593 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Intet med hund, men kat (lidt langt) Intet med hund, men kat (lidt langt)

Jeg har tidligere skrevet herinde ang min kat der tissede i min vasketøjskurv, da det var sådan en der stod på gulvet. Så fik jeg taget mig sammen til at købe en ny, og der var vasketøjskurven stod før, har jeg vasket med rodalon, så der er ikke noget tisseri på gulvet der ude.
Men men men, nu er den så bare begyndt at gøre det ude på gangen hvor vores sko står, altså ikke på vores sko, men sådan som om hun gør det, og skubber skoene over i det. Og der bliver også vasket af med rodalon bag efter.

Og for noget tid siden, gjorde hun det også i min kærestes taske, to vigtige breve der var væltet på gulvet i farten hvor jeg havde ryddet op, samt at hun har gjort det på køkkenbordet hvis der lige har lagt et viskestykke eller noget papir.

Nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre mere, er virkelig blevet frustreret over det efterhånden, for jeg magter ikke og gå og tørre op efter hende hver dag, samt vaske med rodalon.

Der er ikke sket noget nyt eller noget i hendes hver dag, alt er som det plejer og være, kattenbakken står også der hvor den plejer, det er det samme kattegrus, ovs.

Jeg har lige været ved dyrlægen med hende, men det er heller ikke noget med blæren, hun er helt bevidst over at hun gør det.

Håber lidt i måske kunne hjælpe mig med nogle gode råd her

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Intet med hund, men kat (lidt langt)
  • #1   25. apr 2012 det første du kan prøve er at købe flere kattebakker med andet grus i og stille forskellige steder, nogle katte er meget sarte angående grus og kattebakken, også er der nogle nogle piger der bliver urenlige efter første løbetid, det kan måske hjælpe at neutralisere hende.

• #2   25. apr 2012 Er hun steriliseret? Hvor gammel er hund? Hvad slags kattegrus bruger du og hvor står kattebakken?

• #3   25. apr 2012 'Hun er neutaliseret smiley

Jamen hun er 1½-2 år
    Kattenbakken står på badeværelset da jeg ikke rigtig kan have den stående andre steder, og der har den stået siden den kom hjem til mig.

Jeg bruger catsan, mener jeg det hedder

• #4   25. apr 2012 Er det Catsand ultra klumpende, klumpende eller den der ikke klumper?

• #5   25. apr 2012 Det ved jeg ikke, jeg syntes ikke det klumper særlig meget, jeg ved bare den hedder Hygiene plus

• #6   25. apr 2012 Okay, så synes jeg at du skal rykke ud med det helt store offensiv. smiley

- skift gruset ud med et der klumper meget og vær helt hysterisk med at holde kattebakken rent, sæt evt. en ekstra bakke op.

- check hendes poter. Katte kan mange gange hvis der er noget med poterne stoppe med at gå i bakken fordi gruset føles ubehageligt.

- invester i noget Feliway

- sørg for at aktivere hende hver dag

- check hvor meget hun drikker. Der er nogle sygdomme, der øger tørsten og drikker hun mere, så tisser hun også mere. Ser du at hun drikker meget vand, så skal hun naturligvis til dyrlæge igen.

- og det mest bøvlede: Fjern ALT hvad hun kunne tænkes at tisse på. Mange gange kan tisseriet blive en dårlig vane og den skal brydes. Når den er brudt, så behøves man naturligvis ikke længere at være så forsigtig.

• #7   25. apr 2012 der er nok ikke andet for end at købe en kattebakke mere også noget andet grus, jeg kan klart anbefale diamond, som er små hvide krystal, de suger godt til sig og alle mine katte har været super glade for det, samt det tager lugten, kan også anbefale at prøve kattesand. prøv dig frem.

• #8   25. apr 2012 Jeg har skiftet kattegrus en del gange, og der er ikke rigtig noget der har "virket"

Jamen jeg skal se, for jeg køber kun kattegrus i tyskland, hvor jeg også handler ind, så jeg må se om de har noget der nede jeg kan bytte det ud med.

Hun har intet med poterne, det er tjekket.

Jeg vil læse lidt om det der feliway, da du er den anden der giver mig det råd.

Hun drikker ikke meget vand, ikke mere end hun plejer.

Jamen jeg har fjernet alt der kan tisses på, men det at hun gør det ude ved skoene er et problem jo, for dem kan jeg ikke bare flytte.

• #9   25. apr 2012 Jeg har en tanke.... Urinvejsinfektion... Har selv haft en kat der begyndte at tisse under min seng og flere steder, tog en urin prøve med til dyrlægen og der blev vist urinvejsinfektion... Katte vil ikke få i deres katte bakke når de har uvi fordi de forbinder det med smerte.... Håber du kan bruge mit råd...

• #10   25. apr 2012 Kan du ikke flytte skoene op eller et andet sted hen?

• #11   25. apr 2012 Jamen dyrlægen siger der ikke er noget,men jeg må prøve og se om jeg kan få en prøve på en eller anden måde.

Nej, har ikke rigtig andre steder og flytte skoene hen

• #12   25. apr 2012 du SKAL ha flere tissebakker,det er så vigtigt,når man har katte,mindst 2,gerne 3,katten er lige glad med at du ikke har plads til flere,det er bare nødvendigt

• #13   25. apr 2012 Ja, men det kan godt være der skal være flere, men jeg gider ikke gå og trampe i en masse kattebakker, når jeg bare skal ind af min dør.

• #14   25. apr 2012 Jeg vil sige, at hvis det først er blevet en vane at tisse på skoene, så får du meget svært ved at bryde den uden at fjerne skoene eller sætte dem i en kasse eller lign. så hun ikke kan komme til at tisse på dem.

To kattebakker er en god ide, men kniber det med pladsen, så kan du altid prøve at skifte gruset i første omgang og se om det ikke er nok. Jeg har aldrig haft mere en 1 kattebakke pr. kat, men begyndte en af dem at tisse hvor han ikke måtte, så ville jeg da investere i flere.

• #15   25. apr 2012 Okay, jamen jeg starter med at prøve og skifte grus, og prøve noget af det der feliway og se om det hjælper, ellers må jeg se hvor jeg kan stille en bakke mere, uden hunden går i den, for det er hun god til

Kommentér på:
Intet med hund, men kat (lidt langt)

Annonce