 2012 har I ikke et fiskenet, så kan du fange den.

• #11   17. apr 2012 Renée H

Jamen det der jeg hentyder til er noget forholdsvist nyt som er blevet lavet i samarbejde med Dyrenes beskyttelse, fordi at Falck netop ikke havde tid til det førhen smiley

• #12   17. apr 2012 Er 100% sikker på at den var skadet, dens ene vinge så helt forkert ud og den næb var heller ikke helt normalt. Det lignede overhovedet ikke en opdrættet due, den var noget grim at kigge på også. Har ikke noget fiskenet, men jeg ved jo heller ikke hvor den er nu. Måske er den i sikkerhed, den kan jeg kun håbe :-))

Det er bare rart at vide hvem man skal kontakte eller hvad man gøre, har aldrig fundet en skade due før.

Lotte - Det ved jeg godt, det var netop det nummer jeg ringede til. Jeg kender flere der har haft problemer med at de ikke vil køre ud. Men jeg prøver som sagt hvis jeg nu skulle være så heldig at finde den igen.

• #13   17. apr 2012 Det er også det jeg har skrevet hele tiden, at jeg prøver at ringe hvis jeg finder den igen. Den skal jo først lige fanges, det er ikke altid lige nemt smiley
    Det er heller ikke sikkert at jeg finder den igen, men holder øje ude at vinduer og døre og så må jeg kigge når jeg skal ud med haven smiley

• #14   17. apr 2012 Fint hvis falckmanden "afliver" den, hvis den har det skidt. Bare jeg ikke skal gøre det, jeg vil drømme om det i flere uger...

Men anyways, jeg har ikke fundet den endnu. Måske er den fløjet videre.
    Den kan jo også have været fløjet ind i et vindue.

• #15   17. apr 2012 Falckmanden afliver ikke noget som helst! Har haft mange Falckmænd herude efter både kat og tilskadekommende fulge, spurgte om de bare aflivede fuglene, men det må de ikke, de SKAL køre den til en dyrlæge

• #16   17. apr 2012 Mamma, PRÆCIS, du er ikke så nem at narre:)

• #17   17. apr 2012 da jeg var lille fandt vi en due i parkerings kælderen - Den tog vi med op på terrassen, fodrede og lavede en varm "rede" i en mælkekasse udenfor - Så blev den stor og stærk, fløj rundt indenfor og synes det var alt for morsomt at lande på grammofonen og dreje rundt - det tog lidt tid før den ikke faldt over armen smiley

Den fløj en dag da dens forældre sad på den anden blok og kaldte på den - De havde været på besøg nogle gange - men den dag fløj den.
    Ved ikke hvordan ejg skal forklare det *G*

Bare en lille historie om en skadet due smiley

• #18   17. apr 2012 Jeg tror at jeg hopper af det interne der forgår her smiley

Men update er (hvis nogen skulle være interesseret) at jeg ikke har fundet dudu! (Det var nemmere at kalde på den *GG* - som om den kom flyvende)

Jeg tror "desværre" at den er fløjet væk, sidder et sted og gemmer sig eller også er den død. Måske ser jeg den imorgen, men jeg tvivler.

• #19   17. apr 2012 F & Z - Det var da en god historie :-)))

• #20   17. apr 2012 Ved ikke hvor du bor, men jeg fandt engang en og så fangede jeg den og så kom der en falck mand 2 timer efter og kørte den til et hjem (ved ikke om i har set det i det program der engang kørte med falck på tv2 tror jeg, et ældre ægtepar der havde en 3vær lejlighed hvor de havde et lille dyrehospital smiley )

Kommentér på:
Skadet due - what to do?

Annonce