844 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
TOTAL OT: Møg udlejer ... :s TOTAL OT: Møg udlejer ... :s
Godaften/nat kære hundegalleri-brugere ..
Jeg tænkte på, om I vidste, om der var et bestemt sted, man kunne klage over sin gamle udlejer? Et forum, hvor man kunne blive hørt eller advare andre?
Det er en lang historie, hvor jeg mere eller mindre føler, at udlejer har taget røven på mig.
Hvis man er interesseret i at hører historien, skal jeg nok dele den - også som en advarsel til andre!
Mvh
Natascha
0 synes godt om
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.404
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 373
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 118
Min er også privat.. står man så dårligere stillet??
mar 2011
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 207
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 118
Det drejer sig om en lejlighed, hvori der var fugt. Det var egentlig en af grundene til at jeg sagde den op. Der var elvarme og brændeovn, men brændeovnen kunne ikke varme hele lejligheden op. Op til flere gange, kontaktede jeg udlejer om, at der var fugt i min gang. Store grønne plamager af fugt/mug.
Udlejer mente her, at det var på grund af dårlig udluftning og/eller for lidt varme i lejligheden.
Jeg sagde den op, så jeg skulle være ude af den sidst i februar måned. Det eneste, der har været skruet ind i væggene, har været nogen højtalere samt nogen kabelskinner, som har været limet fast, så der hvor de har siddet, har tapeten været gået i stykker.
Ud over gangen, var mit soveværelse også fyldt med fugt, som jeg fortalte udlejer, inden jeg sagde den op. Jeg skulle, ifølge udlejer, ikke stå for, at der var fugt-skader. Tak, tænkte man jo så..
I gennemgangen af lejligheden, var min mor til stede. Her siger udlejer på et tidspunkt, at det faktisk ikke ser ud til, at der har boet nogen i lejligheden. Jeg er ikke-ryger og har jo ikke haft skruet noget ind i væggene ud over de højtalere. Så det ville ikke blive så dyrt at sætte det i stand..
Her i starten af maj måned, får jeg først et brev om, at jeg skal betale 9.200 kr. (af mit indskud) til at sætte lejligheden i stand for.. Jeg gav 12.000 i indskud.
Er virkelig overrasket over at det er så dyrt!! Min søde mor, ringer flere gange til udlejer uden held, men får til sidst fat i dem. "Sådan er det bare. Hele lejligheden skal jo males." Jamen fugtskaderne? Dem skulle jeg jo ikke stå til ansvar for. "Gangen og soveværelset skal males alligevel.... sådan er det bare. Og det var den billigste maler vi kunne finde." Lejligheden er omkgin 68 kvm.
Ud over dette, har jeg lige modtaget et brev om, at jeg yderligere skal betale omkring 500 kr. i vandregning (fred være med det). Jeg er stadig overrasket - eller mere forarget - over at jeg skal betale SÅ meget af mit indskud til istandsættelse, når jeg MAX har boet der i et halvt år.
mar 2011
jan 2012
Jeg havde en 1 værelses. Der havde så været røget indenfor til fester, så ja der skulle males, hvilket jeg selv skulle gøre, så det var billigt nok og døren skulle laves, så alt i alt kom jeg af med 1000 kr.
Da jeg så havde opsagt lejligheden og det var ordnet, ringer han og siger ''du skylder overboen 200kr for trappevask, det skulle du gøre i den her måned og så har jeg forresten kørt akt dit affald på lossepladsen for dig'' Øh hallo! lejligheden har været tom i en måned! Tilfældigvis var det hans svigerdatter der var overboen...
Nå, så skulle han tjekke lejligheden af og jeg ville selvfølgelig være der. Jaaaamen han ville lige komme med en tilbagemelding senere. Nå nå.
Så ringer han ''Der er møgbeskidt i hele lejligheden, der skal gøres rent.. igen''
Det gør min kæreste og jeg så, for han sidder trods alt med mit depositum.
Så smsede han mig, der skulle ligge 1000kr til ham, fordi han havde gjort hele lejligheden rent + lavet døren (som jeg havde sagt jeg havde bestilt special plader til, da den nye jeg satte i ikke var ok, i følge ham).
Overvejede STÆRKT at melde ham til skat, for det er penge under bordet!
Heldigvis er jeg ude og væk fra ham!
jan 2012
mar 2011
jan 2012
Men meld ham, gå til politiet og spørg hvad du skal gøre ved sådan noget, så skal du sikkert ikke betale og du kan måske gå så vidt at du kan få erstatning for møblerne, idet det ikke kun er din lejlighed, men også de andres
jan 2012
mar 2011
Tusind tak, det vil jeg da lige prøve at læse igennem, jeg nægter simpelthen at give ham så mange penge, er sikker på de ryger direkte i lommen på ham selv. Bare tanken om den sidste lejer af samme lejlighed mistede hele sit indskud på 15500 plus en regning på 8000, og fugt har han intet gjort imod, gulvet var heller ikke blevet lavet, så det var kun for maling og rengøring. Det er jo fuldstændig sindsygt i mine øjne..
jan 2012
Min svigerfar er politimand, skal jeg ikke lige forhøre mig med ham hvordan reglerne evt og hvordan jeres chancer er.
en ting er at du højst sandsynligt kan få erstatning sammen med de andre beboere, en anden ting er at du slipper for at betale.
Hvis han ikke vil samarbejde, hiver du ham i nyhederne, så skal han nok få tralvt.
Det bliver nok en kamp, men synes nu det er det værd. Især hvis du kan fået noget fra det svamp, som følger dig resten af dit liv
mar 2011
jan 2012
Jeg vil virkelig råde ham til at hive ham i retten, han skal virkelig bøde, især når han ikke har reageret på jeres henvendelser...
Får lige fat i min svigerfar i løbet af weekenden her, så kommer jeg lige med en tilbagemelding på tråden
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.201
jan 2012
TOTAL OT: Møg udlejer ... :s