4.141 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Erfaring med Xamiol mod psoriasis Erfaring med Xamiol mod psoriasis
Nogen som har brugt Xamiol 0,5 mg/g?
Jeg kunne godt tænke mig at vide, om nogen har oplevet bedring og forværring på samme tid?
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Jeg har selv psoriasis,af og til temmeligt slemt (det er lidt psykisk betinget)
Jeg har brugt i mange år Davoinex,salve.Også lysbehandlinger har jeg fået.Jeg har helbredskort,men jeg er startet forfra,med ny pris,altso 400.- nu for stor tube.Prisen går ned i løbet af året.
Hvor har du hørt om xamiol 0,5 mg/g ???
Hvis du får en respons på nogle der har prøvet det,hører jeg MEGET gerne fra dig..Hvis du gider svarer mig her på h.g.,Så vil jeg gerne give dig mit telf.nr.Så vi måske kan dele ud af nogen erfaringer.
Solen,og varmen er helt fint for min hud.Jeg var for nogle år siden på Bali,og der forsvandt den forbandede hudlidelse,i løbet af et par dage.
venlig hilsen
vibeke
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 748
Jeg kender ikke det du nævner, men bruger Dermovat salve mener jeg det hedder og det virker rigtig godt
Ellers så bliver mit meget bedre da jeg var i Spanien ( vi var et sted som dengang betegnes som det 3 bedste sted i Europa ang. renligheden i luften og for hudsygdomme osv. mener jeg det var ) og i Tyrkiet blev mit også bedre
Men skriv endelig hvis du kender nogle andre gode metoder
UV lys har ikke hjulpet på mit :s
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
Fra at have store plamager på knæ og albuer og mange forskellige steder på kroppen, har jeg små bitte pletter få steder og slet ikke så mærket at tør hud...
Har slet ikke mere i ansigtet og ved ørerne og det er bare såååå dejligt...
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 928
Har du trappet op/ned eller hvordan bruger du det?
Min kæreste bruger xamiol til hans psoriasis i hovedbunden og det har virket rigtig godt.
- Han bruger bl.a. dermovat til kroppen (Han er meget slemt ramt af psoriasis på hele kroppen).
Men, i sommers var han i behandling - med dermovat på hele kroppen og betnovat til hovedbunden. Vi kørte behandlingen som vi skulle og trappede ud som vi skulle - og så blussede det hele ellers bare voldsomt op og blev faktisk meget meget værre
- Så kom han i behandling på en hudafdeling på sygehus, var indlagt i 8 dage til behandling og hold op en forskel det gjorde!
Han er ved at trappe ned nu og der er ingen blussen op - det KAN jo komme igen, så vi venter og ser det an.
Men husk at smør med alm. creme - det glemmer mange med psoriasis, for den medicin-creme man bruger udtørrer huden en del.
Er jo forskelligt fra person til person hvad der virker, så virker cremen ikke må man prøve en anden
- Dog har jeg nu oplevet flere hudlæger være alt for travle og ikke se ordentligt på patienten
Da min kæreste skulle indlægges startede vi ud med et næsten 2 timers møde med en sygeplejerske som ellers fortalte og forklarede og gad svare på alle mine dumme spørgsmål om det - hold op der var meget vi ikke vidste!
feb 2006
feb 2006
feb 2006
maj 2011
Men kan godt se det er lidt et problem når du ikke har fået skiftet hudlæge, men ville da prøve at ringe til dem i Aalborg og forklare dit problem - om ikke andet så om de kan give dig hjælp via telefonen indtil du kan komme til en læge hernede, eller måske DE kan give dig en henvisning til en hudlæge, så du ikke først skal vente på din egen læge for at få en henvisning til hudlægen.
(Det er sååå skønt med læger med lang ventetid i dag!)
Ville nok indtil da smøre det nye psoriasis med xamiol også, men ville smøre ind og så huske at trappe ud igen - ikke bare stoppe brat, det kan også få det til at blive forværret.
Har du været stresset, røget meget, drukket meget etc. på det seneste kan det også give udbrud - måske svedt noget mere hvis du dyrker mere motion eller lignende, - kan være du skal prøve at tørre dig med en hårtørrer (på kold/kølig luft) når du fx har været i bad så du bliver HELT tør og ikke bare "håndklæde-tørt".
Kan kun forestille mig hvor generende psoriasis må være, uanset hvor meget eller hvor lidt man har - har selv allergi og børneeksem og når det er i udbrud kan det være noget så generende og smertefuldt, men jeg kan da heldigvis styre mit lidt nemmere, fx ved at undgå bestemte fødevarer.
feb 2006
Det er helt klart kommet pga manglende luft og sol her i vinter.
maj 2011
Håber ihvertfald du finder en løsning på det - er jo ikke fedt når det der skal hjælpe giver flere udbrud
- Du må ud og nyde forårssolen, når den gider titte frem.
Jeg smed ihvertfald min kæreste udenfor i dag, han kunne meget passende sidde i solen udenfor og kigge på hvalpene lege *GG*
Erfaring med Xamiol mod psoriasis