6.162 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Kontanthjælp/engangsydelse og boligindskudslån ? : Kontanthjælp/engangsydelse og boligindskudslån ? :

Hej smiley
Håber der sidder nogle kloge hoveder der kan hjælpe med med lidt svar her smiley

Jeg er lige blevet færdig med skolen, og har derfor søgt kontanthjælp (søger Elevplads på livet løs), og har derfor været nød til at søge en engangsydelse til denne måned, så mit første spørgsmål lyder : må jeg få mine feriepenge, samtidig med denne engangsydelse? Engangsydelsen dækker nemlig ikke mine faste udgifter?

Mit andet spørgsmål, jeg har et indskudslån ved kommunen, men har nu brug for et mere, af meget personlige årsager, og jeg skal væk, kæresten (læs EX foran) skal ikke med, og må ikke vide at jeg flytter. Kan jeg have 2 lån, når det er under meget personlige årsager ? (kommunen kan hente oplysninger fra politi, der viser at jeg VIRKELIG har brug for det.. Kan de lade sig gøre?

Undskyld det blev så langt smiley

Jennifer

Lån penge billigt online
Det bliver kun nemmere og billigere at låne penge på nettet. PengePartner.dk viser dig en oversigt over de bedste lån i Danmark lige nu. Sammenlign lån her.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 3 lamper 300 kr.
  • Hjælp til ophængning af TV 400 kr.
  • Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontanthjælp/engangsydelse og boligindskudslån ? :
  • #1   30. apr 2012 Hvis du får feriepenge så vil de blive fratrukket din kontanthjælp, så svaret der er: ja, men vent hellere til du får en læreplads så du får noget mere ud af pengene. Jeg mener ikke de kan yde boliglån hvis du allerede betaler af på et, men det lyder til der er nogle særlige omstændigheder i din sag, så jeg vil råde dig til at snakke med kommunen om det, de kan ihvertfald give dig et konkret svar smiley

• #2   30. apr 2012 Thomas s : jeg viste godt det med kontanthjælpen, men gælder det også når det er en enkeltydelse?
    Håber kommunen kan hjælpe, de er bare død svære at fange i deres telefontid :-S

• #3   30. apr 2012 Og selvfølgelig tak for dine svar smiley

• #4   30. apr 2012 Går udfra du får enkeltydelse ud fra at du til den 1 skal have kontanthjælp, kontanthjælp er bagud betalt og dermed vil de blive modregnet, hvis du ikke skal have kontanthjælp så tror jeg godt du må, da enkelt ydelsen skal tilbage betales, men neg er ikke helt sikker på den enkeltydelse desværre

• #5   30. apr 2012 Ja, kontanthjælp til 1/6, og derfor enkeltydelse denne månede.. Da jeg ikke får nogen form for penge i maj måned, skal engangsydelsen vist ikke betales tilbage..
    Jeg ringer derind i morgen smiley
    Tak for hjælpen..

• #6   30. apr 2012 Det tror jeg desværre de skal, kontanthjælp er bagud betalt, det betyder at de penge du får d. 1/6 er for maj md. Desværre, så feriepenge er ikke gode at røde, desværre

• #7   30. apr 2012 Hvis du hæver feriepengene, bliver de trukket i næste kontakthjælp,(da du jo allerede optjener kontanthjælp, når du hæver) altså 1/6. Det modregnes dog dag for dag. har du f.eks. 10 feriedage, trækker de 10 dage kontanthjælp. Så hvis feriepengene er højere end kontanthjælpen, kan det give lidt overskud for dig.
    ER du blevet lovet engangshjælp og kontanthjælp?? Der er kommet en mærkelig lov med, at de kan nægte hjælp de første 3 måneder, for at få folk til hurtigere at få elevplads. Men det er vist den enkelte kommune der vuderer det.

• #8   30. apr 2012 Jeg har 4 ferie dage, så det kan vist godt betale sig at få dem? Så bliver jeg vel bare trukket 4 dages kontanthjælp i juni?
    Ham jeg talte med sagde at det ikke var noget problem, det har vist noget med alder og beskæftigelse at gøre, for så bliver mange lokket ud i skole, men jeg har både HF og HG, så de kan ikke rigtig smide mig i ny skole før august, så je skal bare i aktivering, og det er helt fint med mig smiley

• #9   30. apr 2012 Tak Mette smiley

• #10   30. apr 2012 Tak Suzy.. Jeg håber det inderligt også..

• #11   30. apr 2012 Måske du kan bruge dette link til noget... Ihvertfald er det rart at vide: http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-695.html

• #12   30. apr 2012 Og så er det allerede forældet, for hulans..

Nu kan jeg ikke lige finde nyhedslinket, men det skal jeg nok få gjort. For der er indført ret til 5 ugers ferie på kontanthjælp uden fratræk - men har man feriepenge til overs så bliver det jo som skrevet i linket.

• #13   30. apr 2012 JEg mener også kun at man må have et boliglån, men eftersom der er sket en social begivenhed, som man ikke har forventet, må du kunne søge indskud til bolig som engangshjælp, det bliver så nok bare med tilbagebetaling. Desværre afhænger det altid af, hvordan ens sagsbehandler fortolker tingene. Du kan altid gå op på ydelseskontoret og få hjælp til ansøgning af engangshjælp. Du har RET til at søge, så kan du nemlig klage bagefter, hvis du skulle få et afslag. Desværre er de jo ikke altid lige hurtige. Held og lykke med det.

• #14   30. apr 2012 Tak CH smiley jeg har ellers rodet rundt, men når man kun har det i hovedet, så stirre man sig blidt, og kan ingen svar finde smiley 1000 tak.. Jeg er også helt indforstået med at de trækker dem i juni månede, bare jeg kan få dem nu, så jeg kan betale mine udgifter. Var bare mange for at jeg så ikke ku få engangsydelsen når jeg havde 4 feriedage smiley og de penge jeg får for 4 dage, kan jo slet ikke betale min husleje og udgifter uden engangsydelsen smiley

Mette, endnu engang tak:-) jeg må ringe derind i morgen.. Har nemli haft to indskudslån, det ene er dog betalt tilbage, men med de nye regler, så er det svært at få hjælp smiley håber det kan lade sig gøre, for ellers er jeg bundet her, og det kommer der ikke noget godt ud af.. Men håber de kan trække oplysninger fra politiet, og den vej se, at det er alvorligt, og ikke bare fordi jeg "hellere vil noget andet"..

• #15   30. apr 2012 Ja, det tror jeg da smiley de plejer nu nok skrive hvis man ikke gær, det er nemli 2 år siden jeg boede I den lejlighed smiley

• #16   30. apr 2012 Du skal bare vide at du ikke bare bliver trukket for 4 dage i kontanthjælpen men det beløb som du får udbetalt...

• #17   30. apr 2012 Anika - Nej, det er ikke korrekt.

• #18   30. apr 2012 Min mor fik trukket hele beløbet og hun er kontanthjælpsmodtager. Og det endte med at hun faktisk intet fik ud af at få sine feriepenge ud...

• #19   30. apr 2012 Anika - det er udelukkende fordi hun har accepteret og ikke klaget over den afgørelse.

Det er ulovlig praksis, men dog praksis, desværre. Prøv at læs det link, jeg satte ind tidligere...

• #20   30. apr 2012 Hmm sådan en gang snyderi... !!!

Skal have læst op på alt igen og igen.

• #21   30. apr 2012 Ja, det er heldigvis kun dagene man bliver trukket :-))) gudskelov, ellers havde jeg bare smidt feriepengene til side, til jeg blev elev smiley

• #22   30. apr 2012 anika: så er din mor blevet snydt, de må kun modregne dag for dag, min søn har lige fået udbetalt ca. 4.000,- i feriepenge for 10 dage og der trak de 10 dages kontanthjælp. svarende til 2.000,-.. så han fik de 2.000,. ud af det.

Kommentér på:
Kontanthjælp/engangsydelse og boligindskudslån ? :

Annonce