Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Xamiol mod psoriasis
  • #1   22. apr 2012 julie p

Jeg har selv psoriasis,af og til temmeligt slemt (det er lidt psykisk betinget)

Jeg har brugt i mange år Davoinex,salve.Også lysbehandlinger har jeg fået.Jeg har helbredskort,men jeg er startet forfra,med ny pris,altso 400.- nu for stor tube.Prisen går ned i løbet af året.

Hvor har du hørt om xamiol 0,5 mg/g ???

Hvis du får en respons på nogle der har prøvet det,hører jeg MEGET gerne fra dig..Hvis du gider svarer mig her på h.g.,Så vil jeg gerne give dig mit telf.nr.Så vi måske kan dele ud af nogen erfaringer.
    Solen,og varmen er helt fint for min hud.Jeg var for nogle år siden på Bali,og der forsvandt den forbandede hudlidelse,i løbet af et par dage.

venlig hilsen
    vibeke

• #2   22. apr 2012 Julie P.

Jeg kender ikke det du nævner, men bruger Dermovat salve mener jeg det hedder og det virker rigtig godt smiley + en shampoo jeg ikke lige kan huske navnet på.

Ellers så bliver mit meget bedre da jeg var i Spanien ( vi var et sted som dengang betegnes som det 3 bedste sted i Europa ang. renligheden i luften og for hudsygdomme osv. mener jeg det var ) og i Tyrkiet blev mit også bedre smiley

Men skriv endelig hvis du kender nogle andre gode metoder smiley

UV lys har ikke hjulpet på mit :s

• #3   22. apr 2012 Jeg er i gang med xamiol behandling nu mod et udbrud i armhulen. Og først troede jeg, at det var et mirakelmiddel. Min plet forsvandt på få dage- men samtidig har jeg fået mere. Der hvor den oprindelige plet var, har jeg nu en fin helt almindelig hudfarvet plet, men hele vejen rundt om og stort set hele armhulen,har jeg nu "tynd" psoriasis. Altså lyserød, tynd, øm, tør hud som simpelthen brænder og svier. En af bivirkningerne er forværring af psoriasis, så jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om jeg skal blive ved med at bruge det eller stoppe. Og min læge har tre ugers ventetid- og hudlægen 12 uger. Så 15 uger før jeg kan få en kompetent til at kigge på det.

• #4   22. apr 2012 Jeg bruger KUN Eskimo 3 fiskeolie piller og det hjælper....
    Fra at have store plamager på knæ og albuer og mange forskellige steder på kroppen, har jeg små bitte pletter få steder og slet ikke så mærket at tør hud...
    Har slet ikke mere i ansigtet og ved ørerne og det er bare såååå dejligt...

• #5   22. apr 2012 Jeg ville kontakte min hudlæge, ring til dem og spørg hvad du skal gøre.

Har du trappet op/ned eller hvordan bruger du det?

Min kæreste bruger xamiol til hans psoriasis i hovedbunden og det har virket rigtig godt.
    - Han bruger bl.a. dermovat til kroppen (Han er meget slemt ramt af psoriasis på hele kroppen).

Men, i sommers var han i behandling - med dermovat på hele kroppen og betnovat til hovedbunden. Vi kørte behandlingen som vi skulle og trappede ud som vi skulle - og så blussede det hele ellers bare voldsomt op og blev faktisk meget meget værre smiley
    - Så kom han i behandling på en hudafdeling på sygehus, var indlagt i 8 dage til behandling og hold op en forskel det gjorde! smiley

Han er ved at trappe ned nu og der er ingen blussen op - det KAN jo komme igen, så vi venter og ser det an.

Men husk at smør med alm. creme - det glemmer mange med psoriasis, for den medicin-creme man bruger udtørrer huden en del.

Er jo forskelligt fra person til person hvad der virker, så virker cremen ikke må man prøve en anden smiley Ville kontakte hudlægen pr. telefon og spørge dem hvad du skal gøre ved det sådan som situationen er - det er jo ikke holdbart at vente 15 uger på behandling.
    - Dog har jeg nu oplevet flere hudlæger være alt for travle og ikke se ordentligt på patienten smiley Faktisk først på hudafdelingen vi virkelig følte vi fik ordentlig hjælp!

Da min kæreste skulle indlægges startede vi ud med et næsten 2 timers møde med en sygeplejerske som ellers fortalte og forklarede og gad svare på alle mine dumme spørgsmål om det - hold op der var meget vi ikke vidste!

• #6   22. apr 2012 Rollos dyr: problemet er, at jeg ikke har en hudlæge. Jo en i Aalborg, som jeg har brugt hele livet og sidst i 2006, da jeg havde sidste udbrud (jeg er VIRKELIG heldig med mit, da jeg kun har udbrud en sjælden gang) og siden er jeg flyttet til Aarhus, hvor jeg har en læge, som udskrev xamiol uden at have set det- hun aner heller intet alligevel, og jeg kan jo se, hvad det er. Så jeg skal have en ny henvisning til en hudlæge her i byen, og de vil jo ikke hjælpe/udskrive/vejlede uden at se på det. Ringer i morgen til dem i Aalborg og hører, om de vil tage mig selvom jeg tvivler

• #7   22. apr 2012 Hov, jeg smører i et tyndt lag en gang om dagen om aftenen

• #8   22. apr 2012 Og smører med eight hour creme, når det gør ondt. Det lindrer og fugter

• #9   22. apr 2012 Skifter du nogensinde i mellem cremerne du bruger? Det sagde sygeplejerskerne til os at det var meget vigtigt at man havde 3-4 forskellige alm. cremer man brugte man skiftede i mellem, for brugte man én for meget så mistede den ligesom effekten.

Men kan godt se det er lidt et problem når du ikke har fået skiftet hudlæge, men ville da prøve at ringe til dem i Aalborg og forklare dit problem - om ikke andet så om de kan give dig hjælp via telefonen indtil du kan komme til en læge hernede, eller måske DE kan give dig en henvisning til en hudlæge, så du ikke først skal vente på din egen læge for at få en henvisning til hudlægen.
    (Det er sååå skønt med læger med lang ventetid i dag!)

Ville nok indtil da smøre det nye psoriasis med xamiol også, men ville smøre ind og så huske at trappe ud igen - ikke bare stoppe brat, det kan også få det til at blive forværret.

Har du været stresset, røget meget, drukket meget etc. på det seneste kan det også give udbrud - måske svedt noget mere hvis du dyrker mere motion eller lignende, - kan være du skal prøve at tørre dig med en hårtørrer (på kold/kølig luft) når du fx har været i bad så du bliver HELT tør og ikke bare "håndklæde-tørt".

Kan kun forestille mig hvor generende psoriasis må være, uanset hvor meget eller hvor lidt man har - har selv allergi og børneeksem og når det er i udbrud kan det være noget så generende og smertefuldt, men jeg kan da heldigvis styre mit lidt nemmere, fx ved at undgå bestemte fødevarer.

• #10   22. apr 2012 Jeg bruger kun Xamiol, da jeg kun har et udbrud og ikke har haft et siden 2006. Har smurt i 14 dage tror jeg. Og jeg bruger kun fugtighedscreme i ansigtet normalt.
    Det er helt klart kommet pga manglende luft og sol her i vinter.

• #11   22. apr 2012 Du er en af de heldige der ikke er så hårdt ramt så smiley

Håber ihvertfald du finder en løsning på det - er jo ikke fedt når det der skal hjælpe giver flere udbrud smiley Det er jo ikke meningen!
    - Du må ud og nyde forårssolen, når den gider titte frem.

Jeg smed ihvertfald min kæreste udenfor i dag, han kunne meget passende sidde i solen udenfor og kigge på hvalpene lege *GG*

Kommentér på:
Erfaring med Xamiol mod psoriasis

Annonce